abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 januari 2016 @ 19:45:33 #1
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_158992581
Ik weet dat je om een echt pistool te bezitten aan allerhande voorwaarden moet voldoen met aparte kluizen en 18x per jaar naar de schietbaan en 1x per jaar een politieagent overtuigen dat je nog steeds geen hekel aan je ex-en hebt.... etc... etc...

Maar gegeven dat dat allemaal gedoe is waar men geen zin in heeft:

Wat is dan het zwaarste wapen wat je wel zonder papierwerk mag bezitten?

Ik las dat luchtbucks zonder regelgeving aangeschaft mogen worden maar blijkbaar hangt dat ook weer af van het type. Of je gaspatronen hebt en wat voor kogeltjes je laad. Wat een moeite. Het is mij totaal niet duidelijk waar de grenzen liggen.

Ik vraag me dus ook af of datgene wat je dan nog net mag aanschaffen voldoende is om bijvoorbeeld een boze inbreker van 80kg te stoppen.

Iemand hier ervaring?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  zondag 10 januari 2016 @ 19:46:36 #2
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_158992617
Je kunt in Duitsland redelijk eenvoudig peperspray kopen. Niet legaal, maar wel beter dan niets. Weet niet of het onder de wapenwet valt. Zal wel weer hier.
pi_158992664
Een auto
  zondag 10 januari 2016 @ 19:49:46 #4
411401 imikethat
Supa Hot Fire; Get Rekt m8
pi_158992730
Denk dat je met een hakbijl wel het verst komt in Nederland :')
First of all, I'm not your friend.
~ Gelukkig zijn we tegenwoordig ouder en wijzer en helpen we onze hersens op een verstandigere wijze naar de klote
  zondag 10 januari 2016 @ 19:51:09 #5
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_158992773
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 19:46 schreef BarryOSeven het volgende:
Je kunt in Duitsland redelijk eenvoudig peperspray kopen. Niet legaal, maar wel beter dan niets. Weet niet of het onder de wapenwet valt. Zal wel weer hier.
Wat dat betreft heb ik begrepen dat je in Oostenrijk met een geldige ID een shotgun en bijhorende munitie kan kopen maar uiteindelijk is die zooi terug naar Nederland meenemen zo illegaal als de pest. Ik vraag me dus af wat je als brave burger in NL legaal onder je kussentje mag bewaren :P
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_158992790
kettingzaag?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_158992833
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 19:45 schreef SpecialK het volgende:

Ik vraag me dus ook af of datgene wat je dan nog net mag aanschaffen voldoende is om bijvoorbeeld een boze inbreker van 80kg te stoppen.

Iemand hier ervaring?
Een goed slot/alarm om te zorgen dat jouw huis geen target wordt? Een goede waakhond?

Verder geen idee, heb me hier nooit zo in verdiept. Ik denk dat de kans dat je gepakt wordt met illegaal wapentuig groter is, dan dat er ingebroken wordt. :')

Gevoelsmatig denk ik overigens dat een kruisboog meer doet dan een luchtdrukpistool, maar ik zou het beide niet kopen.
  zondag 10 januari 2016 @ 19:53:53 #8
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_158992858
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 19:51 schreef sjorsie1982 het volgende:
kettingzaag?
Hmmmm een beetje onhandig maar iig wel bruikbaar bij een inbreker die geen gun heeft. Alleen waardeloos bij een inbreker die wel een gun heeft.

Ik vind hem tot nu toe nog de beste suggestie.
  zondag 10 januari 2016 @ 19:54:29 #9
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_158992875
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 19:51 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Wat dat betreft heb ik begrepen dat je in Oostenrijk met een geldige ID een shotgun en bijhorende munitie kan kopen maar uiteindelijk is die zooi terug naar Nederland meenemen zo illegaal als de pest. Ik vraag me dus af wat je als brave burger in NL legaal onder je kussentje mag bewaren :P
Helemaal niks. Naja een telefoon om 112 te bellen.

Alles wat voorhanden is en niet normaal onder je kussen ligt gaat je een veroordeling opleveren als een inbreker erover struikelt.
Dum de dum
pi_158992881
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 19:53 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Hmmmm een beetje onhandig maar iig wel bruikbaar bij een inbreker die geen gun heeft. Alleen waardeloos bij een inbreker die wel een gun heeft.

Ik vind hem tot nu toe nog de beste suggestie.
Met gun zou ik een klein mes kiezen die je kan gooien.
Een doel met een mes raken is makkelijker dan een doel raken met een gun.
Ik heb zelf weleens geschoten en een doel raken is echt zo moeilijk.... je schiet eerder mis dan raak, zelfs op korte afstand.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_158992882
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 19:49 schreef imikethat het volgende:
en maar goed ook
  zondag 10 januari 2016 @ 19:55:49 #12
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_158992925
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 19:49 schreef imikethat het volgende:
Een hakbijl heeft een hele specifieke range.. niet te dicht bij niet te ver weg. Ik denk uiteindelijk te onhandig.
  zondag 10 januari 2016 @ 19:58:58 #13
411401 imikethat
pi_158993026
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 19:55 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Een hakbijl heeft een hele specifieke range.. niet te dicht bij niet te ver weg. Ik denk uiteindelijk te onhandig.
Denk dat het belangrijker is afschrikwekkend over te komen dan iemand daadwerkelijk iets aan te doen. Als je iemand kapotschiet die je huis binnen dringt, word je alsnog veroordeeld voor mishandeling (al dan niet met voorbedachte raad)
~ Gelukkig zijn we tegenwoordig ouder en wijzer en helpen we onze hersens op een verstandigere wijze naar de klote
  zondag 10 januari 2016 @ 19:59:24 #14
440653 BarryOSeven
pi_158993044
Maar zelf heb ik dus een grote maglite naast mijn bed, een golfclub of hockey- of honkbalstick kan ook.

Moet je wel op golf, hockey of honkbal zitten anders is het weer een wapen waarschijnlijk omdat je het niet echt nodig hebt.
  zondag 10 januari 2016 @ 20:00:36 #15
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_158993094
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 19:54 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Met gun zou ik een klein mes kiezen die je kan gooien.
Een doel met een mes raken is makkelijker dan een doel raken met een gun.
Ik heb zelf weleens geschoten en een doel raken is echt zo moeilijk.... je schiet eerder mis dan raak, zelfs op korte afstand.
Ik denk dat met een beetje oefening een revolver meer stopping power heeft dan een beetje met messen gooien naar iemand in het donker.

Maar ik denk dat die kettingzaag nog steeds 10x beter is dan een mesje
pi_158993129
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 20:00 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik denk dat met een beetje oefening een revolver meer stopping power heeft dan een beetje met messen gooien naar iemand in het donker.

Maar ik denk dat die kettingzaag nog steeds 10x beter is dan een mesje
Mwah... je kan sneller raak gooien leren met een mes dan raak schieten met een schietwapen.
Met een kettingzaag moet je dichtbij komen, hoewel het wel een enorm afschrikkend wapen is.
  zondag 10 januari 2016 @ 20:02:25 #17
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_158993161
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 19:58 schreef imikethat het volgende:

[..]

Denk dat het belangrijker is afschrikwekkend over te komen dan iemand daadwerkelijk iets aan te doen. Als je iemand kapotschiet die je huis binnen dringt, word je alsnog veroordeeld voor mishandeling (al dan niet met voorbedachte raad)
Even afgezien van de consequenties.

Afschrikken werkt denk ik maar 50 procent van de gevallen. Het fight or flight respons van een ander is moeilijk te voorspellen
pi_158993171
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 19:55 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Er zijn kleinere maten bijlen.

Ik denk dat je kan beschikken over twee hulpmiddelen wanneer er een inbreker met vuurwapen je huis binnendringt:
1. (herders)hond - het dier zal hoogstwaarschijnlijk een aantal schotwonden oplopen van de afgevuurde projectielen uit het vuurwapen, maar geeft voor herladen je een tijdsbuffer om de inbreker aan te gaan met een
2. honkbalknuppel - zodat gelijk het emotionele leed van het (mogelijk) kwijtraken van je trouwe viervoeter kan worden verzacht een stuk moreel recht. Dit geeft de inbreker ook minder kans om zijn vuurwapen succesvol te kunnen herladen. Bij de tijd dat de inbreker weer bij kennis komt zit hij al in de cel van het politiebureau.

Een bijl lijkt me niet handig omdat menig justitiėle instelling nog wel eens de inbreker in een slachtofferrol wil plaatsen, wegens het feit dat de bewoner hem met een gebruiksvoorwerp met een snijkant bewerkt heeft.
Google is your friend, abuse your friends
  zondag 10 januari 2016 @ 20:05:41 #19
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_158993280
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 19:59 schreef BarryOSeven het volgende:
Maar zelf heb ik dus een grote maglite naast mijn bed, een golfclub of hockey- of honkbalstick kan ook.

Moet je wel op golf, hockey of honkbal zitten anders is het weer een wapen waarschijnlijk omdat je het niet echt nodig hebt.
Ik dacht even dat een maglite een brute dildo was. Moest het even opzoeken. :P

Goed punt. Kan ik op 5 hoog in amsterdam een kettingzaag vergoeilijken? Heb je dat weer
  zondag 10 januari 2016 @ 20:07:00 #20
440653 BarryOSeven
pi_158993315
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 20:05 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Goed punt. Kan ik op 5 hoog in amsterdam een kettingzaag vergoeilijken? Heb je dat weer
Een maglite is, met wat moeite, ook als brute dildo in te zetten, maar het is van origine een zaklamp :P En mega zwaar omdat er van die grote zware batterijen in moeten. Prima schedelcrusher.
pi_158993333
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 20:05 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Welke inbreker breekt er nu in op 5 hoog? :X
  zondag 10 januari 2016 @ 20:07:39 #22
411401 imikethat
pi_158993340
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 20:02 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Even afgezien van de consequenties.

Afschrikken werkt denk ik maar 50 procent van de gevallen. Het fight or flight respons van een ander is moeilijk te voorspellen
Een inbreker wil spullen hebben, niet een aanklacht voor moord. Derhalve zal een inbreker huizen mijden waar overduidelijk mensen paraat zijn om het te verdedigen (of waar honden aanwezig zijn, zie voorgaande)
pi_158993356
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 20:07 schreef imikethat het volgende:

[..]

Een inbreker wil spullen hebben, niet een aanklacht voor moord. Derhalve zal een inbreker huizen mijden waar overduidelijk mensen paraat zijn om het te verdedigen (of waar honden aanwezig zijn, zie voorgaande)
Daarnaast wil een inbreker altijd snel een vluchtpad hebben is mij geleerd.
  zondag 10 januari 2016 @ 20:09:34 #24
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_158993398
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 20:07 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Welke inbreker breekt er nu in op 5 hoog? :X
Er zijn op mijn verdieping al 3 inbraken geweest de afgelopen 2 jaar. En ik heb koevoetsporen op mijn deur zitten.
pi_158993417
Vlammenwerper dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')