abonnement Unibet Coolblue
  Moderator woensdag 20 januari 2016 @ 16:00:12 #176
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_159257189
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 15:56 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Ik gebruik zelf geen doping. Verder zou ik anno 2016 voor geen enkele topsporter mijn hand echt in het vuur durven te steken. Jij nog wel?
Nee. Maar dat is puur omdat je het nooit zeker weet. Bijv. een hoop jonge wielrenners ben ik geneigd te geloven.
  Moderator woensdag 20 januari 2016 @ 16:02:29 #177
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_159257244
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 16:00 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Nee. Maar dat is puur omdat je het nooit zeker weet. Bijv. een hoop jonge wielrenners ben ik geneigd te geloven.
Er gaan natuurlijk ook genoeg verhalen rond over junioren die al gebruiken en er worden ook wel eens wat jonge gasten betrapt. Daarnaast is eigenlijk iedere jonge wielrenner die meteen een hoog niveau haalt verdacht.

Een Koen Bouwman wil ik nog wel geloven, maar bij een Tiesj Benoot wordt het al moeilijker.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Moderator woensdag 20 januari 2016 @ 16:05:24 #178
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_159257312
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 16:02 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Er gaan natuurlijk ook genoeg verhalen rond over junioren die al gebruiken en er worden ook wel eens wat jonge gasten betrapt. Daarnaast is eigenlijk iedere jonge wielrenner die meteen een hoog niveau haalt verdacht.

Een Koen Bouwman wil ik nog wel geloven, maar bij een Tiesj Benoot wordt het al moeilijker.
Waarom mag iemand geen bizar talent hebben? Ik ben geen topsporter dus ik weet niet hoe goed je kan worden puur en alleen op talent, of daarbij (als je echt heel goed bent) altijd doping nodig hebt. Heb echt geen flauw idee.
  Moderator woensdag 20 januari 2016 @ 16:08:40 #179
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_159257367
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 16:05 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Waarom mag iemand geen bizar talent hebben? Ik ben geen topsporter dus ik weet niet hoe goed je kan worden puur en alleen op talent, of daarbij (als je echt heel goed bent) altijd doping nodig hebt. Heb echt geen flauw idee.
Bizar talent hebben mag altijd, maar vooral de laatste jaren zie je echt heel veel renners ineens een enorme stap maken zodra ze van het beloftencircuit naar de WT gaan. Ik denk dat dit te maken heeft met het bloedpaspoort en dat bepaalde talent voor ze beginnen met hun bloedpaspoort even snel volgepompt worden.

Of er zijn tegenwoordig simpelweg meer bizarre talenten, of er speelt iets anders.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_159259204
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 16:05 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Waarom mag iemand geen bizar talent hebben? Ik ben geen topsporter dus ik weet niet hoe goed je kan worden puur en alleen op talent, of daarbij (als je echt heel goed bent) altijd doping nodig hebt. Heb echt geen flauw idee.
leg even uit, dat bizarre talent?
  Moderator woensdag 20 januari 2016 @ 17:21:56 #181
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_159259407
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 17:15 schreef THEFXR het volgende:

[..]

leg even uit, dat bizarre talent?
:?
pi_159260108
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 17:21 schreef Slobeend het volgende:

[..]

:?
ja, talent bij een voetballer snap ik nog, altijd daar staan waar juist de bal valt om de goal te kunnen maken, soort van 6th sense. maar bij wielrennen?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 20 januari 2016 @ 20:02:41 #183
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_159263819
Hier hoor je Van Langen over, maar geen woord meer over haar woorden dat doping in de atletiek nauwelijks voor komt :')
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_159264136
quote:
Dopage : seize passeports biologiques anormaux chez des sportifs français

Opérationnelle depuis deux ans, la version française du passeport biologique – qui compile les données hématologiques des sportifs faites au cours des contrôles antidopage – pourrait aboutir en 2016 à de premières sanctions. Selon nos informations, seize profils de sportifs de haut niveau ont été identifiés comme anormaux sur la soixantaine établie par l’Agence française de lutte contre le dopage (AFLD). Ces profils ont été jugés suffisamment suspects par le conseiller scientifique de l’AFLD, Xavier Bigard, qui fait office de premier filtre dans la procédure française, pour être transmis à trois experts indépendants : le Français Michel Audran, l’Allemand Olaf Schumacher et l’Italien Giuseppe D’Onofrio.

Lire notre enquête : Dopage : les limites du passeport biologique
Il ne s’agit que de la première étape d’un processus potentiellement long. Aucun sportif français n’a jamais été suspendu sur la base de son passeport biologique et les cas de suspension sur cette base par une agence nationale sont rarissimes.

Deux athlètes ayant participé aux Jeux

Les deux premiers cas ont été soumis il y a déjà un an et concernent deux athlètes ayant déjà participé aux Jeux olympiques sous le maillot de l’équipe de France d’athlétisme et qui sont en course pour disputer les Jeux de Rio en août. Leurs « profils biologiques », comme les appelle l’AFLD, sont riches en prélèvements, mais n’ont pas entièrement convaincu les experts.
Au moins l’un d’entre eux a été catégorique sur l’origine de leurs variations hématologiques : le dopage sanguin. Aucun n’a jugé que leur profil était normal. Certains ont cependant estimé qu’il fallait davantage d’échantillons, sur d’autres périodes de la saison, pour élaborer un « scénario de dopage ».

Les quatorze autres profils de sportifs français ont été transmis fin 2015 aux mêmes experts. Là encore, tous trois ont jugé les courbes suspectes mais demandé des informations complémentaires avant de statuer : leur calendrier de compétition et d’entraînement ainsi que les lieux de stage permettent d’affiner l’analyse d’un profil hématologique.

Une procédure longue et incertaine

Si les experts se mettent d’accord sur l’anormalité d’un profil, une phase de discussion avec le sportif s’ouvre. Souvent assisté d’un scientifique dans ce type de cas, le sportif tente généralement de convaincre les experts que ses anomalies peuvent s’expliquer par une pathologie, une maladie au moment d’un prélèvement ou par des variations d’altitude à l’occasion de stages. De leur côté, les experts s’attachent à monter un dossier suffisamment solide pour résister à un éventuel appel.

La France ne reconnaissant pas le Tribunal arbitral du sport (TAS), c’est le Conseil d’Etat qui serait appelé à statuer sur un cas de passeport biologique. La procédure est donc longue et incertaine. Mais le temps presse si la France veut éviter d’être représentée au Brésil par des sportifs aux valeurs sanguines douteuses et courir le risque d’une affaire en pleine compétition. « C’est la méthode internationale de traitement de ces profils, et évidemment qu’il faut l’ensemble de ces précautions pour que l’on arrive, au bout du compte, à quelque chose de tangible et de suffisamment fort pour convaincre le sportif de dopage », observe Xavier Bigard.

L’une des difficultés vient de ce que l’AFLD n’élabore ses propres profils biologiques que depuis le 1er janvier 2014. Les experts ne peuvent se reposer que sur les données collectées depuis cette date. Ils ont bien accès aux prélèvements faits avant par les fédérations internationales dans le cadre de leur propre passeport biologique, mais ne peuvent s’en servir au moment de constituer le dossier disciplinaire du sportif.

2 000 prélèvements effectués depuis 2014

Or, estime le conseiller scientifique de l’AFLD, « on peut avoir une idée au bout de 8-10 échantillons. Il faut des prélèvements en compétition, mais aussi en phase de récupération, lorsqu’il n’y a plus d’objectifs. C’est la comparaison de toutes ces phases qui va nous permettre de dire : là, il a dérapé ».
Alors que le cyclisme et l’athlétisme l’ont adopté respectivement en 2008 et 2009, les agences nationales antidopage n’ont commencé que récemment à mettre en place leur propre passeport biologique. Elles se heurtent de surcroît à des contraintes financières, particulièrement en France, où l’AFLD devra opérer en 2016 avec un budget réel en baisse. Une seule salariée travaille à l’élaboration des profils biologiques, en lien avec les conseillers interrégionaux dopage et le responsable des contrôles.

Depuis 2014, l’AFLD a effectué 2 000 prélèvements pour alimenter ses profils hématologiques. En 2016, l’agence espère être en mesure d’établir un profil efficace pour 150 sportifs, ciblés en fonction de leurs valeurs sanguines ou performances atypiques.

http://www.lemonde.fr/ath(...)#HSzy0tcUJRQtJDoP.99
Kort gezegd: Frankrijk heeft zijn eigen biologische paspoort en daar zijn nu de eerste resultaten van bekend. 16 paspoorten deugen niet, waaronder van 2 atleten die in het verleden al aan Olympische Spelen deel hebben genomen en die nu ook op weg zijn om zich te plaatsen. Nog geen namen verder genoemd.
pi_159270607
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 16:08 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Bizar talent hebben mag altijd, maar vooral de laatste jaren zie je echt heel veel renners ineens een enorme stap maken zodra ze van het beloftencircuit naar de WT gaan. Ik denk dat dit te maken heeft met het bloedpaspoort en dat bepaalde talent voor ze beginnen met hun bloedpaspoort even snel volgepompt worden.

Of er zijn tegenwoordig simpelweg meer bizarre talenten, of er speelt iets anders.
Op welke renners doel je? :)
Een Tom Dumoulin?
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 20 januari 2016 @ 23:43:13 #186
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_159270933
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 20:09 schreef TheArt het volgende:

[..]

Kort gezegd: Frankrijk heeft zijn eigen biologische paspoort en daar zijn nu de eerste resultaten van bekend. 16 paspoorten deugen niet, waaronder van 2 atleten die in het verleden al aan Olympische Spelen deel hebben genomen en die nu ook op weg zijn om zich te plaatsen. Nog geen namen verder genoemd.
Als hier daadwerkelijk iets mee gedaan gaat worden kan dit een zaak van behoorlijke proporties worden, maar vooralsnog zit het voor zover ik begrepen heb wel in het allereerste begin en is nog niet eens zeker of er daadwerkelijk "iets" mee gedaan wordt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator woensdag 20 januari 2016 @ 23:56:27 #187
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_159271291
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 23:31 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Op welke renners doel je? :)
Een Tom Dumoulin?
Benoot, Ewan, Bonifazio, de Yatesjes, Coquard, Alaphilippe, Formolo, Sagan.

Enkele jeugdige renners met een eerste jaar als prof dat in weinig verhouding staat met hun prestaties als belofte.

Je zou er nog veel meer kunnen noemen. Een Dumoulin inderdaad, Kelderman, Tim Wellens, Danny van Poppel, Quintana, Kwiatkowski, Latour, Bardet, Bouhanni, Demare, Matthews, Pinot, Dennis, Dillier, Küng. Allemaal jonge renners die in hun eerste en tweede jaar meteen top waren. Vind ik persoonlijk wel een opvallende trend. Hoeveel jongens stonden er meteen in hun eerste seizoen, een jaar of 10 geleden? Kom je bij Thomas Dekker uit ofzo, nouja.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  woensdag 20 januari 2016 @ 23:58:59 #188
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_159271350
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 23:56 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Benoot, Ewan, Bonifazio, de Yatesjes, Coquard, Alaphilippe, Formolo, Sagan.

Enkele jeugdige renners met een eerste jaar als prof dat in weinig verhouding staat met hun prestaties als belofte.

Je zou er nog veel meer kunnen noemen. Een Dumoulin inderdaad, Kelderman, Tim Wellens, Danny van Poppel, Quintana, Kwiatkowski, Latour, Bardet, Bouhanni, Demare, Matthews, Pinot, Dennis, Dillier, Küng. Allemaal jonge renners die in hun eerste en tweede jaar meteen top waren. Vind ik persoonlijk wel een opvallende trend. Hoeveel jongens stonden er meteen in hun eerste seizoen, een jaar of 10 geleden? Kom je bij Thomas Dekker uit ofzo, nouja.
Popo
  Moderator woensdag 20 januari 2016 @ 23:59:25 #189
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_159271362
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 23:58 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Popo
Ja, dan weet je genoeg toch. :D
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_159271892
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 23:43 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Als hier daadwerkelijk iets mee gedaan gaat worden kan dit een zaak van behoorlijke proporties worden, maar vooralsnog zit het voor zover ik begrepen heb wel in het allereerste begin en is nog niet eens zeker of er daadwerkelijk "iets" mee gedaan wordt.
dit, leuk dat ze het melden voor PR,maar dat was het dan.
pi_159273232
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 23:56 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Benoot, Ewan, Bonifazio, de Yatesjes, Coquard, Alaphilippe, Formolo, Sagan.

Enkele jeugdige renners met een eerste jaar als prof dat in weinig verhouding staat met hun prestaties als belofte.

Je zou er nog veel meer kunnen noemen. Een Dumoulin inderdaad, Kelderman, Tim Wellens, Danny van Poppel, Quintana, Kwiatkowski, Latour, Bardet, Bouhanni, Demare, Matthews, Pinot, Dennis, Dillier, Küng. Allemaal jonge renners die in hun eerste en tweede jaar meteen top waren. Vind ik persoonlijk wel een opvallende trend. Hoeveel jongens stonden er meteen in hun eerste seizoen, een jaar of 10 geleden? Kom je bij Thomas Dekker uit ofzo, nouja.
Niet geloven in het nieuwe wielrennen. :')_

Het is inderdaad een aparte trend. En ik geloof nog steeds niet in een moment dat iedereen ineens besluit 'niets meer te nemen', zoals nu af en toe geschetst wordt alsof er een nieuwe start is in het wielrennen. Juist als minder mensen pakken heb je altijd wel eikels die juist dan full retard gaan omdat het maximaal effect heeft.

Maar laten we het vooral weer over atletiek hebben enzo, wielrennen heeft genoeg shit gekregen. Ik vind het hilarisch hoe iedereen nu gewoon genoeg lijkt te nemen met die :') Britse :') gluiperd Coe als 'redder' van de atletiek. _O-
Jack does it in real time...
pi_159274453
quote:
9s.gif Op donderdag 21 januari 2016 05:12 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Niet geloven in het nieuwe wielrennen. :')_

Het is inderdaad een aparte trend. En ik geloof nog steeds niet in een moment dat iedereen ineens besluit 'niets meer te nemen', zoals nu af en toe geschetst wordt alsof er een nieuwe start is in het wielrennen. Juist als minder mensen pakken heb je altijd wel eikels die juist dan full retard gaan omdat het maximaal effect heeft.

Maar laten we het vooral weer over atletiek hebben enzo, wielrennen heeft genoeg shit gekregen. Ik vind het hilarisch hoe iedereen nu gewoon genoeg lijkt te nemen met die :') Britse :') gluiperd Coe als 'redder' van de atletiek. _O-
Tja, als Dick Pound, voorzitter van wada nota bene, zijn volwaardige steun uitspreekt in hem dan begin je weinig.

Meest logische "oplossing" van het dopingprobleem is op z'n minst het bewaren en structureel het testen van stalen. En gewoon veel meer geld in de strijd tegen doping stoppen, er is genoeg geld aanwezig in sporten als wielrennen, tennis, atletiek en voetbal. Maar goed, dit zal toch nooit gebeuren dus persoonlijk heb ik het geloof in die strijd allang opgegeven.
pi_159274491
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 23:56 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Benoot, Ewan, Bonifazio, de Yatesjes, Coquard, Alaphilippe, Formolo, Sagan.

Enkele jeugdige renners met een eerste jaar als prof dat in weinig verhouding staat met hun prestaties als belofte.

Je zou er nog veel meer kunnen noemen. Een Dumoulin inderdaad, Kelderman, Tim Wellens, Danny van Poppel, Quintana, Kwiatkowski, Latour, Bardet, Bouhanni, Demare, Matthews, Pinot, Dennis, Dillier, Küng. Allemaal jonge renners die in hun eerste en tweede jaar meteen top waren. Vind ik persoonlijk wel een opvallende trend. Hoeveel jongens stonden er meteen in hun eerste seizoen, een jaar of 10 geleden? Kom je bij Thomas Dekker uit ofzo, nouja.
Inderdaad een opvallende trend, en ook een erg logische ontwikkeling dus je zou wel eens gelijk kunnen hebben. Niet alle voorbeelden lijken me even sterk, een Matthews viel me eerder tegen in z'n beginperiode en Kelderman presteert ook weer niet zo indrukwekkend.

Vroeger had je nog wel A. Schleck en Gesink, maar weet niet echt wat dat zegt.
  Moderator donderdag 21 januari 2016 @ 10:06:48 #194
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_159275019
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2016 09:27 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Inderdaad een opvallende trend, en ook een erg logische ontwikkeling dus je zou wel eens gelijk kunnen hebben. Niet alle voorbeelden lijken me even sterk, een Matthews viel me eerder tegen in z'n beginperiode en Kelderman presteert ook weer niet zo indrukwekkend.

Vroeger had je nog wel A. Schleck en Gesink, maar weet niet echt wat dat zegt.
Je zou het ook andersom kunnen bekijken. Vroeger moesten de (toen waarschijnlijk nog schone) talenten nog een extra stap maken (doping) om de aansluiting te vinden. Deze laatste stap hoeft in een schoner peloton niet.
Ik zeg niet dat het allemaal zo rooskleurig is, maar hopen mag toch? ;)
pi_159275199
Wat ik eerder al zei, juist als er (tijdelijk) wat minder mensen pakken is de 'upside' van doping nemen alleen maar groter. Alleen daarom geloof ik er al niet in dat het nu niet nodig meer is of minder gebeurt, want als je nu die stap zet doe je gelijk mee voor de knikkers misschien. En dat is precies wat je veel ziet, jonge gasten die geen enkele moeite hebben om de stap te maken en gewoon alles gokken erop waarschijnlijk.
Jack does it in real time...
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 21 januari 2016 @ 11:08:57 #196
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_159276328
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 23:56 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Benoot, Ewan, Bonifazio, de Yatesjes, Coquard, Alaphilippe, Formolo, Sagan.

Enkele jeugdige renners met een eerste jaar als prof dat in weinig verhouding staat met hun prestaties als belofte.

Je zou er nog veel meer kunnen noemen. Een Dumoulin inderdaad, Kelderman, Tim Wellens, Danny van Poppel, Quintana, Kwiatkowski, Latour, Bardet, Bouhanni, Demare, Matthews, Pinot, Dennis, Dillier, Küng. Allemaal jonge renners die in hun eerste en tweede jaar meteen top waren. Vind ik persoonlijk wel een opvallende trend. Hoeveel jongens stonden er meteen in hun eerste seizoen, een jaar of 10 geleden? Kom je bij Thomas Dekker uit ofzo, nouja.
er van uitgaande dat het wielrennen schoner is geworden dan kan dat prima. Vroeger waren al die dopingkikkers bijna niet te achterhalen als je net kwam kijken. Nu zou er dan een meer menselijkere maat zijn en is de stap kleiner
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator donderdag 21 januari 2016 @ 11:14:53 #197
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_159276457
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 11:08 schreef rubbereend het volgende:

[..]

er van uitgaande dat het wielrennen schoner is geworden dan kan dat prima. Vroeger waren al die dopingkikkers bijna niet te achterhalen als je net kwam kijken. Nu zou er dan een meer menselijkere maat zijn en is de stap kleiner
Dit zou een logische redenatie kunnen zijn, ware het niet dat we allemaal weten dat het bij topsport niet zo werkt. Die naïviteit heeft z'n langste tijd wel gehad, lijkt me.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_159276467
Maar goed presterende jonge renners is toch van alle tijden? Iemand als Greg Lemond was begin twintig toch ook al top?
  donderdag 21 januari 2016 @ 11:20:44 #199
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_159276600
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  donderdag 21 januari 2016 @ 11:21:43 #200
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_159276618
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 23:58 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Popo
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 23:58 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Popo
Cunego, Di Luca, Ricco.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')