Ik heb zelf mijn rijbewijs iets meer dan een maand maar zou echt niet zo'n zware motor meteen kopen. hooguit 600cc voor mij als eerste motor en dan rustig aan opbouwen. 100 pk is wel ff wat anders dan de 40 pk die je met rijles onder je kont hebt
quote:Mijn lesmotor had ook gewoon 70 pk hoor.
Op donderdag 21 november 2002 23:21 schreef erikh het volgende:
100 pk is wel ff wat anders dan de 40 pk die je met rijles onder je kont hebt
En mijn vraag hier was ook eigenlijk niet of ik wel een Ducati moet nemen of niet... . Die discussie voer ik liever niet nog een keer. De een raadt het je aan en de ander sterk af. Ik doe gewoon wat ik zelf wil.
http://daniele-moto.de/gb/home.htm heeft af en toe wel eens interessante 2e hands Ducs
www.motor-forum.nl staan hele beschrijvingen over het hoe en wat mbt invoeren van (gebruikte) motoren.
Er stond in de nieuwe ProMotor (blad van de anwb) ook een verhaal over het invoeren van een motor (uit dld)
Dit is de december uitgave
quote:tuurlijk moet je ook vooral doen, maar als je toch in het buitenland gaat kijken moet je ook zeker in belgie gaan kijken, kan het ook een heleboel schelen.
Op vrijdag 22 november 2002 08:15 schreef Kreator het volgende:[..]
Mijn lesmotor had ook gewoon 70 pk hoor.
En mijn vraag hier was ook eigenlijk niet of ik wel een Ducati moet nemen of niet...
. Die discussie voer ik liever niet nog een keer. De een raadt het je aan en de ander sterk af. Ik doe gewoon wat ik zelf wil.
quote:Als je 1x je motorrijbewijs hebt gehaald hoef je toch niet voor een zwaar rijbewijs opnieuw af te rijden?
Op donderdag 21 november 2002 19:36 schreef Kreator het volgende:[..]
Mag met een fris rijbewijs als je ouder dan 21 bent en examen voor het zware rijbewijs hebt gedaan. Ik voldoe aan die criteria.
.
Ik heb nu geen motor, maar dat was hypothetisch....
Zo is het toch?
quote:yep, zo klopt het
Op vrijdag 22 november 2002 20:55 schreef Oesie het volgende:[..]
Als je 1x je motorrijbewijs hebt gehaald hoef je toch niet voor een zwaar rijbewijs opnieuw af te rijden?
Onder de 21 gehaald, dan 2 jaar eerst licht rijden. 21 en erboven gelijk zwaar.Zo is het toch?
quote:Ik had het wel van meerdere gehoord, maar als je het weer leest schrik je toch weer ff. Nog 2 lessen en dan afrijden yáll.
Op zaterdag 23 november 2002 09:34 schreef erikh het volgende:[..]
yep, zo klopt het
quote:Hoezo teveel? Als je ook maar een beetje fatsoenlijke auto koopt betaal je meer.
Op zaterdag 23 november 2002 16:35 schreef _VoiD_ het volgende:
Dan heb je wel geld teveelmaar idd prachtige machines
Over het wel of niet kopen van een Duc; ligt allemaal aan jezelf. Als je weet dat je niet zo'n haast hebt om platte bochten te leggen en jezelf de tijd gunt om aan hem te wennen kun je het gerust doen. Als je van jezelf weet dat je zo snel mogelijk extreem wilt rijden, is het misschien af te raden.
quote:Het is jammer dat ik geen 30.000euro heb anders kocht ik er echt wel zo 1.
Op zaterdag 23 november 2002 16:23 schreef Steve-O het volgende:
al wil je een mooie italiaanse motor neem dan een mv agusta f4 spr
[afbeelding]
Nu gaan we maar opzoek naar een 2e hands fazer, zzr-600 of zx6r
Ik heb vorig jaar November een Bimota YB-9 gekocht in Duitsland.
De Bpm betaal je over de eerste toelating kentekenbewijs.
Dat was voor mij 3 jaar later dan het bouwjaar.
De Bpm voor deze motor (1996, volgens RDW 1999) werd dan ook ¤ 920,00.
Verder moesten er nog wat onderdelen vervangen worden, importkeuring betalen, kentekenplaat.
(je gaat niet ff terug naar Duitsland .. laat staan Italie voor garantie op occasion)
Dus er kwam nog een slordige ¤ 1.200,00 bij.
Op nieuwe motoren is de Bpm nog veel hoger en dan loont het he-le-ma-al de moeite niet meer..
(reken ook benzinekosten, trailer e.d.)
Sinds 2 maanden mag ik eindelijk de weg op, want er waren strubbelingen met de papieren .. duurde totaal 4 maanden.
Foto van de motor :
http://www.2dehands.nl/fotos/2484782.jpg
Review :
www.insidebikes.com/bikebible/reviews/bimota/yb9sr/yb9sr_main.htm
quote:nice bike!
Op dinsdag 27 mei 2003 23:29 schreef Patrick281 het volgende:
Pas op dat je nog erg veel BPM moet betalen over de motor.Ik heb vorig jaar November een Bimota YB-9 gekocht in Duitsland.
Dat was voor mij 3 jaar later dan het bouwjaar.De Bpm voor deze motor (1996, volgens RDW 1999) werd dan ook ¤ 920,00.
Verder moesten er nog wat onderdelen vervangen worden, importkeuring betalen, kentekenplaat.
(je gaat niet ff terug naar Duitsland .. laat staan Italie voor garantie op occasion)
Dus er kwam nog een slordige ¤ 1.200,00 bij.Op nieuwe motoren is de Bpm nog veel hoger en dan loont het he-le-ma-al de moeite niet meer..
(reken ook benzinekosten, trailer e.d.)Sinds 2 maanden mag ik eindelijk de weg op, want er waren strubbelingen met de papieren .. duurde totaal 4 maanden.
Foto van de motor :
http://www.2dehands.nl/fotos/2484782.jpgReview :
Koste het in totaal als ik et vragen mag?
quote:Geld is het toverwoord. En het gebrek daaraan...
Op woensdag 28 mei 2003 00:47 schreef RaTz het volgende:
En Kreator? Staat die motor al in de schuur?
quote:In Italie een goed exemplaar vanaf ¤ 6.000.
Op woensdag 28 mei 2003 00:44 schreef Thermo het volgende:nice bike!
Koste het in totaal als ik et vragen mag?
Deze heb ik gekocht bij een autohandelaar in Duitsland..
Ben de tel kwijtgeraakt .. poging uit het hoofdje ..
¤ 4.600,00 + ¤ 920,00 Bpm + ¤ 915 onderdelen + ¤ 75,00 accu + ¤ 300,00 keuring, kentekenplaat, olie en bougie's. Door auto van de zaak alleen 2 keer getankt in Duitsland .. was 15 uur rijden !!
En sinds vrijdag een verplicht Spyball alarm van ¤ 575,00.
-motor was ..net 200 euro over de grens voor de verzekering
Kenteken staat op 1999 en 7.000 kilometer.
Er komen nog een nieuwe ketting en onderdelen aan uit Noorwegen.
Maar die zat al in de calculatie.
Verder was er amper meer iets te krijgen buiten Italie dan.
Moet eigenlijk remvloeistof voor en achter vervangen en kabels invetten.
Later ! Eerst rijden
quote:Bedankt voor de informatie..
Op dinsdag 27 mei 2003 23:29 schreef Patrick281 het volgende:
Pas op dat je nog erg veel BPM moet betalen over de motor.Ik heb vorig jaar November een Bimota YB-9 gekocht in Duitsland.
Dat was voor mij 3 jaar later dan het bouwjaar.De Bpm voor deze motor (1996, volgens RDW 1999) werd dan ook ¤ 920,00.
Dus er kwam nog een slordige ¤ 1.200,00 bij.Op nieuwe motoren is de Bpm nog veel hoger en dan loont het he-le-ma-al de moeite niet meer..
(reken ook benzinekosten, trailer e.d.)Sinds 2 maanden mag ik eindelijk de weg op, want er waren strubbelingen met de papieren .. duurde totaal 4 maanden.
Foto van de motor :
http://www.2dehands.nl/fotos/2484782.jpgReview :
quote:Ik moest dus helemaal naar Neurenberg .. 8:00 weg s'ochtends en s'avonds om 1 uur terug zzzzzz volgende dag werken.
Op zaterdag 31 mei 2003 07:41 schreef Nachtdier het volgende:
Je hoeft echt niet naar Italie te gaan om veel te besparen. Ga maar gewoon naar Duitsland. Scheelt ook al gauw een eurootje of 1000-1500 (BPM meegerekend) Hoe verder je Duitlsand in gaat, des te goedkoper word het, schijnt. En even een paar sites: www.mobile.de en voor berekenen BPM vwe.nl . Zorg er wel voor dat de motor origineel is, dus geen kleine richtingaanwijzertjes enzo.
Bij een (te) nieuwe motor is de BPM echt te hoog.
Maar die BPM calculator kan goed helpen in de overweging.
Niet originele knipperlichtjes kan wel, maar er moet een E-keur op zitten.
Dus ook op de uitlaat.... of gewoon Bimota erop gestanst als het een Bimota is tenminste....race uitlaat = afgekeurd !
Zijn bij de keuring echt zeikerds, bijvoorbeeld remlicht moet met handel EN met de voet werken.. anders kan je een andere dag terugkomen.
(stond een man met een auto, die was na 3 weken weer terug, zijn optionele mistlampen en kentekenplaat verlichting werkte niet .. afgekeurd !! geen geintje dit)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |