Dan vraag je je af of dit in NL ook het geval is natuurlijk en of dit beleid wel handig is. Nu het uitkomt speelt dit nog meer in de kaart van Duitse neo-nazi's. Maar nog erger: de zwijgende meerderheid kan hierdoor ook wel eens "omvallen" en zijn zwijgende toestemming voor de ingeslagen weg na 6 september 2015 intrekken...quote:SCHOKKEND: 'Strikte instructies Duitse politietop om misdrijven vluchtelingen niet te melden' | ThePostOnline
” BILD onthult wat de Duitse autoriteiten onder de pet houden, en waarom de politie lang niet altijd de hele waarheid vertelt.
Een politieagent uit Frankfurt verklaart: “Dossiers van misdrijven die worden gepleegd door daders met een buitenlandse afkomst die terecht komen bij onze balie worden onmiddellijk terzijde geschoven. Er zijn strikte instructies van de politietop om geen melding te maken van misdrijven die worden gepleegd door vluchtelingen. Alleen als het gaat om directe verzoeken van de media kan het worden gemeld.”
De woordvoerder van het ministerie van Binnenlandse Zaken in de deelstaat Hessen geeft toe dat “de leiding van de persafdeling wordt geadviseerd voorzichtig te zijn met het benoemen van vluchtelingen omdat extreem-rechts het anders kan misbruiken om selectief sentimenten op te stoken tegen hen die bescherming zoeken.”
Ook in Nordrhein-Westfalen kent men dezelfde instructies: incidenten in en om asielzoekerscentra mogen niet worden gemeld, tenzij het azc is aangevallen door neo-nazi’s. Ook in andere deelstaten kent men deze instructies.
In 2015 waren er volgens de minister van Binnenlandse Zaken in deelstaat Saxen maarliefst “1006 aanvallen en misdaden tegen de menselijke vrijheid in asielzoekerscentra, inclusief elf gevallen van doodslag of moord.”
Slechts drie(!) van deze misdaden zijn ook bekend gemaakt. Acht gevallen van seksueel misbruik en verkrachting, waarbij voor een deel kinderen slachtoffer werden, verdwenen in de doofpot.
Bij moord en doodslag (in asielzoekerscentra) wordt uitermate voorzichtig omgegaan met de beschikbare informatie “vanwege bepaalde indentificatierisico’s” en wordt vermelding “volgens afspraak met het OM ernstig beperkt of volledig genegeerd.” ”
In Nederland is dit ook het geval. Tweets van de politie Grave over een grote vechtpartij in een AZC daar, werden na twee uur weer verwijderd.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 14:28 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dan vraag je je af of dit in NL ook het geval is natuurlijk en of dit beleid wel handig is. Nu het uitkomt speelt dit nog meer in de kaart van Duitse neo-nazi's. Maar nog erger: de zwijgende meerderheid kan hierdoor ook wel eens "omvallen" en zijn zwijgende toestemming voor de ingeslagen weg na 6 september 2015 intrekken...
quote:De woordvoerder van het ministerie van Binnenlandse Zaken in de deelstaat Hessen geeft toe dat “de leiding van de persafdeling wordt geadviseerd voorzichtig te zijn met het benoemen van vluchtelingen omdat extreem-rechts het anders kan misbruiken om selectief sentimenten op te stoken tegen hen die bescherming zoeken.”
Waarom ze daar dan ook voor naar het azc rijden snap ik ook niet.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 14:34 schreef naiipajiiau het volgende:
Ja natuurlijk gebeurt dat hier ook. Ik zie regelmatig politieauto's naar het AZC racen maar volgens de nieuwsberichten is er pas 1 incident geweest waarbij 1 asielzoeker de andere blijvend hersenletsel sloeg (heeft nu epilepsie), omdat die ze persoon snurkte. En nog een knokpartij waarbij ze het redelijk snel konden stoppen. Dat is dus hier in de regio... En als ik weer een politieauto daarheen zie racen zegt mij dat er is weer iets daar maar vervolgens is er niets in het nieuws.
Vraag me af of we er echt beter van worden als die beerput open gaat.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 14:36 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Jaaaaaaaaaaaaaaa, de beerput begint lekker open te gaan. Heerlijk, dat deze shitstorm maar lang mag voortduren. Eraus met de Policors!
Welke bronnen zijn dan wel betrouwbaar?quote:Op zaterdag 9 januari 2016 14:38 schreef Fir3fly het volgende:
Zijn hier andere bronnen voor? Bild en ThePostOnline zijn nou niet bepaald betrouwbaar...
Oorlog, de beste manier om uit de crisis te komen is de hele zooi kapot te schieten en opnieuw op te bouwen, kijk de geschiedenis maar na!quote:
Elke andere.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 14:40 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Welke bronnen zijn dan wel betrouwbaar?
Je kan die uitspraken die gedaan zijn door vertegenwoordigers van de lokale autoriteiten individueel nagaan via een zoekmachine.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 14:38 schreef Fir3fly het volgende:
Zijn hier andere bronnen voor? Bild en ThePostOnline zijn nou niet bepaald betrouwbaar...
Wat mij in dit soort gevallen altijd frappeert is dat iedereen er maar in mee gaat, enkele klokkenluiders uitgezonderd.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 14:40 schreef Joezi het volgende:
Goh schokkend zeg, zoiets gebeurt anders nooit
Jij stemt PvdA?quote:Op zaterdag 9 januari 2016 14:50 schreef opgebaarde het volgende:
Ik begrijp het wel. De burger is debiel, daar zal het vergrijp van één asielzoeker die een misstap begaat extreem vergroot worden en als typerend voor alle asielzoekers geschetst worden.
De media schrijft wat het volk wil, het volk verlangt dat de media schrijft wat ze wenst te lezen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |