abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6935414
ik zou je inderdaad aanraden om niet met zo'n bak te beginnen ducati's schijnen nogal zenuwachtig te reageren als ze een beetje op toeren komen, zo'n r1 is heel anders. Ik zou ook absoluut geen r1 aanraden maar er zijn zoveel beginnende motorrijders die een behoorlijk zware motor nemen als beginner en dan zichzelf in puin rijden, dus pas alsjeblieft op.

Ik heb zelf mijn rijbewijs iets meer dan een maand maar zou echt niet zo'n zware motor meteen kopen. hooguit 600cc voor mij als eerste motor en dan rustig aan opbouwen. 100 pk is wel ff wat anders dan de 40 pk die je met rijles onder je kont hebt

  donderdag 21 november 2002 @ 23:37:42 #27
17166 error
gewoon fout!?
pi_6935828
Als je geen haast hebt kun je het overwegen. Ik ben er ooit ook eens mee bezig geweest, toen ben ik er vooral achtergekomen dat afspraken nakomen niet de sterkste kant is van mijn Italiaanse motorvrienden. Toen 1 opgehaald uit Engeland. Daar zijn de zware motoren namelijk vrij goedkoop, omdat ze niet te verzekeren zijn. Het stuur zit dan natuurlijk wel rechts
Ach, het ligt eraan van welke kant je het bekijkt.
pi_6938546
748 als eerste fiets lijkt me niet ideaal. Reken erop dat je hem in je eerste jaren een keer plat gaat leggen. Bovendien zul je waarschijnlijk lekkerder en wellicht harder rrijden op een 750/900ss. Het onderhoud van een 748 is niet goedkoper dan een andere Duc. De onderdelen zijn duur, maar ook de werkplaats kosten ivm met specifieke Ducati monteurs. Hou er ook rekening mee dat je onderhoudsbeurten 2 keer zo vaak plaats moeten vinden als bij een Jap. Twee vrienden van mij reden elk een 750ss en lieten per jaar 3500 gulden aan de fiets verspijkeren. Een van hen rijdt nu trouwens op een GSXR. Ik heb wel eens op die 750ss gereden, en die stuurt ook goed. Als beginnende rijder zul je opkijken van het vermogen en koppel. Je zult hem eerder beheersen en bijvoorbeeld eerder je knie aan de grond rijden.
Maar goed, ga maar eens rekenen en proefritjes maken. Het blijft een mooie motor die 748.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 22 november 2002 @ 08:15:30 #29
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_6938816
quote:
Op donderdag 21 november 2002 23:21 schreef erikh het volgende:
100 pk is wel ff wat anders dan de 40 pk die je met rijles onder je kont hebt
Mijn lesmotor had ook gewoon 70 pk hoor.

En mijn vraag hier was ook eigenlijk niet of ik wel een Ducati moet nemen of niet... . Die discussie voer ik liever niet nog een keer. De een raadt het je aan en de ander sterk af. Ik doe gewoon wat ik zelf wil.

pi_6939598
Nog een zijdelingse tip misschien: Ducs zijn in Duitsland ook al redelijk betaalbaar. Dat kan je aanzienlijk gaan schelen in de transportkosten. Als je een beetje in het Westen van Dtsl blijft, kan je hem zelfs makkelijk zelf gaan halen.

http://daniele-moto.de/gb/home.htm heeft af en toe wel eens interessante 2e hands Ducs

Slaapt winter
en zomer
  vrijdag 22 november 2002 @ 10:07:03 #31
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_6939693
Ehm op

www.motor-forum.nl staan hele beschrijvingen over het hoe en wat mbt invoeren van (gebruikte) motoren.

Er stond in de nieuwe ProMotor (blad van de anwb) ook een verhaal over het invoeren van een motor (uit dld)
Dit is de december uitgave

Drop you like an ill, bad habit
pi_6942784
quote:
Op vrijdag 22 november 2002 08:15 schreef Kreator het volgende:

[..]

Mijn lesmotor had ook gewoon 70 pk hoor.

En mijn vraag hier was ook eigenlijk niet of ik wel een Ducati moet nemen of niet... . Die discussie voer ik liever niet nog een keer. De een raadt het je aan en de ander sterk af. Ik doe gewoon wat ik zelf wil.


tuurlijk moet je ook vooral doen, maar als je toch in het buitenland gaat kijken moet je ook zeker in belgie gaan kijken, kan het ook een heleboel schelen.
pi_6952631
quote:
Op donderdag 21 november 2002 19:36 schreef Kreator het volgende:

[..]

Mag met een fris rijbewijs als je ouder dan 21 bent en examen voor het zware rijbewijs hebt gedaan. Ik voldoe aan die criteria. .
Ik heb nu geen motor, maar dat was hypothetisch... .


Als je 1x je motorrijbewijs hebt gehaald hoef je toch niet voor een zwaar rijbewijs opnieuw af te rijden?
Onder de 21 gehaald, dan 2 jaar eerst licht rijden. 21 en erboven gelijk zwaar.

Zo is het toch?

pi_6959177
quote:
Op vrijdag 22 november 2002 20:55 schreef Oesie het volgende:

[..]

Als je 1x je motorrijbewijs hebt gehaald hoef je toch niet voor een zwaar rijbewijs opnieuw af te rijden?
Onder de 21 gehaald, dan 2 jaar eerst licht rijden. 21 en erboven gelijk zwaar.

Zo is het toch?


yep, zo klopt het
pi_6962983
al wil je een mooie italiaanse motor neem dan een mv agusta f4 spr

I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_6963106
Dan heb je wel geld teveel

maar idd prachtige machines

pi_6963614
quote:
Op zaterdag 23 november 2002 09:34 schreef erikh het volgende:

[..]

yep, zo klopt het


Ik had het wel van meerdere gehoord, maar als je het weer leest schrik je toch weer ff. Nog 2 lessen en dan afrijden yáll.
  zondag 24 november 2002 @ 13:27:24 #38
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_6971314
quote:
Op zaterdag 23 november 2002 16:35 schreef _VoiD_ het volgende:
Dan heb je wel geld teveel

maar idd prachtige machines


Hoezo teveel? Als je ook maar een beetje fatsoenlijke auto koopt betaal je meer.

Over het wel of niet kopen van een Duc; ligt allemaal aan jezelf. Als je weet dat je niet zo'n haast hebt om platte bochten te leggen en jezelf de tijd gunt om aan hem te wennen kun je het gerust doen. Als je van jezelf weet dat je zo snel mogelijk extreem wilt rijden, is het misschien af te raden.

daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_6972057
quote:
Op zaterdag 23 november 2002 16:23 schreef Steve-O het volgende:
al wil je een mooie italiaanse motor neem dan een mv agusta f4 spr

[afbeelding]
Het is jammer dat ik geen 30.000euro heb anders kocht ik er echt wel zo 1.

Nu gaan we maar opzoek naar een 2e hands fazer, zzr-600 of zx6r

  dinsdag 27 mei 2003 @ 23:29:33 #40
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_10722559
Pas op dat je nog erg veel BPM moet betalen over de motor.

Ik heb vorig jaar November een Bimota YB-9 gekocht in Duitsland.

De Bpm betaal je over de eerste toelating kentekenbewijs.
Dat was voor mij 3 jaar later dan het bouwjaar.

De Bpm voor deze motor (1996, volgens RDW 1999) werd dan ook ¤ 920,00.

Verder moesten er nog wat onderdelen vervangen worden, importkeuring betalen, kentekenplaat.
(je gaat niet ff terug naar Duitsland .. laat staan Italie voor garantie op occasion)
Dus er kwam nog een slordige ¤ 1.200,00 bij.

Op nieuwe motoren is de Bpm nog veel hoger en dan loont het he-le-ma-al de moeite niet meer..
(reken ook benzinekosten, trailer e.d.)

Sinds 2 maanden mag ik eindelijk de weg op, want er waren strubbelingen met de papieren .. duurde totaal 4 maanden.

Foto van de motor :
http://www.2dehands.nl/fotos/2484782.jpg

Review :
www.insidebikes.com/bikebible/reviews/bimota/yb9sr/yb9sr_main.htm

pi_10724161
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 23:29 schreef Patrick281 het volgende:
Pas op dat je nog erg veel BPM moet betalen over de motor.

Ik heb vorig jaar November een Bimota YB-9 gekocht in Duitsland.

De Bpm betaal je over de eerste toelating kentekenbewijs.
Dat was voor mij 3 jaar later dan het bouwjaar.

De Bpm voor deze motor (1996, volgens RDW 1999) werd dan ook ¤ 920,00.

Verder moesten er nog wat onderdelen vervangen worden, importkeuring betalen, kentekenplaat.
(je gaat niet ff terug naar Duitsland .. laat staan Italie voor garantie op occasion)
Dus er kwam nog een slordige ¤ 1.200,00 bij.

Op nieuwe motoren is de Bpm nog veel hoger en dan loont het he-le-ma-al de moeite niet meer..
(reken ook benzinekosten, trailer e.d.)

Sinds 2 maanden mag ik eindelijk de weg op, want er waren strubbelingen met de papieren .. duurde totaal 4 maanden.

Foto van de motor :
http://www.2dehands.nl/fotos/2484782.jpg

Review :
www.insidebikes.com/bikebible/reviews/bimota/yb9sr/yb9sr_main.htm


nice bike!

Koste het in totaal als ik et vragen mag?

_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
pi_10724219
En Kreator? Staat die motor al in de schuur ?
pi_10726306
op mijn toekomstige stageplaats staat ook een 748 tekoop, tenmiste ik geloof dat het een 748 is. er staat iets van quattrocorse ofzo op de zijkant (wat motoren betreft ben ik een nOOb ) maar als je wil kijken moet je me maar even mailen, dan zal ik je het telefoon nummer en adres wel even geven. tis in hoogeveen iig! enneeeh succes! (tis een rode en ziet er retegeil uit.
2825cc Single Turbo Beast
  Official ESF Kreviewer woensdag 28 mei 2003 @ 13:19:40 #44
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_10731742
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 00:47 schreef RaTz het volgende:
En Kreator? Staat die motor al in de schuur ?
Geld is het toverwoord. En het gebrek daaraan... .
  woensdag 28 mei 2003 @ 14:35:33 #45
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_10733515
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 00:44 schreef Thermo het volgende:

nice bike!

Koste het in totaal als ik et vragen mag?


In Italie een goed exemplaar vanaf ¤ 6.000.
Maar daar komt nog Bpm bij en vervoer natuurlijk.

Deze heb ik gekocht bij een autohandelaar in Duitsland..
Ben de tel kwijtgeraakt .. poging uit het hoofdje ..
¤ 4.600,00 + ¤ 920,00 Bpm + ¤ 915 onderdelen + ¤ 75,00 accu + ¤ 300,00 keuring, kentekenplaat, olie en bougie's. Door auto van de zaak alleen 2 keer getankt in Duitsland .. was 15 uur rijden !!
En sinds vrijdag een verplicht Spyball alarm van ¤ 575,00.
-motor was ..net 200 euro over de grens voor de verzekering

Kenteken staat op 1999 en 7.000 kilometer.

Er komen nog een nieuwe ketting en onderdelen aan uit Noorwegen.
Maar die zat al in de calculatie.
Verder was er amper meer iets te krijgen buiten Italie dan.
Moet eigenlijk remvloeistof voor en achter vervangen en kabels invetten.
Later ! Eerst rijden

  Official ESF Kreviewer woensdag 28 mei 2003 @ 16:17:53 #46
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_10736172
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 23:29 schreef Patrick281 het volgende:
Pas op dat je nog erg veel BPM moet betalen over de motor.

Ik heb vorig jaar November een Bimota YB-9 gekocht in Duitsland.

De Bpm betaal je over de eerste toelating kentekenbewijs.
Dat was voor mij 3 jaar later dan het bouwjaar.

De Bpm voor deze motor (1996, volgens RDW 1999) werd dan ook ¤ 920,00.

Verder moesten er nog wat onderdelen vervangen worden, importkeuring betalen, kentekenplaat.
(je gaat niet ff terug naar Duitsland .. laat staan Italie voor garantie op occasion)
Dus er kwam nog een slordige ¤ 1.200,00 bij.

Op nieuwe motoren is de Bpm nog veel hoger en dan loont het he-le-ma-al de moeite niet meer..
(reken ook benzinekosten, trailer e.d.)

Sinds 2 maanden mag ik eindelijk de weg op, want er waren strubbelingen met de papieren .. duurde totaal 4 maanden.

Foto van de motor :
http://www.2dehands.nl/fotos/2484782.jpg

Review :
www.insidebikes.com/bikebible/reviews/bimota/yb9sr/yb9sr_main.htm


Bedankt voor de informatie.. .
  zaterdag 31 mei 2003 @ 07:41:20 #47
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_10785621
Je hoeft echt niet naar Italie te gaan om veel te besparen. Ga maar gewoon naar Duitsland. Scheelt ook al gauw een eurootje of 1000-1500 (BPM meegerekend) Hoe verder je Duitlsand in gaat, des te goedkoper word het, schijnt. En even een paar sites: www.mobile.de en voor berekenen BPM vwe.nl . Zorg er wel voor dat de motor origineel is, dus geen kleine richtingaanwijzertjes enzo.
Amaranta is een dropmuts!
"Your body only has enough blood to run either your brain or your cock".>>>ik denk dus met mn lul!

Webicon maximum 100kB, geen 1.4MB. Removed by Jump
  zaterdag 31 mei 2003 @ 08:37:15 #48
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_10785688
quote:
Op zaterdag 31 mei 2003 07:41 schreef Nachtdier het volgende:
Je hoeft echt niet naar Italie te gaan om veel te besparen. Ga maar gewoon naar Duitsland. Scheelt ook al gauw een eurootje of 1000-1500 (BPM meegerekend) Hoe verder je Duitlsand in gaat, des te goedkoper word het, schijnt. En even een paar sites: www.mobile.de en voor berekenen BPM vwe.nl . Zorg er wel voor dat de motor origineel is, dus geen kleine richtingaanwijzertjes enzo.
Ik moest dus helemaal naar Neurenberg .. 8:00 weg s'ochtends en s'avonds om 1 uur terug zzzzzz volgende dag werken.
En ik had helemaal alleen gereden hele stuk. Eten al rijdende.

Bij een (te) nieuwe motor is de BPM echt te hoog.
Maar die BPM calculator kan goed helpen in de overweging.

Niet originele knipperlichtjes kan wel, maar er moet een E-keur op zitten.
Dus ook op de uitlaat.... of gewoon Bimota erop gestanst als het een Bimota is tenminste....race uitlaat = afgekeurd !
Zijn bij de keuring echt zeikerds, bijvoorbeeld remlicht moet met handel EN met de voet werken.. anders kan je een andere dag terugkomen.
(stond een man met een auto, die was na 3 weken weer terug, zijn optionele mistlampen en kentekenplaat verlichting werkte niet .. afgekeurd !! geen geintje dit)

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')