quote:
Op vrijdag 22 november 2002 10:12 schreef GWD het volgende:
Ik vind eignelijk dat alle mensen die werken door de weekse een sticker op hun auto/fiets/motor moeten krijgen en daarmee altijd voorrang hebben op huisvrouwen, werklozen en bejaarde tussen 8 en 10 's ochtends en tussen 17:00 en 19:00 's avonds. aangezien deze mensen op die tijden NIKS in het verkeer te zoeken hebben en hiermee de economie blokkeren. deze mensen hebben de rest van de dag om nog vanalles te doen, dat hoeft dus niet 's ochtends. ook moet een aanrijding van deze mensen ook altijd hun schuld zijn aangezien ze dus tussen deze tijden gewoon thuis horen te blijven.
Edit: of ga fietsen! Daarmee voorkom je dat hartinfarct op je 49e ook nog eens.
[Dit bericht is gewijzigd door Miwe op 22-11-2002 10:19]
quote:Tis inderdaad wel frustrerend, die drukte smorgens en savonds.
Op vrijdag 22 november 2002 10:12 schreef GWD het volgende:
Ik vind eignelijk dat alle mensen die werken door de weekse een sticker op hun auto/fiets/motor moeten krijgen en daarmee altijd voorrang hebben op huisvrouwen, werklozen en bejaarde tussen 8 en 10 's ochtends en tussen 17:00 en 19:00 's avonds.
quote:Daar is de economie bij gebaat ja ! koop een auto voor je vrouw/man ( stort de autoindustrie niet in) en ga zelf dan met het OV dat zorgt voor meer banen in het OV, minder werkelozen, meer belatingbetalers en meer geld dat uitgegeven wordt en hierdoor krijgt de economie een grote impuls!
Ik vind dat iedereen die zo stom is om elke dag in de file te gaan staan om hetzelfde stukkie heen en weer te rijden het verdient daar te staan en werklozen, huisvrouwen en al het andere verkeer voorrang dient te verlenen. Ga maar eens wat dichter bij je werk wonen of neem het openbaar vervoer
-edit-
quote toegevoegd
het kost je heel veel energie om boos te zijn, boos te blijven en je ergens druk overmaken/stressen.
aanvaar het gewoon en zit er niet zo over te zeuren da's allemaal energieverspilling waar je zelf niet beter van word.
[/wiseguy]
quote:Helemaal mee eens ... ik zit me soms echt op te vreten in die auto, maar ik probeer rustig aan te doen. Rustig muziekje doet ook wonderen.
Op vrijdag 22 november 2002 10:26 schreef Fonz het volgende:
het kost je heel veel energie om boos te zijn, boos te blijven en je ergens druk overmaken/stressen.
[/wiseguy]
quote:Dit is gewoon ronduit een dom stukje, toegepast op mijn situatie. Ik ben een van de vele mensen die in de automatisering werken, dus heb om de zoveel maanden wel een andere werkgever. Suggereer jij dan dat ik dan steeds maar moet gaan verhuizen? Dat haal je niet eens in de tijd dat je ergens werkt ...
Op vrijdag 22 november 2002 10:18 schreef Miwe het volgende:
Ik vind dat iedereen die zo stom is om elke dag in de file te gaan staan om hetzelfde stukkie heen en weer te rijden het verdient daar te staan en werklozen, huisvrouwen en al het andere verkeer voorrang dient te verlenen. Ga maar eens wat dichter bij je werk wonen of neem het openbaar vervoer.Edit: of ga fietsen! Daarmee voorkom je dat hartinfarct op je 49e ook nog eens.
Verder is openbaar vervoer geen optie. Openbaar vervoer is voor studenten en ambtenaren die ergens midden in de stad moeten zijn of geen geld hebben voor een betere manier van vervoer. Ik ga namelijk niet mijn auto inruilen voor een staanplaats in een overvolle trein, die veel te vaak vertraging heeft (en waar ik dus niet op kan vertrouwen), tegen een veel te hoog tarief (ja voor de werkende mens kost het wel geld), met allemaal irritante mensen om mij heen.
quote:Idd, mijn stukje is niet van toepassing op jouw situatie. Maar er zijn genoeg mensen (de meerderheid) die niet in de ICT werken en telkens ergens anders heen moeten. En die kunnen best eens dichter bij gaan wonen. Dat zou ook in jouw voordeel (en alle andere mensen die wel de weg op moeten) zijn.
Op vrijdag 22 november 2002 10:44 schreef _o_ het volgende:[..]
Dit is gewoon ronduit een dom stukje, toegepast op mijn situatie. Ik ben een van de vele mensen die in de automatisering werken, dus heb om de zoveel maanden wel een andere werkgever. Suggereer jij dan dat ik dan steeds maar moet gaan verhuizen? Dat haal je niet eens in de tijd dat je ergens werkt ...
Verder is openbaar vervoer geen optie. Openbaar vervoer is voor studenten en ambtenaren die ergens midden in de stad moeten zijn of geen geld hebben voor een betere manier van vervoer. Ik ga namelijk niet mijn auto inruilen voor een staanplaats in een overvolle trein, die veel te vaak vertraging heeft (en waar ik dus niet op kan vertrouwen), tegen een veel te hoog tarief (ja voor de werkende mens kost het wel geld), met allemaal irritante mensen om mij heen.
Dat het openbaar vervoer voor mensen is die niets beters kunnen betalen is natuurlijk onzin. Het OV is er voor iedereen, ook voor werkende mensen en is een stuk minder vermoeiend en saai dan autorijden. Je ziet nog eens wat andere mensen dan alleen je collega's en de ergernissen over vertragingen/zwervers/volle treinen levert regelmatig leuke gesprekken en een gevoel van saamhorigheid op.
Maar ja, als je niet zo sociaal bent, kun je misschien beter in je eentje in de auto gaan zitten. Trouwens: in de file staan is net zo vertragend en onbetrouwbaar als blaadjes op de rails, dus die vlieger gaat ook niet op.
[Dit bericht is gewijzigd door Miwe op 25-11-2002 14:37]
quote:
Op vrijdag 22 november 2002 10:16 schreef UnleashMitch het volgende:
hmmm als jij in je werktijd zou werken en niet zou Fok!-en dan kan je de schade aan de economie die jij net beschrijft weer goed maken. Daarom heet het trouwens ook werktijd en geen Fok!-tijd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |