Het is maar net hoe je in je schoenen staat.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 20:52 schreef rhubarbje het volgende:
Ik vind dreumes niet zo mega rot. Vooral niet als je klein bent. Van een ander persoon zou het zelfs een koosnaampje kunnen zijn. Leg je er niet gewoon heel veel in omdat je vroeger gepest bent?
Soms is het aangeven dat je iets niet prettig vindt al voldoende.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 20:53 schreef doeterniettoe1985 het volgende:
Nee heb nog geen asserviteitscursus gevolg, maar misschien wordt het wel tijd daarvoor, baal wel dat dat nodig is maar blijkbaar is het niet anders. Later bedenk ik inderdaad opmerkingen om ze terug te pakken maar dan is het te laat, meestal laat ik ze hun gang maar gaan terwijl ik dan later boos ben door die rotopmerkingen.
Dit bijvoorbeeld. Ik denk dat dit heel onschuldig is, en dat zich totaal niet realiseren dat jij dit vervelend vind. Dikke kans dat wanneer je gewoon een keer aangeeft dat je dit soort grapjes niet prettig vindt, dat het dan al afgelopen is.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 20:20 schreef doeterniettoe1985 het volgende:
of ze zeggen iets in de trant van "Ik wil een rotopmerking maken maar ik doe het niet" als ik bijvoorbeeld iets van een hoog kastje moet pakken
Er zijn 2 oplossingen:quote:Op zaterdag 2 januari 2016 20:56 schreef doeterniettoe1985 het volgende:
Dreumes is misschien niet heel erg maar als elke keer zulke dingen gezegd worden als ik een kamer binnen kom of als ze tijdens het werk domme opmerkingen maken doet me dat wel pijn, en dat zien ze, ik wil graag een dikkere huid krijgen maar weet niet hoe.
maar dat je iets niet leuk vind maakt het niet meteen pesten. Dus wat het betekend kan ook deels liggen aan hoe je het opvat. Als je snapt wat ik bedoelquote:Op zaterdag 2 januari 2016 20:55 schreef Droopie het volgende:
[..]
Het is maar net hoe je in je schoenen staat.
Ik zou het ook niet leuk vinden.
Maar ik had ook een vroeger een collega die had zo'n groot ego/ zelfvertrouwen.
Die draagde de meeste bizarre scheldwoorden met trots.
Naderhand zie je hoe karakter je kan maken of breken.
Het is onderzoeks instituut om het even anoniem te houden, men gaat daar over het algemeen informeel met elkaar om en denkt alles te kunnen zeggen. Sommige collega's kunnen er beter mee omgaan dan ik.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 20:56 schreef hoas het volgende:
En wat is je werkvloer? Kantoor,fabriek of?
Een hele goede reden om je ziek te melden.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 20:56 schreef doeterniettoe1985 het volgende:
Dreumes is misschien niet heel erg maar als elke keer zulke dingen gezegd worden als ik een kamer binnen kom of als ze tijdens het werk domme opmerkingen maken doet me dat wel pijn, en dat zien ze, ik wil graag een dikkere huid krijgen maar weet niet hoe.
Je weet dat je leidinggevende hier op moet ingrijpen?quote:Op zaterdag 2 januari 2016 20:59 schreef doeterniettoe1985 het volgende:
[..]
Het is onderzoeks instituut om het even anoniem te houden, men gaat daar over het algemeen informeel met elkaar om en denkt alles te kunnen zeggen. Sommige collega's kunnen er beter mee omgaan dan ik.
Ja dat zou ik wel willen maar dan ben ik mijn baan kwijt en kan het salaris niet missen, voor mij 10 andere bovendien liggen de banen niet voor het oprapen.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 20:59 schreef hoas het volgende:
[..]
Een hele goede reden om je ziek te melden.
Dat vind ik echt nogal ver gaan....quote:Op zaterdag 2 januari 2016 20:59 schreef hoas het volgende:
[..]
Een hele goede reden om je ziek te melden.
Dat weet ik maar dat is juist een van de ergste, die denkt helemaal alles maar te kunnen zeggen, het is een moeilijke situatie en ik weet niet hoe er mee om te moeten gaan.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 21:00 schreef hoas het volgende:
[..]
Je weet dat je leidinggevende hier op moet ingrijpen?
Ik ben wel benieuwd naar wat er dan nog meer gezegd word?quote:Op zaterdag 2 januari 2016 21:02 schreef doeterniettoe1985 het volgende:
[..]
Dat weet ik maar dat is juist een van de ergste, die denkt helemaal alles maar te kunnen zeggen, het is een moeilijke situatie en ik weet niet hoe er mee om te moeten gaan.
Daarnaast is ziek melden nooit een oplossing voor zoiets, want waarschijnlijk loop je in een nieuwe baan weer tegen hetzelfde aan.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 21:00 schreef doeterniettoe1985 het volgende:
[..]
Ja dat zou ik wel willen maar dan ben ik mijn baan kwijt en kan het salaris niet missen, voor mij 10 andere bovendien liggen de banen niet voor het oprapen.
Ik weet vaak wanneer ik een opmerking kan maken en naar wie en met welke woorden. Wel had/ heb ik wel eens moeite gehad om woorden te interpreteren/ verkeerd te als ik aangesproken werd.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 20:57 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
maar dat je iets niet leuk vind maakt het niet meteen pesten. Dus wat het betekend kan ook deels liggen aan hoe je het opvat. Als je snapt wat ik bedoel
Als je door het leven gaat met 'ze zullen me wel pesten' lijkt me dat je alles ook opvat als pestgedrag en dat je dan vanzelf in een minder gezellige spiraal komt.
Op veel werkplekken worden ook gewoon dit soort dingen gezegd als grapje.
quote:Op zaterdag 2 januari 2016 20:56 schreef Wintar het volgende:
[..]
Soms is het aangeven dat je iets niet prettig vindt al voldoende.
[..]
Dit bijvoorbeeld. Ik denk dat dit heel onschuldig is, en dat zich totaal niet realiseren dat jij dit vervelend vind. Dikke kans dat wanneer je gewoon een keer aangeeft dat je dit soort grapjes niet prettig vindt, dat het dan al afgelopen is.
Ik heb al vaker aangegeven aan bepaalde mensen dat ik niet leuk vind dat ze dat doen helaas gaan ze gewoon door maar misschien zal ik het ze nog een keer duidelijk maken.
Hoe lang ben je trouwens?
Ik ben ook wel een kleine dreumes 1.57
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |