Wat dat betreft heb ik begrepen dat je in Oostenrijk met een geldige ID een shotgun en bijhorende munitie kan kopen maar uiteindelijk is die zooi terug naar Nederland meenemen zo illegaal als de pest. Ik vraag me dus af wat je als brave burger in NL legaal onder je kussentje mag bewarenquote:Op zondag 10 januari 2016 19:46 schreef BarryOSeven het volgende:
Je kunt in Duitsland redelijk eenvoudig peperspray kopen. Niet legaal, maar wel beter dan niets. Weet niet of het onder de wapenwet valt. Zal wel weer hier.
Een goed slot/alarm om te zorgen dat jouw huis geen target wordt? Een goede waakhond?quote:Op zondag 10 januari 2016 19:45 schreef SpecialK het volgende:
Ik vraag me dus ook af of datgene wat je dan nog net mag aanschaffen voldoende is om bijvoorbeeld een boze inbreker van 80kg te stoppen.
Iemand hier ervaring?
Hmmmm een beetje onhandig maar iig wel bruikbaar bij een inbreker die geen gun heeft. Alleen waardeloos bij een inbreker die wel een gun heeft.quote:
Helemaal niks. Naja een telefoon om 112 te bellen.quote:Op zondag 10 januari 2016 19:51 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Wat dat betreft heb ik begrepen dat je in Oostenrijk met een geldige ID een shotgun en bijhorende munitie kan kopen maar uiteindelijk is die zooi terug naar Nederland meenemen zo illegaal als de pest. Ik vraag me dus af wat je als brave burger in NL legaal onder je kussentje mag bewaren
Met gun zou ik een klein mes kiezen die je kan gooien.quote:Op zondag 10 januari 2016 19:53 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Hmmmm een beetje onhandig maar iig wel bruikbaar bij een inbreker die geen gun heeft. Alleen waardeloos bij een inbreker die wel een gun heeft.
Ik vind hem tot nu toe nog de beste suggestie.
en maar goed ookquote:Op zondag 10 januari 2016 19:49 schreef imikethat het volgende:
Denk dat je met een hakbijl wel het verst komt in Nederland
Een hakbijl heeft een hele specifieke range.. niet te dicht bij niet te ver weg. Ik denk uiteindelijk te onhandig.quote:Op zondag 10 januari 2016 19:49 schreef imikethat het volgende:
Denk dat je met een hakbijl wel het verst komt in Nederland
Denk dat het belangrijker is afschrikwekkend over te komen dan iemand daadwerkelijk iets aan te doen. Als je iemand kapotschiet die je huis binnen dringt, word je alsnog veroordeeld voor mishandeling (al dan niet met voorbedachte raad)quote:Op zondag 10 januari 2016 19:55 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Een hakbijl heeft een hele specifieke range.. niet te dicht bij niet te ver weg. Ik denk uiteindelijk te onhandig.
Ik denk dat met een beetje oefening een revolver meer stopping power heeft dan een beetje met messen gooien naar iemand in het donker.quote:Op zondag 10 januari 2016 19:54 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Met gun zou ik een klein mes kiezen die je kan gooien.
Een doel met een mes raken is makkelijker dan een doel raken met een gun.
Ik heb zelf weleens geschoten en een doel raken is echt zo moeilijk.... je schiet eerder mis dan raak, zelfs op korte afstand.
Mwah... je kan sneller raak gooien leren met een mes dan raak schieten met een schietwapen.quote:Op zondag 10 januari 2016 20:00 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik denk dat met een beetje oefening een revolver meer stopping power heeft dan een beetje met messen gooien naar iemand in het donker.
Maar ik denk dat die kettingzaag nog steeds 10x beter is dan een mesje
Even afgezien van de consequenties.quote:Op zondag 10 januari 2016 19:58 schreef imikethat het volgende:
[..]
Denk dat het belangrijker is afschrikwekkend over te komen dan iemand daadwerkelijk iets aan te doen. Als je iemand kapotschiet die je huis binnen dringt, word je alsnog veroordeeld voor mishandeling (al dan niet met voorbedachte raad)
Er zijn kleinere maten bijlen.quote:Op zondag 10 januari 2016 19:55 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Een hakbijl heeft een hele specifieke range.. niet te dicht bij niet te ver weg. Ik denk uiteindelijk te onhandig.
Ik dacht even dat een maglite een brute dildo was. Moest het even opzoeken.quote:Op zondag 10 januari 2016 19:59 schreef BarryOSeven het volgende:
Maar zelf heb ik dus een grote maglite naast mijn bed, een golfclub of hockey- of honkbalstick kan ook.
Moet je wel op golf, hockey of honkbal zitten anders is het weer een wapen waarschijnlijk omdat je het niet echt nodig hebt.
Een maglite is, met wat moeite, ook als brute dildo in te zetten, maar het is van origine een zaklampquote:Op zondag 10 januari 2016 20:05 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik dacht even dat een maglite een brute dildo was. Moest het even opzoeken.
Goed punt. Kan ik op 5 hoog in amsterdam een kettingzaag vergoeilijken? Heb je dat weer
Welke inbreker breekt er nu in op 5 hoog?quote:Op zondag 10 januari 2016 20:05 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik dacht even dat een maglite een brute dildo was. Moest het even opzoeken.
Goed punt. Kan ik op 5 hoog in amsterdam een kettingzaag vergoeilijken? Heb je dat weer
Een inbreker wil spullen hebben, niet een aanklacht voor moord. Derhalve zal een inbreker huizen mijden waar overduidelijk mensen paraat zijn om het te verdedigen (of waar honden aanwezig zijn, zie voorgaande)quote:Op zondag 10 januari 2016 20:02 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Even afgezien van de consequenties.
Afschrikken werkt denk ik maar 50 procent van de gevallen. Het fight or flight respons van een ander is moeilijk te voorspellen
Daarnaast wil een inbreker altijd snel een vluchtpad hebben is mij geleerd.quote:Op zondag 10 januari 2016 20:07 schreef imikethat het volgende:
[..]
Een inbreker wil spullen hebben, niet een aanklacht voor moord. Derhalve zal een inbreker huizen mijden waar overduidelijk mensen paraat zijn om het te verdedigen (of waar honden aanwezig zijn, zie voorgaande)
Er zijn op mijn verdieping al 3 inbraken geweest de afgelopen 2 jaar. En ik heb koevoetsporen op mijn deur zitten.quote:Op zondag 10 januari 2016 20:07 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Welke inbreker breekt er nu in op 5 hoog?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |