Hebben wij wel gedaan toen de distributie van tijd was geraakt (in een andere auto)... Alleen was alles krom; kleppen, krukas, cilinderkop, etc.quote:Op maandag 4 januari 2016 11:56 schreef hoas het volgende:
Lekker makkelijk om te zeggen vervang het hele motorblok maar!
Een ketting gaat idd niet gewoon van tijd. Het is waarschijnlijker dat hij is opgerekt en daardoor de timing is verlopen.quote:Op maandag 4 januari 2016 12:46 schreef Sounddragon het volgende:
Een distibutieketting lijkt me niet 'zomaar' van tijd af te gaan.. een riem OK, maar bij een ketting lijkt me dat heel erg sterk.. maargoed, ik ben geen automonteur.
Wat jij zegt is inderdaad volgens de monteur het geval. Is dat echt zo ingrijpend dat zoiets tot 2000 euro kost?quote:Op maandag 4 januari 2016 12:50 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Een ketting gaat idd niet gewoon van tijd. Het is waarschijnlijker dat hij is opgerekt en daardoor de timing is verlopen.
"troubleshooten" bij de meeste garages is gewoon een lijstje afgaan met hardware vervangenquote:Op maandag 4 januari 2016 11:52 schreef eXplorer1 het volgende:
Troubleshooten is erg lastig voor de meeste garages volgens mij, tenenkrommend vind ik dit.
Je ben al akkoord gegaan met de opdracht dus ja, wordt lastig dit.
Volgende keer naar een BMW (liefhebbers) garage brengen, vind je vast wel op een BMW forum.
Heb wel duurdere kettingen vervangen. Keer een 159 3.2. Aandrijflijn er uit. Alleen uit en in bouwen was 2 dagen. En materiaal was ook nog 1500. 4 verstellers, 3 kettingen een shitload aan tandwielenquote:Op maandag 4 januari 2016 13:03 schreef Adrenaline0182 het volgende:
[..]
Wat jij zegt is inderdaad volgens de monteur het geval. Is dat echt zo ingrijpend dat zoiets tot 2000 euro kost?
Nog een leuke:quote:Op maandag 4 januari 2016 21:21 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Heb wel duurdere kettingen vervangen. Keer een 159 3.2. Aandrijflijn er uit. Alleen uit en in bouwen was 2 dagen. En materiaal was ook nog 1500. 4 verstellers, 3 kettingen een shitload aan tandwielen
Nieuwerwetse autotechniek wordt steeds meer werk voor specialisten, en kun je vaak niet meer overlaten aan de garage om de hoek. Kleine beurtjes à la olie en een filtertje kan natuurlijk prima (mits ze de goede gebruiken), maar motortechnische dingen is heel vaak dealer of merkspecialisten werk. Nu heb je (zeker bij die eerste prutser) je een oor aan laten naaien zonder dat je ook maar een stap verder bent gekomen.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 13:25 schreef Adrenaline0182 het volgende:
Bedankt voor alle reacties. Het stelt me wel enigszins gerust dat deze prijs blijkbaar niet heel gek is. Gelukkig maar dan. De auto heeft overigens 187.000 kilometer gelopen. Dat is niet erg veel, een ketting zou zo lang moeten gaan als de levensduur van de auto. Het grootste probleem in deze casus is voornamelijk dat er allerlei oncapabele mensen hun werk uitvoeren en jou voor dure kosten zetten.
En daarom breng je zo'n auto ook naar de dealer of tenminste een garage welke gespecialiseerd is in het merk. Een goede leer voor de volgende keer...quote:Op dinsdag 5 januari 2016 13:25 schreef Adrenaline0182 het volgende:Het grootste probleem in deze casus is voornamelijk dat er allerlei oncapabele mensen hun werk uitvoeren en jou voor dure kosten zetten.
Bij BMW geldt: de levensduur van een auto is gelijk aan de termijn van de fabrieksgarantie.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 13:25 schreef Adrenaline0182 het volgende:
Dat is niet erg veel, een ketting zou zo lang moeten gaan als de levensduur van de auto.
Noem eens een andere degelijke motor de M10?quote:Op zondag 10 januari 2016 13:50 schreef OEM het volgende:
[..]
Bij BMW geldt: de levensduur van een auto is gelijk aan de termijn van de fabrieksgarantie.
BMW/Mini's worden gebouwd voor hun rijkwaliteiten, niet voor hun betrouwbaarheid. De hele boel houdt het net vol tot aan het eind van de garantieperiode en dan gaat de kassa rinkelen. Gooi in the mix dat BMW de laatste jaren geen fatsoenlijke motor kan bouwen zonder structurele problemen en je bent gegarandeerd het haasje. En niet te vergeten dat je na de garantieperiode altijd standaard een dikke middelvinger krijgt van BMW. (Godzijdank waren mijn 3 BMW's allemaal leasebakken).
quote:Op maandag 4 januari 2016 18:18 schreef Fer het volgende:
Kun je de auto niet bij een BMW dealer brengen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |