abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158919945
quote:
Dascha Graafsma was niet onder invloed van drugs toen ze in Hilversum overreden werd door een trein. Dat concludeert het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) na onderzoek op het lichaam van het 16-jarige meisje uit Hollandsche Rading.
Dascha had wel alcohol in haar lichaam toen ze in Hilversum op de rails stapte, zo blijkt uit toxicologisch onderzoek. Ze had wel GHB in haar lichaam, maar niet in een hoeveelheid die duidt op gebruik van het verdovende middel, concludeert het NFI. GHB wordt ook door het lichaam zelf aangemaakt. Het NFI onderzocht ook of ze andere drugs in haar lichaam had zoals xtc of cocaïne, maar daar is geen sprake van.

Haar vader René Graafsma dacht dat zijn dochter gedrogeerd was. Dit onderzoek spreekt deze verklaring tegen.

Dascha Graafsma kwam op zaterdag 28 november om het leven toen ze werd overreden door een trein. De politie concludeerde meteen dat er sprake was van zelfmoord na een avondje stappen, maar dat geloofde haar vader niet en liet eigen onderzoek doen. Ook de politie pakte de zaak weer op en komt nu tot deze conclusies.

Onenigheid
Er wordt steeds meer duidelijk over hoe de nacht van het meisje eruit heeft gezien. Zo blijkt uit onderzoek dat Dascha na onenigheid met haar vriendinnen de Hilversumse discotheek Lets get Down om twee uur 's nachts heeft verlaten. Zonder jas heeft ze vervolgens uren door Hilversum gedwaald. Ruim 3,5 uur nadat Dascha de uitgaansgelegenheid verliet, werd ze bij het Station Hilversum Sportpark door een trein geraakt.

Het tragische verhaal heeft veel mensen geraakt door een emotionele brief die haar vader schreef. De politie sprak toen van een zelfdoding, maar dat ging er bij vader René niet in. Hij was op zoek naar informatie over de laatste uren van het leven van zijn dochter, die hij beschrijft als ,,een blij vlindertje met normale puberteitsverschijnselen''.
Bron
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_158920182
Ik hoop dat deze (echte) vriendinnen achter hun oren gaan krabben.
Waarom zij Dascha alleen aan haar lot heeft over gelaten en er geen zoekactie is gestart .

[ Bericht 3% gewijzigd door vronie op 08-01-2016 02:22:34 ]
  vrijdag 8 januari 2016 @ 02:34:37 #3
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_158920402
quote:
13s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 02:06 schreef vronie het volgende:
Waarom zij Dascha alleen aan haar lot heeft over gelaten en er geen zoekactie is gestart .
Misschien had ze er een handje van om er vandoor te gaan bij het minste geringste?
En sorry hoor, wanneer een van mijn vrienden te veel gedronken heeft en ergens pissig weg is ga ik hem echt niet opbellen om te vragen of hij wel thuis is gekomen.

Staat wel tegenover dat ik toen ik 14/15/16 was en ergens heen ging altijd het protocol ''samen uit samen thuis'' volgde. Maar ja, toen was geluk nog heel gewoon zeg maar.

Ben wel benieuwd naar de gps gegevens van haar telefoon. Dan krijg je al weer een iets duidelijkere tijdslijn van dumpen mobiel/ id gegevens en de daadwerkelijke aanrijding.
pi_158921084
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 02:34 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Misschien had ze er een handje van om er vandoor te gaan bij het minste geringste?
En sorry hoor, wanneer een van mijn vrienden te veel gedronken heeft en ergens pissig weg is ga ik hem echt niet opbellen om te vragen of hij wel thuis is gekomen.

Staat wel tegenover dat ik toen ik 14/15/16 was en ergens heen ging altijd het protocol ''samen uit samen thuis'' volgde. Maar ja, toen was geluk nog heel gewoon zeg maar.

Ben wel benieuwd naar de gps gegevens van haar telefoon. Dan krijg je al weer een iets duidelijkere tijdslijn van dumpen mobiel/ id gegevens en de daadwerkelijke aanrijding.
Ik ben ook benieuwd naar het tijdstip van het dumpen, zeker gezien de ferme pas die ze had op de Neuweg. Ook of ze nog op andere camerabeelden gezien is, dat had ik namelijk wel verwacht.
  vrijdag 8 januari 2016 @ 07:37:52 #5
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_158921188
quote:
:') :') :') :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 8 januari 2016 @ 08:29:03 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_158921574
quote:
Hoe kom je erbij dat er geen zoekactie is gestart?!
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 8 januari 2016 @ 08:59:42 #7
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_158921890
Wat maakt deze dood toch onverklaarbaar volgens de TT? Zelfmoord lijkt me een vrij logische verklaring persoonlijk
Laffe huichelaar
  vrijdag 8 januari 2016 @ 09:03:01 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_158921933
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 08:59 schreef timmmmm het volgende:
Wat maakt deze dood toch onverklaarbaar volgens de TT? Zelfmoord lijkt me een vrij logische verklaring persoonlijk
De TT is kennelijk nog steeds gebaseerd op het initiële bericht van de vader.
pi_158922066
Ik kan me moeilijk voorstellen dat je als ouder van een opgroeiende puber helemaal geen signalen krijgt dat je kind suïcidale trekjes heeft. Maar misschien hebben de ouders deze signalen (in beperkte mate) wel gehad en dan nog is mi zo'n verbijsterende reactie van die vader prima verklaarbaar
pi_158922190
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 08:59 schreef timmmmm het volgende:
Ik wilde het net in FB schrijven.
pi_158922387
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 09:15 schreef opgebaarde het volgende:
Ik kan me moeilijk voorstellen dat je als ouder van een opgroeiende puber helemaal geen signalen krijgt dat je kind suïcidale trekjes heeft. Maar misschien hebben de ouders deze signalen (in beperkte mate) wel gehad en dan nog is mi zo'n verbijsterende reactie van die vader prima verklaarbaar
Er hoeven dan ook geen signalen te zijn geweest. Als alles tegen zit en je voelt je enorm kut en op dat moment loop je langs het spoor dan is de stap het spoor op helemaal niet zo groot. Het hoeft echt niet allemaal met voorbedachte rade te zijn.
pi_158922493
Toch klopt er iets niet:

• drugs - oh nee, toch niet.
• veel gedronken - oh nee, toch niet: maar 2 glazen wijn met z'n 4-tjes gedeeld
• is desondanks met meer dan 0.5 promillage onder de trein gekomen. Ra ra hoe kan dat.
• GHB wordt na overlijden in het lichaam gevormd. Welk lichaam?

Ik wacht nog op het bericht dat ook alcohol na overlijden in het lichaam wordt gevormd. ;)
pi_158924066
Er klopt genoeg alleen zoeken er een aantal hier teveel achter. Zoals bijna bij iedere 'mysterieuze' dood.

De dood van Dascha is ook voor de onderzoekers gebaseerd op meerdere aannames maar overwegend wel aannames die meer hout snijden dan al de speculatie in deze topicreeks.
pi_158924463
Er staat nog steeds "hoogstwaarschijnlijk" hoor en het onderzoek loopt nog
Zelfmoord kan maar staat niet vast maar misschien komt er meer duidelijkheid als ze die telefoon uitlezen

Misdaadverslaggever De Vries is woordvoerder namens de familie van het meisje uit Hollandsche Rading dat eind november hoogstwaarschijnlijk zelfmoord pleegde.
Haar familie bleef met veel vragen achter. Een van die vragen was waar haar telefoon was gebleven.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)afsma-gevonden.dhtml
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  vrijdag 8 januari 2016 @ 11:47:04 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_158924587
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 11:41 schreef StaceySinger het volgende:
Er staat nog steeds "hoogstwaarschijnlijk" hoor en het onderzoek loopt nog
Zelfmoord kan maar staat niet vast maar misschien komt er meer duidelijkheid als ze die telefoon uitlezen

Misdaadverslaggever De Vries is woordvoerder namens de familie van het meisje uit Hollandsche Rading dat eind november hoogstwaarschijnlijk zelfmoord pleegde.
Haar familie bleef met veel vragen achter. Een van die vragen was waar haar telefoon was gebleven.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)afsma-gevonden.dhtml
Het onderzoek loopt weer omdat de telefoon is gevonden.
pi_158924664
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 11:47 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het onderzoek loopt weer omdat de telefoon is gevonden.
onderzoek is nooit gesloten zie
https://www.politie.nl/ge(...)ersum1502dascha.html
  vrijdag 8 januari 2016 @ 11:51:47 #17
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_158924701
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 11:50 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

omdat de telefoon is gevonden.
onderzoek is nooit gesloten zie
https://www.politie.nl/ge(...)ersum1502dascha.html
[/quote]Ja, precies, daarom dat afsluitende gesprek met politie en familie waar De Vries het een paar weken geleden over had.
  vrijdag 8 januari 2016 @ 11:55:30 #18
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_158924783
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 09:45 schreef RapaNui het volgende:
Toch klopt er iets niet:

• drugs - oh nee, toch niet.
Alcohol en GHB. Kneus had alleen niet door dat GHB ook door lichaam wordt gevormd.

quote:
• veel gedronken - oh nee, toch niet: maar 2 glazen wijn met z'n 4-tjes gedeeld
Tsja. Je bent jong en je liegt wat.

quote:
• is desondanks met meer dan 0.5 promillage onder de trein gekomen. Ra ra hoe kan dat.
Zie hierboven.

quote:
• GHB wordt na overlijden in het lichaam gevormd. Welk lichaam?
In de brokken vlees. Of dacht je dat een trein een lichaam van al het bloed onttrekt? |:(
Haters everywhere but I don't really care.
pi_158927641
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 11:55 schreef matthijst het volgende:

[..]

Alcohol en GHB. Kneus had alleen niet door dat GHB ook door lichaam wordt gevormd.

[..]

Tsja. Je bent jong en je liegt wat. Is goed mogelijk.

[..]

Zie hierboven.

[..]

In de brokken vlees. Of dacht je dat een trein een lichaam van al het bloed onttrekt? |:(
Om dat met zekerheid vast te stellen, heb je verschillende bloedmonsters nodig, afkomstig van verschillende lichaamsdelen.
https://www.researchgate.(...)s_d%27interpretation
Als iemand wordt aangereden door een trein blijft er niet veel herkenbaars over. Maar goed, we nemen aan dat die verschillende monsters zijn genomen en dat men weet van welk deel van het lichaam ze afkomstig zijn.

Dan is het helemaal van de zotte, dat een gerenommeerd forensisch patholoog te vroeg heeft gesproken, wetende dat er lichaamseigen GHB tot de mogelijkheden behoorde.
pi_158930109
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 01:01 schreef domdonorcel het volgende:

[..]

[..]

Ongeacht het feit dat vader in eerste instantie de hulp van het publiek heeft gezocht om in eerste instantie hulp bij het zoeken naar zijn dochter te krijgen, en in tweede instantie hulp bij het reconstrueren van haar laatste uren te krijgen

Hulp vraagt bij het zoeken maar zelf STOPT met zoeken om dat de politie dat zegt(rond 6uur) Deze snap ik niet, ik moet zoeken maar hij zit thuis op facebook om hulp tevragen
De politie zegt om 6uur ga maar naar huisbel om 8uur maar naar het bureau ,maar de politie doet de eerste 24UUR NIKS na vermelding van vermissing
Maar bij deze zaak komt de politie de ouders tegen op straat en zegt ga naar HUIS stop met zoeken
Maar wat denk je nu dan, dat pa wist dat ze op de spoorgovergang stond en daarom pas later heeft gebeld? Wat maakt het uit dat hij later heeft gebeld?

[ Bericht 10% gewijzigd door Markeerstift op 08-01-2016 16:28:55 ]
  vrijdag 8 januari 2016 @ 15:32:39 #21
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158930313
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 15:26 schreef Markeerstift het volgende:

[..]

Maar wat denk je nu dan, dat pa wist dat ze op de spoorgovergang stond en daarom pas later heeft gebeld? Wat maakt het uit dat hij later heeft gebeld?
Kun je die quote even fixen, want nou lijkt het alsof die absurde gedachtengang (deels) van mij komt ;(
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_158931873
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 15:32 schreef Leandra het volgende:

[..]

Kun je die quote even fixen, want nou lijkt het alsof die absurde gedachtengang (deels) van mij komt ;(
huh geen idee hoe dit gekomen is.. ff kijken!
  vrijdag 8 januari 2016 @ 16:34:07 #23
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158932107
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 16:27 schreef Markeerstift het volgende:

[..]

huh geen idee hoe dit gekomen is.. ff kijken!
Omdat degene die jij gequote had de post al vernacheld had :{

Thnx :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_158932387
quote:
Zij had ruzie met 1 van haar vriendinnen. Die ruzie was zo erg dat ze elkaar zelfs geslagen hebben. Als ze dan zelf plotseling de uitgaansgelegenheid verlaat, dan is het niet raar dat haar vriendinnen niet er direct achterna rennen. Ze hebben haar overigens wel meerdere malen geprobeerd te bellen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 8 januari 2016 @ 17:16:25 #25
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_158933367
we zullen nooit achter komen wat de werkelijke reden is.

Ik denk nog altijd dat de ouders dingen achterhouden. Iets met schuldgevoel verbergen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')