Goed om jullie dramadreumes verhalen te lezen. En om een foto van Mauwtje te zien.

.
Ja, SQ, het is inderdaad opvoeden geblazen he.
En ongelooflijk hoe ze kunnen uithalen. Ik heb sinds kort geïntroduceerd dat als I echt niet wil luisteren en ze zo boos blijft doen, blijft gooien met spullen en blijft slaan, ik haar even op de bank of op een stoel zet en daar moet ze dan twee minuten blijven zitten. Even afkoelen en uit de situatie. Dat snapt ze trouwens heel goed en ze blijft dan ook netjes zitten. Ik zeg er ook duidelijk bij waarom ik het doe. Dan zit ze dus twee minuten heel boos maar ook heel schuldbewust te kijken. Na twee minuten knuffelen we en dan is het weer goed. Toen ik dat eergisteren deed, zei ik erbij 'Ik wil dat je hier blijft zitten. Je gooit met spullen en je slaat mama en dat vind ik niet leuk. Mama is boos'. En zij: "Nee, mama blij!" Ik: "Nee I, mama is boos omdat je slaat en gooit'. Zij weer: "Nee! Mama blij!" En pats, ze slaat me vol in mijn gezicht.

. En ze ziet er op de foto's ook altijd zo schattig uit he.

.
Ik merk wel dat het, nu die peuterbuien heftiger zijn, extra belangrijk is om met vaste structuur en regelmaat te werken. Want als ze moe en ontregeld zijn, wordt het echt erger. En eerlijk gezegd is het daarbij ook niet verkeerd dat de vakantie weer is afgelopen en I ook weer naar het kdv gaat. De opvoedkundige skills van de kdv leidsters maken over het algemeen ook vrij veel indruk.

.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"