abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158847948
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 15:12 schreef Burdie het volgende:

[..]

True, maar ik vind het eigenlijk al jammer dat hij zegt "ik ruik iets" ipv dat hij opstaat en de luier verschoont (zoals ik zelf zou doen) :+.
Komende tijd ga ik idd vaker 'jouw beurt!' roepen 8-).
Mijn vader heeft daar idd een handje van. En dat ie hem dan moet verschonen, omdat ik in de douche sta ofzo en dan zo gaat roepen dat ik doekjes moet halen en als ik er dan toch ben kan ik het net zo goed zelf doen, want het stinkt echt enorm :D
  dinsdag 5 januari 2016 @ 15:17:10 #252
149959 SQ
snelle trees
pi_158847986
Ruzie over poep. De evolutie van je relatie in life2.0 O+
disclaimer
pi_158848148
De herkenbare scenario's O+

Irritatie met stipt op 1 is hier de mobiele telefoon. Komt 'ie laat van z'n werk en zodra zijn eten op is gaat ie verder met zijn collega's appen :|W
pi_158848316
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 15:21 schreef Skittles het volgende:

Irritatie met stipt op 1 is hier de mobiele telefoon. Komt 'ie laat van z'n werk en zodra zijn eten op is gaat ie verder met zijn collega's appen :|W
+1! En áltijd antwoorden als het z'n werk is, en berichtjes van mij overdag amper lezen }:|
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_158848503
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 15:21 schreef Skittles het volgende:

Oh ja, hier ook!
Ik: let jij ff op S dan ga ik koken
M: ja *gaat verder met z'n telefoon*
S klimt op kinderstoel
Ik kijk met een schuin oog naar wat S doet en zie haar klimmen, kijk naar M die heeft niks door
Ik: haal jij S even van haar stoel dalijk valt ze*
M: huh wat; S niet doen dalijk val je nog!
:') :')

*uiteraard ga ik meteen naar haar toe als ik zie dat ze gaat vallen en er geen tijd meer is om te waarschuwen
  dinsdag 5 januari 2016 @ 15:39:13 #256
149959 SQ
snelle trees
pi_158848583
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 15:35 schreef Butterflower het volgende:

[..]

Oh ja, hier ook!
Ik: let jij ff op S dan ga ik koken
M: ja *gaat verder met z'n telefoon*
S klimt op kinderstoel
Ik kijk met een schuin oog naar wat S doet en zie haar klimmen, kijk naar M die heeft niks door
Ik: haal jij S even van haar stoel dalijk valt ze*
M: huh wat; S niet doen dalijk val je nog!
:') :')

*uiteraard ga ik meteen naar haar toe als ik zie dat ze gaat vallen en er geen tijd meer is om te waarschuwen
ooooh 800% herkenning :') :')
Ik: Let jij even op?
hij: Ja!
*man speelt op telefoon*
*kind klimt op salontafel*
*BONK* *krijsend kind*
hij: waarom doe je dat nou mauwtje :(
disclaimer
pi_158848744
:')

Moet ik hier nog wat op zeggen :D
pi_158848831
Ik moet zo lachen om jullie verhalen _O- (en ja hoor dat gebeurt hier ook wel eens....door mij maar ik heb volgens mijn vrouw mijn leven gebeterd)
pi_158849642
Ik hanteer de regel dat wie hem ruikt er eigenaar van is en dat gaat eigenlijk wel goed.
Maar die telefoon ja, mennn, als dat ding niet zo duur was zou ik hem uit het raam willen gooien :X
pi_158849766
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 15:39 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ooooh 800% herkenning :') :')
Ik: Let jij even op?
hij: Ja!
*man speelt op telefoon*
*kind klimt op salontafel*
*BONK* *krijsend kind*
hij: waarom doe je dat nou mauwtje :(
Precies! _O-

"Ik zei toch dat je dat niet mocht doen" :')

Of ze staat uiteindelijk aan mijn been te hangen en jengelen terwijl ik sta te koken en meneer languit op de bank ligt.
Mannen O+
pi_158849787
Ik maak me ook wel schuldig aan die telefoon, maar ik kan maar zo veel op de grond zitten en me als snelweg laten gebruiken :@

Maar als Stip iets wil pakt hij je telefoon en legt hem weg :D
pi_158849846
:D Haha

Man was in december 3weken vrij (ik niet) en deed eigenlijk alles. Huishouden, luiers, boodschappen en als ik uit het werk kwam nam hij peuter mee naar familie/winkel/ander uitje.
Was in het begin wel 'even' zoeken naar een balans maar hij ziet hoe goed werken voor me is dus doet hij wat hij kan zodat ik dit kan blijven doen *;
Het is de bedoeling dat ik uiteindelijk fulltime ga werken en hij parttime. Hij kan goed thuis zitten en ik ben daar weer niet zo goed in..
  dinsdag 5 januari 2016 @ 16:28:28 #263
149959 SQ
snelle trees
pi_158849900
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 16:23 schreef Dot. het volgende:
Ik maak me ook wel schuldig aan die telefoon, maar ik kan maar zo veel op de grond zitten en me als snelweg laten gebruiken :@

Maar als Stip iets wil pakt hij je telefoon en legt hem weg :D
ja dat doet mauw ook :D :')
Ze duwt mijn hoesje dicht en gaat dan in mijn oor jengelen O+

En ik telefoon ook best veel hoor. Maar hij wint :P
disclaimer
pi_158850424
Hoesje dichtdoen? Mijn dreumes pakt de telefoon af zodat ze er zelf mee kan spelen :')

Herkenbare verhalen verder hoor. En ook grappig om te zien hoe universeel dat soort situaties dan eigenlijk zijn.
pi_158850486
Hier wordt tussen telefoon en schoot gewurmt en wordt er Kijkuh! geroepen.
Vergeet dan maar waar je mee bezig was, filmpjes of foto's kijken is gewenst dan.
Dus telefoon en F in de buurt die het doorheeft lukt niet.
pi_158851177
Hier wordt de telefoon ook afgepakt hoor, niet dat hij er al iets mee kan- dus dan leggen we hem maar uit het zicht. Vaak is dat dan nog niet uit het hart met drama tot gevolg :') idem afstandsbediening.
pi_158851503
Telefoon snapt ze helaas al helemaal. Als ik 'm naast het kussen leg en mevrouw wordt wakker gaat ze er mee 'spelen' (lees: op alles drukken en swypen. Met als gevolg dat ze meestal perongeluk haar vader belt :') )

Lou heeft trouwens haar eerste scheldwoord al geleerd. Als ze een speeltje laat vallen, zegt ze "oh, shit". Ik wil graag doen alsof ze dat van haar vader heeft of ergens anders opgepikt, maar helaas toch echt van mij ;( ik liet net een kopje vallen en riep dus shitshitshit. Staat Lou er naast "shiiiiiiii!" *doet haar handen in de lucht als hoera* :')
  dinsdag 5 januari 2016 @ 17:59:51 #268
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_158852393
Oh Melba is nog in de fase "GEEF HIER DAT DING LIK BIJT LIK" :+

Needless to say wat J aan het doen was toen Melba eennpoosje geleden ineens in zijn eentje bovenaan de trap stond :(

Maar zit zelf ook teveel op mijn telefoon vind ik,merk dat het echt een beetje mijn escape is soms...
Kwak
pi_158852427
Wat dat betreft is het tussen mij en mijn vent echt wel 50/50 ^O^ .. Voelt wel fijn. Van vriendinnen hoor ik soms anders en dan denk ik echt: hadden jullie nu SAMEN voor kinderen gekozen of .... :?

En de telefoonverhalen .. zo herkenbaar :')
Djenna deed het .. Boaz doet het :') ... En maar lullen door het ding als ie hem te pakken heeft :')

Dus zeker herkenbaar hier jullie situatieschetsen :D

Overigens is hier de afspraak: geen telefoons aan tafel (als we aan het eten zijn).

Verder leg ik hem eigenlijk altijd wel weg als ik thuis ben met de kindjes. Ik kan er goed vanaf blijven. En als ik dan weer weg ben bij de kindjes (werk/school/whatever) dan pak ik hem dan wel weer .. loopt niet weg het ding :)

Er is heir serieus een restaurant in mijn buurt.. Die heeft een app die je kunt installeren. En die registreert dus hoe lang je van je telefoon af blijft. Hoe meer punten je spaart voor kortingen etc.
Ik kan me daar wel iets bij voorstellen want sta maar eens stil op een plek waar (veel) mensen zijn en kijk maar eens hoeveel mensen met hun telefoon in de hand/aan hun oor staan. Dus ik vind het wel een slimme zet van dat restaurant ^O^ ... Dan wordt er weer gepraat aan tafel ipv dat iedereen zit te rammen op het ding tijdens het wachten op het eten.
  dinsdag 5 januari 2016 @ 18:04:49 #270
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_158852497
Melba belt nu steeds met alles. Blokjes, duplo, stapeltorenringen, afstandsbediening. :D doet ze tegen zijn wang en zegt "mama" en daarna aan jou geven en dan moet je ook bellen. O+

As we speak zit hij schaterend papa te voeren met koude bami en stukjes komkommer O+

Loutje :o oh shiiiiiii O+ lekker ding!

Melba gebaart nu ineens heel veel, zijn naamgebaar, en hond en poes en mama, en klaar (met KA!) erbij, zegt kwakkwak als hij eendjes ziet, het gaat zó rap ineens :o
Kwak
pi_158852618
Hm, hier wordt nog steeds niet echt gepraat. Ze zegt "ja, "nee", "papa", "daddy" en "die". Maargoed, daarmee kan ze alles duidelijk maken wat ze wil, dus alle andere mogelijke woorden vindt ze waarschijnlijk gewoon niet boeiend genoeg :')
pi_158852619
Kwak doen jullie gebaren van Lotte en Max toevallig?

Weet even uit mijn hoofd niet hoeveel Boaz met jouw kleintje scheelt. Maar Boaz vindt de gebaren ook super leuk om te doen. DVD's van Lotte en Max staan hier ook altijd op als de kindjes thuis zijn. Oudste vindt het ook schitterend.

En wat ik ook zo tof vind is dat je ze vanaf een afstandje iets duidelijk kunt maken met gebaren zonder dat je hoeft te roepen ofzo (behalve de naam dan om aandacht te trekken). En ze begrijpen meteen wat je bedoelt. Zo grappig :D
pi_158852746
Mannen O+ :') Ik ben nu degene met griep en hij wil dan met liefde voor mij zorgen maar dat zuchten de hele tijd... }:| en dan moet hij opruimen en dan klagen dat het zoveel is... ja ze maakt een puinhoop maar ik ruim t ook dagelijks op.
S. 2014
J. 2016
pi_158852774
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 13:29 schreef Razztwizzle het volgende:
Hij: "Schat, A heeft gepoept"
Ik: "Ja lief. Ik ruik het."
*vrij lange stilte, A speelt vrolijk verder*
*ik denk: ga haar nou verschonen...*
Ik: "Ze stinkt nu wel heel erg...."
Hij: "Ja ik ruik het! Ze kan echt enorm poepen hè :D ! Go A! Boks! "
*A verspreidt een putlucht van heb ik jou daar, maar hij doet niks*
*Ik denk: hallooooo, moet ik alles vragen :{ !?*
Ik: "Nou, als jij haar niet gaat verschonen doe ik het ZELF WEL WEER :( "
Hij: "Huh!? Je vroeg toch niks :? !? Ben je nou boos!?"

Mars, Venus, zoiets :')
Nouja in feite maak je ook enkel een opmerking. Ik begrijp heel goed dat je het fijn zou vinden dat hij meer initiatief neemt maar dat kun je dan ook aangeven. Of gewoon zeggen wat je wil of de 'jouw beurt' :D. Ik zou het bespreekbaar maken iig wat je wil en hoe het nu voelt. Een 'verwijt' gooien van 'dan doe ik het zelf wel weer' is ook niet constructief. :*

(Ik word ook grumpy van 'het altijd zelf moeten vragen' wat heus niet altijd zo is maar zo voelt dat :D. Na bespreken had ik wel meer begrip en duidelijkheid. Mag gewoon 'bevelen' (aka aangeven wat ik wil) zonder dat hij dat vervelend vindt bijv. Omdat hij nu mijn intentie weet.)

/bemoeimodus

[ Bericht 5% gewijzigd door Unihipili op 05-01-2016 18:24:40 ]
  dinsdag 5 januari 2016 @ 18:23:10 #275
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_158852954
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 18:10 schreef Twinkle20 het volgende:
Kwak doen jullie gebaren van Lotte en Max toevallig?

Weet even uit mijn hoofd niet hoeveel Boaz met jouw kleintje scheelt. Maar Boaz vindt de gebaren ook super leuk om te doen. DVD's van Lotte en Max staan hier ook altijd op als de kindjes thuis zijn. Oudste vindt het ook schitterend.

En wat ik ook zo tof vind is dat je ze vanaf een afstandje iets duidelijk kunt maken met gebaren zonder dat je hoeft te roepen ofzo (behalve de naam dan om aandacht te trekken). En ze begrijpen meteen wat je bedoelt. Zo grappig :D
Ja we doen de officiele gebaren, die doen ze ook bij lotte en max, maar ik heb maar 1 dvd en die vindt Melle nog niet echt ineressant. Ik ken de gebaren van de cursus en internet (NGT site), heb t boek van Lisa Zeviar voor mijn verjaardag gevraagd.

We gebruiken zelf de gebaren veel bij boekjes lezen en overdag. Melle is 14 maanden.

We gebruiken nu deze, die met een sterretje maakt hij ook (wel nog grof), die met een @ heeft hij ook een "woord" voor of zegt hij gewoon:
Papa
Mama*@
Poes*
Hond*
Eendje
Vogel
Lamp aan/uit*
Kom
Buiten
Helpen
Peer
Kiwi
Appel
Nog meer
Hapje
Eten*@
Drinken*@
Klaar*@
Slapen*
Spelen
Speen
Lekker*@
Melk
Rustig/wachten
Genoeg
Op
Waar?
Wakker

We gebruiken de gebaren ook zelf, als de een buiten staat en de ander binnen, bijvoorbeeld s ochtends :+
Of de poes al eten heeft, of de baby al wakker is, etc. Handuuug!
Kwak
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')