abonnement Unibet Coolblue
pi_159051159
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 10:52 schreef Norrage het volgende:
Audiofielen van dit topic. Kunnen jullie mij adviseren?
Mijn versterker is het aan het begeven. Ik heb een zwak voor Harman Kardon (dat was mijn huidige ook al de laatste 10 jaar). Mijn oog valt op deze: http://outlet.harmankardo(...)/hk-avr-151s230.html

Kan ik daar tevreden mee zijn? Ik wil graag makkelijk muziek van mijn computer kunnen streamen (zoals Spotify) en dat lijkt allemaal te lukken. Verder wil ik er goed een platenspeler, cd-speler etc op kunnen aansluiten. lijkt me allemaal geschikt toch? Voordat ik iets belangrijks over het hoofd zie.

Ik begrijp bijvoorbeeld niet direct het verschil met deze stereoreceiver ofzo. http://www.harmankardon.n(...)r=Black_EMEA#start=1
:)
Weet niet of ik audiofiel ben, maar hecht wel waarde aan mooi spul :)
Heb ook jarenlang een HK gehad, gewoon goed spul voor de prijs. Niet zozeer beter dan de merken die je bij de Mediamarkt ziet (Sony, Pioneer, JVC etc.), maar meestal wel een mooi clean design.

Wil je meer (lees: beter) voor je geld, dan zou je ook 2e hands kunnen shoppen. Je kan zelfs een mooie zware retro versterker pakken en deze aansluiten op bijv. een Apple tv. Je gebruikt dan de Apple tv voor alle streaming en de versterker puur voor het doel waarvoor hij gebouwd is. Voordeel: meer versterker voor je geld en het schreeuwt "muziekliefhebber". Nadeel: meer kabels, minder/geen garantie, hoger verbruik, minder multimedia opties.

En stiekem hangt natuurlijk vrijwel alles af van welke speakers je hebt. Heb je niet al te dure speakers, ga dan geen vermogen uitgeven aan een versterker.

Ik zou trouwens in alle gevallen gaan voor een stereo versterker/receiver en niet voor multi-channel. Je gebruik waarschijnlijk alleen 2 speakers? De extra multichannel meuk betaal je wel voor, zorgt voor meer ruis/storing/interference en is stiekem best wel not-done als je muziekliefhebber bent :P

quote:
14s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 13:38 schreef Slobeend het volgende:
Marantz
Ook prima mid range merk, maar lang niet alles is beter dan een simpele Sony o.i.d. Je moet echt gaan voor de duurdere klasse als je het verschil echt wilt merken. In die prijsklasse is er ook zoveel ander moois verkrijgbaar.

[ Bericht 6% gewijzigd door Moody op 12-01-2016 20:47:37 ]
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_159052950
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 20:41 schreef Moody het volgende:

[..]

Weet niet of ik audiofiel ben, maar hecht wel waarde aan mooi spul :)
Heb ook jarenlang een HK gehad, gewoon goed spul voor de prijs. Niet zozeer beter dan de merken die je bij de Mediamarkt ziet (Sony, Pioneer, JVC etc.), maar meestal wel een mooi clean design.

Wil je meer (lees: beter) voor je geld, dan zou je ook 2e hands kunnen shoppen. Je kan zelfs een mooie zware retro versterker pakken en deze aansluiten op bijv. een Apple tv. Je gebruikt dan de Apple tv voor alle streaming en de versterker puur voor het doel waarvoor hij gebouwd is. Voordeel: meer versterker voor je geld en het schreeuwt "muziekliefhebber". Nadeel: meer kabels, minder/geen garantie, hoger verbruik, minder multimedia opties.

En stiekem hangt natuurlijk vrijwel alles af van welke speakers je hebt. Heb je niet al te dure speakers, ga dan geen vermogen uitgeven aan een versterker.

Ik zou trouwens in alle gevallen gaan voor een stereo versterker/receiver en niet voor multi-channel. Je gebruik waarschijnlijk alleen 2 speakers? De extra multichannel meuk betaal je wel voor, zorgt voor meer ruis/storing/interference en is stiekem best wel not-done als je muziekliefhebber bent :P

[..]

Ook prima mid range merk, maar lang niet alles is beter dan een simpele Sony o.i.d. Je moet echt gaan voor de duurdere klasse als je het verschil echt wilt merken. In die prijsklasse is er ook zoveel ander moois verkrijgbaar.
Apple Tv zou ik niet aanraden vanwege de waardeloze DAC. Echte audiofielen, niveau Tidal-luisteraars, nemen een afzonderlijke. Maar ik zou zeggen dat een bluetooth ontvanger aansluiten van rond de 100 euro spotify zonder kwaliteitverlies kan streamen. Bijkomend voordeel van bluetooth vind ik dat je al je geluid van je computer weg kan spelen, en niet gebonden bent aan een app-omgeving.

Ik zou in die prijscategorie ook zeker naar NAD kijken. Dat is eigenlijk het enige merk dat ik tegenkom in echte hifi zaken. Sowieso zou ik gewoon daadwerkelijk gaan luisteren in een zaak. Personeel is vaak onwijs deskundig, en het verschil dat je hoort is soms behoorlijk groot. (Al is het bij versterkers wel minder dan bij speakeers).

Daarnaast is eigenlijk juist je soort speaker het allerbelangrijkst bij de keuze van je versterker. Ikzelf heb een erg ingetogen speaker, rustig geluid, maar wel veel vermogen nodig. (Let op, de vermogens die bij recievers worden berekend geven een totaal kunstmatig cijfer, waar je niet op kan vertrouwen.) Van de week mijn speakers beluisterd met een Acram versterker, en dat geluid werd echt té kalm. Een rotel gaf een erg mooi dynamisch bereik. Maar dat golddus alleen voor mijn specifieke geval.

Ik zou zeggen afspraak maken bij je audio-zaak, eigen speakers mee, en luisteren. Leuk uitje. Goeie zaak is hifi klubben in Amsterdam. Daar kun je als ik het wel heb direct switchen tussen verschillende versterkers. (Dus zonder ze eerst helemaal opnieuw aan te sluiten).
pi_159053404
Ik denk dat je iets teveel uitwijdt. Norrage was op zoek naar een receive van rond de ¤300,- :) Toch moet ik natuurlijk ff reageren.

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 21:26 schreef N.i.c.k het volgende:

[..]

Apple Tv zou ik niet aanraden vanwege de waardeloze DAC. Echte audiofielen, niveau Tidal-luisteraars, nemen een afzonderlijke. Maar ik zou zeggen dat een bluetooth ontvanger aansluiten van rond de 100 euro spotify zonder kwaliteitverlies kan streamen. Bijkomend voordeel van bluetooth vind ik dat je al je geluid van je computer weg kan spelen, en niet gebonden bent aan een app-omgeving.
Heb zelf ook een aparte DAC, maar ik kan niet in de portemonnee van Norrage kijken natuurlijk :)
Daarbij merk je een "slechte" DAC niet echt als je lossy gaat afspelen en/of niet al te prijzige speakers hebt.

Bluetooth, spotify en audiofiel gaat natuurlijk totaal niet samen. Spotify is lossy, bluetooth is echt vreselijk lossy en merkbaar wanneer je SACD of zelfs 320kb MP3 luistert. Dan is Airplay al stukken beter als het perse gestreamt moet worden.

quote:
Ik zou in die prijscategorie ook zeker naar NAD kijken. Dat is eigenlijk het enige merk dat ik tegenkom in echte hifi zaken. Sowieso zou ik gewoon daadwerkelijk gaan luisteren in een zaak. Personeel is vaak onwijs deskundig, en het verschil dat je hoort is soms behoorlijk groot. (Al is het bij versterkers wel minder dan bij speakeers).
NAD ook prima. Enige merk in hifi-zaken, dat snap ik niet goed?
Heb zelf meer met buizenversterkers, omdat de warmte goed matched met mijn speakers (Sonus Faber). Musical Fidelty, Rotel en Cambridge heb ik ook hoog zitten qua prijs/kwaliteit-verhouding.

Hoe dan ook. Ik zou in het geval van Norrage 2e hands (evt. retro) zeker niet uitsluiten. Merk is van minder belang, want we weten niet welke speakers hij heeft.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_159054656
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 21:37 schreef Moody het volgende:
Ik denk dat je iets teveel uitwijdt. Norrage was op zoek naar een receive van rond de ¤300,- :) Toch moet ik natuurlijk ff reageren.

[..]

Oh nee, dan is mijn verhaal idd niet echt van toepassing, maar dacht dat een van de HK versterkers die hij toonde ¤500, - was.

quote:
Heb zelf ook een aparte DAC, maar ik kan niet in de portemonnee van Norrage kijken natuurlijk :)
Daarbij merk je een "slechte" DAC niet echt als je lossy gaat afspelen en/of niet al te prijzige speakers hebt.

Bluetooth, spotify en audiofiel gaat natuurlijk totaal niet samen. Spotify is lossy, bluetooth is echt vreselijk lossy en merkbaar wanneer je SACD of zelfs 320kb MP3 luistert. Dan is Airplay al stukken beter als het perse gestreamt moet worden.
Hmm is dat zo? Mij is verteld dat bleutooth tot cd kwaliteit prima toereikend is. Dus dat in mijn geval de beperking eerder is gegeven in spotify (320 kb dus) dan in bleutooth.

quote:
NAD ook prima. Enige merk in hifi-zaken, dat snap ik niet goed?
Heb zelf meer met buizenversterkers, omdat de warmte goed matched met mijn speakers (Sonus Faber). Musical Fidelty, Rotel en Cambridge heb ik ook hoog zitten qua prijs/kwaliteit-verhouding.
Enige merk heb ik korm geformuleerd. Wilde aangeven dat ik HK eigenlijk nooit zag staan in winkels. Realiseerde ik me net pas.

Praat je met buizenversterkers over een nog hogere prijscategorie? Heb van de week rotel geluisterd met mn B&W CM 1, serie 1 en dat klonk erg fijn. Weet niet of je daar nog iets over kunt zeggen :) ?
pi_159054738
Wat is een goeie Bluetooth ontvanger?
Aldus.
pi_159065907
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 22:04 schreef N.i.c.k het volgende:
Praat je met buizenversterkers over een nog hogere prijscategorie? Heb van de week rotel geluisterd met mn B&W CM 1, serie 1 en dat klonk erg fijn. Weet niet of je daar nog iets over kunt zeggen :) ?
Nee hoor, je hebt ook vriendelijk geprijsde buizenversterkers. Ik weet dat B&W meestal ook vrij warm klinkt. Als je niet houdt van een analytisch (te gedetailleerd) geluid, maar meer van een "analoog klinkend", warmer geluid, dan zou je zeker een huizenversterker kunnen proberen i.c.m. jouw speakers. Heb zelf een Pathos, wat een prima combinatie was met mijn speakers. Belangrijkste is hoe de set samen klinkt, maar die tip gaf je zelf ook al :)
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_159066631
Haha bedankt voor de discussie. Ik heb best wel een budgetje hoor (500 euro is goed, mijn oog valt nu op die HK van 370), maar verschillen horen vind ik wel lastig. Ik heb al een losse AppleTV, die wil ik wel kunnen aansluiten om series te kijken, spotify/itunes te streamen. Sommige receivers hebben geloof ik zelf al AirPlay of Spotify erin zitten, maar dat heb ik dan niet perse nodig.

En heb waarschijnlijk wel een AVR (Audio Video Receiver) nodig heb ik geleerd, en niet persé een versterker. Wat een DAC of een NAD (of is NAD een merk?) doet heb ik geen idee van :')

Ik heb een Hifi Klubben (Utrecht) naast mijn huis dus ik zal er eens binnenvallen :P

En ik had altijd een tweedehands HK receiver, dat was wel een hele goede (voor de tijd) maar die heeft het dus begeven. Maar daar ben ik dus wel bekend mee. Heb op zich niet vreselijk veel eisen, het moet gewoon goed klinken en dat verwacht ik wel van HK. En het design is gewoon zo slick van HK dat ik voor HK val.

[ Bericht 15% gewijzigd door Norrage op 13-01-2016 13:14:33 ]
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  woensdag 13 januari 2016 @ 13:39:45 #208
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_159067522
Spotify op een AppleTV :?
nee, jij dan!
pi_159068510
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 13:39 schreef Gehenna het volgende:
Spotify op een AppleTV :?
Apple TV is in principe een object waarmee je kan streamen (AirPlay), dus dan kan je Spotify gebruiken met Apple TV?

Of is dat je vraag niet?
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  woensdag 13 januari 2016 @ 16:12:19 #210
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_159071437
quote:
7s.gif Op woensdag 13 januari 2016 14:14 schreef Norrage het volgende:

[..]

Apple TV is in principe een object waarmee je kan streamen (AirPlay), dus dan kan je Spotify gebruiken met Apple TV?

Of is dat je vraag niet?
Oh op die manier, ik dacht even dat er een Spotify App was :P
Ik heb namelijk ook een AppleTV staan, wat ik op dit moment maar een dom kastje vind. Dit had 'm wat interessanter gemaakt.

Het vervelende is gewoon dat AirPlay alleen met apple producten werkt :r En als ik m'n macBook moet pakken, kan ik net zo goed die rechtstreeks aansluiten..
nee, jij dan!
pi_159072130
Blackstar voor het eerst in zijn geheel geluisterd. Het is onmogelijk om nu bij het luisteren van het album niet beïnvloed te worden door Bowie zijn dood, maar dat is natuurlijk zoals Bowie het bedoeld heeft, dat is de context die dit album dient te hebben. Zoals ik eerder zei maakt dat het album al direct erg intrigerend, kan er verder na een keer luisteren niet heel veel zinnige dingen over zeggen, buiten dat het muzikaal erg sterk in elkaar zit. Vooral Lazarus vind ik echt fantastisch, met de blazers en de confronterende tekst. Blackstar zelf is ook erg sterk tot op het punt waar het bijna creepy wordt. Verder moet ik het album nog vele malen beluisteren om alle details goed te kunnen begrijpen, maar na een keer luisteren kan ik eigenlijk al zeggen dat het nu al een beter album is dan alles wat in 2015 is uitgebracht.
pi_159072270
quote:
99s.gif Op woensdag 13 januari 2016 16:46 schreef Kerftminister het volgende:
Verder moet ik het album nog vele malen beluisteren om alle details goed te kunnen begrijpen, maar na een keer luisteren kan ik eigenlijk al zeggen dat het nu al een beter album is dan alles wat in 2015 is uitgebracht.
Ja. Dat was mijn reactie al voordat hij dood was. :Y :Y
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  woensdag 13 januari 2016 @ 16:54:17 #213
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_159072299
Ik kan je alvast garanderen dat het per luisterbeurt nog beter wordt. :Y
pi_159072388
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 16:54 schreef Beregd het volgende:
Ik kan je alvast garanderen dat het per luisterbeurt nog beter wordt. :Y
Merkte ik bij beide singles al. Die heb ik eerst gekeken met de video erbij, en in zijn geheel net op het hele album waren die al een stuk beter dan ik eerder vond.
  woensdag 13 januari 2016 @ 17:59:27 #215
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_159073787
En dan te bedenken dat ik dacht dat het een hele nietszeggende plaat zou gaan worden toen ik voor het eerst die hoes zag :P
nee, jij dan!
pi_159074828
Wat vindt men hier trouwens van Tom Petty?
  woensdag 13 januari 2016 @ 18:51:29 #217
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_159075021
quote:
99s.gif Op woensdag 13 januari 2016 18:44 schreef Kerftminister het volgende:
Wat vindt men hier trouwens van Tom Petty?
Vast de moeite, maar net als bij andere "heartland rock" zoals Bruce Springsteen, Bob Seger, John Mellencamp etc spreekt het me gewoon niet zo aan. Muzikaal vaak zo middle of the road dat het bijna als huiswerk voelt om er een plaat van uit te zitten... Het kwartje zal nog moeten vallen. Ongetwijfeld ligt de sleutel ergens in de teksten, maar daar ben ik sowieso niet echt van.
  woensdag 13 januari 2016 @ 18:55:15 #218
13973 ranja
image means nothing
pi_159075152
quote:
99s.gif Op woensdag 13 januari 2016 18:44 schreef Kerftminister het volgende:
Wat vindt men hier trouwens van Tom Petty?
Men vindt het vreselijk.
pi_159075641
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 18:55 schreef ranja het volgende:

[..]

Men vindt het vreselijk.
Dat is kortaf. :P
  woensdag 13 januari 2016 @ 19:07:36 #220
159761 Arn0
Abbey Road
pi_159075659
quote:
7s.gif Op woensdag 13 januari 2016 18:51 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Vast de moeite, maar net als bij andere "heartland rock" zoals Bruce Springsteen, Bob Seger, John Mellencamp etc spreekt het me gewoon niet zo aan. Muzikaal vaak zo middle of the road dat het bijna als huiswerk voelt om er een plaat van uit te zitten... Het kwartje zal nog moeten vallen. Ongetwijfeld ligt de sleutel ergens in de teksten, maar daar ben ik sowieso niet echt van.
Ja, heel mooi gezegd, "middle of the road" is ook de associatie die ik met dat soort Amerikaanse rock heb. Generieke riffs, middelmatige cliché lyrics, .. Alleen denk ik niet dat het kwartje ooit zal vallen, maar daar ben ik niet rouwig om :P

Traveling Wilburys zijn wel de moeite om te beluisteren, trouwens ^O^
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  woensdag 13 januari 2016 @ 19:08:54 #221
13973 ranja
image means nothing
pi_159075732
quote:
99s.gif Op woensdag 13 januari 2016 19:07 schreef Kerftminister het volgende:
Dat is kortaf. :P
Je vraag was ook wel heel algemeen :)
pi_159075775
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 19:07 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Ja, heel mooi gezegd, "middle of the road" is ook de associatie die ik met dat soort Amerikaanse rock heb. Generieke riffs, middelmatige cliché lyrics, .. Alleen denk ik niet dat het kwartje ooit zal vallen, maar daar ben ik niet rouwig om :P

Traveling Wilburys zijn wel de moeite om te beluisteren, trouwens ^O^
Zitten natuurlijk wel 3 Britten bij. :P Waaronder niet de minste in Bob Dylan.

Nja ik zet gewoon lekker een plaatje van Tom Petty op, valt altijd te proberen. Kan 'Won't Back Down' wel waarderen namelijk, al moet ik zeggen dat ik het eerste nummer wel direct aardig generiek vind, mischien zelfs wel een beetje patriottisch als dat een woord is.
  woensdag 13 januari 2016 @ 19:12:36 #223
159761 Arn0
Abbey Road
pi_159075921
quote:
99s.gif Op woensdag 13 januari 2016 19:09 schreef Kerftminister het volgende:

[..]

Zitten natuurlijk wel 3 Britten bij. :P Waaronder niet de minste in Bob Dylan.

Nja ik zet gewoon lekker een plaatje van Tom Petty op, valt altijd te proberen. Kan 'Won't Back Down' wel waarderen namelijk, al moet ik zeggen dat ik het eerste nummer wel direct aardig generiek vind, mischien zelfs wel een beetje patriottisch als dat een woord is.
Bob Dylan Brits? :P Maar ja, misschien wel de beste "supergroep" ooit wat mij betreft. En ach ja, er is ook weer niet zoveel mis met Tom Petty, haha. Maar na een nummertje op de nostalgie radiozender heb ik het wel weer gehoord, heel album trek ik niet.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_159075931
quote:
99s.gif Op woensdag 13 januari 2016 19:09 schreef Kerftminister het volgende:

[..]

Zitten natuurlijk wel 3 Britten bij. :P Waaronder niet de minste in Bob Dylan.

Heeft Bob een nieuw paspoort?

Maar inderdaad, The Traveling Wilburys zijn erg goed. Vind ik dan. Daar luister ik liever naar dan naar Petty solo of met The Heartbreakers. Heb er wel een verzamelaar van, ooit gekregen van iemand. Best leuk, maar voelde daarna nooit de behoefte om ook afzonderlijke albums te kopen
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_159076082
quote:
0s.gif Op [quote]0s.gif [b]Op woensdag 13 januari 2016 19:12 schreef methodmich het volgende:

[..]

Heeft Bob een nieuw paspoort?

Maar inderdaad, The Traveling Wilburys zijn erg goed. Vind ik dan. Daar luister ik liever naar dan naar Petty solo of met The Heartbreakers. Heb er wel een verzamelaar van, ooit gekregen van iemand. Best leuk, maar voelde daarna nooit de behoefte om ook afzonderlijke albums te kopen
quote:
woensdag 13 januari 2016 19:12 schreef Arn0 het volgende:[/b]

[..]

Bob Dylan Brits? :P Maar ja, misschien wel de beste "supergroep" ooit wat mij betreft. En ach ja, er is ook weer niet zoveel mis met Tom Petty, haha. Maar na een nummertje op de nostalgie radiozender heb ik het wel weer gehoord, heel album trek ik niet.
Goh, weet niet waarom maar dat doe ik vaker _O- Bedoel natuurlijk 2 waaronder George Harrison.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')