SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fc Groningen
Voetbal
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
Nogmaals, stel.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 03:08 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Ik heb die principes niet. Daar kan ik niet over oordelen.
Dat kan ik niet stellen. Want ik ben een extreme kapitalist.quote:
Het gaat er om waarom het gerechtvaardigd is. Dus je kan niet zeggen omdat het in strijd is met de grondwet.quote:
quote:Op zaterdag 9 januari 2016 03:03 schreef Insomnia_ het volgende:
Maar ik heb dus een bedrijf, na jaren kan ik een werknemer aannemen. Dus Fok-it (of ieder ander of de overheid natuurlijk) mag bepalen wie ik niet aan mag nemen.
Dit is dus geen antwoord op de vraag van Inso.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 03:03 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nee hoor. Mag je allemaal zelf doen. Zolang het binnen de perken van de Grondwet valt
Misschien is het de grondwet niet in achtend nemend minder rechtvaardigend. Maar dat veranderd mijn persoonlijke mening er niet opquote:Op zaterdag 9 januari 2016 03:12 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Het gaat er om waarom het gerechtvaardigd is. Dus je kan niet zeggen omdat het in strijd is met de grondwet.
[..]
[..]
Dit is dus geen antwoord op de vraag van Inso.
Waardoor de staat belastinginkomsten misloopt en jij ook inkomsten. Dan is het toch logisch dat de staat zegt; 'Ja maar hoor 'ns. Je hebt hier een gekwalificeerd persoon en die neem je niet aan vanwege die persoon zijn of haar sexuele geaardheid.' Ik vind het logisch dat dat dan strafbaar hoort te zijn.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 03:11 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Dat kan ik niet stellen. Want ik ben een extreme kapitalist.
Ik kan wel begrijpen dat je dan niet uitbreid.
Maar waarom rechtvaardig jij het?quote:Op zaterdag 9 januari 2016 03:14 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Misschien is het de grondwet niet in achtend nemend minder rechtvaardigend. Maar dat veranderd mijn persoonlijke mening er niet op
Ik zou stoppen met een communitsische overheid.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 03:14 schreef Kurovski het volgende:
[..]
Waardoor de staat belastinginkomsten misloopt en jij ook inkomsten. Dan is het toch logisch dat de staat zegt; 'Ja maar hoor 'ns. Je hebt hier een gekwalificeerd persoon en die neem je niet aan vanwege die persoon zijn of haar sexuele geaardheid.' Ik vind het logisch dat dat dan strafbaar hoort te zijn.
Het gaat niet om kwetsenquote:Op zaterdag 9 januari 2016 03:14 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Maar waarom rechtvaardig jij het?
Dat is de essentie.
Vind je vrijheid minder belangrijk dan het mogelijk kwetsen van iemand?
Een stagair kiest daarvoor.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 03:16 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Het gaat niet om kwetsen
Jij hebt het over het beperken van een privebezit
Maar je beperkt een stagiar toch ook?
Dit is dus het punt waar in wij botsenquote:
Nee hoor.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 03:17 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dit is dus het punt waar in wij botsen![]()
En dat heeft niks met vrijheid of weet ik veel wat te maken
Jij vind dat een homo ervoor kiest om homo te zijn.
Niet helemaal waar. Je mag niet iemand om een bepaalde reden bevoordelen in het sollicatieprocesquote:Op zaterdag 9 januari 2016 03:17 schreef Insomnia_ het volgende:
Dus ik heb 100k.
Ik moet verplicht iemand aannemen voor 33k, terwijl ik dat niet wil.
Als je een vacature plaatst met een bijbehorend salaris geef je aan dat je dat dus wel wilt.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 03:17 schreef Insomnia_ het volgende:
Dus ik heb 100k.
Ik moet verplicht iemand aannemen voor 33k, terwijl ik dat niet wil.
Nee, is een uitnodiging tot aanbod.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 03:19 schreef Kurovski het volgende:
[..]
Als je een vacature plaatst met een bijbehorend salaris geef je aan dat je dat dus wel wilt.
Dit jaquote:Op zaterdag 9 januari 2016 03:19 schreef Kurovski het volgende:
[..]
Als je een vacature plaatst met een bijbehorend salaris geef je aan dat je dat dus wel wilt.
quote:
Geen bindende verbintenis.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 03:19 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Nee, is een uitnodiging tot aanbod.
En als hij de enige sollicitant is wijs je iets dus af waar je eerst naar op zoek was.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 03:19 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Nee, is een uitnodiging tot aanbod.
Nu is de wet niet meer geldig?quote:Op zaterdag 9 januari 2016 03:20 schreef Fok-it het volgende:
[..]
En als hij de enige sollicitant is wijs je iets dus af waar je eerst naar op zoek was.
Vind ik verkeerd. Hou je jezelf ook voor de gek imo
We moesten de wet toch niet meer in acht nemen omdat het geen geldig argument wasquote:
Hij is de juiste persoon omdat hij bekwaam genoeg is voor de functie, niet omdat hij de juiste geaardheid heeft.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 03:20 schreef Insomnia_ het volgende:
Als de juiste persoon zich niet heeft gemeld houd je jezelf voor de gek, uh oke.
Dat heb jij 40-45x gedaan, dus ik dacht dat jij daar uit argumenteerde?quote:Op zaterdag 9 januari 2016 03:21 schreef Fok-it het volgende:
[..]
We moesten de wet toch niet meer in acht nemen omdat het geen geldig argument was
Dat bepaald niemand anders dan de werkgever, of de kapitaalverlener.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 03:21 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Hij is de juiste persoon omdat hij bekwaam genoeg is voor de functie,
Dan zou je het dus ook in je functiebeschrijving moeten zettenquote:Op zaterdag 9 januari 2016 03:22 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Dat bepaald niemand anders dan de werkgever, of de kapitaalverlener.
Niet fok-it.
Nee hoor, want in een vrij land bepaal je zelf wie je aanneemt.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 03:23 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dan zou je het dus ook in je functiebeschrijving moeten zetten
Dat heeft dan ook met kwalificaties te maken, een geaardheid geen kut met werkgerelateerde dingenquote:Op zaterdag 9 januari 2016 03:24 schreef Insomnia_ het volgende:
Je gaat ook niet iedere diploma neerzetten die je niet aan gaat nemen, ook die staan vrij te reageren.
Voor de laatste keer, wie ben jij dat om dat te bepalen?quote:Op zaterdag 9 januari 2016 03:25 schreef Fok-it het volgende:
een geaardheid geen kut met werkgerelateerde dingen
Goed, dan ga ik het voorbeeld nog wat verder opschroeven.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 03:22 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Dat bepaald niemand anders dan de werkgever, of de kapitaalverlener.
Niet fok-it.
Ik? Alles voor het geld.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 03:27 schreef Kurovski het volgende:
[..]
Goed, dan ga ik het voorbeeld nog wat verder opschroeven.
Je hebt een project lopen, de persoon die dat project uitvoert komt te overleiden, maar je hebt dus wel een afspraak naar je klant. De enige bekwame vervanger is een homo. Een geaardheid die jij verwerpt. Wat doe je dan?
Oh ik ben ook pro-vrijheid hoor, maar niet op deze manier waar dat ten koste gaat van een individu om een reden die geen invloed zal hebben op zijn functionerenquote:Op zaterdag 9 januari 2016 03:26 schreef Insomnia_ het volgende:
Ik ben nu eenmaal extreem anti autoriteit en pro vrijheid.
Dus je bent niet pro vrijheid?quote:Op zaterdag 9 januari 2016 03:27 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Oh ik ben ook pro-vrijheid hoor, maar niet op deze manier waar dat ten koste gaat van een individu om een reden die geen invloed zal hebben op zijn functioneren
Jouw pro-vrijheid zal ook een grens hebben.quote:
En dit ook. Bijvoorbeeld in een personeels-advertentie. Profiel: We willen geen homo's, marokkanen of vrouwen.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 03:23 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dan zou je het dus ook in je functiebeschrijving moeten zetten
Zeg het eens? Ik heb hier nooit een wet geopperd die anderen een mening opdringt.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 03:28 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Jouw pro-vrijheid zal ook een grens hebben.
inso zijn punt is juist dat iemand de vrijheid heeft dan die homo niet aan te nemenquote:Op zaterdag 9 januari 2016 03:27 schreef Kurovski het volgende:
[..]
Goed, dan ga ik het voorbeeld nog wat verder opschroeven.
Je hebt een project lopen, de persoon die dat project uitvoert komt te overleiden, maar je hebt dus wel een afspraak naar je klant. De enige bekwame vervanger is een homo. Een geaardheid die jij verwerpt. Wat doe je dan?
Omdat dat niet meer mag. Maar dat zijn we al lang duidelijk.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 03:28 schreef Kurovski het volgende:
[..]
En dit ook. Bijvoorbeeld in een personeels-advertentie. Profiel: We willen geen homo's, marokkanen of vrouwen.
Zou wat wezen.
Het in de afwijzing zetten toch ook niet?quote:
Maar daar ging het niett om.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 03:29 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Het in de afwijzing zetten toch ook niet?
Ik weet niet waar jouw grens ligt. Maar vrijheid heeft voor ieder zijn extremen lijkt mequote:Op zaterdag 9 januari 2016 03:28 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Zeg het eens? Ik heb hier nooit een wet geopperd die anderen een mening opdringt.
Als zoiets simpels al een beperking is, is er nauwelijks vrijheid.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 03:30 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jouw grens ligt. Maar vrijheid heeft voor ieder zijn extremen lijkt me
Dan gaat het geld-principe dus toch voor. Dan heb je mijns inziens in het andere geval dus ook geen recht om iemand af te wijzen om z'n geaardheid.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 03:27 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Ik? Alles voor het geld.
Maar ik bepaal dat niet voor anderen met hun eigen principes.
Jawel hoor, want niet voor iedereen is geld het belangrijkste.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 03:31 schreef Kurovski het volgende:
Dan heb je mijns inziens in het andere geval dus ook geen recht om iemand af te wijzen om z'n geaardheid.
Je discrimineert. Als jij dat geen rechtvaardigend argument vind dan verschillen we daarin van meningquote:Op zaterdag 9 januari 2016 03:30 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Maar daar ging het niett om.
HET GING OM DE RECHTVAARDIGING.
Die is er niet, buiten het kwetsen van het individu
Door ieder individu te straffen.
Discriminatie is ook een vrijheid. Die jij niet mag bepalen, al vind je nu weer van wel. Wat een vrijheid.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 03:32 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Je discrimineert. Als jij dat geen rechtvaardigend argument vind dan verschillen we daarin van mening
Zolang jij als werkgever en hij als werknemer elkaar niet belasten met elkaars mening en hij aan je functiebeschrijving voldoet en capabel genoeg is. Tsja.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 03:32 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Discriminatie is ook een vrijheid. Die jij niet mag bepalen, al vind je nu weer van wel. Wat een vrijheid.
Ik weet dat een uitgesproken homo niet onder mij zou kunnen werken, maar van jou MOET ik die aannemen.
Dat kun jij niet beoordelen.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 03:34 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Zolang jij als werkgever en hij als werknemer elkaar niet belasten met elkaars mening en hij aan je functiebeschrijving voldoet en capabel genoeg is. Tsja.
In praktijk vaak ja.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 03:36 schreef Kurovski het volgende:
Haha, het is duidelijk. Vaak lijden discussies niet tot overeenstemming, maar eigenlijk wint het geld-argument het altijd.
Voorbeelden gebruiken om iemands prioriteiten te peilen werken vrij goed.quote:
Ik heb ook nooit gezegd een homo te weigeren.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 03:38 schreef Kurovski het volgende:
[..]
Voorbeelden gebruiken om iemands prioriteiten te peilen werken vrij goed.
En dat terwijl vrijheid van religie hoog in het vaandel staatquote:Op zaterdag 9 januari 2016 03:38 schreef Insomnia_ het volgende:
Al is iemand een ISIS strijder geweest zou ik die nog wel aannemen.
Klopt, maar vrije keuze.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 03:39 schreef Fok-it het volgende:
[..]
En dat terwijl vrijheid van religie hoog in het vaandel staat
Ik bedoel dat dat bij jou hoog in het vaandel staatquote:Op zaterdag 9 januari 2016 03:39 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Klopt, maar vrije keuze.
Voor iedereen.
Dat ligt bij mezelf.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 03:40 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik bedoel dat dat bij jou hoog in het vaandel staat
Zou je je dan niet hypocriet voelen?
Uiteindelijk draait het om de pegulanten. Zijn er meer opties om die te verkrijgen, dan kunnen andere wensen een rol gaan spelen.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 03:38 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Ik heb ook nooit gezegd een homo te weigeren.
Maar de man in het voorbeeld was het daar klaarblijkelijk niet mee eens, of hij was z'n geld simpelweg niet waard.
Dus jij zegt dat die homo de geld niet waard was?quote:Op zaterdag 9 januari 2016 03:41 schreef Kurovski het volgende:
[..]
Uiteindelijk draait het om de pegulanten. Zijn er meer opties om die te verkrijgen, dan kunnen andere wensen een rol gaan spelen.
Nee dat zei ik niet.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 03:41 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Dus jij zegt dat die homo de geld niet waard was?
Waarom is ie dan niet aangenomen als het om het geld zou gaan?quote:
Dat is nog geen reden om die op te dringen?quote:Op zaterdag 9 januari 2016 03:44 schreef Fok-it het volgende:
Maar die vrijheid botst in dit geval ook met mijn eigen normen en waarde
Ik dring dan ook niks op. Ik spreek iets uitquote:Op zaterdag 9 januari 2016 03:45 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Dat is nog geen reden om die op te dringen?
Met een mening dat iets illegaal moet zijn.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 03:45 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik dring dan ook niks op. Ik spreek iets uit
Dit was 2 uur geleden al begonnen en nog steeds bezigquote:Op zaterdag 9 januari 2016 03:43 schreef Amarantha het volgende:
Wow even weg haha meteen hele lange discussie.
Wat ik eigenlijk bedoel is dat als de financiële noodzaak er is, mensen andere principes vrij gemakkelijk opzij schuiven.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 03:43 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Waarom is ie dan niet aangenomen als het om het geld zou gaan?
Daar zijn we het over eens? Maar schijnbaar is die er niet?quote:Op zaterdag 9 januari 2016 03:46 schreef Kurovski het volgende:
[..]
Wat ik eigenlijk bedoel is dat als de financiële noodzaak er is, mensen andere principes vrij gemakkelijk opzij schuiven.
Nou moetquote:Op zaterdag 9 januari 2016 03:45 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Met een mening dat iets illegaal moet zijn.
Maar dat is het vraagstuk niet.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 03:47 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nou moet
Volgens de wet `is' hij al illegaal. Daar kan je verder niks aan veranderen
En dan was mijn mening afwijkend geweest. Nu is dat het geval bij die meneerquote:Op zaterdag 9 januari 2016 03:48 schreef Insomnia_ het volgende:
Er waren ook tijden dat discriminerende wetten de algemene normen en waarden behartigden.
Nee, ik vind dat een wet nooit iemands persoonlijke normen en waarden moet dienen.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 03:49 schreef Fok-it het volgende:
Het lijkt wel alsof je wilt zeggen dat ik mijn normen en waarden uit moet breiden zodat het de ander niet beperkt
Het is een grijs gebied, maar grondwet art 1 is een prima middel om individuen/minderheden te beschermen tegen de grillen van grote organisaties.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 03:47 schreef Insomnia_ het volgende:
Een wet die anderen normen en waarden beperkt.
En van particulieren.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 03:50 schreef Kurovski het volgende:
[..]
Het is een grijs gebied, maar grondwet art 1 is een prima middel om individuen/minderheden te beschermen tegen de grillen van grote organisaties.
Maar een wet is qua normen en waarden altijd voor de een beklemmend en voor de ander behartigendquote:Op zaterdag 9 januari 2016 03:50 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Nee, ik vind dat een wet nooit iemands persoonlijke normen en waarden moet dienen.
En dat is juist?quote:Op zaterdag 9 januari 2016 03:52 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Maar een wet is qua normen en waarden altijd voor de een beklemmend en voor de ander behartigend
Hoe wil je het anders invullen?quote:
Meer persoonlijke vrijheid.quote:
Neequote:Op zaterdag 9 januari 2016 03:53 schreef Insomnia_ het volgende:
Dus bij deze zeg je dat je jouw mening hoger schat van die meneer?
Werkgelegenheid gaat de overheid weldegelijk aan.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 03:52 schreef Insomnia_ het volgende:
En zelfs bij grote organisaties mag de overheid daar niet over beslissen, het is namelijk geen overheidsgeld.
Wederom.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 03:54 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nee
Alleen in dit geval meer conform de wet.
Niks met goed of slecht of beter te maken
Maar het gaat er helemaal niet om dat ik mijn normen en waarden hoger in schat dan die vent? Ik begrijp niet hoe je tot dat inzicht komtquote:Op zaterdag 9 januari 2016 03:54 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Wederom.
Het gaat niet of het in de wet staat, maar of de wet geldig is.
Omdat je een wet goedkeurt die dat insinueert.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 03:55 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Maar het gaat er helemaal niet om dat ik mijn normen en waarden hoger in schat dan die vent? Ik begrijp niet hoe je tot dat inzicht komt
Dus omdat ik het eens ben met een wet die aansluit op mijn normen vind ik andere normen die daar niet op aansluiten minderwaardig? Dat kan je toch niet stellenquote:Op zaterdag 9 januari 2016 03:55 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Omdat je een wet goedkeurt die dat insinueert.
Wat rechtvaardigd die wet om iemand anders in te dammen?quote:Op zaterdag 9 januari 2016 03:56 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dus omdat ik het eens ben met een wet die aansluit op mijn normen vind ik andere normen die daar niet op aansluiten minderwaardig? Dat kan je toch niet stellenIk ben het er niet mee eens, dat is wat anders
Die wet demt andere meningen in, jij vind dat een goede wet?quote:Op zaterdag 9 januari 2016 03:57 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dit is geen antwoord op de vraag dat ik zijn normen als minderwaardig zie
Ik vind gewoon dat je in een westerse samenleving iedereen zoveel mogelijk zn vrijheid moet geven.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 04:00 schreef Fok-it het volgende:
Nou ja misschien is dat in dit geval wel zo ja
Ja dat was me ook wel duidelijk jaquote:Op zaterdag 9 januari 2016 04:01 schreef Insomnia_ het volgende:
En ik ben daar wat strakker in omdat de helft van mijn famillie in maatschappijen hebben geleefd waar ze ook zo dachten.
En het heeft nooit iets positiefs bijgedragen, en het is moreel niet te verantwoorden.quote:
Omdat we anders wilde westen praktijken krijgen. Rechtsstaten waarin iedereen zich aan bepaalde wetten dient te houden draaien beter en harmonieuzer dan rechteloze staten waar Jan en Alleman alles voor zichzelf mag bepalen. Dat weten we inmiddels wel.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 03:58 schreef Insomnia_ het volgende:
En ik vind het ook achterlijk.
Maar wie the fuck is iemand anders om voor iemand anders te bepalen, sorry daar walg ik van.
Ze draaien erg goed ja. Aquote:Op zaterdag 9 januari 2016 04:03 schreef Kurovski het volgende:
[..]
Omdat we anders wilde westen praktijken krijgen. Rechtsstaten waarin iedereen zich aan bepaalde wetten dient te houden draaien beter en harmonieuzer dan rechteloze staten waar Jan en Alleman alles voor zichzelf mag bepalen. Dat weten we inmiddels wel.
Ze niet mee willen laten delen in jouw kapitaal is wild westen?quote:
Onder andere. Zonder belastingen bijvoorbeeld wordt het een zooitje.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 04:05 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Ze niet mee willen laten delen in jouw kapitaal is wild westen?
Dan liever wild westen dan je mening bepaald door iemand anders.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 04:06 schreef Kurovski het volgende:
[..]
Onder andere. Zonder belastingen bijvoorbeeld wordt het een zooitje.
Ik ben het met veel wetten ook niet eens.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 04:07 schreef Insomnia_ het volgende:
Fuck autoritairen.
Helaas dat er nog zo veel zijn, ook op FOK!.
En dan is het gek dat iemand tegen een wet is die zoiets basaals als een mening al inperkt?quote:Op zaterdag 9 januari 2016 04:08 schreef Kurovski het volgende:
[..]
Ik ben het met veel wetten ook niet eens.
Iedereen is vrij om z'n eigen mening te hebben in Nederland en omringende landen, hoe banaal die ook is.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 04:08 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
En dan is het gek dat iemand tegen een wet is die zoiets basaals als een mening al inperkt?
Nee, want de mening dat een homo/redhead/moslim/christen/atheist niet goed in je bedrijfscultuur past is verbodenquote:Op zaterdag 9 januari 2016 04:10 schreef Kurovski het volgende:
[..]
Iedereen is vrij om z'n eigen mening te hebben in Nederland en omringende landen, hoe banaal die ook is.
De mening is niet verboden, maar je hebt je te schikken naar de wet en die probeert minderheden niet buiten de boot te laten vallen. Iets dat ik een correct principe vind.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 04:11 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Nee, want de mening dat een homo/redhead/moslim/christen/atheist niet goed in je bedrijfscultuur past is verboden
Hij had al lang afgelopen kunnen zijn als iemand het moreel had kunnen verantwoorden om autoritaire wetten omtrent mening te opperenquote:
Wederom de wet erbij halen. Die principieel niet deugd omdat ie de mening van minderheden net zo goed beperktquote:Op zaterdag 9 januari 2016 04:13 schreef Kurovski het volgende:
[..]
De mening is niet verboden, maar je hebt je te schikken naar de wet en die probeert minderheden niet buiten de boot te laten vallen. Iets dat ik een correct principe vind.
Die beperking is nodig om anderen niet buiten de boot te laten vallen.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 04:14 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Wederom de wet erbij halen. Die principieel niet deugd omdat ie de mening van minderheden net zo goed beperkt
Al vaak genoeg gedaan hoorquote:Op zaterdag 9 januari 2016 04:16 schreef Kurovski het volgende:
[..]
Die beperking is nodig om anderen niet buiten de boot te laten vallen.
Misschien 'ns wat gaan reizen naar landen waar het wat minder strak is geregeld. Werkt heel verhelderend.
Ja ik ga ook 'ns slapen. Weltruste.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 04:16 schreef Insomnia_ het volgende:
Tijd om te slapen. Hopelijk morgen wat vrijere meningen ipv deze autoritaire meningen
Gngn
ja manquote:Op zaterdag 9 januari 2016 11:12 schreef Sked het volgende:
[..]
hee Pax
nieuwe Candy Crush levels duren lang
die vind ik een stuk minder, zo eentonigquote:Op zaterdag 9 januari 2016 11:12 schreef Paxcon het volgende:
[..]
ja man
vreselijk
uit pure wanhoop heb ik ook maar de normale candy crush en soda crush geinstalleerd
eensquote:Op zaterdag 9 januari 2016 11:14 schreef Sked het volgende:
[..]
die vind ik een stuk minder, zo eentonig
ik ben ook verkoudenquote:Op zaterdag 9 januari 2016 11:15 schreef Trollscience het volgende:
ik proef mijn broodje met zalmsalade bijna niet omdat ik zo verkouden ben![]()
![]()
waarom zalmsalade op een broodjequote:Op zaterdag 9 januari 2016 11:15 schreef Trollscience het volgende:
ik proef mijn broodje met zalmsalade bijna niet omdat ik zo verkouden ben![]()
![]()
nee dat is andersquote:Op zaterdag 9 januari 2016 11:18 schreef Sked het volgende:
[..]
waarom zalmsalade op een broodje
doe dan gewoon zalm
quote:Op zaterdag 9 januari 2016 11:23 schreef Paxcon het volgende:
Dit is mijn favoriete zalmsalade
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 9 januari 2016 11:23 schreef Paxcon het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 9 januari 2016 11:27 schreef Sked het volgende:
Volgende keer dat ik Pax zie neem ik zo'n gore bak voor hem mee
kom opquote:Op zaterdag 9 januari 2016 11:32 schreef Sked het volgende:
[..]
kom op
hou kun je zalm nou niet lekker vinden
quote:Op zaterdag 9 januari 2016 11:34 schreef Paxcon het volgende:
[..]
kom op
hoe kun je euroknallers nou niet lekker vinden
Hoe ben jij geen fatty?quote:Op zaterdag 9 januari 2016 11:34 schreef Paxcon het volgende:
[..]
kom op
hoe kun je euroknallers nou niet lekker vinden
ziet er smerig uitquote:Op zaterdag 9 januari 2016 11:23 schreef Paxcon het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 9 januari 2016 12:08 schreef Etsu het volgende:
Ik ben bijna 12 uur rookvrij
En ga zo even naar fitness
en van die 12 uur heb je er 8 geslapen ofzo?quote:Op zaterdag 9 januari 2016 12:08 schreef Etsu het volgende:
Ik ben bijna 12 uur rookvrij
En ga zo even naar fitness
wat doet dat ertoe?quote:Op zaterdag 9 januari 2016 12:10 schreef Sked het volgende:
[..]
en van die 12 uur heb je er 8 geslapen ofzo?
je bent dus 12 uur rookvrij en daarvan heb je er 10.5 geslapenquote:Op zaterdag 9 januari 2016 12:19 schreef Etsu het volgende:
[..]
oke.
nee, heb van 1 tot half 12 geslapen ofzo.
was n beetje moe gister
nouen, in die 10,5 uur hebben mn longen zichzelf gewoon schoongemaakt hoorquote:Op zaterdag 9 januari 2016 12:21 schreef Sked het volgende:
[..]
je bent dus 12 uur rookvrij en daarvan heb je er 10.5 geslapen
dan stelt het ook niet zoveel meer voor he
heeft dat boekje je dat wijs gemaakt?quote:Op zaterdag 9 januari 2016 12:21 schreef Etsu het volgende:
[..]
nouen, in die 10,5 uur hebben mn longen zichzelf gewoon schoongemaakt hoor
is dat niet zo dan?quote:Op zaterdag 9 januari 2016 12:22 schreef Sked het volgende:
[..]
heeft dat boekje je dat wijs gemaakt?
quote:Op zaterdag 9 januari 2016 12:23 schreef Etsu het volgende:
ik weet niet of je t weet hoor, maar als je wakker wordt, dan heb je toch behoefte aan nicotine?
dat zal vast niet ontstaan doordat de longen nog steeds vol zitten met nicotine van de avond ervoor
ohquote:Op zaterdag 9 januari 2016 12:26 schreef Etsu het volgende:
[..]
hadden ze gister niet in de supermarkt
succesquote:Op zaterdag 9 januari 2016 12:27 schreef Etsu het volgende:
ik ga nu
doeii
groetjes aan paxcon mocht hij nog langskomen
ik meerquote:Op zaterdag 9 januari 2016 12:24 schreef Etsu het volgende:
[..]
ja emogif maar
ga jij je longen maar verder vergiftigen, maar IK ben al 12 uur clean
Huh. Maar ik heb soms na een kwartier of half uur weer zin in een peuk. Dan zijn mijn longen toch ook niet schoon?quote:Op zaterdag 9 januari 2016 12:23 schreef Etsu het volgende:
ik weet niet of je t weet hoor, maar als je wakker wordt, dan heb je toch behoefte aan nicotine?
dat zal vast niet ontstaan doordat de longen nog steeds vol zitten met nicotine van de avond ervoor
Ga d'r nou niet serieus op inquote:Op zaterdag 9 januari 2016 12:28 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Huh. Maar ik heb soms na een kwartier of half uur weer zin in een peuk. Dan zijn mijn longen toch ook niet schoon?
Dat je zin hebt betekent niet dat het schoon isquote:Op zaterdag 9 januari 2016 12:28 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Huh. Maar ik heb soms na een kwartier of half uur weer zin in een peuk. Dan zijn mijn longen toch ook niet schoon?
quote:Op zaterdag 9 januari 2016 12:29 schreef supersof het volgende:
[..]
Dat je zin hebt betekent niet dat het schoon is
dat is pas na jaren
quote:Op zaterdag 9 januari 2016 12:23 schreef Etsu het volgende:
quote:Op zaterdag 9 januari 2016 12:28 schreef Amarantha het volgende:
[..]
quote:
Ik zie daar niks over op internet.. lijkt mij ook onzin eigenlijk..quote:
Tuurlijk zijn de longen niet meteen schoon, maar je longen maken de boel wel schoon als je niet rookt.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 12:38 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Ik zie daar niks over op internet.. lijkt mij ook onzin eigenlijk..
quote:Op zaterdag 9 januari 2016 12:40 schreef Etsu het volgende:
[..]
Tuurlijk zijn de longen niet meteen schoon, maar je longen maken de boel wel schoon als je niet rookt.
Kan even duren voordat alles hersteld is, je lichaam kan veel hebben
quote:Longen zuiveren na stoppen met roken
Longen zuiveren na roken kan op vele manieren. Longen zuiveren doe je met groenten en fruit, maar longen zuiveren met kruiden is even efficiënt. Ook hier is de zachte en natuurlijke aanpak de beste manier om je longen te reinigen.
Rauwe broccoli: kauwen op rauwe stengeltjes broccoli is uitstekend om je longen te zuiveren nadat je met roken bent gestopt. Broccoli bevat sulforafaan, een stof die het chemische reinigingsproces herstelt.
Bloemkool: sulforafaan is een sterk antioxidant dat ook aanwezig is in bloemkool. Deze stof herstelt niet alleen het zuiveringsproces van je longen maar helpt ook borstkanker voorkomen
Mediterraans dieet: met veel groenten, fruit, volkorengranen, vis, olijfolie en maximum twee glaasjes rode wijn per dag zal je longfunctie aanzienlijk verbeteren. Met dit mediterraans dieet verkleint je risico op ernstige longaandoeningen met vijftig procent.
Groene thee: barst van de gezonde voedingsstoffen zoals vitaminen, mineralen en krachtige antioxidanten. Van groene thee werd wetenschappelijk bewezen dat het eventuele longschade als gevolg van milieuverontreiniging en roken kan herstellen. Verder toonden de resultaten van al deze studies aan dat zowel rokers als niet rokers die dagelijks minstens één kop groene thee dronken vijf keer minder kans hebben op longkanker dan diegenen die geen groene thee drinken.
Citroensap: gaat de ontzuring tegen en dat helpt ook je longen reinigen. Meng het sap van twee citroenen in een glas water en drink dit bij je ontbijt.
Het sap van grapefruit: drink grapefruitsap als gezond tussendoortje. Hou je niet van de smaak van grapefruit, dan kan je dit vervangen door ananassap. Deze twee vruchten zijn rijk aan antioxidanten die helpen je longfunctie te herstellen
Groentesap: drink iedere dag een cocktail van wortelsap, en het sap van bleekselder, spinazie of peterselie. Deze groenten barsten van kalium, een mineraal met een sterke reinigende werking. Daarbij ontzuurt wortelsap je bloed.
Cranberrysap: drink voor het slapengaan een glas cranberrysap. Dat beschermt je longen tegen allerlei bacteriën die infecties kunnen veroorzaken
Warm bad of douche: neem gedurende een week dagelijks een zo warm mogelijk bad of douche. Hoe meer je zweet hoe meer giftige afvalstoffen je kwijt speelt
Andere voedingstoffen die je longen ontgiften zijn: pistachenoten, cayennepeper, oregano, zoethout, eucalyptus, en pepermunt
Longen zuiveren met lichaamsbeweging: door dagelijks een half uurtje te wandelen in de natuur krijgen je longen extra zuurstof en ook dat werkt zuiverend.
Hoiquote:
Hoe gaat het met je paper?quote:Op zaterdag 9 januari 2016 13:32 schreef FrauMilena het volgende:
Niet zo gek, het is zaterdagmiddag.
Welke heb je?quote:Op zaterdag 9 januari 2016 13:39 schreef McGrath het volgende:
Ik heb eindelijk zo'n mes van de appie.
quote:Op zaterdag 9 januari 2016 13:39 schreef FrauMilena het volgende:
[..]
Zou er nu aan moeten zitten, maar zit gordijnen te kijken.
quote:Op zaterdag 9 januari 2016 13:39 schreef McGrath het volgende:
Ik heb eindelijk zo'n mes van de appie.
Welke?quote:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30298424/quote:Op zaterdag 9 januari 2016 13:41 schreef FrauMilena het volgende:
[..]
[..]
Welke?
Ik denk dat ik maar basic witte ga kopen, is ook niet zo duur.
coolquote:
Die zijn wel mooi.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 13:42 schreef supersof het volgende:
[..]
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30298424/
deze
Wel duur, maar zo verduisterendik word gewoon nooit wakker van het licht
Haha ja op zich wel handig. Welke neem je denk je?quote:Op zaterdag 9 januari 2016 13:44 schreef FrauMilena het volgende:
[..]
Die zijn wel mooi.
Ik heb gelukkig geen last van het licht, maar moet toch wel gordijnen gaan halen aangezien mensen anders zo naar binnen kunnen kijken.
Die van jou in het wit vind ik tof, maar dat zijn ringen en ik heb al van die rails hangen.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 13:45 schreef supersof het volgende:
[..]
Haha ja op zich wel handig. Welke neem je denk je?
Huh, zijn ze er ook in het wit?quote:Op zaterdag 9 januari 2016 13:48 schreef FrauMilena het volgende:
[..]
Die van jou in het wit vind ik tof, maar dat zijn ringen en ik heb al van die rails hangen.Van de week even langs Leen Bakker denk ik, en dan kies ik wel wat uit.
Ja, maar echt belachelijk dat je vijftig zegels moet hebbenquote:Op zaterdag 9 januari 2016 13:50 schreef FrauMilena het volgende:
Die AH messen zijn wel tien keer mooier/beter dan de messen die ik een tijd terug bij Hoogvliet heb gespaard.![]()
Ohja die zijn wel mooi inderdaad. Maar niet praktisch voor mijquote:Op zaterdag 9 januari 2016 13:50 schreef FrauMilena het volgende:
[..]
Oh nvm, ik keek niet goed.
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90046843/
:x
Het is me gewoon geluktquote:Op zaterdag 9 januari 2016 13:50 schreef supersof het volgende:
[..]
Ja, maar echt belachelijk dat je vijftig zegels moet hebben
Ik heb er nog maar 20quote:
Nog niet gevraagd eigenlijk. Misschien mijn moeder wel.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 13:58 schreef FrauMilena het volgende:
ZIjn er geen aardige mensen die hun zegels aan jou willen geven?
stommerdquote:Op zaterdag 9 januari 2016 13:59 schreef McGrath het volgende:
Ik heb mijn overige zegels al aan iemand beloofd
Is het proberen waard! Ik had er een aantal maar al weggegeven.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 13:59 schreef supersof het volgende:
[..]
Nog niet gevraagd eigenlijk. Misschien mijn moeder wel.
en wat eurootjesquote:Op zaterdag 9 januari 2016 13:50 schreef supersof het volgende:
[..]
Ja, maar echt belachelijk dat je vijftig zegels moet hebben
Wat heb je verdiend?quote:
je kan ook scharen kiezen of een snijplank, maar die is duur.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 14:02 schreef supersof het volgende:
Maarja, uiteindelijk ben ik toch te bang om zulke grote messen te gebruikenEn bestek heb ik al
Kwestie van je handen goed plaatsen.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 14:02 schreef supersof het volgende:
Maarja, uiteindelijk ben ik toch te bang om zulke grote messen te gebruikenEn bestek heb ik al
Kusjequote:Op zaterdag 9 januari 2016 14:02 schreef supersof het volgende:
Kusjequote:Op zaterdag 9 januari 2016 14:02 schreef FrauMilena het volgende:
[..]
Kwestie van je handen goed plaatsen.
ik meen het niet hoorquote:
Snijplank lijkt me wel mooi ja. Alleen kan ik hem hier toch niet gebruiken omdat huisgenoten veel dingen verpesten en kapot makenquote:Op zaterdag 9 januari 2016 14:02 schreef McGrath het volgende:
[..]
je kan ook scharen kiezen of een snijplank, maar die is duur.
supersof is beledigdquote:Op zaterdag 9 januari 2016 14:04 schreef Tattoo_Mocro_ het volgende:
[..]
Ik wil jou en hoef nie meer dan
dat is zo'n bamboe snijplank, die gaat vast niet snel kapotquote:Op zaterdag 9 januari 2016 14:04 schreef supersof het volgende:
[..]
Snijplank lijkt me wel mooi ja. Alleen kan ik hem hier toch niet gebruiken omdat huisgenoten veel dingen verpesten en kapot maken
nee hoorquote:
Dood aan de huisgenoten... Kom anders met mij wonen...ik heb n knus studiootje...maar je mag je katjes niet meenemenquote:Op zaterdag 9 januari 2016 14:04 schreef supersof het volgende:
[..]
Snijplank lijkt me wel mooi ja. Alleen kan ik hem hier toch niet gebruiken omdat huisgenoten veel dingen verpesten en kapot maken
ik wil hem nietquote:Op zaterdag 9 januari 2016 14:05 schreef FrauMilena het volgende:
[..]
Van mij mag ze 'm hebben hoor, ben de moeilijke niet.
quote:Op zaterdag 9 januari 2016 14:05 schreef FrauMilena het volgende:
[..]
Van mij mag ze 'm hebben hoor, ben de moeilijkste niet.
nee bahquote:Op zaterdag 9 januari 2016 14:05 schreef Tattoo_Mocro_ het volgende:
[..]
Dood aan de huisgenoten... Kom anders met mij wonen...ik heb n knus studiootje...maar je mag je katjes niet meenemen
Ik lijk op June van Honey Boo boo, google maar eens.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 14:05 schreef Tattoo_Mocro_ het volgende:
[..]
Ik had het tegen fraumilena...ze lijkt me wel n lkkr ding
Oke moment...ben zo terug.... Ik lijk trouwens op n kruising van Jody Bernal en n slanke versie van Vin Diesll...quote:Op zaterdag 9 januari 2016 14:06 schreef FrauMilena het volgende:
[..]
Ik lijk op June van Honey Boo boo, google maar eens.
doe maarquote:Op zaterdag 9 januari 2016 14:06 schreef Tattoo_Mocro_ het volgende:
[..]
Noua ja zeg...dan ga ik het vragen aan Fraumilena
Ik wil haar ook...quote:Op zaterdag 9 januari 2016 14:08 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik ben geen homo meer.
Ik wil de rest van mijn leven met jou delen.
nee hou op etsuquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |