abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 9 januari 2016 @ 13:54:49 #1
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_158956948

Van dit voor mij nog onbekende merk, MPOW kreeg ik een aantal producten opgestuurd ter review. In deze review zal ik mijn (objectieve) mening geven over de Mpow Cheetah. Dit is een bluetooth koptelefoon die volgens de website voor sporten bedoelt is. Hierbij zijn een aantal features specifiek gemaakt op het ‘sporten’ met deze koptelefoon. Zo heeft de Cheetah een flexibele hoofdband die ervoor zou moeten zorgen dat de koptelefoon beter blijft zitten, is hij draadloos (bluetooth).

De Cheetah komt in een luxe doos die er goed uit ziet en stevig aanvoelt. Dit geeft een goede eerste indruk van het merk en het apparaat. De doos gaat met een magneet sluiting aan de zijkant open en dan ligt de Cheetah, haal je de Cheetah en de vorm waar hij in zit er uit dan vind je de accessoires waar hij mee komt. In de doos zit een duidelijke Engelse handleiding, die goed te lezen en compleet is en daarnaast een oplaadkabel en twee andere maten “earbuds”. De Cheeata die ik gekregen heb is de zwarte versie, maar er zijn ook versies te krijgen waarbij het flexibele kabel gedeelte groen of blauw is.

Specificaties:
• Bereik Bluetooth: tot 9m
• Afspeeltijd: 8 uur
• Oplaadtijd: 2,5 uur
• Bluetooth standaard: 4.1
• Bluetooth codec: APT-X
• Compatibiliteit: Android/IOS

Geluid
Het geluid van de Cheetah is prima tot goed. Door het gebruik van de aptX® codec hebben ze er voor gezorgd dat ondanks de beperkte bluetooth verbinding er toch ‘hoge kwaliteit’ audio door de oortjes zou moeten komen. En mijn persoonlijke ervaring met het apparaat vind ik dit inderdaad niet tegenvallen. Ik heb vaak genoeg bluetooth koptelefoons gehad waar echt matige kwaliteit audio uit kwam. Wat dat betreft hebben ze het uitstekend gedaan.
Qua audio profiel is de Cheetah redelijk gebalanceerd, maar toch wel iets bas-heavy.. voor tijdens het sporten dus wel lekker een tikkeltje extra bas in je muziek. En ook bij films vond ik het geluid absoluut niet storend. Ga je akoestische muziek luisteren dan merkte ik toch wel dat de bas iets te veel was. De Cheetah heeft ook een ingebouwde microfoon mocht je willen bellen tijdens het sporten of tijdens het gewone gebruik. Dit heb ik een aantal keren getest en dit werkt prima.

Draagcomfort
Het draagcomfort vind ik maar matig bij de koptelefoon. Dit komt mede omdat de Cheetah gebaseerd is op een over-ear design wat ik over het algemeen minder comfortabel vind. Ook zijn de oortjes aan de grote kant vanwege de batterij en bluetooth modules. Het over-ear design maakt wel dat de oortjes goed blijven zitten. Eigenlijk beter dan ik had verwacht, zowel tijdens rustig joggen als tijdens korte sprintjes blijft de koptelefoon goed en stevig op je hoofd zitten.

Technisch gebruik
Ik heb de koptelefoon met Windows 10 en Android getest, de bluetooth koppeling maken gaat zonder enige moeite. Ook de knopjes werken prima, zo kan je het geluid pauzeren en volume aanpassen etc. De drie knoppen zitten op een van de oortjes, een “multifunctionele” button en twee volume knoppen (Plus en Min). Met de multifunctionele knop kan je eerste de bluetooth verbinding initiëren en daarna kan je er bijvoorbeeld je film of muziek mee op pauze zetten.

De batterijduur is prima, tijdens mijn gebruik heb ik hem een paar keer op moeten laden. Ik gebruik de koptelefoon zowel tijdens het sporten als tijdens een filmpje kijken vanuit m’n luie stoel. Het is lastig om in te schatten hoe lang ze nou echt mee gaan, maar de geadverteerde 8,5 uur redden ze wel ongeveer denk ik. Het bluetooth bereik van deze oortjes is gemiddeld. Het is genoeg om mee hard te lopen, maar even naar de keuken lopen (die net om de hoek ligt van een gipswandje) is te veel. Tjah, eigenlijk zoals een ‘normaal’ bluetooth bereik.

De Mpow Cheetah doet wat hij moet doen tijdens het sporten, in je oren blijven zitten. Dit komt mede door het over-ear design wat dus goed is, maar niet mijn persoonlijke voorkeur heeft. Het geluid is prima/goed te noemen en ook met de verbinding is niets mis. In deze prijsklasse is redelijk wat concurrentie. Maar mocht je op zoek zijn naar iets wat goed blijft zitten dan zit je met deze Cheetah goed.

Pluspunten:
• Duidelijke Engelse Handleiding
• Blijft goed zitten tijdens het lopen.
• Goed geluid
• Prima microfoon
• Prima Bluetooth verbinding

Minpunten:
• Matig draagcomfort bij mij (pers. Voorkeur)
• Redelijk groot formaat

De Mpow Cheeata is te koop bij Mpow zelf voor $31.63, maar met de code “M20OFFNL” krijgen wij speciaal als Nederlanders 20% korting (code is geldig tot 15 Jan).

[ Bericht 0% gewijzigd door tokko1 op 11-01-2016 08:25:48 ]
Check mijn china reviews op <a href="http://reviewblog.tweakblogs.net" rel="nofollow" target="_blank">Reviewblog.tweakers.net</a>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')