Nog even om te geilen en ter inspiratie:
hier kun je wat meer info halen ->
http://www.rdw.nl/ned/02_diensten/03_particulieren/ned0203_0009.htm
quote:Okay bedankt! Ik was van plan om een 97' (waren ze er toen al?) a 98' a 99' model met ongeveer 15.000 a 25.000 km te kopen.
Op donderdag 21 november 2002 19:00 schreef Baronekke het volgende:
Ik heb ook welleens uitgezocht wat dat allemaal met zich meebrengt. Normaal gesproken kun je er idd veel voordeel mee doen, maar dat hangt weer af van de leeftijd van de motor, offie volledig aan alle gestelde eisen voldoet e.d.hier kun je wat meer info halen ->
http://www.rdw.nl/ned/02_diensten/03_particulieren/ned0203_0009.htm
Anywayz.. Ik weet wel het een en ander over auto's importeren, motoren zullen niet veel anders zijn.
Laat je blok en je frame apart verschepen (dus daar uit elkaar laten halen), dat scheelt een hoop belasting. Je verscheept dan namelijk onderdelen, geen motor!
Thuis weer in elkaar (laten) zetten, laten keuren (kost je een paar honderd euro), en een kenteken aanvragen (rond de 50 euro).
Het is dan wel belangrijk om een goeie garage te vinden die je wilt helpen.
//edit:
Dus je slaat punt 3 en 4 over en tijdelijk punt 6, 7 en 8
[Dit bericht is gewijzigd door Jorrit op 21-11-2002 19:11]
quote:Bedankt voor je verhaal over de import! Goeie tip. moet dan idd. wel ff zoeken naar een Dealer, want ik zou dat nooit zelf kunnen/willen.
Op donderdag 21 november 2002 19:09 schreef Jorrit het volgende:
Is een 748 niet een beetje te zwaar om mee te beginnen?
Ik ken iemand die net na het behalen van zijn A een Fireblade had gekocht, een maand later had hij zijn rug in de puinpoeier gereden.
Gevolg: Nooit meer normaal kunnen werken, autorijden, laat staan motorrijden. Dus doe voorzichtig!
En tja, eerste motor moet kunnen. Vriend van mij heeft ook gewoon een R1 als eerste motor gekocht en rijdt er nu al een paar jaar schadevrij op rond. Oh, en een R1 heeft 150+ pk's en een Duc. 748 'slechts' 100, dus dat valt wel mee hoor.. .
quote:ff een vraag: Heb je al eens op zo'n 748 gereden?
Op donderdag 21 november 2002 19:13 schreef Kreator het volgende:[..]
En tja, eerste motor moet kunnen. Vriend van mij heeft ook gewoon een R1 als eerste motor gekocht en rijdt er nu al een paar jaar schadevrij op rond. Oh, en een R1 heeft 150+ pk's en een Duc. 748 'slechts' 100, dus dat valt wel mee hoor..
.
quote:Valt wel mee. Een Yahama YZF R6 bijvoorbeeld is sneller en heeft betere rij-eigenschappen (Voor zover ik het weet dan, want ik heb het allemaal uit newsgroups enzow..). Maar ja, deze is 1000000x geiler om te zien.
Op donderdag 21 november 2002 19:10 schreef mister_popcorn het volgende:
hoe hard rijdt zo'n ducatie eigenlijk?
dat vraag ik me nou echt al een tijdje af. Qua uiterlijk niet te verslaan, alleen qua prestaties?
quote:Nee, maar dat boeit niet.
Op donderdag 21 november 2002 19:15 schreef sig000 het volgende:[..]
ff een vraag: Heb je al eens op zo'n 748 gereden?
quote:ahum, ik kan toch wel aanbevelen om eens ergens een proefrit te gaan maken eerst.
Op donderdag 21 november 2002 19:16 schreef Kreator het volgende:[..]
Nee, maar dat boeit niet.
. Er kan toch nix aan tippen qua schoonheid.
. En als je nooit op wat anders rijdt, weet je ook neit wat je mist.
.
quote:Ik ben natuurlijk niet helemaal achterlijk.
Op donderdag 21 november 2002 19:19 schreef sig000 het volgende:[..]
ahum, ik kan toch wel aanbevelen om eens ergens een proefrit te gaan maken eerst.
quote:Dat verschilt welk model je hebt natuurlijk een Fiat Panda rijdt toch ook langzamer dan een Fiat Barchetta?
hoe hard rijdt zo'n ducatie eigenlijk?
quote:Harder als dat gezond voor je is
Op donderdag 21 november 2002 19:10 schreef mister_popcorn het volgende:
hoe hard rijdt zo'n ducatie eigenlijk?
dat vraag ik me nou echt al een tijdje af. Qua uiterlijk niet te verslaan, alleen qua prestaties?
Ducati's zijn niet de motoren met de meeste performance, daarvoor moet je toch bij de jappen zijn. Ducati's zijn wel de mooiste motoren, qua geluid en uiterllijk en totale uitstraling, en dan doel ik vooral op de 7xx en de 9xx serie. Jammer genoeg zijn deze machines wel geloof ik onderhouds intentsief, "durability" zijn de italianen volgens mijn nooit zo goed in. Vooral bedrading en ontsteking, maar het ligt er zwaar aan uit welk jaar de motor komt.
Maar ontopic, ik heb geen idee.
-typo's
[Dit bericht is gewijzigd door Progressor op 21-11-2002 19:24]
quote:De 748 heeft hier weinig last van heb k begrepen. Ik moet niet teveel technisch gedoe hebben.
Op donderdag 21 november 2002 19:21 schreef Progressor het volgende:Jammer genoeg zijn deze machines wel geloof ik onderhouds intentsief, "durability" zijn de italianen volgens mijn nooit zo goed in. Vooral bedrading en ontsteking, maar het licht er zwaar aan uit welk jaar de motor komt.
[Dit bericht is gewijzigd door Kreator op 21-11-2002 19:23]
quote:Ok
Op donderdag 21 november 2002 19:20 schreef Kreator het volgende:[..]
Ik ben natuurlijk niet helemaal achterlijk.
. Voorlopig is dit ook nog een wens, geen werkelijkheid. Ik ben nog wat zaken aan het uitzoeken en moet nog wat geld bij elkaar sprokkelen. Ga dus ook nog uitgebreid allerlei motoren testrijden voordat ik beslis. Deze motor heeft echter mijn absolute voorkeur.
.
quote:Ja, dat weet ik.
Op donderdag 21 november 2002 19:23 schreef sig000 het volgende:[..]
Ok
Deze motor heeft nogal extreme rijeigenschappen.
quote:Mag een 748 trouwens met een fris rijbewijs?
Op donderdag 21 november 2002 19:24 schreef Kreator het volgende:[..]
Ja, dat weet ik.
. ik koop em dan ook voor langere tijd. Ik wil niet elk jaar een andere hoeven te kopen omdat de huidige niet meer voldoet, daarom wil ik et gelijk goed doen.
en "huidige" , je scheurt dus al op een andere rond.
quote:Mag met een fris rijbewijs als je ouder dan 21 bent en examen voor het zware rijbewijs hebt gedaan. Ik voldoe aan die criteria.
Op donderdag 21 november 2002 19:33 schreef sig000 het volgende:[..]
Mag een 748 trouwens met een fris rijbewijs?
en "huidige"
, je scheurt dus al op een andere rond.
Ik heb een tijdje terug ook een topicje geopend over een auto uit duitsland en nederland. Aan het eind bleek dat je toch hetzelfde uit bent als je de auto uit duitsland naar nederland brengt. Ik weet niet of dit ook met de motor hetzelfde is.
Ziet er gruwelijk uit trouwens
quote:98 model met 20 a 25000 op de teller volgens mij rond de 8 a 10.000 euro...
Op donderdag 21 november 2002 20:21 schreef Streetracer het volgende:
Ik weet heel weinig van motoren maar aan welk bedrag moet ik denken als je er zo eentje koopt hier in Nederland?
quote:Dit kan dus ook met een auto? Alleen de motor eruit en dan beiden invooeren als onderdeel zijnde, hier inmekaar zetten en als nieuwe auto aanmelden ? Zo hoef je dus geen BPM etc te betalen ?
Op donderdag 21 november 2002 19:09 schreef Jorrit het volgende:
Anywayz.. Ik weet wel het een en ander over auto's importeren, motoren zullen niet veel anders zijn.
Laat je blok en je frame apart verschepen (dus daar uit elkaar laten halen), dat scheelt een hoop belasting. Je verscheept dan namelijk onderdelen, geen motor!
Thuis weer in elkaar (laten) zetten, laten keuren (kost je een paar honderd euro), en een kenteken aanvragen (rond de 50 euro).
Het is dan wel belangrijk om een goeie garage te vinden die je wilt helpen.
ps., als dit TE offtopic is mag je ook reargeren via email hoor (renkie@xs4all.nl)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |