Raar toch eigenlijk, een tasjesroof. Ze hebben geen idee wat er in die tas zit, maar nemen toch het risico om gepakt te worden. Het lijkt ook nog eens best een drukke locatie waar deze dader toegeslagen heeft. Waarschijnlijk een poging om stoer te kunnen doen bij zijn vriendjes.quote:AMSTELVEEN – De politie zoekt nog steeds naar de dader van een mislukte tasjesroof op het Amstelveense Stadsplein, die vorig jaar op 14 oktober rond 10.45 uur werd gepleegd. Het tv-programma Opsporing Verzocht besteedde gisteren aandacht aan de brute roofpoging op het Stadsplein.
In november vorig jaar was de zaak ook al onder de aandacht (aan de hand van een reconstructie) in het AT5-programma Bureau 020. Opsporing Verzocht toonde gisteren de beelden van de beveiligingscamera’s op het Stadsplein.
Hardhandig
Bij de roof (klik hier om de beelden van Opsporing Verzocht te zien) probeerde een man op hardhandige wijze een vrouw (46) op het Stadsplein te beroven. Ondanks dat het slachtoffers meters over de grond wordt gesleurd, houdt ze haar tas vast. Wanneer een omstander haar te hulp schiet, vlucht de dader zonder buit.
Getuige
De man die de vrouw te hulp schoot heeft zich nog niet gemeld en de politie wil hem graag spreken. Het is een blanke man met kort donker haar in een gestreepte trui. De dader
was donkergetint, vrij klein en sportief gebouwd, zo meldt Opsporing Verzocht. Hij is zo’n 1.70 m lang, droeg een grijze broek, donkere jas, en had zwarte schoenen met witte zool.
Volgens jouw filosofie was het alleen een incident geweest als hij de tas te pakken had gekregen?quote:Op woensdag 6 januari 2016 23:31 schreef SebbeSwensje het volgende:
Gaan we 'bijna' incidenten nu ook al melden? Ik heb gisteren bijna het vluchtelingenprobleem opgelost.
Was de nieuwswaarde nog steeds niet erg hoog geweest, maar was er in elk geval wat sensatie. Nu is het gewoon niets.quote:Op woensdag 6 januari 2016 23:32 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Volgens jouw filosofie was het alleen een incident geweest als hij de tas te pakken had gekregen?
Dit vind ik wel degelijk nieuws waarvan iedereen op de hoogte zou moeten zijn:quote:Op woensdag 6 januari 2016 23:35 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Was de nieuwswaarde nog steeds niet erg hoog geweest, maar was er in elk geval wat sensatie. Nu is het gewoon niets.
Als bijna-berovingen nieuws worden gaat het kennelijk erg goed hier.quote:Op woensdag 6 januari 2016 23:38 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Dit vind ik wel degelijk nieuws waarvan iedereen op de hoogte zou moeten zijn:
"Bij de roof probeerde een man op hardhandige wijze een vrouw (46) op het Stadsplein te beroven. Ondanks dat het slachtoffers meters over de grond wordt gesleurd, houdt ze haar tas vast."
Wat was het merk van het tasje? Blijkbaar stevig materiaal.quote:Op woensdag 6 januari 2016 23:38 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Dit vind ik wel degelijk nieuws waarvan iedereen op de hoogte zou moeten zijn:
"Bij de roof probeerde een man op hardhandige wijze een vrouw (46) op het Stadsplein te beroven. Ondanks dat het slachtoffers meters over de grond wordt gesleurd, houdt ze haar tas vast."
Het gaat mij in dit geval om de hardhandige wijzen en natuurlijk de poging tot.quote:Op woensdag 6 januari 2016 23:39 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als bijna-berovingen nieuws worden gaat het kennelijk erg goed hier.
Oké, blijkbaar kan het jullie geen reet schelen en is het alleen nieuwswaardig als er bloed aan te pas komt of zo? Dan verdien je ook niet beter.quote:Op woensdag 6 januari 2016 23:39 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Wat was het merk van het tasje? Blijkbaar stevig materiaal.
Voor dit soort zaken zijn er volgens mij zenders als SBS6 die dit als nieuws brengen.quote:Op woensdag 6 januari 2016 23:41 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Oké, blijkbaar kan het jullie geen reet schelen en is het alleen nieuwswaardig als er bloed aan te pas komt of zo? Dan verdien je ook niet beter.
Joh, dit soort dingen gebeuren toch dagelijks man. Van die "bijna" dingen. De politie kan niks en doet niks dus laten we snel verder gaan. Pak maar mensen op die echt een mishandeling, beroving of ander ernstig delict plegen.quote:Op woensdag 6 januari 2016 23:41 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Oké, blijkbaar kan het jullie geen reet schelen en is het alleen nieuwswaardig als er bloed aan te pas komt of zo? Dan verdien je ook niet beter.
En natuurlijk weer scholen in Groningen die toch bijna waren geopend.quote:Op woensdag 6 januari 2016 23:47 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Morgen misschien een bijna aangerande pony in Appelscha. Mét reactie van verbijsterde boer. Maar eerst het BBQ cijfer van Piet.
Dit is toch geen 'bijna' incident? Als ik jou morgen overhoop wil schieten, maar het wordt slechts een schampschot, is het dan ook slechts een 'bijna' incident?quote:Op woensdag 6 januari 2016 23:31 schreef SebbeSwensje het volgende:
Gaan we 'bijna' incidenten nu ook al melden? Ik heb gisteren bijna het vluchtelingenprobleem opgelost.
Klopt, het is de normaalste zaak van de wereld. Waar gaat het toch heenquote:Op woensdag 6 januari 2016 23:35 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Was de nieuwswaarde nog steeds niet erg hoog geweest, maar was er in elk geval wat sensatie. Nu is het gewoon niets.
Dan heb je me toch geraakt, Hans? Heeft de bijna dader misschien toch de rits van de tas weten te bemachtigen? Mijn nederige excuses als ik het bericht verkeerd heb begrepen.quote:Op woensdag 6 januari 2016 23:50 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dit is toch geen 'bijna' incident? Als ik jou morgen overhoop wil schieten, maar het wordt slechts een schampschot, is het dan ook slechts een 'bijna' incident?
Op een verjaardag had ik precies hetzeflde gereageerd als iemand zoiets te sprake zou brengen. Nou, bijna. Poeh. Gelukkig niet helemaal.quote:Op woensdag 6 januari 2016 23:53 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Makkelijk reageren zo hè, vanachter een toetsenbord. Tot je er zelf mee te maken krijgt en geen hond het iets kan schelen. De meeste reacties hier geven exact aan waarom dit land ten onder gaat aan onverschilligheid en het schijnbaar gewoon vinden van dergelijke praktijken onder het mom non-nieuws.
Wtf het lijkt er nog op dat je het meent ookquote:Op woensdag 6 januari 2016 23:45 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Joh, dit soort dingen gebeuren toch dagelijks man. Van die "bijna" dingen. De politie kan niks en doet niks dus laten we snel verder gaan. Pak maar mensen op die echt een mishandeling, beroving of ander ernstig delict plegen.
Het artikel geeft een signaal af waar je normaal gesproken van achter je oren zou krabben, juist omdat het zo vaak voorkomt. Maar jullie inslag is juist dat het geen zak uitmaakt, omdát het zo vaak voorkomt. Daar ging het mis.quote:Op woensdag 6 januari 2016 23:55 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Op een verjaardag had ik precies hetzeflde gereageerd als iemand zoiets te sprake zou brengen. Nou, bijna. Poeh. Gelukkig niet helemaal.
Echt, wat moet je hiermeeKut als zoiets je overkomt. Ik ben zelf ook een keer bijna overvallen. Lekker boeiend.
Is die vrouw haar tas kwijt? Nee, dus het is geen beroving.quote:Op woensdag 6 januari 2016 23:57 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wtf het lijkt er nog op dat je het meent ookDit is dus geen beroving omdat het mislukt
![]()
Dat niet. Ik heb echter ook weinig behoefte om dagelijks dit soort niet-nieuws te lezen. Stel je voor dat vandaag de NOS alle bijna-aanrijdingen als nieuws had gepresenteerd in het journaal.quote:Dus een overval waarbij de daders worden verjaagd stelt volgens jou ook niks voor. Die moeten we maar gewoon laten lopen...
Nee je hebt gelijk, de dader is compleet onschuldig. Hij zou zelfs een schadevergoeding moeten krijgen omdat hij gefilmd is en op tv is geweest.quote:Op woensdag 6 januari 2016 23:52 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Dan heb je me toch geraakt, Hans? Heeft de bijna dader misschien toch de rits van de tas weten te bemachtigen? Mijn nederige excuses als ik het bericht verkeerd heb begrepen.
Nee. Er zijn echter wel belangrijkere dingen dan dit. Echte mishandelingen bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 7 januari 2016 00:00 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nee je hebt gelijk, de dader is compleet onschuldig. Hij zou zelfs een schadevergoeding moeten krijgen omdat hij gefilmd is en op tv is geweest.
Dat dus.quote:Op woensdag 6 januari 2016 23:53 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Makkelijk reageren zo hè, vanachter een toetsenbord. Tot je er zelf mee te maken krijgt en geen hond het iets kan schelen. De meeste reacties hier geven exact aan waarom dit land ten onder gaat aan onverschilligheid en het schijnbaar gewoon vinden van dergelijke praktijken onder het mom non-nieuws.
Nou, dan moeten we voor alle bijna tasjes-roven maar een individueel topic maken, waar we dan collectief schande roepen. Doe je dat niet, dan val je buiten de boot.quote:Op woensdag 6 januari 2016 23:59 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Het artikel geeft een signaal af waar je normaal gesproken van achter je oren zou krabben, juist omdat het zo vaak voorkomt. Maar jullie inslag is juist dat het geen zak uitmaakt, omdát het zo vaak voorkomt. Daar ging het mis.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |