Kreator | donderdag 21 november 2002 @ 18:56 |
Ik heb dus net m'n rijbewijs en mijn instructeur vertelde mij dat je een paar duizend euro kan besparen op een Ducati 748 als je deze uit Italie laat overkomen. Heeft iemand hier ervaring mee? Wat zijn de voors en tegens? Hoe zit het met de fabrieksgarantie? Is het echt veel goedkoper? Wat zijn de belangrijkste risico's? Nog even om te geilen en ter inspiratie: | |
Baronekke | donderdag 21 november 2002 @ 19:00 |
Ik heb ook welleens uitgezocht wat dat allemaal met zich meebrengt. Normaal gesproken kun je er idd veel voordeel mee doen, maar dat hangt weer af van de leeftijd van de motor, offie volledig aan alle gestelde eisen voldoet e.d. hier kun je wat meer info halen -> | |
Kreator | donderdag 21 november 2002 @ 19:02 |
quote:Okay bedankt! Ik was van plan om een 97' (waren ze er toen al?) a 98' a 99' model met ongeveer 15.000 a 25.000 km te kopen. | |
Jorrit | donderdag 21 november 2002 @ 19:09 |
Is een 748 niet een beetje te zwaar om mee te beginnen? Ik ken iemand die net na het behalen van zijn A een Fireblade had gekocht, een maand later had hij zijn rug in de puinpoeier gereden. Gevolg: Nooit meer normaal kunnen werken, autorijden, laat staan motorrijden. Dus doe voorzichtig! Anywayz.. Ik weet wel het een en ander over auto's importeren, motoren zullen niet veel anders zijn. //edit: [Dit bericht is gewijzigd door Jorrit op 21-11-2002 19:11] | |
mister_popcorn | donderdag 21 november 2002 @ 19:10 |
hoe hard rijdt zo'n ducatie eigenlijk? dat vraag ik me nou echt al een tijdje af. Qua uiterlijk niet te verslaan, alleen qua prestaties? | |
Kreator | donderdag 21 november 2002 @ 19:13 |
quote:Bedankt voor je verhaal over de import! Goeie tip. moet dan idd. wel ff zoeken naar een Dealer, want ik zou dat nooit zelf kunnen/willen. En tja, eerste motor moet kunnen. Vriend van mij heeft ook gewoon een R1 als eerste motor gekocht en rijdt er nu al een paar jaar schadevrij op rond. Oh, en een R1 heeft 150+ pk's en een Duc. 748 'slechts' 100, dus dat valt wel mee hoor.. | |
#ANONIEM | donderdag 21 november 2002 @ 19:15 |
quote:ff een vraag: Heb je al eens op zo'n 748 gereden? | |
Kreator | donderdag 21 november 2002 @ 19:15 |
quote:Valt wel mee. Een Yahama YZF R6 bijvoorbeeld is sneller en heeft betere rij-eigenschappen (Voor zover ik het weet dan, want ik heb het allemaal uit newsgroups enzow..). Maar ja, deze is 1000000x geiler om te zien. ![]() | |
Kreator | donderdag 21 november 2002 @ 19:16 |
quote:Nee, maar dat boeit niet. ![]() ![]() ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 21 november 2002 @ 19:19 |
quote:ahum, ik kan toch wel aanbevelen om eens ergens een proefrit te gaan maken eerst. | |
Jorrit | donderdag 21 november 2002 @ 19:20 |
Een motor is ook best persoonlijk, als ik jou was zou ik voordat je zo een investering doet hem wel eerst even proberen. Je koopt toch ook geen schoenen zonder te passen? | |
Kreator | donderdag 21 november 2002 @ 19:20 |
quote:Ik ben natuurlijk niet helemaal achterlijk. ![]() ![]() | |
Jorrit | donderdag 21 november 2002 @ 19:21 |
quote:Dat verschilt welk model je hebt natuurlijk een Fiat Panda rijdt toch ook langzamer dan een Fiat Barchetta? | |
Progressor | donderdag 21 november 2002 @ 19:21 |
quote:Harder als dat gezond voor je is ![]() Ducati's zijn niet de motoren met de meeste performance, daarvoor moet je toch bij de jappen zijn. Ducati's zijn wel de mooiste motoren, qua geluid en uiterllijk en totale uitstraling, en dan doel ik vooral op de 7xx en de 9xx serie. Jammer genoeg zijn deze machines wel geloof ik onderhouds intentsief, "durability" zijn de italianen volgens mijn nooit zo goed in. Vooral bedrading en ontsteking, maar het ligt er zwaar aan uit welk jaar de motor komt. Maar ontopic, ik heb geen idee. -typo's [Dit bericht is gewijzigd door Progressor op 21-11-2002 19:24] | |
Kreator | donderdag 21 november 2002 @ 19:23 |
quote:De 748 heeft hier weinig last van heb k begrepen. Ik moet niet teveel technisch gedoe hebben. ![]() [Dit bericht is gewijzigd door Kreator op 21-11-2002 19:23] | |
#ANONIEM | donderdag 21 november 2002 @ 19:23 |
quote:Ok ![]() ![]() | |
Kreator | donderdag 21 november 2002 @ 19:24 |
quote:Ja, dat weet ik. ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 21 november 2002 @ 19:33 |
quote:Mag een 748 trouwens met een fris rijbewijs? en "huidige" | |
Kreator | donderdag 21 november 2002 @ 19:36 |
quote:Mag met een fris rijbewijs als je ouder dan 21 bent en examen voor het zware rijbewijs hebt gedaan. Ik voldoe aan die criteria. ![]() Ik heb nu geen motor, maar dat was hypothetisch... ![]() | |
Streetracer | donderdag 21 november 2002 @ 20:21 |
Ik weet heel weinig van motoren maar aan welk bedrag moet ik denken als je er zo eentje koopt hier in Nederland? Ik heb een tijdje terug ook een topicje geopend over een auto uit duitsland en nederland. Aan het eind bleek dat je toch hetzelfde uit bent als je de auto uit duitsland naar nederland brengt. Ik weet niet of dit ook met de motor hetzelfde is. Ziet er gruwelijk uit trouwens | |
Baronekke | donderdag 21 november 2002 @ 20:30 |
Ik zou eerder een YZF R6 kopen, puur omdat ik een stukkie heb mogen rijden erop... magoed, deze ziet er wel sweeeeeeeeeeeeeeet uit | |
Kreator | donderdag 21 november 2002 @ 20:35 |
quote:98 model met 20 a 25000 op de teller volgens mij rond de 8 a 10.000 euro... ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 21 november 2002 @ 20:46 |
Hier kunnen ze je vast verder helpen: http://www.ducaticlub.nl/ | |
renkie | donderdag 21 november 2002 @ 21:57 |
quote:Dit kan dus ook met een auto? Alleen de motor eruit en dan beiden invooeren als onderdeel zijnde, hier inmekaar zetten en als nieuwe auto aanmelden ? Zo hoef je dus geen BPM etc te betalen ? Of hoe werkt dat precies? ps., als dit TE offtopic is mag je ook reargeren via email hoor (renkie@xs4all.nl) | |
webshepherd | donderdag 21 november 2002 @ 22:03 |
Geen ervaring mee. ![]() | |
erikh | donderdag 21 november 2002 @ 23:21 |
ik zou je inderdaad aanraden om niet met zo'n bak te beginnen ducati's schijnen nogal zenuwachtig te reageren als ze een beetje op toeren komen, zo'n r1 is heel anders. Ik zou ook absoluut geen r1 aanraden maar er zijn zoveel beginnende motorrijders die een behoorlijk zware motor nemen als beginner en dan zichzelf in puin rijden, dus pas alsjeblieft op. Ik heb zelf mijn rijbewijs iets meer dan een maand maar zou echt niet zo'n zware motor meteen kopen. hooguit 600cc voor mij als eerste motor en dan rustig aan opbouwen. 100 pk is wel ff wat anders dan de 40 pk die je met rijles onder je kont hebt | |
error | donderdag 21 november 2002 @ 23:37 |
Als je geen haast hebt kun je het overwegen. Ik ben er ooit ook eens mee bezig geweest, toen ben ik er vooral achtergekomen dat afspraken nakomen niet de sterkste kant is van mijn Italiaanse motorvrienden. Toen 1 opgehaald uit Engeland. Daar zijn de zware motoren namelijk vrij goedkoop, omdat ze niet te verzekeren zijn. Het stuur zit dan natuurlijk wel rechts ![]() | |
Yakult | vrijdag 22 november 2002 @ 03:41 |
748 als eerste fiets lijkt me niet ideaal. Reken erop dat je hem in je eerste jaren een keer plat gaat leggen. Bovendien zul je waarschijnlijk lekkerder en wellicht harder rrijden op een 750/900ss. Het onderhoud van een 748 is niet goedkoper dan een andere Duc. De onderdelen zijn duur, maar ook de werkplaats kosten ivm met specifieke Ducati monteurs. Hou er ook rekening mee dat je onderhoudsbeurten 2 keer zo vaak plaats moeten vinden als bij een Jap. Twee vrienden van mij reden elk een 750ss en lieten per jaar 3500 gulden aan de fiets verspijkeren. Een van hen rijdt nu trouwens op een GSXR. Ik heb wel eens op die 750ss gereden, en die stuurt ook goed. Als beginnende rijder zul je opkijken van het vermogen en koppel. Je zult hem eerder beheersen en bijvoorbeeld eerder je knie aan de grond rijden. Maar goed, ga maar eens rekenen en proefritjes maken. Het blijft een mooie motor die 748. | |
Kreator | vrijdag 22 november 2002 @ 08:15 |
quote:Mijn lesmotor had ook gewoon 70 pk hoor. En mijn vraag hier was ook eigenlijk niet of ik wel een Ducati moet nemen of niet... | |
Parabola | vrijdag 22 november 2002 @ 09:58 |
Nog een zijdelingse tip misschien: Ducs zijn in Duitsland ook al redelijk betaalbaar. Dat kan je aanzienlijk gaan schelen in de transportkosten. Als je een beetje in het Westen van Dtsl blijft, kan je hem zelfs makkelijk zelf gaan halen. http://daniele-moto.de/gb/home.htm heeft af en toe wel eens interessante 2e hands Ducs | |
pmponer | vrijdag 22 november 2002 @ 10:07 |
Ehm op www.motor-forum.nl staan hele beschrijvingen over het hoe en wat mbt invoeren van (gebruikte) motoren. Er stond in de nieuwe ProMotor (blad van de anwb) ook een verhaal over het invoeren van een motor (uit dld) | |
erikh | vrijdag 22 november 2002 @ 13:15 |
quote:tuurlijk moet je ook vooral doen, maar als je toch in het buitenland gaat kijken moet je ook zeker in belgie gaan kijken, kan het ook een heleboel schelen. | |
Oesie | vrijdag 22 november 2002 @ 20:55 |
quote:Als je 1x je motorrijbewijs hebt gehaald hoef je toch niet voor een zwaar rijbewijs opnieuw af te rijden? Onder de 21 gehaald, dan 2 jaar eerst licht rijden. 21 en erboven gelijk zwaar. Zo is het toch? | |
erikh | zaterdag 23 november 2002 @ 09:34 |
quote:yep, zo klopt het | |
Steve-O | zaterdag 23 november 2002 @ 16:23 |
al wil je een mooie italiaanse motor neem dan een mv agusta f4 spr ![]() ![]() | |
_VoiD_ | zaterdag 23 november 2002 @ 16:35 |
Dan heb je wel geld teveel ![]() maar idd prachtige machines | |
Oesie | zaterdag 23 november 2002 @ 17:23 |
quote:Ik had het wel van meerdere gehoord, maar als je het weer leest schrik je toch weer ff. Nog 2 lessen en dan afrijden yáll. | |
Oosthoek | zondag 24 november 2002 @ 13:27 |
quote:Hoezo teveel? Als je ook maar een beetje fatsoenlijke auto koopt betaal je meer. Over het wel of niet kopen van een Duc; ligt allemaal aan jezelf. Als je weet dat je niet zo'n haast hebt om platte bochten te leggen en jezelf de tijd gunt om aan hem te wennen kun je het gerust doen. Als je van jezelf weet dat je zo snel mogelijk extreem wilt rijden, is het misschien af te raden. | |
erikh | zondag 24 november 2002 @ 14:43 |
quote:Het is jammer dat ik geen 30.000euro heb anders kocht ik er echt wel zo 1. Nu gaan we maar opzoek naar een 2e hands fazer, zzr-600 of zx6r | |
Patrick281 | dinsdag 27 mei 2003 @ 23:29 |
Pas op dat je nog erg veel BPM moet betalen over de motor. Ik heb vorig jaar November een Bimota YB-9 gekocht in Duitsland. De Bpm betaal je over de eerste toelating kentekenbewijs. De Bpm voor deze motor (1996, volgens RDW 1999) werd dan ook ¤ 920,00. Verder moesten er nog wat onderdelen vervangen worden, importkeuring betalen, kentekenplaat. Op nieuwe motoren is de Bpm nog veel hoger en dan loont het he-le-ma-al de moeite niet meer.. Sinds 2 maanden mag ik eindelijk de weg op, want er waren strubbelingen met de papieren .. duurde totaal 4 maanden. Foto van de motor : Review : | |
Thermo | woensdag 28 mei 2003 @ 00:44 |
quote:nice bike! Koste het in totaal als ik et vragen mag? | |
RaTz | woensdag 28 mei 2003 @ 00:47 |
En Kreator? Staat die motor al in de schuur ![]() | |
Ultimora | woensdag 28 mei 2003 @ 09:10 |
op mijn toekomstige stageplaats staat ook een 748 tekoop, tenmiste ik geloof dat het een 748 is. er staat iets van quattrocorse ofzo op de zijkant (wat motoren betreft ben ik een nOOb ![]() | |
Kreator | woensdag 28 mei 2003 @ 13:19 |
quote:Geld is het toverwoord. En het gebrek daaraan... ![]() | |
Patrick281 | woensdag 28 mei 2003 @ 14:35 |
quote:In Italie een goed exemplaar vanaf ¤ 6.000. Maar daar komt nog Bpm bij en vervoer natuurlijk. Deze heb ik gekocht bij een autohandelaar in Duitsland.. Kenteken staat op 1999 en 7.000 kilometer. Er komen nog een nieuwe ketting en onderdelen aan uit Noorwegen. | |
Kreator | woensdag 28 mei 2003 @ 16:17 |
quote:Bedankt voor de informatie.. ![]() | |
Nachtdier | zaterdag 31 mei 2003 @ 07:41 |
Je hoeft echt niet naar Italie te gaan om veel te besparen. Ga maar gewoon naar Duitsland. Scheelt ook al gauw een eurootje of 1000-1500 (BPM meegerekend) Hoe verder je Duitlsand in gaat, des te goedkoper word het, schijnt. En even een paar sites: www.mobile.de en voor berekenen BPM vwe.nl . Zorg er wel voor dat de motor origineel is, dus geen kleine richtingaanwijzertjes enzo. | |
Patrick281 | zaterdag 31 mei 2003 @ 08:37 |
quote:Ik moest dus helemaal naar Neurenberg .. 8:00 weg s'ochtends en s'avonds om 1 uur terug zzzzzz volgende dag werken. En ik had helemaal alleen gereden hele stuk. Eten al rijdende. Bij een (te) nieuwe motor is de BPM echt te hoog. Niet originele knipperlichtjes kan wel, maar er moet een E-keur op zitten. |