abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_158827314
Welkom in het topic van de zorgverzekeringen 2016

• Ben jij al aan het vergelijken of je volgend jaar elders goedkoper uit bent?
• Heb je je oog al laten vallen op de "lokkertjes" die verzekeraars inzetten?
• Weet je nog niet zeker welke dekking je moet nemen en waar?
• Cashbackkorting kun je in FHF / Post hier winkels die speciale kortingen weggeven vinden als het beschikbaar is.
- - Hier en daar vragen om Cashbackkorting is niet nodig en wordt ook verwijderd.

Handige sites (alhoewel commerciële partijen):
Independer.nl
Verzekeringssite.nl
Zorgkiezer.nl
Geld.nl
Zorgpremiekorting.nl
Prijsvergelijker24.nl

Rijksoverheid:
Zorgverzekering

quote:
De verzekering die jaarlijks de meeste veranderingen doormaakt is de zorgverzekering. Ook in 2016 staan zijn er weer een behoorlijk aantal veranderingen doorgevoerd.
De belangrijkste veranderingen voor de basiszorgverzekering van 2016:

• Het eigen risico gaat met 10 euro per jaar omhoog.
• De premie van de basiszorgverzekering zal met circa ¤ 85 per jaar stijgen.
• Het vervolgonderzoek op de NIPT test, wordt vergoed wanneer de NIPT test in het buitenland positief was.
• Bij een operatie voor een open ruggetje voor de geboorte is er vanaf 1 januari 2016 een volledige vergoeding. Dit mits er voldaan wordt aan twee voorwaarden. De operatie moet plaats vinden in Leuven in België. De zwangere vrouw moet door een Nederlands Universitair Medisch Centrum voorgedragen worden voor de behandeling.
• De gebruikskosten van een AED worden vanaf 1 januari 2016 vergoed vanuit de basisverzekering.
• Vanaf 1 januari 2016 hebben kinderen tot 7 jaar met een ernstige lichamelijke handicap of beperking recht op zittend ziekenvervoer naar een medisch kinderdagverblijf. Het vervoer moet medisch noodzakelijk zijn.
• Ambulancevervoer van en naar een instelling voor Jeugd-ggz wordt vergoed vanuit de basisverzekering. De zorg in de instelling moet wel vergoed worden door de gemeente. Al dan niet gedeeltelijk.
• De vergoeding voor de behandeling van chronische aspecifieke lage rugklachten verdwijnt uit het basispakket.
En door naar deel 4
pi_158827552
Ondertussen ben ik maar wat Kamerleden gaan aanschrijven waarom zorgverzekeringen niet gewoon onder wet van Dam kunnen gaan vallen zodat we eens af kunnen van dit toneelstukje en zorgverzekeraars gewoon het hele jaar door moeite moeten gaan doen klanten te behouden, ipv eens aan het einde per jaar hun marketingbudget erdoor knallen.

Helaas gaan ze er stuk voor stuk niet echt op in.
pi_158829605
Lijkt mij met het wettelijke eigen risico nagenoeg onmogelijk. Dan zou een derde partij deze moeten gaan bijhouden.
pi_158832463
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 20:21 schreef Mathijz het volgende:

[..]

Je gaat (voor zover ik weet) niet automatisch terug naar de vorige verzekeraar. Aanmelden via Independer kan wel, of de actie nog doorloopt moet je even kijken.
Dus annuleren via Independer en direct weer een nieuwe afsluiten die ik wel wil?
Somebody that I used to know
pi_158833406
Even m'n vraag uit het vorige topic herhalen:

quote:
2s.gif Op maandag 4 januari 2016 18:20 schreef Postbus100 het volgende:
Toch nog even twee vragen:

Ik ben vlak voor de jaarwisseling overgestapt van zorgverzekering, maar bij nader inzien wil ik graag mijn pakket ophogen (of bij een andere zorgverzekeraar een basis- en aanvullende verzekering afsluiten).

1) is dat mogelijk? 2) hoe doe ik dat?

Achtergrond:
- Mijn nieuwe zorgverzekeraar heeft mijn oude zorgverzekeraar opgezegd.
- Ik mag annuleren binnen 14 dagen.
- Als ik annuleer, mag ik dan weer een eigen verzekering uitzoeken of ga ik automatisch terug naar de oude en kan ik geen nieuwe uitzoeken?
- Ik maakte bij mijn overstap gebruik van die actie van Independer (tandongevallenverzekering). Kan ik die behouden?
Is het ook nog een optie om de basisverzekering te laten staan (want daar ben ik tevreden mee), en een aanvullende verzekering erbij af te sluiten? Het zijn namelijk twee losse producten? Of maakt dat het alleen maar ingewikkeld?
Somebody that I used to know
pi_158834155
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 20:28 schreef teckna het volgende:
Ondertussen ben ik maar wat Kamerleden gaan aanschrijven waarom zorgverzekeringen niet gewoon onder wet van Dam kunnen gaan vallen zodat we eens af kunnen van dit toneelstukje en zorgverzekeraars gewoon het hele jaar door moeite moeten gaan doen klanten te behouden, ipv eens aan het einde per jaar hun marketingbudget erdoor knallen.

Helaas gaan ze er stuk voor stuk niet echt op in.
De VVD wil wel graag vrije markt, dus daar zou ik als eerste contact mee opnemen.
  maandag 4 januari 2016 @ 23:10:58 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_158834209
quote:
2s.gif Op maandag 4 januari 2016 22:53 schreef Postbus100 het volgende:
Even m'n vraag uit het vorige topic herhalen:

[..]

Is het ook nog een optie om de basisverzekering te laten staan (want daar ben ik tevreden mee), en een aanvullende verzekering erbij af te sluiten? Het zijn namelijk twee losse producten? Of maakt dat het alleen maar ingewikkeld?
Neem eens contact op met je nieuwe verzekeraar.
The love you take is equal to the love you make.
pi_158834286
Ik ben 31 december overgestapt maar m'n oude zorgverzekeraar heeft vandaag gewoon weer geïncasseerd voor deze maand. Krijg ik dat vanzelf weer terug en wanneer?
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_158834387
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 23:12 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Ik ben 31 december overgestapt maar m'n oude zorgverzekeraar heeft vandaag gewoon weer geïncasseerd voor deze maand. Krijg ik dat vanzelf weer terug en wanneer?
Vorig jaar ook gehad, gewoon even contact met oude verzekeraar opnemen voor de zekerheid. Dan krijg je het zsm terug lijkt me.
Of niet dan?
pi_158839427
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 23:12 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Ik ben 31 december overgestapt maar m'n oude zorgverzekeraar heeft vandaag gewoon weer geïncasseerd voor deze maand. Krijg ik dat vanzelf weer terug en wanneer?
Krijg je ook vanzelf terug, of je kan de incasso zelf terug laten storten.
pi_158854087
13dec de overstap naar Anderzorg gemaakt. Tot op heden nog geen nieuw pasje of bericht van mn vorige verzekeraar ivm de opzegging die Anderzorg zou regelen. Normaal dat dit zo lang duurt of...?
pi_158854671
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 23:12 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Ik ben 31 december overgestapt maar m'n oude zorgverzekeraar heeft vandaag gewoon weer geïncasseerd voor deze maand. Krijg ik dat vanzelf weer terug en wanneer?
Storneren is het beste. De contracten staan weer vast dus de verzekeraars gaan weer met hun gebruikelijke onderbezetting klanten helpen ;(
Lang leve de keuzevrijheid :{
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_158856231
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 19:04 schreef Shpo het volgende:
13dec de overstap naar Anderzorg gemaakt. Tot op heden nog geen nieuw pasje of bericht van mn vorige verzekeraar ivm de opzegging die Anderzorg zou regelen. Normaal dat dit zo lang duurt of...?
De pasjes zijn op bij Anderzorg :'). Je kan altijd even inloggen op mijn Anderzorg. Ook heb ik een bevestingsmail gehad.
pi_158868062
Heb nog niets van anderzorg...
జ్ఞ‌ా
  woensdag 6 januari 2016 @ 11:31:15 #15
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_158868375
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 21:21 schreef Mathijz het volgende:
Lijkt mij met het wettelijke eigen risico nagenoeg onmogelijk. Dan zou een derde partij deze moeten gaan bijhouden.
Lijkt me niet nodig, het is een beter idee om die onzin sowieso eens af te schaffen. :Y
pi_158870698
Volgens Mijn Anderzorg heb ik de gehele premie van 811 euro al voldaan terwijl er niets is afgeschreven.

Iemand een idee wanneer dat normaliter wordt afgeschreven en hebben meer mensen dit?
pi_158870776
bij mij staat anderzorg voor 13 januari aangekondigd (ook jaarpremie)
This whole world is wild at heart and weird on top
pi_158870829
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 23:12 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Ik ben 31 december overgestapt maar m'n oude zorgverzekeraar heeft vandaag gewoon weer geïncasseerd voor deze maand. Krijg ik dat vanzelf weer terug en wanneer?
Is bij ons ook gebeurd. Einde van de maand wordt het terug gestort. Komt in een betalingsschema te staan (bij ons tenminste) die een keer per maand doorgevoerd wordt.

Nadeel met storneren is dat ze het einde van de maand evengoed terugstorten maar dan moet jij het weer aan hun storten. Makkelijkste is om het even af te wachten.
pi_158870972
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 13:24 schreef Lula het volgende:
bij mij staat anderzorg voor 13 januari aangekondigd (ook jaarpremie)
Hier ook.
pi_158871016
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 13:24 schreef Lula het volgende:
bij mij staat anderzorg voor 13 januari aangekondigd (ook jaarpremie)
Waar zie je dat? Ik krijg bij ING nog niets.
జ్ఞ‌ా
pi_158871048
ik heb ABN en daar staat hij sinds vandaag pas bij de aangekondigde incasso's. Volgens Twitter zou hij omstreeks 9 januari afgeschreven worden
This whole world is wild at heart and weird on top
pi_158872784
108-01-2016    AnderZorg NV    Ingepland    -811,44    
Stond er dus, moest alleen zoeken. ING de 8e voor mij.
జ్ఞ‌ా
pi_158875386
Voor mijn vrouw 13 jan, voor mij staat 8 jan ingepland.

[ Bericht 7% gewijzigd door keko op 07-01-2016 12:33:18 (extra info) ]
pi_158927193
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 13:26 schreef MeneerLogica het volgende:

[..]

Is bij ons ook gebeurd. Einde van de maand wordt het terug gestort. Komt in een betalingsschema te staan (bij ons tenminste) die een keer per maand doorgevoerd wordt.

Nadeel met storneren is dat ze het einde van de maand evengoed terugstorten maar dan moet jij het weer aan hun storten. Makkelijkste is om het even af te wachten.
Ware het niet dat ik per jaar betaal en opeens ¤1000 in het rood stond.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_158941797
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 13:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ware het niet dat ik per jaar betaal en opeens ¤1000 in het rood stond.
Haha oei! Dan is het erg vervelend inderdaad!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')