abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158597991
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 11:31 schreef Burger123 het volgende:

[..]

Nog zo een, gevalletje onbeschaafde barbaar of niet?

Menig beschaafd opgevoed mens gedraagt zich naar bepaalde waarden en normen niet hetgeen ik in mijn post heb beschreven. Respect voor andermans spullen is ver te zoeken maar dat geeft niet verschil moet er zijn he
Hij woont er, hij is niet op bezoek.
  maandag 28 december 2015 @ 12:49:39 #52
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_158598017
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 12:17 schreef Burger123 het volgende:

En Ryon hoezo zou hij een bedrag mee krijgen, als hij het woongenot verstort, schade in vloer (wat volgens mij niet kwalificeert als normaal gebruik omdat ik hem al eerder hier op heb gewezen en het makkelijk is op te lossen door middel van filtjes) is er sprake van contractbreuk. Het is niet zo dat ik hem weg wil hebben helemaal niet het is tenslotte ook mijn vriend maar wellicht moet ik de balans zien te vinden
Huurders worden in Nederland goed beschermd door de wet tegen hun verhuurder. Dat is ook logisch. Wonen is een eerste levensbehoefte en er bestaat een scheve balans tussen huurder en verhuurder. In dit geval ben jij trouwens niet de verhuurder maar is je moeder dat. Dat betekent dus dat het juridische conflict tussen hem en jouw moeder zou gaan als jij problemen met je medehuurder zou hebben. Die conflictsituatie komt vaker voor (vrienden die als student een huis huren van de ouder van een van hen en vervolgens krijgt men ruzie over iets onbenulligs) en ik heb ook al vrij vaak meegemaakt dat dit in de rechtszaal eindigt. De verliezende partij is altijd de ouder, die op dat moment ook erg veel spijt heeft zich niet eerder beter ingelezen te hebben in de materie voordat men ging verhuren. Dit kan rustig gaan om bedragen als een jaar lang de huur dat van de verhurende partij gevorderd wordt. Geen kattenpis dus.

Dat jij het vervelend vindt dat iemand zijn handen niet wast na het plassen is voor de rechter geen reden om het contract nietig te verklaren. Wel om een flinke zak geld mee te geven als je moeder (in haar rol van verhuurder) toch op die grond zou doorzetten.

Als je een contract hebt met bepaalde tijd ben je wederzijds een verplichting aangegaan. Je moeder doet hem niet zozeer een gunst dat hij er mag wonen, zij verhuurt een kamer aan hem en daar komen allerlei verantwoordelijkheden bij kijken. Je moeder moet namelijk een goede kamer aan hem verhuren. In het contract kunnen wel allerlei huisregels opgenomen worden m.b.t het gebruik van de meubels, maar daar heb jij nu niets meer over te zeggen aangezien dat contract nu al getekend is. Je huisgenoot heeft nu evenveel recht om huisregels op te stellen als jij. Jullie zullen daar dan samen uit moeten komen.

Het is natuurlijk altijd mogelijk om je huisgenoot aansprakelijk te stellen voor allerlei schade. Bijvoorbeeld als hij 's nachts met zijn zatte kop over de bank heen heeft gepist of de tv kapot heeft gemaakt na een verloren potje wii tennis. Daar heeft hij als het goed is een verzekering voor. Maar wanneer je slijtageplekken wil gaan verhalen gaat dat lastiger worden. Praktisch alle verhuurders regelen dergelijke kosten contractueel, achteraf geld claimen of in rekening brengen is een lastige zaak.

Het is inderdaad zoals JoPiDo zegt: hij woont er en is er niet op bezoek. Het is nu evenveel zijn huis als die van jou, ondanks dat jij dat waarschijnlijk niet zo ervaart.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_158598214
Heeft jouw huisgenoot überhaupt een huurcontract?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  maandag 28 december 2015 @ 12:58:34 #54
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_158598215
Ik wil dat je je handen wast na toiletbezoek!

Dat is mijn regel en daarmee zult u het moeten doen. Puhlease.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 28 december 2015 @ 13:00:49 #55
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_158598257
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 12:58 schreef Lyrebird het volgende:
Heeft jouw huisgenoot überhaupt een huurcontract?
Lijkt mij wel, anders hadden ze bepaling dat het contract tot september loopt er natuurlijk niet in kunnen opnemen.

Sowieso is deze constructie erg ongelukkig gekozen. Een tijdelijk huurcontract is alleen toegestaan onder hele specifieke voorwaarden en de kans is dus groot dat die bepaling niet geldig is in dit geval. Dus dat betekent dat hij ook na september nog mag blijven zitten als hij niet vrijwillig ophoepelt.

Het zou verstandiger zijn geweest om een hospitaconstructie op te zetten waar jij als zoon van je moeder de rol van verhuurder had ingenomen. In dat geval had je nog de 9 maanden proeftijd gehad.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_158598330
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 12:17 schreef Burger123 het volgende:

En Ryon hoezo zou hij een bedrag mee krijgen, als hij het woongenot verstort, schade in vloer (wat volgens mij niet kwalificeert als normaal gebruik omdat ik hem al eerder hier op heb gewezen en het makkelijk is op te lossen door middel van filtjes) is er sprake van contractbreuk. Het is niet zo dat ik hem weg wil hebben helemaal niet het is tenslotte ook mijn vriend maar wellicht moet ik de balans zien te vinden
Wat is er abnormaal aan het gebruik van een stoel zonder viltjes? De stoel wordt zonder viltjes verkocht toch? Daarbij gebruikt hij de stoel op de vloer zoals jullie die hebben aangeleverd. Het is niet zijn schuld dat jullie de stoel op een vloer hebben gezet die dat niet aan kan.

Grote kans dat jullie de viltjes moeten aanleveren als je wilt dat die gebruikt worden. Hoe dan ook heb je geen poot om op te staan.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_158598437
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 13:04 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Wat is er abnormaal aan het gebruik van een stoel zonder viltjes? De stoel wordt zonder viltjes verkocht toch? Daarbij gebruikt hij de stoel op de vloer zoals jullie die hebben aangeleverd. Het is niet zijn schuld dat jullie de stoel op een vloer hebben gezet die dat niet aan kan.

Grote kans dat jullie de viltjes moeten aanleveren als je wilt dat die gebruikt worden. Hoe dan ook heb je geen poot om op te staan.
Het is een mooie vloer van hout, dat er nu dikke krassen in zitten kan je je wellicht voorstellen dat dat niet zo fijn is.. De stoel is van ons dus voor hetzelfde geldt neem ik die stoel van hem af net zoals het bed/tafel/kast etc wat in zijn kamer staat en van ons is, maar dat ga ik niet doen want dat is ook wel weer extreem
pi_158598487
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 13:09 schreef Burger123 het volgende:

[..]

Het is een mooie vloer van hout, dat er nu dikke krassen in zitten kan je je wellicht voorstellen dat dat niet zo fijn is.. De stoel is van ons dus voor hetzelfde geldt neem ik die stoel van hem af net zoals het bed/tafel/kast etc wat in zijn kamer staat en van ons is, maar dat ga ik niet doen want dat is ook wel weer extreem
Hij huurt het van je moeder (incl. meubilair), dus jij hebt sowieso niks af te pakken.
  maandag 28 december 2015 @ 13:11:44 #59
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_158598496
quote:

[..]

Man, man. Jullie vloer, jullie stoel, jullie hysterie, jullie viltjes.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_158598517
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 12:49 schreef Ryon het volgende:

[..]

Huurders worden in Nederland goed beschermd door de wet tegen hun verhuurder. Dat is ook logisch. Wonen is een eerste levensbehoefte en er bestaat een scheve balans tussen huurder en verhuurder. In dit geval ben jij trouwens niet de verhuurder maar is je moeder dat. Dat betekent dus dat het juridische conflict tussen hem en jouw moeder zou gaan als jij problemen met je medehuurder zou hebben. Die conflictsituatie komt vaker voor (vrienden die als student een huis huren van de ouder van een van hen en vervolgens krijgt men ruzie over iets onbenulligs) en ik heb ook al vrij vaak meegemaakt dat dit in de rechtszaal eindigt. De verliezende partij is altijd de ouder, die op dat moment ook erg veel spijt heeft zich niet eerder beter ingelezen te hebben in de materie voordat men ging verhuren. Dit kan rustig gaan om bedragen als een jaar lang de huur dat van de verhurende partij gevorderd wordt. Geen kattenpis dus.

Dat jij het vervelend vindt dat iemand zijn handen niet wast na het plassen is voor de rechter geen reden om het contract nietig te verklaren. Wel om een flinke zak geld mee te geven als je moeder (in haar rol van verhuurder) toch op die grond zou doorzetten.

Als je een contract hebt met bepaalde tijd ben je wederzijds een verplichting aangegaan. Je moeder doet hem niet zozeer een gunst dat hij er mag wonen, zij verhuurt een kamer aan hem en daar komen allerlei verantwoordelijkheden bij kijken. Je moeder moet namelijk een goede kamer aan hem verhuren. In het contract kunnen wel allerlei huisregels opgenomen worden m.b.t het gebruik van de meubels, maar daar heb jij nu niets meer over te zeggen aangezien dat contract nu al getekend is. Je huisgenoot heeft nu evenveel recht om huisregels op te stellen als jij. Jullie zullen daar dan samen uit moeten komen.

Het is natuurlijk altijd mogelijk om je huisgenoot aansprakelijk te stellen voor allerlei schade. Bijvoorbeeld als hij 's nachts met zijn zatte kop over de bank heen heeft gepist of de tv kapot heeft gemaakt na een verloren potje wii tennis. Daar heeft hij als het goed is een verzekering voor. Maar wanneer je slijtageplekken wil gaan verhalen gaat dat lastiger worden. Praktisch alle verhuurders regelen dergelijke kosten contractueel, achteraf geld claimen of in rekening brengen is een lastige zaak.

Het is inderdaad zoals JoPiDo zegt: hij woont er en is er niet op bezoek. Het is nu evenveel zijn huis als die van jou, ondanks dat jij dat waarschijnlijk niet zo ervaart.
oke dank voor de gedetailleerde uitleg.

Dingen zoals handen wassen/ schoonmaken is dan beter samen te bespreken dan uitvechten in de rechtszaal wat ik ook niet van plan was (uitvechten in rechtszaal).

Ik blijf de krassen in de vloer wel echt vervelend vinden want het is voor mij gewoon echt een teken van disrespect. mede omdat ik hem hier al eerder op heb gewezen en het zo simpel is op te lossen. Er zitten namelijk echt krassen in de vloer nu en het is een mooie houten gelegde vloer. Een contract hebben we inderdaad maar deze is voor bepaalde tijd dus 1 jaar t/m 1 sept 2016. Ik denk dat ik de regels dan met hem ga bespreken en hopelijk houdt hij zich eraan, wat betreft de krassen in de vloer dat heb ik nog niet aan me ma verteld maar dat zie ik dan wel..
pi_158598545
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 13:11 schreef Chai het volgende:

[..]

Hij huurt het van je moeder (incl. meubilair), dus jij hebt sowieso niks af te pakken.
Nee algemene ruimten zijn van iedereen net zoals de afwasmachine,wasmachine en koelkast verder staat er niks over meubilair in het contract.
pi_158598564
quote:

[..]

Ik kan me dat heel goed voorstellen. Maar nogmaals, hij gebruikt de stoel op de vloer die jullie hebben geplaatst. Dat is dus "normaal gebruik".
Vind je dat het probleem makkelijk op te lossen is? Koop dan zelf viltjes, lever ze aan of plak ze er zelf onder. Hij hoeft dit namelijk niet te doen. :)

Hij huurt de kamer neem ik aan gemeubileerd, ds heb je niks af te pakken. En zoals anderen al aangaven heb JIJ niks af te pakken.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_158598571
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 13:13 schreef Burger123 het volgende:

[..]

Nee algemene ruimten zijn van iedereen net zoals de afwasmachine,wasmachine en koelkast verder staat er niks over meubilair in het contract.
Staat de stoel in een algemene ruimte dan? Plak er dan lekker zelf viltjes onder.

Edit: Waarom doe je dat sowieso niet? Als je de krassen kan opmerken kan je ook viltjes onder de stoel plakken.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 28-12-2015 13:16:18 ]
pi_158598685
Hij is niet vreemd, hij is een fokker.
Nee serieus. Je moet met elkaar bespreken wat je verwacht want blijkbaar denken jullie niet hetzelfde.
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_158598860
hier ben ik dan wellicht koppig in maar waarom moet ik filtjes gaan kopen om te voorkomen dat hij schade veroorzaakt dat vind ik krom. Hij mag al blij zijn dat hij de stoel en ander meubilair gratis en voor niks krijgt zou ik zeggen, ga er dan met respect mee om (wellicht is dit het verschil in denken?)

Ik vind tevens krassen op de vloer niet vallen onder normaal gebruik (wat is er nou zo moeilijk de stoel op te tillen en niet als een malloot met dat ding over een mooie houten vloer gan schuiven?, dat zou betekenen dat de verhuurder uiteindelijk de schade mag betalen??
pi_158598920
Maar het is nog niet eens zover dat de wet etc erbij moet worden gehaald. Ik ga alles met hem bespreken en hopelijk kunnen we dan een compromis bereiken.
pi_158599557
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 13:24 schreef Burger123 het volgende:
hier ben ik dan wellicht koppig in maar waarom moet ik filtjes gaan kopen om te voorkomen dat hij schade veroorzaakt dat vind ik krom. Hij mag al blij zijn dat hij de stoel en ander meubilair gratis en voor niks krijgt zou ik zeggen, ga er dan met respect mee om (wellicht is dit het verschil in denken?)

Ik vind tevens krassen op de vloer niet vallen onder normaal gebruik (wat is er nou zo moeilijk de stoel op te tillen en niet als een malloot met dat ding over een mooie houten vloer gan schuiven?, dat zou betekenen dat de verhuurder uiteindelijk de schade mag betalen??
Waarom moet hij viltjes gaan kopen voor meubilair wat niet van hem is? En dat meubilair is niet vastgelegd in het contract, dus kan elk moment 'afgepakt' worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-12-2015 13:47:53 ]
pi_158599591
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 13:25 schreef Burger123 het volgende:
Maar het is nog niet eens zover dat de wet etc erbij moet worden gehaald. Ik ga alles met hem bespreken en hopelijk kunnen we dan een compromis bereiken.
Houd de zaken die de verhuurder (je moeder) aangaan er dan wel buiten.
pi_158600545
Waarom schaft je moeder niet gewoon een paar viltjes aan, als het zo erg is?

Het is natuurlijk niet super netjes dat hij het niet doet, nadat je het hebt gevraagd, maar in principe heeft hij er geen last van en gebruikt hij de inboedel gewoon zoals het hem is aangeleverd. Er valt hem dus niet echt iets aan te rekenen.

De rest zijn gewoon huisgenotenstruggles, je blaast het allemaal wel wat op. Ja, het is vies als iemand zijn handen niet wast na toiletgebruik, maar als je daar serieus naar gaat zitten luisteren zit je jezelf ook echt onnodig gek te maken.

Daarbij hebben de dingen die je noemt bijzonder weinig te maken met gebrek aan respect voor het huis, dus ik begrijp niet waarom je dat telkens zo benoemt. Hij sloopt de boel niet, hij is alleen niet zo schoon en geordend als jij graag zou zien. Alleen die stoel levert daadwerkelijk schade op, maar dat is de verantwoordelijkheid van je moeder, gezien zowel de stoel als de vloer van haar is.
pi_158612457
quote:
9s.gif Op maandag 28 december 2015 08:17 schreef Chai het volgende:

[..]

Jij was telkens degene die de baas speelde?

Weet niet of je het weet, maar lijsten kun je ook gezamenlijk maken ipv in je eentje en ze dan aan de rest opdringen.
Ik heb ze zo ongeveer uitgevonden!
Had niets te maken met baas zijn oid.
Het was pure noodzaak dat er eens een einde kwam aan de kamerbewonerschaos!
Iedereen blij! :*
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_158613827
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 20:00 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Ik heb ze zo ongeveer uitgevonden!
Had niets te maken met baas zijn oid.
Het was pure noodzaak dat er eens een einde kwam aan de kamerbewonerschaos!
Iedereen blij! :*
Maar wel alle leuke, normale mensen uit je huis weggejaagd!
pi_158614319
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2015 20:32 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

Maar wel alle leuke, normale mensen uit je huis weggejaagd!
Wat noem jij leuk?
De nette leuke mensen bleven over... de vies ranspeukjes waren snel verdwenen gelukkig maar!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_158614420
Loopt dit topic nog steeds?
pi_158616703
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 01:46 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Vroeger op kamers werd diegene die zich niet hield aan de afspraken flink aangepakt met gesprekjes, tot diegene wel mee moest werken anders werd diegene niet langer aangekeken!
Dat ligt er natuurlijk ook maar niet aan in wat voor studentenhuis je woont. Ik kan me niet voorstellen dat iemand er bij mij in huis zich eraan zou storen als iemand z'n handen niet afwast na het plassen.
pi_158616775
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 21:27 schreef Lavezzi het volgende:

[..]

Dat ligt er natuurlijk ook maar niet aan in wat voor studentenhuis je woont. Ik kan me niet voorstellen dat iemand er bij mij in huis zich eraan zou storen als iemand z'n handen niet afwast na het plassen.
Wel als ze daarna eten gaan koken voor het gezamelijke etentje of aan je deurknoppen zitten met hun pikvingers! :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')