abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 februari 2016 @ 14:49:04 #51
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_159936285
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 14:16 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Dierenenmishandeling klopt inderdaad. Mishandeling? Heb ik gemist denk ik. Bedreiging wel. En diefstal heb ik blijkbaar ook gemist.
Wiki (Wordt ook in de docu niet betwijfelt en zelfs toegegeven door die Avery)
quote:
Legal troubles

In March 1981, at age 18, Avery was convicted of burglarizing a bar with a friend and sentenced to two years in prison. The sentence was stayed and instead Avery served ten months in the Manitowoc County Jail, was placed on probation for five years, and was ordered to pay restitution.[7] In 1982, at age 20, Avery and another man were convicted of animal cruelty for pouring gasoline and oil on Avery's cat and throwing it into a fire; he was sentenced to prison for nine months.[7] Avery said in an interview about the incident: "I was young and stupid, and hanging out with the wrong people."[6]

In 1985, Avery was charged with assaulting his cousin after he ran her off the road at gunpoint. The cousin, the wife of a part-time Manitowoc County sheriff's deputy, had earlier complained that Avery had exposed himself when she drove past his house.[7] Avery was sentenced to six years for endangering the safety of another person.[8] According to Avery, the gun was not loaded, and he was trying to stop her from spreading false rumors about him.[6]
quote:
Als je dit betiteld als niet helemaal fris en crimineel dan zijn er denk ik een heleboel mensen crimineel. Dit heeft hij allemaal voor zijn 17e gedaan he. Dat zijn jeugdzondes. Iedereen haalt in zijn jeugd dingen uit die bij de leeftijd horen van grenzen verkennen. Ik kan je wel vertellen dat ik persoonlijk dingen heb gedaan die waarschijnlijk als nog erger betiteld kunnen worden. Ligt eraan hoe je het bekijkt (geen dierenmishandeling in ieder geval). Ben ik dan ook niet helemaal fris en een kleine crimineel?
18, 20 en 23. Dus. Daarna een lange tijd in de cel gezeten waar hij geen kattenkwaad uit kon halen. Het staat los van de valse beschuldigingen maar er zomaar van uit gaan dat hij totaal onschuldig en lief is lijkt me hoe dan ook een misvatting. Laat ik het zo zeggen, ook al is het bewijsbaar dat hij die ontucht gepleegd heeft dan doet het nog steeds niets af aan de gerechtelijke dwalingen van die andere twee zaken.

[ Bericht 1% gewijzigd door jogy op 15-02-2016 15:13:53 ]
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  maandag 15 februari 2016 @ 16:40:52 #52
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_159938843
quote:
3s.gif Op maandag 15 februari 2016 14:49 schreef jogy het volgende:

[..]

Wiki (Wordt ook in de docu niet betwijfelt en zelfs toegegeven door die Avery)

[..]

[..]

18, 20 en 23. Dus. Daarna een lange tijd in de cel gezeten waar hij geen kattenkwaad uit kon halen. Het staat los van de valse beschuldigingen maar er zomaar van uit gaan dat hij totaal onschuldig en lief is lijkt me hoe dan ook een misvatting. Laat ik het zo zeggen, ook al is het bewijsbaar dat hij die ontucht gepleegd heeft dan doet het nog steeds niets af aan de gerechtelijke dwalingen van die andere twee zaken.
Ja ik schaar die eerste twee incidenten onder jeudgelijke onbezonnenheid. En die laatste is te begrijpen aangezien zijn nicht hem constant zwart maakte achter zijn rug. Zo erg is dat allemaal niet en zou ik zeker niet betitelen als kleine crimineel.

Maar goed misschien hou ik er andere standaarden op na als andere mensen. :)
Feyenoord!
  maandag 15 februari 2016 @ 17:23:26 #53
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_159939991
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 14:16 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Dierenenmishandeling klopt inderdaad. Mishandeling? Heb ik gemist denk ik. Bedreiging wel. En diefstal heb ik blijkbaar ook gemist.

Als je dit betiteld als niet helemaal fris en crimineel dan zijn er denk ik een heleboel mensen crimineel. Dit heeft hij allemaal voor zijn 17e gedaan he. Dat zijn jeugdzondes. Iedereen haalt in zijn jeugd dingen uit die bij de leeftijd horen van grenzen verkennen. Ik kan je wel vertellen dat ik persoonlijk dingen heb gedaan die waarschijnlijk als nog erger betiteld kunnen worden. Ligt eraan hoe je het bekijkt (geen dierenmishandeling in ieder geval). Ben ik dan ook niet helemaal fris en een kleine crimineel?
Heb je geld? Verder is dit Amerika, kan me niet voorstellen dat zoiets hier echt kan gebeuren..
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
pi_159940556
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 17:23 schreef ElviraKlapmuts het volgende:

[..]

Heb je geld? Verder is dit Amerika, kan me niet voorstellen dat zoiets hier echt kan gebeuren..
Remember remember, de 3 van putten, ringing a bell?
amsterdamse parkmoord? Lucia de B? Deventer moordzaak?Sounds like a Klockenspiel
In vakjargon heet dit tunnelvisie :P

[ Bericht 5% gewijzigd door Dance99Vv op 15-02-2016 17:53:08 ]
There is only one religion
  maandag 15 februari 2016 @ 18:50:05 #55
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_159942248
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 17:46 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Remember remember, de 3 van putten, ringing a bell?
amsterdamse parkmoord? Lucia de B? Deventer moordzaak?Sounds like a Klockenspiel
In vakjargon heet dit tunnelvisie :P
Jaja, maar toch net niet helemaal hetzelfde. Ik weet van het bestaan van de gerechtelijke dwalingen, Maar hoe groot is hier de kans dat je dezelfde rechter treft als jij om herzieningen vraagt etc.
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
pi_159943328
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 18:50 schreef ElviraKlapmuts het volgende:

[..]

Jaja, maar toch net niet helemaal hetzelfde. Ik weet van het bestaan van de gerechtelijke dwalingen, Maar hoe groot is hier de kans dat je dezelfde rechter treft als jij om herzieningen vraagt etc.
Ik ben het met je eens dat het rechtssysteem daar en hier niet 1 op 1 is, maar hier is heropening van een zaak aan strakke regels gebonden, wat nogal eens voor onbegrip zorgt..
There is only one religion
pi_160568896
http://wideshut.co.uk/mak(...)oesnt-mean-innocent/

Ryan3 gaf een link over 911 en daar zag ik dit stukje bij staan.
Misschien wel interessant voor dit topic?
  donderdag 31 maart 2016 @ 19:46:44 #58
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_161080185
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 09:56 schreef GekkeGerrit- het volgende:
Besluit terug te rijden naar zijn huis, verbrand haar in zijn kuil met het idee dat ze dan ook volledig van de aardbodem verdwijnt
Je weet dat ze ergens anders is verbrand?
UI Made bij VanilleKwark.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 13:14:20 #59
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_162177043
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 18:14 schreef Scarface150993 het volgende:
Beste mensen, zojuist klaar met de nieuwe Netflix serie "Making a murderer". SPOILERS EVERYWHERE, dit is dus een topic voor de mensen die het verhaal nog niet kennen.

Steven Avery is een Amerikaanse man uit Manitowoc County, Wisconsin, die 18 jaar lang ten onrechte gevangenzat voor een aanranding in 1985. Met behulp van het Wisconsin Innocence Project werd hij vrijgesproken door middel van een DNA-onderzoek. Avery kwam vrij op 11 september 2003. Na zijn vrijlating klaagde Avery de lokale politie aan wegens zijn dubieuze arrestatie. De schadeclaim zou betaald moeten worden door de lokale politie zelf.

In 2005 werd Avery gearresteerd voor de moord op Teresa Halbach. Hij werd in 2007 veroordeeld tot levenslange gevangenisstraf zonder de mogelijkheid van voorwaardelijke vrijlating. Tot dit punt wordt het verhaal verteld in de Netflix serie "Making a murderer".

De Netflix-documentaire Making a Murderer, een tiendelige serie geregisseerd door Laura Ricciardi en Moira Demos, staat in het teken van Avery's ervaringen met het juridische systeem. De documentaire legt de nadruk op de moordzaak en de problemen die zich daarbij hebben voorgedaan. (deels van wikipedia)

Mijng mening
Kennen jullie dit verhaal en wat vinden jullie hiervan? Ben niet zeker van zijn onschuld na de serie te hebben gezien, maar verre van overtuigd van zijn schuld. Belachelijk dat je hier zo makkelijk voor vast gezet kunt worden, terwijl er zoveel fouten naar boven zijn gehaald bij het onderzoek?
Vrijheid
pi_162178432
Jammer dat het vervolg in de zaak nog steeds op zich laat wachten (wat natuurlijk heel logisch is). De hype is wel weg, er zijn steeds minder mensen mee bezig.

In de eerste weken keek ik dagelijks wel even op de reddit (http://reddit.com/r/makingamurderer/) maar daar heb ik al even niet meer gekeken.

Advocaat Zellner is er nog wel gewoon mee bezig, maar het is afwachten op een doorbraak geloof ik qua nieuw bewijs.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 14:07:56 #61
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_162178492
Ik ben nog niet eens verder gekomen dan de tweede aflevering :@. Binnenkort maar weer eens verder kijken, al heb ik met leeswerk volgens mij alles wel een beetje mee gekregen onderhand.
Vrijheid
pi_162178521
quote:
9s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 14:07 schreef jogy het volgende:
Ik ben nog niet eens verder gekomen dan de tweede aflevering :@. Binnenkort maar weer eens verder kijken, al heb ik met leeswerk volgens mij alles wel een beetje mee gekregen onderhand.
Ik zou gewoon wel kijken. Beelden maken toch meer indruk meestal, en je krijgt een betere indruk van de betrokkenen als persoon.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 14:10:01 #63
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_162178538
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 14:09 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ik zou gewoon wel kijken. Beelden maken toch meer indruk meestal, en je krijgt een betere indruk van de betrokkenen als persoon.
Zeker! Misschien een plan voor de luie maandag :).
Vrijheid
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 15:32:12 #64
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_164492612
Making a Murdererveroordeling ongedaan gemaakt

De neef van Steven Avery - hoofdverdachte uit de documentaire-serie Making a Murderer - moet worden vrijgelaten. De veroordeling van medeplichtigheid aan de moord op Teresa Halbach in 2005 is door de rechtbank teruggedraaid.

Brendan Dassey, die ten tijde van de moord 16 was, zou de vrouw samen met zijn oom hebben verkracht, vermoord en vervolgens in stukken gehakt. De politie en rechtbank baseren zich op een bekentenis die de jongen deed. De rechter - en vele kijkers van de Netflix-documentaire - oordeelde echter dat deze bekentenis onvrijwillig was en behoorlijk rammelde.

"De ondervragers maakten de valse belofte dat Dassey zich geen zorgen hoefde te maken", aldus de rechter. "Tel daarbij op dat de jongen minderjarig en verstandelijk beperkt is en hij zonder begeleiding van een volwassene urenlang is ondervraagd en de bekentenis is ongeldig."

In de beelden van de ondervraging is ook te zien hoe de ondervragers Dassey woorden in de mond leggen.

Zowel Dassey als zijn oom Steven Avery werden in 2007 veroordeeld tot een levenslange gevangenisstraf voor de moord op Teresa Halbach. Zij verdween nadat zij op de autosloperij van de Avery-familie was geweest om foto's te maken van enkele auto's.

De serie van Netflix uit december 2015 over de moordzaak deed veel stof opwaaien. In de documentaire wordt de legitimiteit van beide veroordelingen in twijfel getrokken en wordt een duister beeld geschetst van de politie en justitiële macht.

De enige mogelijkheid voor justitie om Dassey in de gevangenis te houden is door de rechtzaak in zijn geheel over te doen.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_164890260
En veel ontwikkelingen de laatste dagen voor Steven Avery himself, er zijn moties ingediend om diverse nieuwe testen te doen, en Zellner (de advocaat) zegt oa. dit:

quote:
The new motion's biggest bombshell is a Manitowoc County Sheriff's Department report that documents the seizure of the murder victim's car on November 3, 2005, two days before it was officially found. "That was a huge discovery because the car doesn’t appear on the Avery property until November 5," Zellner tells Newsweek. "It's a problem when some of [the investigators] are planting evidence and others are honestly doing their job and documenting their malfeasance.”
Wat ook in de docu terug komt; Colborn belt voordat de auto gevonden is over een gevonden auto met het nummerplaat van de auto van Hallbach. Vervolgens word de auto gevonden op Avery's terrein.

God, dit gaat genieten worden. Een echte conspiracy, die nu aan het licht komt. Of de testen wijzen er alsnog op dat Avery het heeft gedaan, en die man gaat voorgoed de gevangenis in en komt er nooit weer uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')