abonnement Unibet Coolblue
  zondag 10 januari 2016 @ 14:01:17 #1
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_158982892
Handletteren, handlettering, oftewel met de hand mooie letters maken om zo een tekst, uitnodiging of citaat mooi op papier te krijgen.

Zijn er hier mensen die dat doen? Deel je tips, tricks en creaties! *O*.

Ik heb het nog maar pas ontdekt, dus ben er nog niet erg goed in, maar het is wel heel leuk om te doen!

KuikenGuppy
  zondag 10 januari 2016 @ 14:02:12 #2
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_158982914
Mijn allereerste poging was deze:


(Tweede staat in de OP)
KuikenGuppy
  zondag 10 januari 2016 @ 14:05:09 #3
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_158983004
Een aantal voorbeelden vanaf het www:




KuikenGuppy
pi_158984033
Die tweede is strak :Y.
pi_158984188
Mooi hoor :Y
  PR en moderator zondag 10 januari 2016 @ 14:51:26 #6
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_158984272
Jeetje, wel echt supergaaf ja :D
Heb je daar een cursusje voor gevolgd ofzo? Of kun je het via internet gewoon jezelf aanleren?

Mijn moeder kan supergoed kaligraferen, die heeft ook de geboortekaartjes van mij en m'n zus zelf geschreven, maar da's toch niet zo gevarieerd als deze dingen :D
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  zondag 10 januari 2016 @ 15:33:15 #7
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_158985567
Gewoon via internet wat voorbeelden zoeken... Op http://www.postfabriek.nl vond ik bijv. een pdf met lettertypes om na te tekenen.

Er zijn ook wel workshops te volgen, maar helaas niet zo veel en niet zo vaak.
KuikenGuppy
  zondag 10 januari 2016 @ 17:35:42 #8
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_158989148
Een vriendin van mij doet dit ook, maakt ook eigen kaartjes e.d.. Vind het erg leuk staan, knap gemaakt ook.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_159350471
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 15:33 schreef Burdie het volgende:
Gewoon via internet wat voorbeelden zoeken... Op http://www.postfabriek.nl vond ik bijv. een pdf met lettertypes om na te tekenen.

Er zijn ook wel workshops te volgen, maar helaas niet zo veel en niet zo vaak.
Ik vind het supermooi wat je gemaakt hebt, knap hoor!
Ik zie het ook vaak in de Flow en vind dat ook altijd erg mooi om te zien.

Op 20 februari is er hier bij de kunstwinkel waar ik vaker workshops doe, wel een workshop handlettering. Ik ga wel kijken of ik daar heen kan. Weet alleen niet of Almelo voor jou in de buurt is?

quote:
Workshop Handlettering

Letters tekenen is veel leuker dan schrijven. Het is spelen met de inhoud en het uiterlijk van woorden. We gaan aan het werk met de basis van mooie letters in allerlei technieken. Gewoon met pen en potlood, maar ook met verf en schoolbordkrijt op groter formaat. We vertellen over de techniek van het uitvergroten, over hoe je een mooi ontwerp ontwikkeld in een paar stappen en hoe je van die mooie versieringen, krullen en wapperende banners tekent.

prijs: ¤ 35.- inclusief koffie/thee en materialen
waar: in de winkel in Almelo Bornsestraat 31 7607 KJ
tijden: 12.00 - ca.16.00 uur

Breugel Art supplies


[ Bericht 14% gewijzigd door _Hestia_ op 24-01-2016 10:33:48 ]
  zondag 24 januari 2016 @ 14:25:00 #10
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159356013
Helaas niet ;) Maar wel heel leuk, die workshop! Ik zou zeggen: doen! ;).

Ben er alweer eventjes niet meer mee bezig geweest, omdat mijn zoontje mijn pennen wil als ik het overdag doe :') maar ik heb alweer een aantal leuke ideeën in mijn hoofd :Y. En ik ga er ook gewoon een aantal ordinair natekenen, gewoon om te oefenen. Vind het toch lastig om met eigen ideeën/ontwerpen te komen.
KuikenGuppy
pi_159356388
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 14:25 schreef Burdie het volgende:
Helaas niet ;) Maar wel heel leuk, die workshop! Ik zou zeggen: doen! ;).

Ben er alweer eventjes niet meer mee bezig geweest, omdat mijn zoontje mijn pennen wil als ik het overdag doe :') maar ik heb alweer een aantal leuke ideeën in mijn hoofd :Y. En ik ga er ook gewoon een aantal ordinair natekenen, gewoon om te oefenen. Vind het toch lastig om met eigen ideeën/ontwerpen te komen.
Haha herkenbaar van kleine kinderen idd.
Natekenen is niks mis mee hoor, zeker niet om te oefenen.
En anders gewoon wat quotes verzinnen en dan van verschillende voorbeelden wat namaken? Dat je van bijv 2 voorbeeld-quotes zelf een quote bedenkt en je de voorbeelden in je eigen letters verwerkt als je snapt wat ik bedoel?
pi_160070821
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 14:25 schreef Burdie het volgende:
Helaas niet ;) Maar wel heel leuk, die workshop! Ik zou zeggen: doen! ;).

Ben er alweer eventjes niet meer mee bezig geweest, omdat mijn zoontje mijn pennen wil als ik het overdag doe :') maar ik heb alweer een aantal leuke ideeën in mijn hoofd :Y. En ik ga er ook gewoon een aantal ordinair natekenen, gewoon om te oefenen. Vind het toch lastig om met eigen ideeën/ontwerpen te komen.
En heb je de afgelopen maand nog wat gemaakt? :)

Ik ben vanmiddag naar die workshop geweest, was erg leuk! *O*
Eerst heel kort gehad over wat je kunt doen om letters anders te schrijven, bijv. "opdikken", een schreef (voetje) eraan maken, krullen, een letter "opblazen", versieren en met schaduw werken of een 3-dimensionaal effect eraan geven.Maar verder eigenlijk geen theorie gehad, maar gewoon doen.

Inspiratie:



Materialen en een diavoorstelling met voorbeelden:



We begonnen met een "simpele" opdracht om op 10 (of meer als je nog tijd over had) manieren een "A" te maken.





Daarna trokken we met grafietpapier 1 "A" over op een kartonnetje en mochten we met blauw en goudkleurige verf versieren.

Paar resultaten:



Tussendoor een snelle oefening met 1 woord, we moesten 2 potloden aan elkaar maken en dan het woord "stal" opschrijven. Dan krijg je mooie dubbele letters die je ook weer kunt versieren.

Toen begon het echte werk en gingen we na letters en woorden gedaan te hebben naar zinnen toe. Iedereen kreeg dezelfde zin en mocht zelf weten hoe je dat wilde doen verder.

Weer wat resultaten:



Tenslotte de eindopdracht. Er werden kaartjes uitgedeeld met spreekwoorden, maar je mocht ook gewoon zelf een leuke quote nemen en daar wat van maken.

Eerst proberen met potlood:


En tot slot mijn eindwerkje:



Net als met Zentangles tekenen is het hier ook een kwestie van veel oefenen en doen. Op Pinterest staan heel veel voorbeelden van Handlettering, zoals lettertypes, borders en andere versieringen.

[ Bericht 0% gewijzigd door _Hestia_ op 20-02-2016 17:10:41 ]
  zaterdag 20 februari 2016 @ 17:52:15 #13
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_160071869
Heel erg leuk, Sylvana!!!
Mooi eindresultaat ook :Y.

En bedankt voor de links :). Ik ben zelf bezig geweest met oa een uitnodiging voor de verjaardag van mijn zoontje (maar uiteindelijk hebben we toch iets met foto's gemaakt). Zal ze van de week eens inscannen :).
KuikenGuppy
pi_160074815
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 17:52 schreef Burdie het volgende:
Heel erg leuk, Sylvana!!!
Mooi eindresultaat ook :Y.

En bedankt voor de links :). Ik ben zelf bezig geweest met oa een uitnodiging voor de verjaardag van mijn zoontje (maar uiteindelijk hebben we toch iets met foto's gemaakt). Zal ze van de week eens inscannen :).
Dankjewel :)
En ja ik heb meteen ook allerlei borden op Pinterest aangemaakt haha :D
Ik ben benieuwd! :Y
pi_160092350
Ik kwam dit net tegen in een Flow. Misschien leuk om jezelf cadeau te doen of om cadeau te vragen :)

  zondag 21 februari 2016 @ 15:02:24 #16
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_160092399
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 20:07 schreef Sylvana het volgende:
ik heb meteen ook allerlei borden op Pinterest aangemaakt haha :D
Link? O-)
KuikenGuppy
pi_161006525
Leuk een topic hierover! Dit doe ik ook graag en veel :)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_161418762
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 20:28 schreef ChildoftheStars het volgende:
Leuk een topic hierover! Dit doe ik ook graag en veel :)
Leuk!
Heb je voorbeelden? :D

Ik moest een afscheidskaartje maken voor iemand op therapie. Dus maar even wat gehandletterd :D
We hadden maar een half uurtje dus niet heel veel tijd ;)

pi_161428224
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2016 10:42 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Leuk!
Heb je voorbeelden? :D

Ik moest een afscheidskaartje maken voor iemand op therapie. Dus maar even wat gehandletterd :D
We hadden maar een half uurtje dus niet heel veel tijd ;)

[ afbeelding ]
Jup





Zal straks even verder zoeken. Ben er niet goed in, geniet er wel van ;)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  donderdag 14 april 2016 @ 18:49:33 #21
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161428941
Leuk dat je de oefenblaadjes ook post :D
KuikenGuppy
pi_161429037
Leuk en mooi handschrift heb je!
pi_161443764
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2016 18:49 schreef Burdie het volgende:
Leuk dat je de oefenblaadjes ook post :D
Ik ben zo dyslectisch als een deur :P

En het is altijd zoeken naar het juiste lettertype :)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_161443775
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 18:55 schreef Sylvana het volgende:
Leuk en mooi handschrift heb je!
Dank je wel :@
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_161506654
Er komen twee Nederlandstalige boeken oer handletteren uit in de zomer.

Gebruiken jullie nog speciale materialen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')