SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.vroeger was alles beter
ìk_vôél_më_èëñzâám_ën_ållêén_vándàâg_wïl_ìemånd_mêt_mê_prätéñ
quote:Op woensdag 6 januari 2016 21:26 schreef 1marcelfilms het volgende:
gemotoriseerde voertuigen
fietsen is voor plebs
ik heb daar toch ook 0 euro aan onderhoud aan geven hoor. hehalve dan wat tape en zip ties maar die had ik al liggenquote:Op donderdag 7 januari 2016 14:20 schreef DonJames het volgende:
Geen geld om zo'n knakenhok te onderhouden en dan reacties plaatsen als:
[..]
Is dat wel zo in NL?quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:03 schreef jitzzzze het volgende:
Als de bandenmaat hetzelfde is op 1 as dan mag het van de APK meneer.
Nee, hier ook volgens mij, zolang ze maar allebei radiaal zijn en genoeg profiel hebben.quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:38 schreef daNpy het volgende:
[..]
Is dat wel zo in NL?
Daht dat dat alleen in belgie was.
oh shit ik heb nog steeds de obd2 code met die lambda zonde maar verbruik is lager dan de fabriek specs.quote:
he is dat nu zonde, moet je hem weg doen, krent wel een auto willen maar geen geld hebben / willen uitgeven aan onderhoud en veiligheid... al dan niet voor jezelf.... ga jij maar weer met de fietsquote:Op donderdag 7 januari 2016 14:52 schreef 1marcelfilms het volgende:
[..]
oh shit ik heb nog steeds de obd2 code met die lambda zonde maar verbruik is lager dan de fabriek specs.
hier tips voor?
Wel. MIL lampie branden -> afkeur.quote:Op donderdag 7 januari 2016 15:04 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
he is dat nu zonde, moet je hem weg doen, krent wel een auto willen maar geen geld hebben / willen uitgeven aan onderhoud en veiligheid... al dan niet voor jezelf.... ga jij maar weer met de fiets
maar die lambdasonde zou geen probleem op hoeven te leveren.
Voor de keuring de code wissen en hopen dat hij tijdens de keuring niet verschijnt.quote:Op donderdag 7 januari 2016 15:11 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Wel. MIL lampie branden -> afkeur.
wel ? hmmm dacht dat mijn vorige auto er door heen was gekomen zonder gezeur terwijl mijn lambdasonde lampje brande.. (ding had een apart lampje ervoor )quote:Op donderdag 7 januari 2016 15:11 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Wel. MIL lampie branden -> afkeur.
Denk niet dat dat werkt, maar je kunt mazzel hebben.quote:Op donderdag 7 januari 2016 15:12 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Voor de keuring de code wissen en hopen dat hij tijdens de keuring niet verschijnt.
Ik dacht dat als ergens een check dit/dat lampie brandde, dat het domweg afkeur is/was, maar kan het fout hebben Sowieso is een lambda lampie een teken dat hij het op de één of andere manier niet aangeregeld krijgt of een foutieve waarde aangeeft, en dan lijkt het me sterk dat je viergas in ordnung is.quote:Op donderdag 7 januari 2016 15:13 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
wel ? hmmm dacht dat mijn vorige auto er door heen was gekomen zonder gezer terwijl mijn lambdasonde lampje brande.. (ding had een apart lampje ervoor )
Voor die 20 euro is het natuurlijk ook zonde van de tijd om er al te veel in te steken, wetende dat groot deel van je klanten de punten toch elders gaat fixen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:50 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nee, hier ook volgens mij, zolang ze maar allebei radiaal zijn en genoeg profiel hebben.
Vroeger was APK gezeik, tegenwoordig is het een giller; iemand rent om je auto heen deuren open en dicht en gordels en stoelverstelling/bevestiging checken, remmen alleen op de testbank, moet werken met minder als 10% verschil, klaar, banden (net aan) genoeg profiel en nergens vellen eraan, verlichting werkend en koplampafstelling, evt een viergastestje of roetmeting en opbokken.
Zit er een groot gat in je band?quote:Op donderdag 7 januari 2016 15:17 schreef 1marcelfilms het volgende:
dan komt het misschien nog wel goed dan want lampje brand niet of is doorgebrand ooit. misschien koop ik nog een paar wielen ergens goedkoop want de keuring is pas op 27 januair.
ik ben in de warquote:Op donderdag 7 januari 2016 15:16 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Denk niet dat dat werkt, maar je kunt mazzel hebben.
[..]
Ik dacht dat als ergens een check dit/dat lampie brandde, dat het domweg afkeur is/was, maar kan het fout hebben Sowieso is een lambda lampie een teken dat hij het op de één of andere manier niet aangeregeld krijgt of een foutieve waarde aangeeft, en dan lijkt het me sterk dat je viergas in ordnung is.
Dat ligt natuurlijk helemaal aan je prijzen en de (vertrouwens)band die je met je klanten hebt.quote:Op donderdag 7 januari 2016 15:22 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Voor die 20 euro is het natuurlijk ook zonde van de tijd om er al te veel in te steken, wetende dat groot deel van je klanten de punten toch elders gaat fixen.
Hoe bedoel je dat de obd test geen fout binnen krijgt?quote:Op donderdag 7 januari 2016 15:23 schreef Glijdt_licht het volgende:
Oh ja, als het lampje niet werkt zal de obd test geen fout binnen krijgen..
Is ook zo!!
quote:Op donderdag 7 januari 2016 17:09 schreef oldford het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat de obd test geen fout binnen krijgt?
Volgens mij krijg je met een niet werkend lampje juist een fout dat het lampje niet werkt.
En beide is dan reden voor afkeur (voor voertuigen in gebruik genomen vanaf 1 januari 2006).
Na 31/12/2005 en de foutcode moet een P01**, P02**, P03**, P04**, p06** (ingeval diesel) of P0650 (benzine), alle andere codes leiden tot een emissie metingquote:Op donderdag 7 januari 2016 15:16 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Denk niet dat dat werkt, maar je kunt mazzel hebben.
[..]
Ik dacht dat als ergens een check dit/dat lampie brandde, dat het domweg afkeur is/was, maar kan het fout hebben Sowieso is een lambda lampie een teken dat hij het op de één of andere manier niet aangeregeld krijgt of een foutieve waarde aangeeft, en dan lijkt het me sterk dat je viergas in ordnung is.
kijk, dat is nou nog eens een duidelijk antwoord, alleen jan met de pet (lees: de gemiddelde user inclusief ikke) snapt hier natuurlijk geen kut van, dus als je het effe in het nederlandsch zou willen vertalen zouden meerdere mensen daarmee gebaat zijn.quote:Op donderdag 7 januari 2016 18:19 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Na 31/12/2005 en de foutcode moet een P01**, P02**, P03**, P04**, p06** (ingeval diesel) of P0650 (benzine), alle andere codes leiden tot een emissie meting
Jaquote:Op donderdag 7 januari 2016 19:00 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Wordt obd dan standaard meegenomen in de apk na bj 31/12/2005?
Het is toch vrij duidelijk?quote:Op donderdag 7 januari 2016 18:47 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
kijk, dat is nou nog eens een duidelijk antwoord, alleen jan met de pet (lees: de gemiddelde user inclusief ikke) snapt hier natuurlijk geen kut van, dus als je het effe in het nederlandsch zou willen vertalen zouden meerdere mensen daarmee gebaat zijn.
quote:
De reguliere meting is nog steeds van toepassing, dus reken jezelf niet rijkquote:Op donderdag 7 januari 2016 19:15 schreef 1marcelfilms het volgende:
[..]
wagen is van 2000 dus dat is dan niet er bij
Als het dagelijkse kost is voor je is het allemaal niet moeilijk, maar voor een domme sukkel die alleen maar FOK!-mod is, is alles wat boven een boterham met vlokken uitkomt ingewikkelde shizzle, net als met mes en vork eten enzoquote:Op donderdag 7 januari 2016 19:06 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Het is toch vrij duidelijk?
** is alfa nummeric, waarbij allebei mogelijk is.
Even een voorbeeld, jou auto is van van 09/12/2010. En wordt uitgelezen tbhv de APK. Het MIL (motorstorings lampje) brandt en de foutcode is P0303 (missfire cilinder 3), deze is opgeslagen in modus 3 (permanent, maw komt direct terug), en zal direct leiden tot een afkeur bij de APK.
Nu heb je een foutcode P1234, dit leid tot de reguliere emissie meting (4-gas of roet), is dit in orde dan is het wbv de APK goed.
Oh en de lol broeken die denken ik kit het lampje wel af, we moeten bij de APK ook de status van het lampje controleren zoals wij hem zien en de ecu. Zit daar een afwijking (ecu zegt aan, ik zie hem niet branden, want jan beun heeft em afgekit), dan is het afkeur.
Maar snap je het nu dan wel?quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:00 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als het dagelijkse kost is voor je is het allemaal niet moeilijk, maar voor een domme sukkel die alleen maar FOK!-mod is, is alles wat boven een boterham met vlokken uitkomt ingewikkelde shizzle, net als met mes en vork eten enzo
Wat een kul. Met kruislings nog twee redelijke Europees rubber kom je beter de bocht om, dan 4x Linglong.quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:24 schreef Gerard_Geit het volgende:
Het moment dat je geen nieuwe banden en fatsoenlijke lampen kunt betalen is het moment dat je zou moeten overwegen of je nog wel auto moet rijden.
Koop des noods een setje Apollo's of andere goedkope Chinees budgetrubber, altijd beter dan verschillende banden rondom. Ieder type en merk band heeft andere eigenschappen en andere niveaus van grip, tel daar het verschil van profiel bij op en je kunt je voorstellen dat dat niet lekker rijdt. Dat is het grootste probleem niet eens, maar als je eens flink hard moet remmen bestaat er een grote kans dat je de macht ove het stuur verliest.
Maarja, de banden zijn ook maar je enige contact met de weg dus wat boeit het ook
Met normaal rijgedrag kan je wel uit de voeten met 4x Linglong. Het is niet ideaal maar veiligheid mag TS niet te veel kostenquote:Op donderdag 7 januari 2016 20:34 schreef Fer het volgende:
[..]
Wat een kul. Met kruislings nog twee redelijke Europees rubber kom je beter de bocht om, dan 4x Linglong.
Waarom zou zo'n performance probleem afkeur zijn eigenlijk?quote:Op donderdag 7 januari 2016 19:06 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Het is toch vrij duidelijk?
** is alfa nummeric, waarbij allebei mogelijk is.
Even een voorbeeld, jou auto is van van 09/12/2010. En wordt uitgelezen tbhv de APK. Het MIL (motorstorings lampje) brandt en de foutcode is P0303 (missfire cilinder 3), deze is opgeslagen in modus 3 (permanent, maw komt direct terug), en zal direct leiden tot een afkeur bij de APK.
Nu heb je een foutcode P1234, dit leid tot de reguliere emissie meting (4-gas of roet), is dit in orde dan is het wbv de APK goed.
Oh en de lol broeken die denken ik kit het lampje wel af, we moeten bij de APK ook de status van het lampje controleren zoals wij hem zien en de ecu. Zit daar een afwijking (ecu zegt aan, ik zie hem niet branden, want jan beun heeft em afgekit), dan is het afkeur.
slechte verbranding, en dus hogere uitstootquote:Op donderdag 7 januari 2016 21:59 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Waarom zou zo'n performance probleem afkeur zijn eigenlijk?
jah heb dat eens gehad 2 jaar terug.quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:38 schreef daNpy het volgende:
[..]
Is dat wel zo in NL?
Daht dat dat alleen in belgie was.
quote:Op woensdag 27 januari 2016 18:26 schreef 1marcelfilms het volgende:
nou ja gewoon goed gekeurd
volgend jaar zie ik wel weer opnieuw
quote:Op woensdag 27 januari 2016 18:26 schreef 1marcelfilms het volgende:
nou ja gewoon goed gekeurd
volgend jaar zie ik wel weer opnieuw
DM mij het dan ook ff door, ros ik hem wel ff van de weg afquote:Op maandag 1 februari 2016 19:48 schreef Sounddragon het volgende:
Kut, weer een budgetwrak op de weg erbij voor een jaar.
Post effe een foto van je auto inclusief kenteken, dan weet ik waar ik met een grote boog omheen moet rijden.
Verkapte doodsverwensing?quote:Op maandag 1 februari 2016 23:26 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
DM mij het dan ook ff door, ros ik hem wel ff van de weg af
Voorbumper moet toch gespoten worden
Nee joh, never nooit dat ik zoiets uithaal, ook niet bij provoceren.quote:Op maandag 1 februari 2016 23:37 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Verkapte doodsverwensing?
Ik zou het niet doen, want dan betaalt jouw verzekering hem straks 3 keer de dagwaarde van het ding.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |