abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 januari 2016 @ 11:53:33 #126
149959 SQ
snelle trees
pi_158813589
Whehe! Die palmboom maakt r wel meteen weer wat ouder! O+

Hier werd geoefend voor spelletjesavond 2027:

disclaimer
pi_158813659
Mnoh Susa O+

Goed om te lezen dat de dreumesen druk zijn met grenzen verkennen :@ Klinkt pittig bij jullie! Lucas is wel een volhouder, maar laat zich redelijk goed corrigeren gelukkig. Maar 1 of 2xper dag dramatisch op de grond (voor een paar seconden)
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  maandag 4 januari 2016 @ 11:58:41 #128
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_158813697
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 11:53 schreef Stormqueen het volgende:
Whehe! Die palmboom maakt r wel meteen weer wat ouder! O+

Hier werd geoefend voor spelletjesavond 2027:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Mauwtje O+! Wat ziet ze er zo lief en onschuldig uit he oO<

hoe gaat het met je moeder nu? :*
pi_158813722
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 11:49 schreef Stormqueen het volgende:
Eigenlijk zijn dreumesen dus gewoon allemaal ontzettende eikels 8-)
En dictators :Y

Zo worden wij regelmatig gesommeerd ergens te gaan zitten en daar ook te blijven, zoals in bad. En niets of niemand behalve hij mag op of aan ons zitten. We mogen ook niet tegen elkaar aan op de bank hangen, want dan wordt meneer jaloers :D

Wat een leuke meisjesdreumessen O+ Over niet al te lang heb ik er ook gewoon zo een :o
  maandag 4 januari 2016 @ 12:00:36 #130
149959 SQ
snelle trees
pi_158813735
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 11:57 schreef JufMariska het volgende:
Mnoh Susa O+

Goed om te lezen dat de dreumesen druk zijn met grenzen verkennen :@ Klinkt pittig bij jullie! Lucas is wel een volhouder, maar laat zich redelijk goed corrigeren gelukkig. Maar 1 of 2xper dag dramatisch op de grond (voor een paar seconden)
Lucas is ook een lobbes volgens mij. Zo'n vriendelijke rustige goedzak O+

Soesa, niet zo goed. Nieuwe uitzaaiingen enzo. Gaat duidelijk achteruit. Maar we hebben nog een keer samen kerst mogen vieren en ik denk dat dat voor haar wel echt heel belangrijk is geweest :)
disclaimer
pi_158813966
Och SQ, je moeder ;( Dikke :*

En Lucas is net zo'n lobbes als z'n vader ;) Hoewel ik zelf als uk ook heel makkelijk geweest schijn te zijn (toen nog wel :') )
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_158814510
Wat is ze al groot met een palmboom, Soesa O+

Herkenbare driftbuien :') Lou had er net eentje in de Blokker. Want ze moest eerst bij mij in de rij blijven staan in plaats van naar buiten rennen met de spullen die ze in haar handen had. Daarna moest ze die spullen nog afgeven ook om te laten scannen. Nou, DRA-MA.
Eenmaal buiten was ze wel heel blij en vrolijk. Ze vierde haar blije bui door languit in een plas water te gaan liggen en spetteren toen ik even een lekkende flacon melk in m'n fietstas propte. Dat ik erbij stond te lachen zal het voor de omstanders niet beter hebben gemaakt :P

Opvoeden is ook wel een puntje als ik nee zeg en zodra ik het huis uit ben om te werken wordt er ja gedaan
Zoals op de tafel klimmen

}:|
  maandag 4 januari 2016 @ 12:41:36 #133
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_158814787
Dreumesen O+.

[ Bericht 75% gewijzigd door Burdie op 04-01-2016 13:44:59 ]
KuikenGuppy
  maandag 4 januari 2016 @ 12:56:05 #134
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_158815159
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 12:00 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Lucas is ook een lobbes volgens mij. Zo'n vriendelijke rustige goedzak O+

Soesa, niet zo goed. Nieuwe uitzaaiingen enzo. Gaat duidelijk achteruit. Maar we hebben nog een keer samen kerst mogen vieren en ik denk dat dat voor haar wel echt heel belangrijk is geweest :)
Och, wat verdrietig toch :*. Fijn dat jullie nog zo samen kerst hebben kunnen vieren, ik kan mij voorstellen dat dat waardevolle herinneringen zullen zijn.

Skittles, wat een boef :D! En die beentjes O+
  maandag 4 januari 2016 @ 12:57:16 #135
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_158815185
Skjoe :*
KuikenGuppy
pi_158815504
Heel fijn dat jullie nog wel samen konden zijn met Kerst, SQ :*
  maandag 4 januari 2016 @ 13:17:42 #137
73386 Fazz
onderweg
pi_158815664
Wat kut SQ :*

Jullie dreumes geweld :D Ik denk dat ik tot nu toe nog in m'n handen mag knijpen, al kan het natuurlijk alsnog komen :+ Het lijkt me wel heel pittig; daar sta je dan met je goede opvoed-gedrag -O-

Soesje, Mauw en Lou O+

GM, je dame wordt zeker groot O+
pi_158816395
Sq :*

Mooie grote meisjes op de foto O+

En sorry maar de dramaverhalen ik moet er om lachen want ik heb ze hier ook in huis.
En de ene keer gaat dat soepeler dan de andere keer hoe ik er op reageren kan.
Maar meestal moet ik er om grinniken en denk ik dat het vanzelf wel weer overgaat (hoop ik :') )
  maandag 4 januari 2016 @ 13:52:53 #139
149959 SQ
snelle trees
pi_158816662
Ik moet ook altijd lachen :') om me eiges en de julliese!

Dat is misschien nog wel het moeilijkste: je gezicht in de plooi houden omdat je niet wil dat ze je ziet lachen _O-

Plassenlou O+ sowieso Lou. Die wint echt de "karakter van het jaar" award wmb :')
disclaimer
  maandag 4 januari 2016 @ 13:53:51 #140
149959 SQ
snelle trees
pi_158816690
En Burdie, wat je had staan mag je ook best eens zeggen hoor! Het is ook vaak zat niet zo leuk ;) :*
disclaimer
pi_158816754
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 13:52 schreef Stormqueen het volgende:

Dat is misschien nog wel het moeilijkste: je gezicht in de plooi houden omdat je niet wil dat ze je ziet lachen _O-

+1!

En sq een :* voor de situatie met jullie mam
pi_158816956
SQ :*

Tante soesa O+ staat wel schattig haha
Saar had ook vaak zin staartje. Hopeloos haar en ze trok alle speldjes er uit.
E en S trekken bij elkaar speldjes/elastiekjes uit het haar..dus ze hebben helaas een onflatteus kapsel :9

Herkenbare verhalen :D
...kalm blijven is soms wel lastig ja. Scheelt dat 1 vd zusjes altijd wel helpt met 'afleiden'. Makkelijker om met z'n allen te gaan dansen of stoeien bijv.
Vond ik met alleen saar lastiger..om uit een bepaalde situatie/patroon te komen.
pi_158816986
Goed om jullie dramadreumes verhalen te lezen. En om een foto van Mauwtje te zien. O+ .

Ja, SQ, het is inderdaad opvoeden geblazen he.
En ongelooflijk hoe ze kunnen uithalen. Ik heb sinds kort geïntroduceerd dat als I echt niet wil luisteren en ze zo boos blijft doen, blijft gooien met spullen en blijft slaan, ik haar even op de bank of op een stoel zet en daar moet ze dan twee minuten blijven zitten. Even afkoelen en uit de situatie. Dat snapt ze trouwens heel goed en ze blijft dan ook netjes zitten. Ik zeg er ook duidelijk bij waarom ik het doe. Dan zit ze dus twee minuten heel boos maar ook heel schuldbewust te kijken. Na twee minuten knuffelen we en dan is het weer goed. Toen ik dat eergisteren deed, zei ik erbij 'Ik wil dat je hier blijft zitten. Je gooit met spullen en je slaat mama en dat vind ik niet leuk. Mama is boos'. En zij: "Nee, mama blij!" Ik: "Nee I, mama is boos omdat je slaat en gooit'. Zij weer: "Nee! Mama blij!" En pats, ze slaat me vol in mijn gezicht. :P . En ze ziet er op de foto's ook altijd zo schattig uit he. O+ .

Ik merk wel dat het, nu die peuterbuien heftiger zijn, extra belangrijk is om met vaste structuur en regelmaat te werken. Want als ze moe en ontregeld zijn, wordt het echt erger. En eerlijk gezegd is het daarbij ook niet verkeerd dat de vakantie weer is afgelopen en I ook weer naar het kdv gaat. De opvoedkundige skills van de kdv leidsters maken over het algemeen ook vrij veel indruk. :P .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_158817994
Het vervelendste van alles vind ik als ik F corrigeer, hij dan afreageert door mij te slaan, een kat van de bank te trekken of tr slaan, speelgoedautootjes pakt om ermee te gooien of iets anders dat hij gooien kan.
Hij is gefrustreerd dat iets niet mag en uit het dan op een manier die ik niet fijn vind maar wil hem dan niet nog meer frustreren.
Meestal spreek ik hem dan wel aan, maar soms laat ik hem ook gewoon even gooien als reactie :@
pi_158818354
Gooien is ook een uiting van frustratie, boosheid, en als een kind het nog niet op een andere manier kan uiten dan denk ik dat je dat ook niet meteen moet afstraffen. Dat doe ik ook niet. Soms negeer ik het bewust, als ik weet dat ze het doet om aandacht te trekken (omdat ik twee minuten even iets anders wil/moet doen :') ). Maar er zitten natuurlijk wel grenzen aan; hoe vaak en vooral ook: waarmee. I weet inmiddels vrij goed waar ze wel mee mag gooien en waarmee ze niet mag gooien. Dat probeert ze ook wel uit, en als ze echt boos is, gaat ze juist gooien met iets waarvan ze weet dat het niet mag (een mooi boek van mij bijvoorbeeld). Dat laat ik dan niet gaan, want ik vind dat echt vervelend. Ik wil niet dat zij zomaar dingen stuk maakt die voor mij waardevol zijn; zo gaan we niet met elkaars spullen om. En zo bepaal je eigenlijk in iedere situatie denk ik weer opnieuw hoe je reageert. Dat maakt het ook wel lastig want er is niet een recept voor alle situaties.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_158819469
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 14:50 schreef BlueEyes het volgende:
Het vervelendste van alles vind ik als ik F corrigeer, hij dan afreageert door mij te slaan, een kat van de bank te trekken of tr slaan, speelgoedautootjes pakt om ermee te gooien of iets anders dat hij gooien kan.
Hij is gefrustreerd dat iets niet mag en uit het dan op een manier die ik niet fijn vind maar wil hem dan niet nog meer frustreren.
Meestal spreek ik hem dan wel aan, maar soms laat ik hem ook gewoon even gooien als reactie :@
Precies dit idd! En laatst mepte hij me echt zo recht in mn gezicht dat ik hem uit reflex net te hard vast pakte. Ik schrok echt van mezelf :@ Ik heb ook een litteken nu naast mn neus, omdat zn nagel net wat te lang was en hij er echt een dikke kras mee mepte.

Ik wil dan wel altijd dat hij mee helpt met opruimen als hij iets op de grond gooit en soms zit ik dan met een krijsend kind in de houdgreep blokjes Duplo in een bak te doen onder het mom van samen opruimen :')
pi_158819814
Ook herkenbaar, Dot. Ik heb de hele kerstvakantie met een enorme kras op mijn wang rondgelopen. :') .
pi_158820745
BeeldenGeluid twitterde op maandag 04-01-2016 om 16:33:57 Hoezee, #Sesamstraat bestaat 40 jaar! Dit waren #Pino en #Tommie in 1976. Meer terugkijken? https://t.co/ry8bW9Zpnh https://t.co/Qjnq7eocwK reageer retweet

Ik ben heel blij dat Pino wat geevolueerd is :D En schijnbaar heeft Tommie een verandering ondergaan van kat naar hond? :P

Ik zal ook dat er een theatershow is gekoppeld aan het 40 jarige bestaan trouwens. Misschien leuk voor de wat oudere dreumessen?
pi_158821021
Ik heb een hele hoop herkenbare dingen gelezen, maar aan echt reageren kom ik niet toe. Dus vergeef me deze schaamteloze fotospam.

O+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  maandag 4 januari 2016 @ 17:09:20 #150
149959 SQ
snelle trees
pi_158821451
Sneeuwt het in Grunn? Net genoeg om de slee even op te parkeren voor de foto :D :') O+ Lekker boefie!
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')