abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158994288
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 18:14 schreef Lienekien het volgende:
Klinkt allemaal vrij normaal. Vrij milde PMS.
Inderdaad, ik begrijp ook niet waarom hier medicijnen aan te pas moeten komen? Daarnaast klinkt het vrij regelmatig, dus er is nog redelijk op te anticiperen ook.
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 18:12 schreef Schoenenspray het volgende:
Owja, vochtophoping!!! Ik sla echt 2 kg vocht op. Ben slank dus het scheelt, maar alles zit strakker. Vind dat irritant.
Dan koop je kleding waarin je je comfortabel voelt met 2 kg extra vocht.

quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 18:27 schreef Schoenenspray het volgende:
Heb veel nare dingen achter de rug en ben zo blij hoe het nu gaat (afgelopen maanden). Wil gewoon al het negatieve uitroeien. Misschien een beetje doorgeschoten. Ik wil zo min mogelijk nare emoties voelen. Ik wil me druk maken om echte zorgen. Dus ben die pms ook spuugzat. Als mijn lichaam geen dopamine wil vrijmaken, omdat ik moet menstrueren vul ik dat wel aan. Zo werkt mijn hoofd. Misschien ben ik niet zo bekend met antidepressiva. Weet ook niet of het bijwerkingen heeft die ene week. Ik wil het wel testen op deze manier. Als het niet werkt, dan ga ik wel los op de boxbal in de sportschool. Maar heb nu ff geen tijd en zin om te sporten.
Bespreek dit eens met je psychiater. Je zal in je leven met nog wel meer hormonale schommelingen te maken krijgen en je zal niet altijd lekker in je vel zitten.

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2016 20:41:45 ]
pi_158995717
Ik heb nog even zitten googelen en gevonden dat er dus wel vaker een ssri wordt voorgeschreven bij pms, in lage dosis en inderdaad voor een of twee weken per maanden. Blijkbaar werkt dat wel, omdat het doel anders is dan bij een depressie.

Je moet het wel bij een lage dosis houden, anders worden de bijwerkingen waarschijnlijk erger dan de kwaal.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_158998848
Al die mensen die dan bleren dat het vrij normaal is. Voor TS is het blijkbaar zo rot, dat ze iets wil ondernemen. Prima toch?

Ik probeer het eerst met vitamines etc en als dat niet werkt ga ik doen wat jij doet. Liever dit dan psycho buien. Ik heb het nml 2 weken lang.
  zondag 10 januari 2016 @ 22:42:01 #29
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_158998998
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 22:38 schreef Stimorol- het volgende:
Al die mensen die dan bleren dat het vrij normaal is. Voor TS is het blijkbaar zo rot, dat ze iets wil ondernemen. Prima toch?

Ik probeer het eerst met vitamines etc en als dat niet werkt ga ik doen wat jij doet. Liever dit dan psycho buien. Ik heb het nml 2 weken lang.
Blèren, blèren. Als dat de beste voorbeelden zijn van haar PMS, dan vind ik het krankzinnig om daar prozac tegen te gaan slikken.
The love you take is equal to the love you make.
pi_158999427
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 22:42 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Blèren, blèren. Als dat de beste voorbeelden zijn van haar PMS, dan vind ik het krankzinnig om daar prozac tegen te gaan slikken.
Ja ok, ik vind het ook mild, maar misschien kan ze haar emoties niet correct verwoorden.

Vind 3 dagen trouwens niet heel veel.

TS onderzoeken tonen aan dat supplementen ook kunnen helpen. Waarom probeer je dat niet?
  zondag 10 januari 2016 @ 22:57:47 #31
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_158999614
TS ontweek mijn vraag over de ADHD, maar die diagnose heeft ze ook en kan ook voor stemmingswisselingen zorgen. Het is dus niet alleen maar PMS.
The love you take is equal to the love you make.
pi_159001049
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 22:38 schreef Stimorol- het volgende:

Heb vaker jouw posten gelezen. Denk dat jij het wel snapt ;)

Heb al alles geprobeerd. B6, Teunisbloemolie, b12, C, D. Weet ik veel allemaal.

Owja, PMS wordt een nachtmerrie als ik ECHT ergens mee zit. Dus heb daar geen zin in.
pi_159006573
TS slik je de pil? Mijn pms werd daar altijd 100 miljoen miljard keer erger van.
pi_159012677
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 23:35 schreef Schoenenspray het volgende:
Heb al alles geprobeerd. B6, Teunisbloemolie, b12, C, D. Weet ik veel allemaal.
Hoeft allemaal geen kut te zeggen, als je niet weet wat je waardes waren en nu zijn, wat de kwaliteit van de bij te slikken meuk was en hoe lang je zoiets moet slikken voor enig effect meetbaar is. Om nog niet eens te spreken over het al dan niet gezamelijk gebruiken en de wederzijdse effecten daarvan. Zeker niet als je in zo een achtbaan hebt gezeten de laatste tijd en alles, stress heeft daar nu eenmaal effect op..

quote:
Owja, PMS wordt een nachtmerrie als ik ECHT ergens mee zit. Dus heb daar geen zin in.
Begrijpelijk, maar niet heel erg raar als een behandelaar dit eerst meer als een aanwijzing ziet om nog eens naar je coping strategy te kijken misschien..
pi_159021721
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 10:18 schreef lemmethinkaboutit het volgende:
TS slik je de pil? Mijn pms werd daar altijd 100 miljoen miljard keer erger van.
Nee, gelukkig niet!
pi_159021771
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 14:09 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Hoeft allemaal geen kut te zeggen, als je niet weet wat je waardes waren en nu zijn, wat de kwaliteit van de bij te slikken meuk was en hoe lang je zoiets moet slikken voor enig effect meetbaar is. Om nog niet eens te spreken over het al dan niet gezamelijk gebruiken en de wederzijdse effecten daarvan. Zeker niet als je in zo een achtbaan hebt gezeten de laatste tijd en alles, stress heeft daar nu eenmaal effect op..

[..]

Begrijpelijk, maar niet heel erg raar als een behandelaar dit eerst meer als een aanwijzing ziet om nog eens naar je coping strategy te kijken misschien..
Zou kunnen. Het is veel milder dan voorheen. Ben misschien emoties zo beu dat ik alles wil uitroeien nu ik eindelijk stabiliteit heb.
pi_159021826
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 18:40 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ben je ook niet gewoon te veel bezig met je stemming?
Denk dat dit het is. Heb ik het verleden zo vaak stemmingsklachten gehad en nu dat genormaliseerd is, wil ik alles wat over is uitroeien. Niet haalbaar en misschien ook overbodig.
pi_159040198
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 17:15 schreef Schoenenspray het volgende:

[..]

Een ander RCT-onderzoek. Prima steekproef: n=260. 20 mg Fluoxetine werkt beter dan 10 mg. Hou ik ff in achterhoofd als 10 mg niet werkt.
Ik ontdek nu dat ik 20mg heb :') Haha

Het komt misschien niet logisch over, maar ik heb echt het gevoel dat het werkt. Vandaag nam ik het iets later in. Ik merkte dat ik de dag opgejaagd begon. Gelijk ingenomen en nu ben ik weer chill, zoals de rest van de maand.

Ik denk dat die late werking geldt voor mensen die echt depressief zijn en dat het bij PMS misschien wel gelijk werkt?
pi_159045163
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 14:11 schreef Schoenenspray het volgende:

[..]

Het komt misschien niet logisch over, maar ik heb echt het gevoel dat het werkt. Vandaag nam ik het iets later in. Ik merkte dat ik de dag opgejaagd begon. Gelijk ingenomen en nu ben ik weer chill, zoals de rest van de maand.

Ik denk dat die late werking geldt voor mensen die echt depressief zijn en dat het bij PMS misschien wel gelijk werkt?
Wedden dat als ik je in plaats daarvan paracetamol (zonder dat je het wist) had gegeven je ook chill zou zijn?
The only true wisdom is in knowing you know nothing.
True knowledge exists in knowing that you know nothing.
The greatest way to live with honor in this world is to be what we pretend to be.
pi_159045194
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 17:24 schreef Socrates- het volgende:

[..]

Wedden dat als ik je in plaats daarvan paracetamol (zonder dat je het wist) had gegeven je ook chill zou zijn?
:O
pi_159047591
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 14:11 schreef Schoenenspray het volgende:

[..]

Ik denk het wel. Even zoals ik het begrijp:

Bij een depressie heb je te weinig serotonine, omdat de aanmaak daarvan verstoord is.
Met een ssri (een serotonine heropnameremmer) zorg je ervoor dat er minder serotonine weer wordt opgenomen door je receptoren, waardoor je hersenen (na een aantal weken) meer serotonine gaan produceren. In het begin voel je je juist vaak slechter, omdat er minder serotonine wordt opgenomen.

In het geval van pms zou het kunnen dat je al een betere serotoninespiegel hebt, en door de heropname tijdelijk te remmen, wordt er al snel meer geproduceerd.

Zoiets. Maar ik kan er ook helemaal naast zitten, het is best ingewikkeld.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_159059988
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 18:56 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Ik denk het wel. Even zoals ik het begrijp:

Bij een depressie heb je te weinig serotonine, omdat de aanmaak daarvan verstoord is.
Met een ssri (een serotonine heropnameremmer) zorg je ervoor dat er minder serotonine weer wordt opgenomen door je receptoren, waardoor je hersenen (na een aantal weken) meer serotonine gaan produceren. In het begin voel je je juist vaak slechter, omdat er minder serotonine wordt opgenomen.

In het geval van pms zou het kunnen dat je al een betere serotoninespiegel hebt, en door de heropname tijdelijk te remmen, wordt er al snel meer geproduceerd.

Zoiets. Maar ik kan er ook helemaal naast zitten, het is best ingewikkeld.
Ja, dat dacht ik dus ook! Gezien er veel wetenschappelijke artikelen beschikbaar zijn en fora ermee vol zit, klopt het wel. Nja ik ben iig geholpen. Hopelijk komt iemand mijn topic ooit tegen. Heb onwijs tegenslagen a.t.m. (mbt een deadline) en ik vind het echt kut, maar ik ben rustig aan het oplossen. Had ik zonder janken en frustraties nooit kunnen doen :)
  maandag 22 februari 2016 @ 09:26:57 #43
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_160111636
.

[ Bericht 34% gewijzigd door BE op 22-02-2016 09:51:41 ]
pi_160115240
Ik herken mezelf enigszins hierin. Telkens ruzie zoeken met iedereen, nergens vrolijk van worden, ondanks het feit dat ik gewoon een leuk leven heb en hartstikke gezond eet. Tijdens die periode. Ik voel mezelf dan gewoon hartstikke klote dat ik zo ben ;(

De laatste maanden gaat het wel beter, omdat ik het probleem maar gewoon eens aangepakt heb. Ik slik extra vitaminen (Femfit van Davitamon, voor de kenners) en ik ga gewoon iets constructiefs doen als ik zo'n depressieve bui voel opborrelen. Dan komt er veel meer dopamine vrij en krijg ik ook nog eens iets af in huis.

Het hoort er wel bij, maar ik ga er anders mee om. Dat maakt het veel verdraaglijker :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')