abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_159435080
quote:
1s.gif Op woensdag 27 januari 2016 07:27 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Wat heeft dat met onzekerheid te maken?Mijn inziens ben je als je een Y chromosoom draagt man.
De biologie is het niet met je eens. XY is geen betrouwbare manier om geslacht te onderscheiden. Vraag maar eens aan het IOC, iemand met androgen insensitivity syndrome, klinefelter, of een van de vele andere chromosomale gendervariaties.

quote:
Ik vind de verbouwingen man>vrouw iets wat je vaak wel blijft zien.
Ik. Ben. Geen. Ding! Ik. Ben. Niet. Verbouwd! Verbouwen doe je maar in KLU.
  woensdag 27 januari 2016 @ 21:22:22 #102
403253 Meke
after all this time? always.
pi_159450571
Wat ik wel interessant vind, bij het gesprek over Rens zei Arie tegen de moeder dat haar zoon een leven lang van zulke gesprekken te gaan heeft. Daarom mijn vraag aan de ervaringsdeskundigen; is dat echt zo? Vertellen jullie in alle situaties dat je deze transitie hebt ondergaan? Ik kan me goed voorstellen dat als je met iemand gaat daten of goede vrienden wordt, het op een gegeven moment inderdaad ter sprake komt. Maar als je bijvoorbeeld ergens gaat werken? Of bij een sportclub? Tijdens de transitie denk ik wel, maar op een gegeven moment ben je toch gewoon je gewenste geslacht en maakt het niets meer uit dat je dat eerst niet was? Of denk ik dan te makkelijk? :+
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_159451759
quote:
17s.gif Op woensdag 27 januari 2016 21:22 schreef Meke het volgende:
Wat ik wel interessant vind, bij het gesprek over Rens zei Arie tegen de moeder dat haar zoon een leven lang van zulke gesprekken te gaan heeft. Daarom mijn vraag aan de ervaringsdeskundigen; is dat echt zo? Vertellen jullie in alle situaties dat je deze transitie hebt ondergaan? Ik kan me goed voorstellen dat als je met iemand gaat daten of goede vrienden wordt, het op een gegeven moment inderdaad ter sprake komt. Maar als je bijvoorbeeld ergens gaat werken? Of bij een sportclub? Tijdens de transitie denk ik wel, maar op een gegeven moment ben je toch gewoon je gewenste geslacht en maakt het niets meer uit dat je dat eerst niet was? Of denk ik dan te makkelijk? :+
Ik stel me er niet meer mee voor, wel maak ik er geen geheim van. Mijn transitie is het grootste ding in mijn leven ooit en zal dat nog heel lang blijven, tenzij ik ooit trouw of dood ga denk ik zo. Het geeft me een bijzonder referentiekader. En ik wil niet mijn verleden verzwijgen, er zijn genoeg oude foto's van mij in omloop. Dat ben ik ook nog steeds, maar dan toen. Het geeft me ook wat bepaalde dingen in mijn leven die me bezighouden, dingen waar ik graag met mijn omgeving over wil kunnen praten. Bijvoorbeeld een bezoekje aan de huidtherapeut voor een laserbehandeling. Dat doet echt goed pijn, het is fijn als je collega's de volgende dag even vragen hoe het Was bijvoorbeeld. Beetje medeleven en begrip vanuit je omgeving doet een boel.

In een relatie zal het zeker ter sprake komen. Chirurgisch kunnen ze een hoop maar scalpels laten sporen achter hoe goed ze ook zijn verstopt. Als je dichtbij genoeg komt kan je ze zien, maar dan zit je er wel letterlijk met je neus bovenop. Ook ben je na een geslachtsaanpassende operatie onvruchtbaar, als je samen met een partner kinderen wilt zal je daar een andere oplossing voor moeten zoeken.
pi_159455995
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2016 15:51 schreef Fylax het volgende:
Kon geen topic vinden :)

Hij is een Zij
In Hij is een Zij volgt Arie Boomsma zes jonge mensen die in het verkeerde lichaam zijn geboren en een lange weg gaan om van vrouw man te worden of andersom. Hij is een Zij volgt deze transgenders meer dan een jaar in de hoop beter inzicht te kunnen geven in wat zij doormaken.

Dinsdag 7 januari 21.55
Poll: Zou je Liza doen?
Ja.
Nee.
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
pi_159456366
Wie stemde er ja?

Iedereen die nee stemt liegt trouwens.
pi_159457417
Heb dit programma de afgelopen weken ook gekeken, en vind het jammer dat BNN alleen aandacht besteedt aan jonge transgenders en niet aan oudere transgenders vanaf 45 jaar of ouder. Maar als alles goed gaat kan ik in maart/april as aan de diagnostiek beginnen. Ben er al helemaal klaar ervoor en leef al meer dan 10 jaar in de zg ''real life fase'' en mijn haar heeft bijna de classic haarlengte. Begin door omstandigheden wat laat voor mijn leeftijd, maar voel mij met mijn 50 jaar beslist niet oud en wil de rest van mijn leven zoveel mogelijk als vrouw door het leven gaan, met hormonen en heel lang haar uiteraard. :)

Hen deze week nog een paar mooie jurken kunnen scoren op marktplaats van Cora Kemperman, een hiervan zal ik aandoen als ik de hele dag naar Amsterdam ben voor de diagnostiek. :)
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_159457598
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 03:59 schreef -Hakuna- het volgende:


Hen deze week nog een paar mooie jurken kunnen scoren op marktplaats van Cora Kemperman, een hiervan zal ik aandoen als ik de hele dag naar Amsterdam ben voor de diagnostiek. :)
als je het genderteam wil overtuigen dat je een echte vrouw bent kan je ook net als andere echte vrouwen gewoon een spijkerbroek aan doen. En een pittig kort kapsel wat beter bij je leeftijd past
pi_159457617
quote:
6s.gif Op donderdag 28 januari 2016 06:37 schreef computergirl het volgende:

[..]

als je het genderteam wil overtuigen dat je een echte vrouw bent kan je ook net als andere echte vrouwen gewoon een spijkerbroek aan doen. En een pittig kort kapsel wat beter bij je leeftijd past
wow...
pi_159457719
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 03:59 schreef -Hakuna- het volgende:
Heb dit programma de afgelopen weken ook gekeken, en vind het jammer dat BNN alleen aandacht besteedt aan jonge transgenders en niet aan oudere transgenders vanaf 45 jaar of ouder.
BNN is nu eenmaal niet MAX. Het blijft een omroep die zich richt op jongeren.


quote:
6s.gif Op donderdag 28 januari 2016 06:37 schreef computergirl het volgende:

[..]

als je het genderteam wil overtuigen dat je een echte vrouw bent kan je ook net als andere echte vrouwen gewoon een spijkerbroek aan doen. En een pittig kort kapsel wat beter bij je leeftijd past
Dat dus, je moet -en mag- gewoon jezelf blijven. Als je een jeans en T-shirt type bent moet je dat aantrekken. Pas na mijn diagnose, eenmaal begonnen met hormonen begon ik me significant vrouwelijker te kleden, stapje voor stapje. Daarvoor hield ik het vrij neutraal en bleef het bij kleine dingen als broeken met een betere pasvorm, getailleerde shirts, dat soort dingen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fixers op 28-01-2016 08:40:31 (Oops..) ]
pi_159457990
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 03:59 schreef -Hakuna- het volgende:
Heb dit programma de afgelopen weken ook gekeken, en vind het jammer dat BNN alleen aandacht besteedt aan jonge transgenders en niet aan oudere transgenders vanaf 45 jaar of ouder. Maar als alles goed gaat kan ik in maart/april as aan de diagnostiek beginnen. Ben er al helemaal klaar ervoor en leef al meer dan 10 jaar in de zg ''real life fase'' en mijn haar heeft bijna de classic haarlengte. Begin door omstandigheden wat laat voor mijn leeftijd, maar voel mij met mijn 50 jaar beslist niet oud en wil de rest van mijn leven zoveel mogelijk als vrouw door het leven gaan, met hormonen en heel lang haar uiteraard. :)

Hen deze week nog een paar mooie jurken kunnen scoren op marktplaats van Cora Kemperman, een hiervan zal ik aandoen als ik de hele dag naar Amsterdam ben voor de diagnostiek. :)
Waarom meld je je niet aan voor een volgend seizoen?
  donderdag 28 januari 2016 @ 08:18:39 #111
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_159458051
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 08:09 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Waarom meld je je niet aan voor een volgend seizoen?
Komt die er dan? Aangezien Arie weg is?
I like the way you look at me with those beautiful eyes
  Moderator donderdag 28 januari 2016 @ 08:18:51 #112
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159458054
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 07:21 schreef Fixers het volgende:

[..]

BNN is nu eenmaal niet MAX. Het blijft een omroep die zich richt op jongeren.

Gelukkig voor Hakoena wordt het uitgezonden door de KRO ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator donderdag 28 januari 2016 @ 08:20:13 #113
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159458067
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 08:18 schreef zeefje het volgende:

[..]

Komt die er dan? Aangezien Arie weg is?
Er zijn wel meer prestantatoren bij de npo/KRO hoor :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 28 januari 2016 @ 08:21:24 #114
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_159458072
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 08:20 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Er zijn wel meer prestantatoren bij de npo/KRO hoor :P
Maar niet iedereen is geschikt om zo'n programm te doen
I like the way you look at me with those beautiful eyes
pi_159458129
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 08:18 schreef zeefje het volgende:

[..]

Komt die er dan? Aangezien Arie weg is?
Oh is die ook al weg ja?

Is Ruben Nicolai er nog? Lijkt me wel een leuk programma voor hem :Y
  Moderator donderdag 28 januari 2016 @ 08:31:02 #116
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159458140
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 08:21 schreef zeefje het volgende:

[..]

Maar niet iedereen is geschikt om zo'n programm te doen
Patrick Lodiers? Katja Schuurman? Misschien zelf Joris Linsen?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_159458186
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 08:18 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Gelukkig voor Hakoena wordt het uitgezonden door de KRO ;)
Hoe kom ik dan in vredesnaam bij BNN? :X Het wordt zelfs in dit topic nog genoemd dat het een programma van KRO-NCRV is.
  donderdag 28 januari 2016 @ 08:52:50 #118
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_159458308
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 08:31 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Patrick Lodiers? Katja Schuurman? Misschien zelf Joris Linsen?
Katja zit toch allang niet meer bij de KRO?

Joris denk het niet
I like the way you look at me with those beautiful eyes
pi_159460096
quote:
1s.gif Op woensdag 27 januari 2016 07:08 schreef Fixers het volgende:

[..]

Die vereenvoudiging van zaken, soms zelfs naar seksisme neigend is wel een beetje jammer. Vast om het makkelijk behapbaar te maken voor het grote publiek, wel jammer.

Ze mogen best wel wat meer aandacht besteden aan de interne worstelingen en twijfels die velen hebben. Ik vond dat fragment met Bo in het ziekenhuis al de goede kant op gaan. Maar ze mogen best uitleggen dat het niet altijd zo'n makkelijk zwart-wit te stellen is.
Ook gaat het steeds weer over 'de operatie'.. ik dacht (generalisatie) dat transgenders er niet zo van hielden als de aandacht steeds naar hun operaties/geslachtsdelen ging.
pi_159460718
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 10:19 schreef Casiotone het volgende:

[..]

Ook gaat het steeds weer over 'de operatie'.. ik dacht (generalisatie) dat transgenders er niet zo van hielden als de aandacht steeds naar hun operaties/geslachtsdelen ging.
Ja en nee. Inderdaad de focus die de buitenwereld heeft op onze geslachtsdelen is vermoeiend. Maar het is wel zo dat voor veel, zeker niet alle, transgenders die operatie toch een belangrijke mijlpaal is. Het kan behoorlijk helpen om je onvrede met je lichaam te doorbreken.

Transmannen vinden het vaak belangrijk om niet meer te menstrueren. Van wat ik zo wel eens van hen hoor is dat voor hen een maandelijkse in-your-face herinnering van hun lichaam. Waar ze soms nog meer moeite mee hebben dan met hun borsten.

Ik kan me heel erg vinden in de relativerende nuchtere kijk die Bo erop had daar in het ziekenhuis. Die penis is heel erg lang een deel van mijn lichaam geweest en hoewel ik er niet blij mee was ik had ook niet zoiets van: "Hij MOET eraf! En als de dokter het niet doet, doe ik het zelf wel!!" Ik heb zelf ook heel erg lang getwijfeld of ik die operatie wel wilde, want ik vind de sociale transitie veel belangrijker. Ben er achteraf wel heel blij mee dat ik die stap heb gezet, het me gevoelsmatig (zelfverzekerdheid, lichaamsacceptatie) meer opgeleverd dan ik van te voren had verwacht.
pi_159461827
quote:
6s.gif Op donderdag 28 januari 2016 06:37 schreef computergirl het volgende:

[..]

als je het genderteam wil overtuigen dat je een echte vrouw bent kan je ook net als andere echte vrouwen gewoon een spijkerbroek aan doen. En een pittig kort kapsel wat beter bij je leeftijd past
Niet iedere oudere vrouw heeft een "kort pittig kapsel". ;)
pi_159462264
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 11:44 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Niet iedere oudere vrouw heeft een "kort pittig kapsel". ;)
je snapt humor niet blijkbaar.
Weinig vrouwen lopen er bij als Hakuna
pi_159462732
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 10:47 schreef Fixers het volgende:

[..]

Ja en nee. Inderdaad de focus die de buitenwereld heeft op onze geslachtsdelen is vermoeiend. Maar het is wel zo dat voor veel, zeker niet alle, transgenders die operatie toch een belangrijke mijlpaal is. Het kan behoorlijk helpen om je onvrede met je lichaam te doorbreken.

Transmannen vinden het vaak belangrijk om niet meer te menstrueren. Van wat ik zo wel eens van hen hoor is dat voor hen een maandelijkse in-your-face herinnering van hun lichaam. Waar ze soms nog meer moeite mee hebben dan met hun borsten.

Ik kan me heel erg vinden in de relativerende nuchtere kijk die Bo erop had daar in het ziekenhuis. Die penis is heel erg lang een deel van mijn lichaam geweest en hoewel ik er niet blij mee was ik had ook niet zoiets van: "Hij MOET eraf! En als de dokter het niet doet, doe ik het zelf wel!!" Ik heb zelf ook heel erg lang getwijfeld of ik die operatie wel wilde, want ik vind de sociale transitie veel belangrijker. Ben er achteraf wel heel blij mee dat ik die stap heb gezet, het me gevoelsmatig (zelfverzekerdheid, lichaamsacceptatie) meer opgeleverd dan ik van te voren had verwacht.
Klopt het dat het voor transvrouwen ''makkelijker'' is om een geslachtsoperatie uit te voeren dan bij transmannen?
Vorig seizoen was er een transman die wél een penis had laten maken, met huid van z'n bovenbeen en alles.. Lijkt me veel ingrijpender dan bij een vrouw.
Niet om te bagatelliseren hoor, alle operaties zijn zwaar!
pi_159464084
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 12:27 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Klopt het dat het voor transvrouwen ''makkelijker'' is om een geslachtsoperatie uit te voeren dan bij transmannen?
Vorig seizoen was er een transman die wél een penis had laten maken, met huid van z'n bovenbeen en alles.. Lijkt me veel ingrijpender dan bij een vrouw.
Niet om te bagatelliseren hoor, alle operaties zijn zwaar!
Zo kan je dat best stellen. Bij een penisinversie-vaginaplastiek is er gewoon veel meer huid en weefsel voorhanden, dat ook nog eens op zo ongeveer de juiste plek zit. Penishuid wordt dan gebruikt voor de vaginawand. Andersom is dat veel lastiger, je kan niet de vaginawand naar buiten halen om daar een penis van te maken bijvoorbeeld. Het weefsel moet echt komen uit huidtransplantaten van arm of been.

Man-vrouw en vrouw-man transities hebben beide zo hun makkelijke dingen moeilijke dingen. Testosteron is sterk spul, daarom daalt ook op latere leeftijd de stem van transmannen alsnog. Vergelijk Martins stem maar met de fragmenten van vorig seizoen. Helaas is dat eenrichtingsverkeer en niet om te draaien. Anderzijds hebben de transvrouwen het weer wat 'makkelijker' als het om de geslachtsaanpassende operatie gaat.
pi_159464445
Je vind op Youtube wel male to female sex change surgery, maar niet female to male sex change surgery.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')