Nattekat | donderdag 7 januari 2016 @ 19:00 |
Het is weer een nieuw jaar. De vuurwerkrestanten worden opgeruimd, de champagne verdwijnt weer in de opslag en langzaam maar zeker begint het gewone leven weer. Behalve uiteraard voor de vele rallyfans, want op maandag 2 januari begint de zwaarste rally ter wereld: de Dakar Rally. De rally gaat van start in Asunción in Paraguay en zal na een tocht door Bolivia en Argentinië net als vorig jaar finishen in Buenos Aires. FOK!sport verzorgt een uitgebreide rallygids, waarin alle informatie die je nodig hebt om de Dakar te volgen te vinden is. Uitslagen zullen dagelijks gepost worden zowel daar als in dit topic. De rallygids is hier te vinden: Le Dakar 2017 - FOK!sport rallygids De Dakar bestaat dit jaar uit dertien etappes van in totaal 9000 kilometer lang. Slechts twee landen worden dit jaar aangedaan: Argentinië en Bolivia. Het was oorspronkelijk het plan om ook Peru en Chili aan te doen, maar beide landen vielen in de loop van 2015 af. Dit heeft als gevolg dat er beduidend minder in de duinen gereden wordt dan voorgaande jaren. De eerste en de laatste twee etappes zullen vooral vlak en snel verlopen. Er zullen veel lastige bochten en heuvels voorkomen, maar de grootste uitdagin bevindt zich tussen deze etappes in. Vanaf etappe 3 zal het bergachtige terrein van de Andes het decor vormen. Een moment van rust krijgen de deelnemers als de zoutvlaktes in de zesde en zevende etappe, waarna de zandduinen aan de beurt komen. De negende etappe vormt een lus die opnieuw de bergen in gaat en de tiende etappe zal grotendeels uit duinen bestaan, de langste special stage in de duinen in de geschiedenis van de Dakar. Vanaf de elfde etappe wordt het landschap rustiger en wordt koers gezet richting de finish in Rosario. >> Uitgebreid overzicht >> Gedetailleerd overzicht (incl. afstanden) Bij de trucks zal Gerard de Rooy wederom dik favoriet zijn. De rijder van het gelijknamige Team de Rooy wist vorig jaar de Russen af te troeven en pakte de eindzege. Bij de auto's heeft Erik van Loon vorig jaar laten zien dat ook hij in staat is om met de top mee te doen. Net als elk jaar is Nederland weer sterk vertegenwoordigd bij de trucks. Naast het succesvolle Team De Rooy met Gerard de Rooy en Ton van Genugten, neemt ook het EVM Rally Team met Hans Stacey en Peter Versluis deel aan de rally. Namens Mammoet Rallysport doet Martin van den Brink gelukkig weer mee, nadat er het afgelopen jaar twee trucks zijn afgebrand. Andere namen om rekening mee te houden zijn Vick Versteijnen en Maurik van den Heuvel, die beiden mee doen met een Scania Torpedo. Bij de auto's doen er vijf Nederlandse deelnemers mee. Bernhard ten Brinke - elk jaar wel goed voor een topklassering - doet dit jaar helaas niet mee, waardoor het Nederlands succes vooral af hangt van Erik van Loon en navigator Wouter Rosegaar. Uiteraard doen ook de gebroeders Coronel weer mee met hun buggy, net als Ebert Dollevoet. Maik Willems is er ook weer bij in de oranje Toyota Hilux van Bastion Hotels Dakar team. Bij de motoren ontbreken Hans Vogels en Frans Verhoeven dit jaar, twee grote namen in de Dakar. Zij worden dit jaar vervangen door Arjan Bos, die met een Husqvarna zijn debuut maakt in de Dakar. Robert van Pelt, Jurgen van Goorbergh en Jasper Riezebos doen wederom mee als kistrijder, wat betekent dat ze geen assistentie van buitenaf hebben. Ook doen er wederom twee quadrijders mee: Kees Koolen en Bas Nijen Twilhaar vormen een team dat als enige doel heeft om de finish dit jaar wel te zien. >> Uitgebreid overzicht alle Nederlanders Must follow: @RTLGP - Retweet diverse tweets van Nederlandse deelnemers @rallyraidnieuws - Houdt vorderingen van de Nederlanders bij @grandprixradio - Laatste Dakar-nieuws @dakar - Officiele account Trackers • Tracking Dakar - Uitgebreide site met dynamische tussenstanden Handig • Overzicht begrippen [ Bericht 18% gewijzigd door Nattekat op 02-01-2017 01:11:58 ] | |
Nattekat | donderdag 7 januari 2016 @ 19:03 |
Koolen valt uiteindelijk toch buiten het podium Twee plaatsen verloren op het laatste stuk. | |
Nattekat | donderdag 7 januari 2016 @ 19:07 |
Team De Rooy is ook iemand verloren
| |
Susi | donderdag 7 januari 2016 @ 19:35 |
Is dit echt ? | |
Nattekat | donderdag 7 januari 2016 @ 19:36 |
Gelukkig niet, kwam ik ook pas later achter Het bord in de voorgrond geeft het wel weg | |
Nattekat | donderdag 7 januari 2016 @ 20:31 |
Het is volgens mij niet zo mooi weer meer in Bolivia, kijkend naar de livestream. Eén grote zandbende daar door de wind. | |
Nattekat | donderdag 7 januari 2016 @ 20:52 |
Lijkt erop dat Nikolaev een gigantische slag gaat slaan vandaag. In het klassement staat hij gelukkig 17 minuten achter. | |
Nattekat | donderdag 7 januari 2016 @ 23:13 |
We zijn nog niet van de Tomcam af | |
Nattekat | vrijdag 8 januari 2016 @ 20:40 |
Ten Brinke ligt eruit Auto in brand gevlogen | |
Tik-Tak-Tok | vrijdag 8 januari 2016 @ 20:54 |
| |
M.Melandri | vrijdag 8 januari 2016 @ 22:12 |
Parcours is volgens mij tot nu toe wel heel erg makkelijk, blijft allemaal aardig close. Geen dag met enorme verschillen en nog geen duin gezien. | |
Nattekat | vrijdag 8 januari 2016 @ 22:14 |
Gisteren was wel een flinke uitdaging eigenlijk, ook lastig te navigeren. | |
Nattekat | vrijdag 8 januari 2016 @ 22:53 |
Juistem... | |
DieselTank | vrijdag 8 januari 2016 @ 23:33 |
willen jullie Patrice_Consigny adopteren? | |
King_Merc | vrijdag 8 januari 2016 @ 23:34 |
Tom is goed terecht gekomen | |
Nattekat | vrijdag 8 januari 2016 @ 23:36 |
Nah. Zie die dingen liever één voor één in de woestijn stranden. Zeker | |
Marcoss | vrijdag 8 januari 2016 @ 23:36 |
Die gaat nooit meer terug naar Nederland | |
King_Merc | vrijdag 8 januari 2016 @ 23:51 |
Zal Paulien leuk vinden... | |
Nattekat | zaterdag 9 januari 2016 @ 13:14 |
Eerst twee etappes winnen, om vervolgens een tijdstraf te krijgen, dan dit... | |
Nattekat | zaterdag 9 januari 2016 @ 13:15 |
Nog één dag, dan krijgen de resterende deelnemers een welverdiende rustdag, maar daarvoor moet wel eerst etappe 7 bedwongen worden. Deze etappe is opnieuw een zware bergetappe, dwars door de bergen die we ook in de vijfde etappe gezien hebben. Net buiten Tupiza - een stad die ook in de vijfde etappe is aangedaan - zal de stage tijdelijk geneutraliseerd worden. Deze neutralisatie duurt tot net na de grensovergang terug Argentinië in, waar de route opnieuw over lastige bergpassen loopt. De etappe begint langs de RN5, waar de deelnemers een rivierbedding betreden. Opnieuw vormt een goede navigatie een belangrijk onderdeel, want vanaf dit punt is er geen duidelijke weg meer: de droge rivierbedding wordt ingeruild voor een gigantische zandvlakte. Hier komt echter ook al snel een eind aan, want de bergen roepen al. Gedurende 60km bestaat het terrein uit rivieren, bergtoppen en riskante wegen, zonder dat er veel geklommen of gedaald wordt. Hierna wordt het landschap weer vlakker en nadert de eerste stempelpost. Na de eerste stempelpost bestaat het landschap opnieuw vooral uit zand, weer is een goede navigatie een belangrijke factor. Vele rivieren zullen overgestoken worden, natte voeten zijn zeker niet uitgesloten. Vlak buiten de stad San Vicente wordt er begonnen aan een flinke klim langs vele rivieren, die uiteindelijk eindigt in Tupiza, waar de etappe voor een kleine 200 kilometer geneutraliseerd wordt. Eenmaal terug in Argentinië beginnen de deelnemers aan de rest van de special stage. Opnieuw worden er bergen aangedaan, maar het voornaamste deel van het laatste stuk bestaat uit uitgestrekte zandvlakten. Er wordt ook weinig meer geklommen. De finish volgt na opnieuw een flinke rit door het zand in de stad Abra Pampa. Toby Price opende de etappe om 11:00. De quads volgen om 12:08 en de auto's vertrekken om 13:44. De trucks zullen de etappe om 15:44 aanvangen. Naar verwachting zullen de eerste motoren net voor 16 uur finishen, de top 10 van de trucks zal rond 21:00 gevuld zijn. | |
Nattekat | zaterdag 9 januari 2016 @ 14:04 |
Humphrey Senn van Basel niet meer van start in 7e etappe, eerste Nederlandse uitvaller bij de motoren. | |
Nattekat | zaterdag 9 januari 2016 @ 14:52 |
Trackingdakar houdt zo te zien geen rekening met de neutralisatie tussen WP4 en WP5 | |
M.Melandri | zaterdag 9 januari 2016 @ 17:36 |
Trucks is wel super spannend. Nikolaev kruipt ook steeds dichterbij. | |
Nattekat | maandag 11 januari 2016 @ 12:31 |
Geen tijd om een mooie voorbeschouwing te schrijven dus... Voorproefje voor de zandduinen van morgen | |
Nattekat | maandag 11 januari 2016 @ 14:01 |
Start van de auto's een uur vertraagd... | |
Nattekat | maandag 11 januari 2016 @ 14:46 |
Al-Attiyah aan de leiding. Dan toch een keer een Mini bovenaan? | |
Coelho | maandag 11 januari 2016 @ 15:20 |
Vanwaar die rare startvolgorde bij de trucks? | |
Nattekat | maandag 11 januari 2016 @ 15:28 |
Gewoon finish van gisteren. De tijden kloppen wel, de volgorde echter niet. | |
Nattekat | maandag 11 januari 2016 @ 15:31 |
De Rooy begint met 47 seconden voorsprong op Kamaz | |
Nattekat | maandag 11 januari 2016 @ 16:52 |
Mardeev skipt WP1 en WP2, verschijnt niet bij CP1, maar krijgt het toch voor elkaar om wel bij WP4 te komen. Hier klopt iets niet... | |
Coelho | maandag 11 januari 2016 @ 16:57 |
Als je GPS het niet doet, zou je toch wel bij een CP gemeten moeten worden? Wat voor straf staat er op het missen van een CP? | |
Coelho | maandag 11 januari 2016 @ 16:59 |
Versluis op ruim 11 minuten, De Rooy virtueel op 1!! | |
Nattekat | maandag 11 januari 2016 @ 17:15 |
Jep. Doorgaans als er een kapotte tracker is, verschijnen er wel tijden bij de checkpoints. Nu is WP4 toevallig het begin van der neutralisatie, dat kan ook een rol spelen. | |
Nattekat | maandag 11 januari 2016 @ 17:19 |
Ook bij de motoren missen sommigen alles t/m CP1. Denk niet dat hij het gemist heeft. | |
Nattekat | maandag 11 januari 2016 @ 18:44 |
Loeb stond vast in het zand, is 5 minuten verloren. Lijkt er nu op dat er een Toyota op het podium gaat komen | |
Nattekat | maandag 11 januari 2016 @ 19:06 |
Hans Vogels een half uur verloren tussen CP2 en CP3, compleet gezien nu. | |
M.Melandri | maandag 11 januari 2016 @ 20:04 |
De Rooy gaat als een speer vandaag. | |
M.Melandri | maandag 11 januari 2016 @ 20:36 |
Loeb ligt er waarschijnlijk uit. | |
sasquatsch | maandag 11 januari 2016 @ 20:56 |
| |
Marcoss | maandag 11 januari 2016 @ 21:03 |
Die 1ste echte test ging niet helemaal lekker dus Al beloofde de 1ste week wel genoeg voor de komende jaren natuurlijk. | |
M.Melandri | maandag 11 januari 2016 @ 21:05 |
Dat waren ook gewoon WRC proeven, dat hoeft hij niet te leren natuurlijk. | |
Marcoss | maandag 11 januari 2016 @ 21:07 |
Dat is ook waar inderdaad, al had ik hem niet direct helemaal vooraan verwacht eigenlijk. | |
Nattekat | maandag 11 januari 2016 @ 22:48 |
Loeb is met een uur achterstand over de finish gekomen | |
Nattekat | dinsdag 12 januari 2016 @ 10:53 |
Etappe 9: Belen - Belen Gisteren werden we al getrakteerd op de eerste duinen, en vandaag krijgen de deelnemers opnieuw een flink aantal voor hun kiezen. Voor de motoren en quads zal deze etappe extra zwaar worden: zij zullen de eerste dag van de marathonetappe eindigen in een geïsoleerd bivak in Fiambalá. De rest van de etappe volgen zij dezelfde route als de andere categorieën, een route die bestaat uit begroeide duinen, hardere terreinen en rivierbeddingen. De special stage gaat van start in de plaats Amanao op een rivierbedding, maar al snel maakt de kleiachtige ondergrond plaats voor zanderig begroeid terrein, de eerste grote uitdaging van de dag. Het komt op dit deel opnieuw aan op een goede navigatie langs de verradelijke duinen. Echte zandduinen komen pas later op de dag, maar dit is een goede voorbereiding. Vanaf het eerste waypoint loopt de route opnieuw over een rivierbedding, eentje die uiteindelijk eindigt in de startplaats Belén. Na een U-bocht op de rivierbedding in Belén wordt de rivier gevolgd diep de zandvlakte in. Enorm zanderig is het nog niet te noemen, maar het is zeker een voorproefje van de duinen van morgen. Opnieuw maakt de vaste bedding plaats voor een lossere ondergrond, maar net als het eerste deel zal dit niet lang duren: een kleine klim de bergen in volgt snel. De uitdaging zal echter vele male hoger liggen, want tussen Belen en de bergrug ligt één grote zandvlakte, die ver de bergen in gaat. Vanaf de top wordt er opnieuw een rivier gevolgd, die uiteindelijk de route vormt tot de finish. Ondanks de vele rivierbeddingen zal de ondergrond overal uit zand bestaan, met de duinen die erbij horen. Een echte Dakar-etappe dus. De motoren beginnen om 11:00 aan hun marathon, gevolgd door de quads om 12:00. De auto's en trucks vertrekken tussen 13:00 en 15:00 door elkaar. | |
Nattekat | dinsdag 12 januari 2016 @ 13:37 |
De uitzending rond 22:30 begint meestal met de trucks van de dag ervoor die toen nog niet besproken waren, daarna komen achtereenvolgend de motoren, quads, auto's en al gefinishte trucks van de dag dat je de uitzending ziet. De dag erna om 18:00 wordt deze uitzending herhaald. Vandaag om 22:30 wordt dus begonnen met een klein stukje van gisteren, daarna gaat alles over vandaag. Je kan ook de artikelen op fok bijhouden, daar wordt meestal direct nadat een uitslag aardig vorm heeft gekregen een bericht gepost over een bepaald onderdeel | |
Nattekat | dinsdag 12 januari 2016 @ 13:45 |
Toby Price gaat zijn voorsprong even flink uitbouwen, nu al 5 minuten voorsprong op de rest | |
Coelho | dinsdag 12 januari 2016 @ 16:15 |
Etappe weer ingekort omdat er mensen in de duinen vast staan. De Rooy rijdt weer iedereen op minuten en Van Loon finisht als 2e op 10 seconden van Sainz die op zijn beurt in de laatste 40 minuten 5 minuten sneller rijdt dan de rest. | |
Nattekat | dinsdag 12 januari 2016 @ 16:18 |
Zijn er eindelijk duinen... | |
M.Melandri | dinsdag 12 januari 2016 @ 16:42 |
De Rooy echt aan het huishouden. Parcours wat lastiger en het MAN team is niet meer te zien | |
Coelho | dinsdag 12 januari 2016 @ 16:58 |
Ik lees net op de Omroep Brabant blog dat het kennelijk zo heet en zwaar is dat er 3 motorrijders in kritieke toestand in de duinen gevonden zouden zijn. Dan is de beslissing om in te korten wellicht toch terecht... | |
Coelho | dinsdag 12 januari 2016 @ 17:04 |
Nog zoiets bizars: De vrachtauto die bezig was de auto te vervoeren die afgelopen week het dodelijke ongeluk met een toeschouwer veroorzaakte, heeft tijdens dit transport ook een ongeluk met dodelijke afloop gehad... | |
WEST | dinsdag 12 januari 2016 @ 17:41 |
Zelfs de Kamazzen zijn op flinke achterstand gezet. | |
Marcoss | dinsdag 12 januari 2016 @ 18:54 |
De Rooy ook vandaag weer goed bezig ja, hopelijk blijft alles heel dit jaar | |
TargaFlorio | dinsdag 12 januari 2016 @ 19:35 |
Gerard de Rooy Erik van Loon | |
Nattekat | dinsdag 12 januari 2016 @ 20:21 |
Jammer dat Koolen en Nijhaar er zo'n potje van maken, anders was dit één van de beste dagen geweest Morgen extreem veel zand en duinen | |
Nattekat | dinsdag 12 januari 2016 @ 23:40 |
Jan Nijen Twilhaar is inmiddels met 7 uur achterstand over de finish, Kees Koolen is nog steeds kwijt | |
Nattekat | woensdag 13 januari 2016 @ 13:14 |
Van Loon heeft een koprol gemaakt | |
sasquatsch | woensdag 13 januari 2016 @ 13:15 |
Al-Attiya ook en beiden zouden weer rijden. | |
Nattekat | woensdag 13 januari 2016 @ 13:21 |
De vraag is met hoe veel schade. | |
Nattekat | woensdag 13 januari 2016 @ 14:22 |
Ze rijden nog wel, maar een goede klassering lijkt nu wel uitgesloten | |
Nattekat | woensdag 13 januari 2016 @ 15:10 |
Allemaal leuk en aardig, zo'n voorsprong van een half uur... maar dit werkt niet echt: | |
Nattekat | woensdag 13 januari 2016 @ 15:13 |
For god's sake | |
Nattekat | woensdag 13 januari 2016 @ 16:08 |
Van Loon nog altijd niet bij WP1... Zal toch niet zo zijn dat Tim Coronel straks de bestgeplaatste Nederlander is? | |
Nattekat | woensdag 13 januari 2016 @ 16:23 |
Nikolaev met een hele slechte tussentijd. Villagra gaat nu aan kop, De Rooy loopt 6 minuten in op de Rus | |
Nattekat | woensdag 13 januari 2016 @ 16:46 |
Leider in het klassement bij de auto's, Carlos Sainz, valt uit met technische problemen
| |
Nattekat | woensdag 13 januari 2016 @ 18:21 |
Ton van Genugten verliest anderhalf uur tussen WP3 en WP5 Karginov verliest bijna twee uur op WP3 en Nikolaev is al ruim een uur foetsie, gaat lekker bij de vrachtwagens. | |
Nattekat | woensdag 13 januari 2016 @ 18:35 |
Villagra had ook allang over de finish moeten zijn... dat is wel een heel leuk kadootje voor De Rooy | |
Skwish | woensdag 13 januari 2016 @ 18:50 |
Is de rest weggespoeld ofzo? | |
Nattekat | woensdag 13 januari 2016 @ 18:52 |
Hadden al vijf trucks aan de finish moeten zijn, er is er pas één. 14. Hans Vogels +31'29 15. Frans Verhoeven +39'04 | |
Nattekat | woensdag 13 januari 2016 @ 18:54 |
Tim Coronel gaat ook weer een partij hard zeg, 19e tijd bij WP1 | |
Nattekat | woensdag 13 januari 2016 @ 19:10 |
Villagra: Spoorloos tussen CP3 en de finish, had er al meer dan een uur geleden moeten zijn. Van Genugten: Verliest anderhalf uur op CP3, zal rond 19:30 moeten finishen. Nikolaev: Spoorloos tussen WP3 en CP3, had er drie uur geleden al moeten zijn. Versluis: Verliest bijna 40 minuten op het eerste deel. Wie zijn dit? De nummers 2 t/m 5 in het algemeen klassement | |
WEST | woensdag 13 januari 2016 @ 19:15 |
VILLAGRA is binnen 51 minuten achter de Rooy | |
Marcoss | woensdag 13 januari 2016 @ 19:24 |
Wat een verschillen joh | |
Nattekat | woensdag 13 januari 2016 @ 19:30 |
Wacht maar tot je ziet wat het verschil tussen de nummer 1 en nummer 2 in het algemeen klassement ziet na vandaag Kan alvast één ding zeggen: als De Rooy niet stuk gaat, heeft hij de zege te pakken. | |
Nattekat | woensdag 13 januari 2016 @ 19:39 |
Ik denk dat ik er veilig vanuit kan gaan dat onze Russiche vriend Nikolaev niet meer op vier wielen staat. | |
WEST | woensdag 13 januari 2016 @ 19:47 |
Hoop het Van Genugten ook binnen op 1,5 uur van de Rooy | |
Nattekat | woensdag 13 januari 2016 @ 19:47 |
Ton van Genugten is gefinisht Verliest maar anderhalf uur op De Rooy | |
Nattekat | woensdag 13 januari 2016 @ 19:48 |
Pascal de Baar staat gewoon virtueel tweede Heeft Mammoet ooit een podium bereikt? | |
Nattekat | woensdag 13 januari 2016 @ 19:49 |
| |
Nattekat | woensdag 13 januari 2016 @ 19:59 |
JAJAJA, een Kamaz op z'n kant
| |
WEST | woensdag 13 januari 2016 @ 20:44 |
pascal de baar 2,5 minuut sneller dan de Rooy | |
Nattekat | woensdag 13 januari 2016 @ 20:44 |
Wow Waar komt die op eens vandaan? | |
Nattekat | woensdag 13 januari 2016 @ 20:49 |
Onder de radar is er ook nog een Kamaz op slechts 26 minuten achterstand gefinisht | |
WEST | woensdag 13 januari 2016 @ 20:57 |
Mardeev nu 2e in het klassement op een uur en 15 minuten van De Rooy | |
Nattekat | woensdag 13 januari 2016 @ 21:02 |
Ik zie twee Kamazzen op 3:51 en 3:57 achterstand op WP5... Ze zijn iig weer terecht | |
WEST | woensdag 13 januari 2016 @ 21:15 |
Stacey binnen op 27 minuten | |
Nattekat | woensdag 13 januari 2016 @ 21:47 |
Tim Coronel ook weer goed bezig: 25e | |
Nattekat | woensdag 13 januari 2016 @ 22:36 |
Carlos Sainz wordt door een truck naar de finish gesleept We zijn nog niet van hem af | |
Nattekat | woensdag 13 januari 2016 @ 22:55 |
De helikopter heeft de quad van Koolen laten vallen toen ie opgepikt werd Zal wel aardig stuk zijn. | |
Nattekat | donderdag 14 januari 2016 @ 15:37 |
Vogels en Verhoeven opnieuw beiden in de top 20 | |
Nattekat | donderdag 14 januari 2016 @ 16:09 |
| |
Nattekat | donderdag 14 januari 2016 @ 16:10 |
| |
Skwish | donderdag 14 januari 2016 @ 16:11 |
Met 40+ banden moeten wisselen | |
Nattekat | donderdag 14 januari 2016 @ 16:12 |
Met 40+ zonder airco rondrijden Volgens mij is er van alle Nederlandse vrachtwagens maar één met airco | |
Nattekat | donderdag 14 januari 2016 @ 17:02 |
Eerste motoren rijden de fesh-fesh in, die het laatste stuk van de etappe vormt. | |
Nattekat | donderdag 14 januari 2016 @ 19:52 |
Het is weer zo ver Loeb is de laatste kilometers van de stage gesleept door teamgenoot Despres, maar is nog altijd voorlopig snelste | |
TargaFlorio | donderdag 14 januari 2016 @ 20:07 |
Neutraliseren vanwege hitte was dat pakweg 10 jaar terug ook al? In mijn beleving is dat iets van de laatste jaren. | |
Skwish | vrijdag 15 januari 2016 @ 09:48 |
http://www.nu.nl/sport-ov(...)-in-dakar-rally.html | |
Nattekat | vrijdag 15 januari 2016 @ 10:21 |
Het moet ook gewoon niet meer fout kunnen gaan. Ton van Genugten wilde heel graag nog een etappe winnen, dus het is mooi om te zien dat het teamgevoel zo sterk is in dat team | |
TargaFlorio | vrijdag 15 januari 2016 @ 18:51 |
Van Genugten is wel een aanwinst voor het team. Rijdt erg sterk. | |
Nattekat | vrijdag 15 januari 2016 @ 21:52 |
Huzink ligt eruit, weer een truck afgebrand | |
rubbereend | dinsdag 19 januari 2016 @ 10:43 |
voor de liefhebbers: 20 mooie Dakar-foto's | |
Nattekat | vrijdag 24 juni 2016 @ 14:34 |
[ Bericht 0% gewijzigd door Nattekat op 24-06-2016 15:31:18 ] | |
Alexxxxx | vrijdag 24 juni 2016 @ 15:26 |
Peugot | |
Nattekat | vrijdag 24 juni 2016 @ 15:31 |
Nieuw team, wist je dat niet? | |
Nattekat | zondag 23 oktober 2016 @ 16:13 |
Kutkick Ik ga volgende week namens FOK!sport naar de preproloog. Naast een mooie camera ben ik ook in bezit van een heuse perskaart, die veel mogelijkheden biedt. Mochten er nog mensen zijn met suggesties, dan hoor ik het graag. Alvast ter informatie: de perskaart biedt toegang tot het perscentrum, waar ook diverse hoofdrolspelers zullen komen. Ik weet niet wat er allemaal precies mogelijk is, maar dat zien we dan wel. Gebruik van drones is overigens verboden | |
TargaFlorio | zondag 23 oktober 2016 @ 16:15 |
Detailfoto's van de auto's en vrachtwagens vind ik altijd wel mooi. | |
Nattekat | zondag 23 oktober 2016 @ 16:17 |
Dat kan geregeld worden | |
Beach | zondag 23 oktober 2016 @ 16:35 |
Closeups van de aanwezige pitspoezen. Cameltoes upskirts ed geen probleem. | |
Alexxxxx | zondag 23 oktober 2016 @ 17:59 |
Het perscentrum is een klein kuthok waar je je kunt amper kunt keren. Als je 'hoofdrolspelers' wilt spreken moet je gewoon even bij de teams langs gaan. Ik neem aan dat je ook uitgenodigd bent voor de perspresentatie van Iveco? | |
Nattekat | zondag 23 oktober 2016 @ 18:07 |
Ze zijn wel heel goed in overbrengen dat het niks onder doet voor het mediacenter van de F1. De accreditatie betreft nu nog enkel het evenement zelf. Wat mij duidelijk is geworden is dat een uitnodiging voor eventuele perspresentaties ook in dat hok worden uitgedeeld. Mocht het bijwonen van zo'n presentatie tot de mogelijkheden behoren, gaat dat natuurlijk gewoon gebeuren. | |
Alexxxxx | zondag 23 oktober 2016 @ 18:12 |
Nou, het mediacenter van het Eurocircuit is toch van een behoorlijk andere orde dan die van de Nürburgring Maar wel fijne mensen die het bemannen Heb er nooit uitnodigingen voor presentaties uitgedeeld zien worden ter plekke, dat is allemaal de afgelopen weken al gebeurd. Maar goed, ik zie je wel in dat hok gepropt zondag gok ik En een tip voor fotograferen: gewoon bij de rest van de hesjes gaan staan, op alle andere plekken maak je kutfotos. | |
Nattekat | zondag 23 oktober 2016 @ 18:19 |
Als dat hok echt zo verschrikkelijk is, zal je mij er niet vinden Het is nog geen week geleden allemaal geregeld, dus als er echt voortijdig uitnodigingen zijn uitgedeeld, zijn die gemist. Wel staat vast dat het centrum open wordt gesteld voor de hele PR-bende, waarbij ook persmappen worden uitgedeeld. Zie wel wat daar allemaal in staat En helaas mag ik niet op de aparte fotoplekken komen, of heb je het daar niet over? | |
Alexxxxx | zondag 23 oktober 2016 @ 18:25 |
Wat heb je dan aan accreditatie als je daar niet mag komen? Die uitnodigingen gaan niet van het circuit/RTL uit maar van de teams, heeft verder niet zo veel met elkaar te maken, voor de mensen zonder accreditatie zijn dan gewoon vrijkaarten vanuit de betreffende teams beschikbaar. De afgelopen paar jaar was het gewoon een soort kantine met stoelen, een paar tafels en een stopcontact. Ligt inderdaad vaak wel wat papierwerk en USB sticks klaar ook, maar daar staat nooit zo veel nieuws in. Naast het perscentrum is trouwens een wc zonder wachtrij, dus als je moet poepen ben je het meest blij met je accreditatie, een eigen personeel en pers-wc | |
Nattekat | zondag 23 oktober 2016 @ 18:41 |
Dat moet apart aangevraagd worden, en de FOK! PR had al mooi voor elkaar gekregen dat er een journalist-accredatie binnen was. Ik ben er ook niet in de eerste plaats als fotograaf. Voor mij is het een eerste keer, dus ik zie wel hoe het daar allemaal loopt. Bij succes is het voor herhaling vatbaar. Belangrijkste nu is dat er gewoon een mooi artikel op de FP komt | |
Alexxxxx | zondag 23 oktober 2016 @ 18:57 |
Nee hoor, dat is gewoon hetzelfde aanvraagformulier, alleen even een vinkje bij journalist + fotograaf zetten in plaats van bij journalist Ik zou ze gewoon ff mailen, dan leggen ze vast wel een hesje voor je klaar | |
Nattekat | zondag 23 oktober 2016 @ 19:03 |
Helaas is de aanvraag via mail gebeurd en is dat formuliertje ingevuld op basis van gegeven instructies. De PR afdeling heeft het behoorlijk knap voor elkaar | |
Alexxxxx | zondag 23 oktober 2016 @ 19:07 |
Schijnbaar niet als een simpele accreditatie-aanvraag al mis gaat | |
Nattekat | zondag 30 oktober 2016 @ 13:22 |
Toch sta ik nu in een mooi blauw hesje langs de baan En het weer | |
Alexxxxx | zondag 30 oktober 2016 @ 21:00 |
Ja nadat ik je heb verteld dat dat wel kon, grapjas Was jij dat 14 jarige jochie in de perskamer waarvan iedereen zich af vroeg wat die daar deed? Waar heb je gestaan om foto's te maken? | |
Nattekat | zondag 30 oktober 2016 @ 22:35 |
Jij was die oude man waarvan iedereen zich af vroeg wat ie daar deed? Heb afgewisseld tussen de waterbak en achter de finishheuvel, ook een wandeling door het paddock en een rondje circuit gemaakt. | |
Nattekat | zondag 30 oktober 2016 @ 22:42 |
Benen wel helemaal naar de tering | |
Alexxxxx | maandag 31 oktober 2016 @ 08:38 |
Nee ik was die dikke hippie waarvan iedereen weet wat ie doet Op die plekken ben ik uiteraard ook geweest, dan zijn er drie opties wie je kunt zijn. Was je alleen of samen met iemand? | |
Nattekat | maandag 31 oktober 2016 @ 10:52 |
Ik was alleen. Dat brengt het aantal mogelijkheden tot 2 volgens mij | |
Alexxxxx | maandag 31 oktober 2016 @ 11:23 |
Nee, dan weet ik wel wie je bent Je hebt nog een tijdje naast me gestaan bij de eerste heat van de trucks volgens mij. | |
Nattekat | maandag 31 oktober 2016 @ 11:27 |
Kan kloppen, bij de waterbak? Daarna tijdens de finales van de motoren en auto's nogmaals bij de finish als je de enige hippie was. | |
Alexxxxx | maandag 31 oktober 2016 @ 11:30 |
Heb alleen in de pauze bij de waterbak gestaan. | |
Nattekat | maandag 31 oktober 2016 @ 12:06 |
Dan betwijfel ik of ik het was. Ik was in de pauze in het paddock te vinden. | |
Alexxxxx | maandag 31 oktober 2016 @ 15:27 |
Daar heb ik de persoon waarvan ik vermoed dat jij het bent dan ook niet gezien | |
Nattekat | maandag 31 oktober 2016 @ 15:55 |
Zat ook in het hok tussen 13:00 en 13:15 | |
Alexxxxx | maandag 31 oktober 2016 @ 16:28 |
daar ben ik niet geweest, behalve om heel snel mijn hesje te halen en nog sneller weer in te leveren | |
Nattekat | maandag 31 oktober 2016 @ 18:59 |
Gratis lunch laat ik niet liggen | |
Alexxxxx | maandag 31 oktober 2016 @ 19:30 |
Het gratis eten bij Iveco was lekkerder | |
Nattekat | maandag 31 oktober 2016 @ 19:31 |
Ik heb wat gemist Ik zag enkel een enorme mensenmassa die op de foto met de Rooy wilde. | |
Alexxxxx | maandag 31 oktober 2016 @ 20:17 |
Jij mocht de tent daar helemaal niet in | |
Nattekat | maandag 31 oktober 2016 @ 22:40 |
Die tent naast het perscentrum zeker. | |
Alexxxxx | maandag 31 oktober 2016 @ 23:28 |
Nee. | |
Nattekat | maandag 31 oktober 2016 @ 23:38 |
Zag er wel heel luxe uit daar. Zelfs een eigen uitsmijter. | |
Nattekat | zaterdag 12 november 2016 @ 16:07 |
Sfeerverslag van de Dakar Preproloog 2016 | |
Alexxxxx | zaterdag 12 november 2016 @ 17:09 |
Sodeju, heb je daar twee weken over gedaan? xD | |
Nattekat | zaterdag 12 november 2016 @ 17:20 |
Vorige week een donderdagavond bezig geweest met foto's uitzoeken, sinds dien is deze vrije zaterdag de eerste keer dat ik er ook daadwerkelijk aan kon werken. | |
trein2000 | zondag 1 januari 2017 @ 21:18 |
We gaan beginnen | |
Nattekat | zondag 1 januari 2017 @ 21:25 |
Niet zo snel, mijn OP/voorbeschouwing is nog niet af | |
trein2000 | zondag 1 januari 2017 @ 21:30 |
Mijn nederige excuses | |
Nattekat | zondag 1 januari 2017 @ 21:48 |
Begin er wel langzaamaan zin in te krijgen | |
Nattekat | zondag 1 januari 2017 @ 23:59 |
Voor de late opblijvers: zodirect begint de eerste uitzending van RTL7 | |
xzaz | maandag 2 januari 2017 @ 00:11 |
Doen Tim en Tom mee? | |
Nattekat | maandag 2 januari 2017 @ 00:16 |
Tuurlijk. Ze moeten nog steeds een keer samen finishen. | |
xzaz | maandag 2 januari 2017 @ 00:19 |
bij dat filmpje van 2015 viel me op dat hij totaal geen inzicht heeft en hele domme fouten maakte. | |
Nattekat | maandag 2 januari 2017 @ 00:23 |
Maarja, hij was wel gefinisht. En gediskwalificeerd, maar wel gefinisht. 2015 was zijn tweede rally pas, 2009 was zijn eerste toen hij samen met zijn broer in een auto zat. Nu zijn we weer 2 jaar verder, dus zal hij vast wel wat beter weten wat hij doet. | |
sasquatsch | maandag 2 januari 2017 @ 00:38 |
Gediskwalificeerd omdat hij op verzoek van de organisatie een andere deelnemer hielp. Dat laat hij de volgende keer wel. | |
Nattekat | maandag 2 januari 2017 @ 01:05 |
Het is weer een nieuw jaar. De vuurwerkrestanten worden opgeruimd, de champagne verdwijnt weer in de opslag en langzaam maar zeker begint het gewone leven weer. Behalve uiteraard voor de vele rallyfans, want op maandag 2 januari begint de zwaarste rally ter wereld: de Dakar Rally. De rally gaat van start in Asunción in Paraguay en zal na een tocht door Bolivia en Argentinië net als vorig jaar finishen in Buenos Aires. FOK!sport verzorgt een uitgebreide rallygids, waarin alle informatie die je nodig hebt om de Dakar te volgen te vinden is. Uitslagen zullen dagelijks gepost worden zowel daar als in dit topic. De rallygids is hier te vinden: Le Dakar 2017 - FOK!sport rallygids De Dakar bestaat dit jaar uit dertien etappes van in totaal 9000 kilometer lang. Slechts twee landen worden dit jaar aangedaan: Argentinië en Bolivia. Het was oorspronkelijk het plan om ook Peru en Chili aan te doen, maar beide landen vielen in de loop van 2015 af. Dit heeft als gevolg dat er beduidend minder in de duinen gereden wordt dan voorgaande jaren. De eerste en de laatste twee etappes zullen vooral vlak en snel verlopen. Er zullen veel lastige bochten en heuvels voorkomen, maar de grootste uitdagin bevindt zich tussen deze etappes in. Vanaf etappe 3 zal het bergachtige terrein van de Andes het decor vormen. Een moment van rust krijgen de deelnemers als de zoutvlaktes in de zesde en zevende etappe, waarna de zandduinen aan de beurt komen. De negende etappe vormt een lus die opnieuw de bergen in gaat en de tiende etappe zal grotendeels uit duinen bestaan, de langste special stage in de duinen in de geschiedenis van de Dakar. Vanaf de elfde etappe wordt het landschap rustiger en wordt koers gezet richting de finish in Rosario. >> Uitgebreid overzicht >> Gedetailleerd overzicht (incl. afstanden) Bij de trucks zal Gerard de Rooy wederom dik favoriet zijn. De rijder van het gelijknamige Team de Rooy wist vorig jaar de Russen af te troeven en pakte de eindzege. Bij de auto's heeft Erik van Loon vorig jaar laten zien dat ook hij in staat is om met de top mee te doen. Net als elk jaar is Nederland weer sterk vertegenwoordigd bij de trucks. Naast het succesvolle Team De Rooy met Gerard de Rooy en Ton van Genugten, neemt ook het EVM Rally Team met Hans Stacey en Peter Versluis deel aan de rally. Namens Mammoet Rallysport doet Martin van den Brink gelukkig weer mee, nadat er het afgelopen jaar twee trucks zijn afgebrand. Andere namen om rekening mee te houden zijn Vick Versteijnen en Maurik van den Heuvel, die beiden mee doen met een Scania Torpedo. Bij de auto's doen er vijf Nederlandse deelnemers mee. Bernhard ten Brinke - elk jaar wel goed voor een topklassering - doet dit jaar helaas niet mee, waardoor het Nederlands succes vooral af hangt van Erik van Loon en navigator Wouter Rosegaar. Uiteraard doen ook de gebroeders Coronel weer mee met hun buggy, net als Ebert Dollevoet. Maik Willems is er ook weer bij in de oranje Toyota Hilux van Bastion Hotels Dakar team. Bij de motoren ontbreken Hans Vogels en Frans Verhoeven dit jaar, twee grote namen in de Dakar. Zij worden dit jaar vervangen door Arjan Bos, die met een Husqvarna zijn debuut maakt in de Dakar. Robert van Pelt, Jurgen van Goorbergh en Jasper Riezebos doen wederom mee als kistrijder, wat betekent dat ze geen assistentie van buitenaf hebben. Ook doen er wederom twee quadrijders mee: Kees Koolen en Bas Nijen Twilhaar vormen een team dat als enige doel heeft om de finish dit jaar wel te zien. >> Uitgebreid overzicht alle Nederlanders Must follow: @RTLGP - Retweet diverse tweets van Nederlandse deelnemers @rallyraidnieuws - Houdt vorderingen van de Nederlanders bij @grandprixradio - Laatste Dakar-nieuws @dakar - Officiele account Trackers • Tracking Dakar - Uitgebreide site met dynamische tussenstanden Handig • Overzicht begrippen | |
Nattekat | maandag 2 januari 2017 @ 13:44 |
Dakar 2017 Etappe 1: Asuncíon - Resistencia Vandaag is het zo ver. Na een maandenlange voorbereiding mogen de Dakar-deelnemers dan eindelijk aan de start verschijnen voor de 38e editie van de Dakar Rally. De special stage is erg kort, slechts 38km, en kan daarom gezien worden als een tijdrit. Elke seconde telt in deze eerste rit, want de verschillen zullen erg klein zijn. De route loopt van Asuncíon in Paraguay naar Resistencia in Argentinië en telt in totaal 454 kilometers. Asuncíon is de hoofdstad van Paraguay en telt in totaal een half miljoen inwoners. Interessant detail is dat deze stad één van de oudste steden van Zuid Amerika is en dat het een basis vormde voor vele koloniale expedities waarmee de rest van het continent is veroverd. Vanaf Asuncíon loopt de route richting Caacupé, de religieuze hoofdstad van het overwegend katholieke Paraguay. De stad zelf wordt niet aangedaan, want een kleine 2km ten noorden van Caacupé begint de special stage. De special stage is niet enorm spannend, maar de regen van de afgelopen dagen kan wel een flinke uitdaging vormen op de zanderige route door de steppes van het Gran Cordillera Department. De finish is net buiten Emboscada. Van daar gaan de deelnemers terug naar Asuncíon om daar de snelweg richting het volgende bivak in Resistencia op te gaan. De eerste motoren zijn inmiddels onderweg. De eerste quad begint om 14:00 aan de special stage, gevolgd door de auto's om 15:00 en de trucks om 17:40. De verwachting is dat de laatste trucks tussen 19:00 en 19:30 klaar zijn met de proef. | |
heywoodu | maandag 2 januari 2017 @ 13:46 |
Modderrallies | |
Nattekat | maandag 2 januari 2017 @ 13:55 |
Adrien Metge is volgens mij het eerste slachtoffer van de modder, die is zeven minuten trager (op 15 minuten) dan de langzaamste tot nu toe. Robert van Pelt en Jurgen van den Goorbergh zijn al gefinisht, momenteel 34e en 39e. De middenmoot van de malle-moto. | |
Nattekat | maandag 2 januari 2017 @ 14:56 |
Kees Koolen is als zesde binnengekomen. Zijn nog wel twee anderen op de proef die een betere tussentijd hebben genoteerd. | |
Nattekat | maandag 2 januari 2017 @ 15:20 |
Robert van Pelt Jr. snelste Nederlandse motorrijder openingsetappe Dakar | |
Nattekat | maandag 2 januari 2017 @ 15:22 |
Interessant... de buggy is een eigen klasse nu | |
Nattekat | maandag 2 januari 2017 @ 15:43 |
Dat verschil | |
Nattekat | maandag 2 januari 2017 @ 15:49 |
Nasser Al-Attiyah heeft problemen. Hij is naar de finish gesleept. | |
Nattekat | maandag 2 januari 2017 @ 15:52 |
Nattekat | maandag 2 januari 2017 @ 16:27 |
Buggygenot | |
Nattekat | maandag 2 januari 2017 @ 16:49 |
Al-Attiyah heeft gewoon een brandende auto gehad joh Zou echt zuur zijn als dit het eindpunt wordt. | |
Nattekat | maandag 2 januari 2017 @ 17:08 |
Eerste uitvaller. | |
Nattekat | maandag 2 januari 2017 @ 17:14 |
In het buggyklassement staan Tim en Tom op 1 en 2, een minuut uit elkaar. De nummer drie volgt op nog een minuut | |
Nattekat | maandag 2 januari 2017 @ 17:42 |
Al-Attiyah pakt eerste Dakar-etappe, Van Loon tiende | |
Nattekat | maandag 2 januari 2017 @ 18:23 |
De Rooy op een voorlopig eerste plaats. Zijn tussentijd is echter nog verslagen door Kolomy en Van Genugten, dus het kan nog alle kanten op. En dan is dit ook niet handig: | |
Nattekat | maandag 2 januari 2017 @ 18:24 |
En as we speak pakt Ales Loprais de eerste plek. | |
Nattekat | maandag 2 januari 2017 @ 18:58 |
Wuf van Ginkel verliest 19 minuten.... das minder. | |
TargaFlorio | maandag 2 januari 2017 @ 19:16 |
Technische problemen? | |
Nattekat | maandag 2 januari 2017 @ 19:35 |
Vast in de modder | |
Nattekat | maandag 2 januari 2017 @ 20:59 |
Kolomy verslaat Nederlandse trucks in Dakar proloog | |
Nattekat | dinsdag 3 januari 2017 @ 16:28 |
Toby Price lijkt een gooi te doen naar wederom een Dakaroverwinning, bij het laatste waypoint had hij ruim drie minuten voorsprong op de nummer twee. Van Pelt rijdt rond op een keurige 36e plaats. | |
contactdoos | dinsdag 3 januari 2017 @ 19:28 |
Net RTLGP van gisteren teruggekeken, ondanks de korte afstand toch weer voldoende actie.. Wordt weer een mooie rally! | |
Nattekat | dinsdag 3 januari 2017 @ 19:43 |
De gebroeders Coronel zijn uit het buggyklassement gegooid. Ze zouden met een te grote motor rijden | |
trein2000 | dinsdag 3 januari 2017 @ 20:07 |
Hoe kan dat dan? | |
Nattekat | dinsdag 3 januari 2017 @ 20:11 |
Ze voldoen niet aan de regelementen van het buggyklassement en daar komen ze nu op eens achter. Nu dus weer auto. | |
trein2000 | dinsdag 3 januari 2017 @ 20:46 |
Ja dat snap ik ook wel hè! Maar waarom komen ze daar nu pas achter. Oh wacht, Fransen. | |
Nattekat | dinsdag 3 januari 2017 @ 20:54 |
Vraag ik me ook af. Dat zie je bij de keuring toch al? | |
Nattekat | dinsdag 3 januari 2017 @ 21:46 |
Ton van Genugten lekke band, klote. | |
Nattekat | woensdag 4 januari 2017 @ 14:46 |
Fack... Het vermoedelijke slachtoffer. | |
Nattekat | woensdag 4 januari 2017 @ 14:47 |
Toby Price gaat ook een flinke klap krijgen in het klassement. Verloor maarliefst 20 minuten in het eerste deel van de etappe | |
sasquatsch | woensdag 4 januari 2017 @ 14:47 |
Ze hebben de regels blijkbaar aangepast want volgens de oorspronkelijke regels voldeden ze wel. Zie mijn post hier: PTA / Le Dakar 2017 #42: We zijn van start! Gas! | |
Nattekat | woensdag 4 januari 2017 @ 14:55 |
Kees Koolen ging sterk van start aan de start van de proef, maar verliest bij WP4 tien minuten en zakt terug van plek 3 naar plek 8 | |
Nattekat | woensdag 4 januari 2017 @ 14:58 |
Op de site van de organisatie staat dat ze met een Suzuki Swift GI rijden, dat zou de reden kunnen zijn. | |
Nattekat | woensdag 4 januari 2017 @ 15:01 |
Van Loon verliest 10 minuten op Peterhansel bij de eerste doorkomst. | |
sasquatsch | woensdag 4 januari 2017 @ 15:07 |
Daar staat ook dat ze in de klasse T3.3 rijden volgens de regels de SSV klasse dus. Alleen de buggy heeft het onderstel van een Suzuki Swift. De motor komt van de Hayabusa. | |
Nattekat | woensdag 4 januari 2017 @ 15:22 |
Ze maken er een heerlijke bende van | |
Nattekat | woensdag 4 januari 2017 @ 15:53 |
Stand motoren bij neutralisatie. Op Van Pelt na nog geen Nederlanders binnen. | |
Nattekat | woensdag 4 januari 2017 @ 16:42 |
Tim Coronel komt niet door op de timing... Zijn broer is al twee waypoints verder. | |
Nattekat | woensdag 4 januari 2017 @ 16:51 |
Tim is terecht. Een half uur tov zijn broer verloren. Ebert Dollevoet is 45 minuten verloren tov zijn startplek. | |
sasquatsch | woensdag 4 januari 2017 @ 16:55 |
Volgens Tim problemen met de tracker.
| |
Nattekat | woensdag 4 januari 2017 @ 17:44 |
Zelfs als dat zo is (wat ik betwijfel aangezien alle tussentijden gewoon doorkomen), is hij veel tijd verloren tov Tom. En hij Tweet dat niet zelf hè, is zo lastig in de buggy | |
Alexxxxx | woensdag 4 januari 2017 @ 17:55 |
Valt mee, in de neutralisatie had hij in pricipe prima kunnen twitteren... Maar er is een smartphoneverbod, als hij die tweet zelf geplaatst heeft zou dat diskwalificatie betekenen. | |
Nattekat | woensdag 4 januari 2017 @ 21:20 |
Tuurlijk | |
Nattekat | woensdag 4 januari 2017 @ 22:09 |
Van Loon kan het echt vergeten nu. Helaas | |
Nattekat | woensdag 4 januari 2017 @ 22:37 |
Al-Attiyah rijdt weer, heeft 1:20 verloren. Van Loon is nog steeds zoek. | |
contactdoos | woensdag 4 januari 2017 @ 23:01 |
Hoe kun je nu zonder benzine staan? Zit er niet iets basaals als een benzinemeter in die auto's? Veel nieuws, niet altijd het leukste.. wat een dag.. | |
Nattekat | woensdag 4 januari 2017 @ 23:16 |
Die Toyota's zuipen gewoon iets te veel. | |
Nattekat | woensdag 4 januari 2017 @ 23:19 |
Noodweer, dat kan er ook nog wel bij | |
Nattekat | woensdag 4 januari 2017 @ 23:20 |
Van Loon rijdt weer Hij heeft maar 2,5 uur verloren. | |
Alexxxxx | woensdag 4 januari 2017 @ 23:23 |
De Hiluxen hebben idd geen benzinemeter. De diepere gedachte daar achter? Geen idee... | |
Nattekat | woensdag 4 januari 2017 @ 23:24 |
Serieus niet? | |
Nattekat | woensdag 4 januari 2017 @ 23:32 |
Bij Al-Attiyah was er meer aan de hand dan brandstof... | |
contactdoos | woensdag 4 januari 2017 @ 23:33 |
Ghehe, serieus? Dat meen je niet... Ach er wordt weer gereden.. | |
Nattekat | woensdag 4 januari 2017 @ 23:43 |
Soms moet je creatief zijn. | |
sasquatsch | donderdag 5 januari 2017 @ 11:15 |
Al-Attiyah heeft moeten opgeven. http://www.belga.be/nl/news/details-84691422/ | |
TargaFlorio | donderdag 5 januari 2017 @ 11:24 |
Nattekat | donderdag 5 januari 2017 @ 12:26 |
Meer ellende | |
Nattekat | donderdag 5 januari 2017 @ 16:23 |
Bort is hard op weg naar de etappewinst, drie minuten voorsprong op Price. Als er niks raars gebeurt, pakt hij nog eens ruim tien minuten op de nummers 2 en 3 in het klassement, een verdubbeling van zijn huidige voorsprong. | |
Nattekat | donderdag 5 januari 2017 @ 16:30 |
Loeb verliest 20 minuten. Blijft niemand over zo vooraan | |
Nattekat | donderdag 5 januari 2017 @ 16:36 |
Nani Roma loopt in op leider Despres. Een succesje voor Toyota zou wel mooi zijn vandaag | |
Nattekat | donderdag 5 januari 2017 @ 16:41 |
Toby Price heeft de leiding in de motoretappe overgenomen met nog één waypoint te gaan | |
Nattekat | donderdag 5 januari 2017 @ 16:43 |
Hmm | |
Nattekat | donderdag 5 januari 2017 @ 16:48 |
Ik vraag me af wat dat toch is met Kees Koolen iedere keer... eerst ligt hij keurig derde op WP1, dan verliest hij een kwartier bij WP2. Dat is al de derde keer deze rally | |
Nattekat | donderdag 5 januari 2017 @ 16:53 |
Tim en Tom rijden vlak achter elkaar Zitten maar een paar seconden tussen. | |
trein2000 | donderdag 5 januari 2017 @ 17:14 |
Inmiddels uitgevallen | |
Nattekat | donderdag 5 januari 2017 @ 17:16 |
Fack | |
sasquatsch | donderdag 5 januari 2017 @ 18:23 |
Livestream in Bolivia: https://livestream.com/accounts/10468276/events/3485826 | |
Nattekat | donderdag 5 januari 2017 @ 19:13 |
Gaaf Vorig jaar deden ze het ook al, toen was het jammer dat Bolivia maar één dag aangedaan werd. | |
Nattekat | donderdag 5 januari 2017 @ 19:15 |
Van Loon is hard op weg naar een plek in de top 10 Tim is ondertussen zijn broer kwijtgeraakt, zit nu anderhalve minuut tussen de twee. | |
Nattekat | donderdag 5 januari 2017 @ 19:24 |
Ze worden helemaal wild op die stream Wel mooi, een Boliviaanse winnaar bij de quads. | |
Nattekat | donderdag 5 januari 2017 @ 19:25 |
Sainz is een ravijn tegengekomen... ik krijg een deja vu | |
Nattekat | donderdag 5 januari 2017 @ 20:56 |
| |
Nattekat | donderdag 5 januari 2017 @ 22:19 |
De Rooy wint de etappe | |
Nattekat | donderdag 5 januari 2017 @ 23:27 |
| |
Nattekat | vrijdag 6 januari 2017 @ 13:49 |
Stuk | |
Leipo666 | vrijdag 6 januari 2017 @ 14:21 |
bericht lijkt weer verwijderd? | |
Nattekat | vrijdag 6 januari 2017 @ 14:37 |
Doet het nog bij mij. | |
spijkerbroek | vrijdag 6 januari 2017 @ 18:17 |
Tom Coronel stond stil? | |
THEFXR | zondag 8 januari 2017 @ 23:02 |
waarom is dit topic dood? sainz net gecrasht en nam toeschouwers mee. geen nieuws over de toeschouwers. | |
sasquatsch | zondag 8 januari 2017 @ 23:06 |
Omdat ze al twee dagen niet rijden? Morgen begint de (ingekorte) marathonetappe naar Uyuni. | |
Geralt | zondag 8 januari 2017 @ 23:10 |
Lekker dan, ik zit al een kwartier naar bovengenoemde boliviaanse stream te koekeloeren in de veronderstelling van het zal wel even reclame zijn | |
THEFXR | zondag 8 januari 2017 @ 23:24 |
hahaha | |
sasquatsch | maandag 9 januari 2017 @ 10:07 |
Etappe van zaterdag was afgelast vanwege het slechte weer. Zondag was rustdag. Vandaag is de etappe ingekort vanwege het slechte weer. | |
Nattekat | maandag 9 januari 2017 @ 18:50 |
Ricky Brabec heeft in zijn tweede jaar zijn eerste dagoverwinning te pakken | |
Nattekat | maandag 9 januari 2017 @ 22:54 |
Valt echt weinig te zeggen over vandaag. Ik zie enkel of ze gestart zijn en met welke tijd ze gefinisht zijn | |
Nattekat | maandag 9 januari 2017 @ 23:01 |
Koolen kan een leuke klassering vergeten. Verliest een uur | |
Nattekat | dinsdag 10 januari 2017 @ 23:17 |
In heel ander nieuws: door noodweer is het bivak vandaag nooit aangekomen op bestemming. Noodgedwongen wordt iedereen nu een kleine 200km verderop verzameld... Ze zitten daar echt in het verkeerde jaargetijde | |
Nattekat | dinsdag 10 januari 2017 @ 23:47 |
En de etappe van morgen is afgelast Flopshow | |
TargaFlorio | woensdag 11 januari 2017 @ 11:27 |
Jammer. | |
xzaz | woensdag 11 januari 2017 @ 23:03 |
Wat een faalhaas die tom | |
Nattekat | donderdag 12 januari 2017 @ 17:28 |
Ongekend spannend bij de auto's De complete top 7 binnen 10 minuten (4 excl leider) van elkaar bij de finish van het eerste deel van de special stage. Het kan nog alle kanten op | |
Nattekat | donderdag 12 januari 2017 @ 21:48 |
Kees Koolen verliest 2 uur bij het tweede waypoint en kan een goede eindklassering wel vergeten Kan nog nergens ontdekken wat er gebeurd is. De Rooy finisht op bijna een half uur achterstand op Nikolaev, die nu de leiding in het algemeen klassement lijkt te gaan overnemen. Mooi klote.
| |
Max23 | donderdag 12 januari 2017 @ 21:59 |
| |
Nattekat | donderdag 12 januari 2017 @ 22:02 |
| |
Nattekat | donderdag 12 januari 2017 @ 22:25 |
| |
Nattekat | donderdag 12 januari 2017 @ 22:30 |
Tim en Tom hebben elkaar weer gevonden. Beiden nog niet eens bij de neutralisatie, maar goed. | |
Ferdii | donderdag 12 januari 2017 @ 23:24 |
Dit weer had je niet in de zandbak genaamd Sahara | |
Alexxxxx | zaterdag 14 januari 2017 @ 21:50 |
Wie heeft gewonnen? | |
Nattekat | zaterdag 14 januari 2017 @ 21:54 |
Iedereen die is gefinisht is een winnaar. Maar Sunderland bij de motoren, Peterhansel bij de auto's en Nikolaev bij de vrachtwagens waren iets sneller dan de rest. | |
TargaFlorio | zaterdag 8 juli 2017 @ 20:00 |
Rally Breslau-Poland | |
Nattekat | zaterdag 8 juli 2017 @ 21:33 |
Zoo Beetje verregend volgens mij Maar wel blijven gaan. | |
TargaFlorio | zaterdag 8 juli 2017 @ 21:34 |
Nee, hebben elk jaar dit soort riviertjes. | |
Alexxxxx | zondag 9 juli 2017 @ 22:41 |
En de fotograaf was nog gewoon deelnemer ook die op het podium in zijn klasse is beland als ik het goed heb | |
Nattekat | zaterdag 6 januari 2018 @ 14:07 |
Op zaterdag 6 januari zullen kunnen de vele rallyfans hun hart weer ophalen, dan gaat de 40e editie van de Dakar Rally van start in de Peruviaanse hoofdstad Lima. In totaal staan er 337 deelnemers aan de start, die allen zullen proberen om op 20 januari de eindstreep in het Argentijnse Córdoba te passeren. De Dakar bestaat dit jaar uit veertien etappes waarin ruim 9000km moet worden afgelegd. Waar vorig jaar nog Paraguay werd aangedaan zal dat land dit jaar worden overgeslagen en is het ingeruild voor Peru. Net als vorig jaar worden er dus drie landen aangedaan: Peru, Bolivia en Argentinië. Vooral de terugkeer van Peru, na vijf jaar afwezigheid, met de gigantische duinen van de Ica-woestijn zal op veel enthousiasme van de fans kunnen rekenen. Parcours Na de start in Lima zal de rally vanuit Peru de Andes in klimmen, waar de twee gezichten van het Titicaca-meer de aankomst in Bolivia vormen. Na Lima mag vervolgens La Paz als tweede hoofdstad de karavaan verwelkomen. Hier wordt net als de editie van afgelopen jaar de rustdag gehouden. Het avontuur wordt vervolgd op de hoogvlakte van Bolivia, de Altiplano, alvorens de deelnemers weer afdalen naar Argentinië, waar een compleet ander landschap met onder andere de beroemde duinen van Fiambala wacht. In Argentinië zal de Dakar op 20 januari finishen in Córdoba. Hoewel de stad al vaker de rally verwelkomde fungeerde het nooit eerder als finishplaats. Nederlandse deelnemers Met 26 équipes is Nederland minder goed vertegenwoordigd in de Dakar Rally dan andere jaren, maar na Frankrijk en Argentinië is het nog altijd de derde natie. Vooral het aantal trucks dat op 6 januari in Lima aan de start zal verschijnen ligt drastisch lager dan bij voorgaande edities. Er zullen zeven motoren, twee quads, acht auto’s en negen trucks uit Nederland meedoen aan deze jubileum-editie. Doordat Gerard dit jaar de voorkeur geeft aan de ECO Africa Race en Erik van Loon een jaartje overslaat mist Nederland wel twee favorieten. Bij de auto’s zal het dit jaar moeten komen van Bernhard ten Brinke, die als fabrieksrijder van Toyota begint aan zijn vijfde Dakar. Hij zet in op een top 5-klassering. Bij de vrachtwagens zal Ton van Genugten dit jaar in zijn IVECO de eer van Team de Rooy moeten hooghouden, hij lijkt op voorhand samen met Martin ten Brink (Renault) degene die de strijd moeten kunnen aangaan met de Kamaz en Tatra trucks. Ook op de quads is er een kleine Nederlandse vertegenwoordiging: Kees Koolen en Bastiaan Nijen Twilhaar. Koolen won vorig jaar de 5e etappe nog, en is dus zeker niet bij voorbaat kansloos voor mooie klassering. Bij de motoren tenslotte zullen vermoedelijk geen Nederlanders strijden om de eindzege. Iets wat we ook kunnen zeggen bij de UTV’s, daar doen geen landgenoten mee. Motoren 48 Jurgen van den Goorbergh (KTM) 50 Mirjam Pol (Husqvarna) 51 Hans-Jos Liefhebber (KTM) 118 Luc van de Huijgevoort (KTM) 121 Edwin Straver (KTM) 128 Maikel Smits (KTM) 140 Guillaume Martens (KTM) Quads 254 Kees Koolen (Barren Racer) 268 Bastiaan Nijen Twilhaar (CAN-AM) Auto’s 309 Bernhard ten Brinke – Michel Périn (Fra) (Toyota) 333 Maik Willems – Rob van Pelt (Toyota) 334 Peter van Merksteijn – Maciej Marton (Pol) (Toyota) 347 Tim Coronel – Tom Coronel (Jefferies Dakar Rally) 348 Ebert Dollevoet – Arjan Arendse (Volvo) 365 Erik Wevers – Anton van Limpt (Borgward) 369 Eelco Bekker – Sybrand Booij (Toyota) 389 Henri van Steenbergen – Gert Bravenboer (DW2 Desert Warrior) Trucks 506 Martin van den Brink – Wouter Rosegaar – Daniël Kozlovsky (Tsj) (Renault) 509 Ton van Genugten – Peter Willemsen (Bel) – Bernard der Kinderen (IVECO) 516 Maurik van den Heuvel – Wilko van Oort – Martijn van Rooij (Scania) 517 Gert Huzink – Rob Buursen – Martin Roesink (Renault) 524 Gerrit Zuurmond – Jasper Riezebos – Klaas Kwakkel (MAN) 525 Richard de Groot – Gerard Beelen – Jan Hulsebosch (DAF) 526 Ed Wigman – Joël Ebbers – Dirk Schatorie (GINAF) 527 Marc Leeuw – Maurice Geraards – Bart Gloudemans (DAF) 531 Janus van Kasteren jr – Wouter de Graaff – Richard Mouw (Renault) [ Bericht 1% gewijzigd door Nattekat op 06-01-2018 14:20:17 ] | |
Nattekat | zaterdag 6 januari 2018 @ 14:14 |
De route van de openingsetappe: Nogal zanderig, eens wat anders dan de blubber van voorgaande jaren De nieuwe website is een regelrechte ramp wat informatie verschaffen betreft, hoera | |
franklop | zaterdag 6 januari 2018 @ 14:16 |
#Nattekrant Heb het idee dat het ook wat minder leeft nog allemaal | |
Nattekat | zaterdag 6 januari 2018 @ 14:18 |
Niet mijn OP En dat laatste is wel heel duidelijk. Weinig grote Nederlandse namen en dan ook nog die ellende van voorgaande jaren. | |
sasquatsch | zaterdag 6 januari 2018 @ 14:18 |
Vooral in PTA, waar ook wat aandacht is voor de Africa Eco Race. Edit: Oh, je bedoelt in het algemeen. Komt vooral door de concurrentie van de Africa Eco Race denk ik, waar de belangrijkste Nederlanders (De Rooy, Van Ginkel, etc) zijn. | |
sasquatsch | zaterdag 6 januari 2018 @ 16:25 |
Rijpie | zaterdag 6 januari 2018 @ 19:11 |
Is het ooit wel goed geweest? Dakar is sinds ik kijk altijd al drama geweest met informatie, en dan vooral de live tracking. Gelukkig is er http://trackingdakar.nl | |
Nattekat | zaterdag 6 januari 2018 @ 21:24 |
Ze hebben het voor elkaar gekregen om het nog slechter te maken. | |
Nattekat | woensdag 10 januari 2018 @ 17:24 |
[ Bericht 1% gewijzigd door Nattekat op 10-01-2018 18:32:16 ] | |
Alexxxxx | woensdag 10 januari 2018 @ 18:25 |
'bijrijder' ? :/ | |
Nattekat | woensdag 10 januari 2018 @ 18:30 |
Ik lees te veel kutbronnen |