Het net spanningsloos maken vind ik wel heel erg drastisch, de groep volstaat, daarvoor hoeft niet de hele wijk plat.quote:Op dinsdag 29 december 2015 16:26 schreef Andromache het volgende:
Wat een gezeik. Haakje kopen, stroom van het net halen, desnoods met de hoofdschakelaar, en haakje vastmaken. Of weet je niet hoe een schroevendraaier werkt?
En dan nog, dan douche je toch met de deur open of met kaarsjes als je zo nodig licht moet hebben?
Je zet 'm er ook niet vlak naast, maar gewoon aan de andere kant van de douche. Dan is er geen kans op kortsluiting.quote:Op maandag 28 december 2015 17:40 schreef kapotdouchelicht het volgende:
Afgezien van de menselijke gevaren heb je natuurlijk ook nog het gevaar van kortsluiting
quote:Op maandag 28 december 2015 16:54 schreef CafeRoker het volgende:
Ik zou ook kribbig reageren. Zei ze nog iets over dat touwtje om je nek knopen?
Wanneer je een service contract hebt zijn alle reparaties (van kapot touwtje, tot verkeerd afgesteld keukenkastje, tot afgebroken lichtknopje) voor de verhuurder mits niet anders specifiek aangegeven.quote:Op maandag 28 december 2015 16:17 schreef pl4kkie het volgende:
Zelf repareren een optie? Dat je hier een reparatieverzoek voor aanvraagt
Oh en kijk je huurcontract na. Vaak zijn kleine elektrische reparaties gewoon voor de huurder.
Touwtje alleen is los iets van ¤5 bij de gamma...quote:Op maandag 28 december 2015 17:41 schreef bluemoon23 het volgende:
Hier http://www.elektroprijsbr(...)inbouw+Berker+613966
¤10 nieuwe trekschakelaar.
Pauper huurders![]()
![]()
![]()
En maar klagen als de huur verhoogd wordt.
Ja ja, dus je bent kranen en houtrot aan het repareren, maar bij een kastje denk je .... hmmm laat ik maar oppassenquote:Op maandag 28 december 2015 16:31 schreef kapotdouchelicht het volgende:
Ik snap dat zelf repareren natuurlijk wordt geopperd, maar ik heb zelf geen 2 linkerhanden en heb het al bekeken. Het touwtje is intact, maar het plastic haakje in het doosje is gebroken. Het noodzakelijke onderhoud wat ik heb uitgevoerd in dit huis voordat ik hier introk is al extreem (kranen, verrotte deurposten, deuren met gaten) dus ik heb niet de neiging om voor elk wissewasje te bellen.
Ik ben ook een beetje huiverig op het vervangen van het kastje, dat ik straks als ik er uit ga ik kan bijlappen omdat er iets niet volgens de regeltjes is gegaan.
Inderdaad. Niets mis met af en toe 230 volt door je lijf heen. Word je lekker wakker van.quote:Op dinsdag 29 december 2015 20:53 schreef hottentot het volgende:
[..]
Het net spanningsloos maken vind ik wel heel erg drastisch, de groep volstaat, daarvoor hoeft niet de hele wijk plat.
Niet zo dom doen.quote:Op woensdag 30 december 2015 11:00 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Inderdaad. Niets mis met af en toe 230 volt door je lijf heen. Word je lekker wakker van.
quote:Op dinsdag 29 december 2015 10:55 schreef Luxuria het volgende:
TS geeft zelf aan dat hij WEL handig is, dus waarom hij hier zelf geen (tijdelijke) oplossing voor kan bedenken/maken is mij de vraag.
quote:Op dinsdag 29 december 2015 11:13 schreef Speekselklier het volgende:
Je zal verhuurder zijn en voor dit soort klachten iemand moeten langssturen.
Schroef dat kastje eens open en kijk eens wat je dan ziet. Misschien kan je dan iets bedenken.
TS, stel dat het een koophuis was. Hoe had je het dan opgelost?
Had je dan een electricien gebeld of zo?
Jongens, jongens, jongens.quote:Op maandag 28 december 2015 16:18 schreef MevrouwPuff het volgende:
Is er geen stuk touw van de rollade over? Klein onderhoud is voor de huurder toch.
Dat is ook echt een goede vergelijking ja.quote:Op woensdag 30 december 2015 13:48 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
[..]
[..]
Jongens, jongens, jongens.
Ja, klein onderhoud is voor de huurder. Klopt. Echter kan je bij veel woningbouwverenigingen juist daarvoor een onderhoudscontract afsluiten. Kost je gewoon elke maand een X bedrag.
Dat TS handig is en het een goedkope, vrij eenvoudige reparatie is doet dus totaal niet ter zake.
TS is verzekerd voor dit soort onderhoud/reparaties via een servicecontract waar hij maandelijks voor betaalt.
Woningbouwvereniging vertikt het de schakelaar te repareren vóór het einde van de kerstvakantie.
TS heeft dus de opties:
A) Zelf repareren en daarbij kleine kosten maken
B) Aanklooien in een niet of slecht verlichtte douche/badkamer tot 5 januari.
Vergelijk het met de ANWB. Betaal je voor lidmaatschap.. krijg je een keer panne onderweg en dan zegt de ANWB: "Sorry, het is kerstvakantie, wij doen alleen spoedgevallen zoals een brandende auto of vervoer van kinderen onder de 2 jaar bij een tempratuur van max 5 graden onder nul. U bent volwassen en het vriest niet; ga maar liften dan halen wij uw auto op 5 januari op of huur zelf op eigen kosten een afsleepdienst in."
Dan komt bij jullie toch ook het stoom uit de oren?
Niet? Ze weigeren een dienst te leveren waar TS hen vooraf voor betaald heeft, zich bij hen verzekerd heeft. Is toch hetzelfde?quote:Op woensdag 30 december 2015 13:50 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Dat is ook echt een goede vergelijking ja.
Ze weigeren de dienst toch niet te leveren? Het is alleen niet in het tijdsbestek wat TS zelf voor ogen heeft, maar dat is gezien het euvel en de (wsl) beperkte bezetting ook niet zo heel erg vreemd.quote:Op woensdag 30 december 2015 14:28 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Niet? Ze weigeren een dienst te leveren waar TS hen vooraf voor betaald heeft, zich bij hen verzekerd heeft. Is toch hetzelfde?
Dus je wilt wel dat het lampje gerepareerd wordt, maar zelf de handen uit de mouwen steken is een brug te ver? Wacht dan lekker tot 5 januari met je serviceabonnementquote:Op maandag 28 december 2015 16:31 schreef kapotdouchelicht het volgende:
Ik snap dat zelf repareren natuurlijk wordt geopperd, maar ik heb zelf geen 2 linkerhanden en heb het al bekeken. Het touwtje is intact, maar het plastic haakje in het doosje is gebroken. Het noodzakelijke onderhoud wat ik heb uitgevoerd in dit huis voordat ik hier introk is al extreem (kranen, verrotte deurposten, deuren met gaten) dus ik heb niet de neiging om voor elk wissewasje te bellen.
Ik ben ook een beetje huiverig op het vervangen van het kastje, dat ik straks als ik er uit ga ik kan bijlappen omdat er iets niet volgens de regeltjes is gegaan.
Waarom zou je zelf je handen uit je mouwen steken als je maandelijks betaalt om het een ander te laten doen?quote:Op woensdag 30 december 2015 14:49 schreef Gerard_Geit het volgende:
[..]
Dus je wilt wel dat het lampje gerepareerd wordt, maar zelf de handen uit de mouwen steken is een brug te ver? Wacht dan lekker tot 5 januari met je serviceabonnement
Omdat TS iets snel gerepareerd wil hebben en daar voorziet zijn service niet in.quote:Op woensdag 30 december 2015 15:03 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Waarom zou je zelf je handen uit je mouwen steken als je maandelijks betaalt om het een ander te laten doen?
Wat is snel? Wat mag je wel en niet verwachten? Mogen ze dit in de zomervakantie ook doen? "Je wacht maar twee maanden want we draaien een vakantierooster"? Of is dat dan niet redelijk en mag je verwachten dat het binnen, zeg, 4 werkdagen geregeld is voor zo'n kleine klus?quote:Op woensdag 30 december 2015 15:06 schreef hottentot het volgende:
[..]
Omdat TS iets snel gerepareerd wil hebben en daar voorziet zijn service niet in.
Waarom in vredesnaam zo moeilijk doen?quote:Op woensdag 30 december 2015 15:11 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Wat is snel? Wat mag je wel en niet verwachten? Mogen ze dit in de zomervakantie ook doen? "Je wacht maar twee maanden want we draaien een vakantierooster"? Of is dat dan niet redelijk en mag je verwachten dat het binnen, zeg, 4 werkdagen geregeld is voor zo'n kleine klus?
Of hij is ge-elektrocuteert.quote:Op woensdag 30 december 2015 15:32 schreef Speekselklier het volgende:
Ik zie TS al een paar dagen niet.
Zal hij toch zelf hebben geprobeert het te repareren?
Ik weet niet bij welke corporatie TS zit, maar ik open net de eerste beste brochure over een onderhoudscontract, maar er staat niks in over een reparatietermijn. Dus het zal wel zijn wat redelijk en billijk is zijn. En redelijk is dat ze volgende week komen.quote:Op woensdag 30 december 2015 14:28 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Niet? Ze weigeren een dienst te leveren waar TS hen vooraf voor betaald heeft, zich bij hen verzekerd heeft. Is toch hetzelfde?
Ze komen binnen 5 werkdagen. Dat dat nu toevallig iets langer dan een week duurt vanwege feestdagen is pech voor TS.quote:Op woensdag 30 december 2015 15:11 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Wat is snel? Wat mag je wel en niet verwachten? Mogen ze dit in de zomervakantie ook doen? "Je wacht maar twee maanden want we draaien een vakantierooster"? Of is dat dan niet redelijk en mag je verwachten dat het binnen, zeg, 4 werkdagen geregeld is voor zo'n kleine klus?
Dat kan je wel zo stellen maar TS had ook al zelf onderhoud aan de kranen gedaan.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 14:26 schreef loveli het volgende:
Links warm, rechts koud. Nu heb je geen licht meer nodig.
Zet dan ook meteen de weegschaal app op je ipad, kan je je meteen wegen na het douchen.quote:Op maandag 28 december 2015 17:06 schreef HPoi het volgende:
zaklamp-app op je smartphone installeren. Mocht het dan nog mis gaan zet dan de S.O.S. - morse-code aan op je app.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |