In mijn werk als nacht-vrachtwagenchauffeur ben ik regelmatig in het buitenland, en zo ook in België. Ik luister dan graag naar Studio Brussel, en 's avonds kan je dan in een radioprogramma een liedje aanvragen door te SMS-en naar 4342, of in een nachtprogramma naar 6030.
Nu heb ik een paar keer een SMS verstuurd met een verzoeknummer naar 6030, maar nooit een ontvangstbericht ontvangen zoals je die van een Nederlandse radiozender krijgt.
Ik heb het altijd geprobeerd op het moment dat mijn telefoon is overgeschakeld van het Nederlandse netwerk, (T-Mobile), naar het Belgische netwerk. (Even vergeten welke...)
De reden hiervoor is dat, in dit geval in Duitsland, ik wel eens een collega op heb moeten bellen. Maar in mijn automatisme had ik het 06 niet vervangen voor 00316. Stomtoevallig bestond zijn nummer ook in Duitsland, en ik kan je zeggen, dat Duitse mensen het niet tof vinden als je ze midden in de nacht wakker belt en verkeerd verbonden bent...
Dus, bottom-line; komt een SMS-bericht, verzonden naar een buitenlandse SMS-shortcode, vanaf een buitenlands leen-netwerk, aan bij de ontvanger??
Ik ken mensen die mensen kennen.
Dus ik heb mensenkennis...