abonnement Unibet Coolblue
pi_158813595
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 11:45 schreef Cavaliers het volgende:

[..]

Ik ben gewoon van mening dat Mathieu moet kappen met modderfietsen. Verspilling van talent.
Jij wil hem al direct op de weg zien? Hij maakt het veldrijden wel weer leuk om naar te kijken iedere week. Die rol gaat hij minder hebben op de weg. Daar is de kans om te winnen net wat minder groot natuurlijk. Al hoop ik ook dat hij niet al te lang wacht met de overstap hoor. Een etappe in de tour of meer, is wel leuker dan het winnen van een veldrit.
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
pi_158815073
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 11:53 schreef hardromacore2.0 het volgende:

[..]

En Woutgod moet wel blijven baggeren?
Wat van Aert doet interesseert me niet, die heeft nog niet half het talent van Mathieu.
pi_158815082
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 11:54 schreef Pro_Shifty het volgende:

[..]

Jij wil hem al direct op de weg zien?
Ja.

Heb je hem gezien in de ronde van België de afgelopen twee jaar?
pi_158815173
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 12:52 schreef Cavaliers het volgende:

[..]

Ja.

Heb je hem gezien in de ronde van België de afgelopen twee jaar?
Ik heb een wijs man ooit eens horen zeggen dat Mathieu geen schijn van kans maakt tegen Colombiaantje X.
pi_158817081
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 12:56 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ik heb een wijs man ooit eens horen zeggen dat Mathieu geen schijn van kans maakt tegen Colombiaantje X.
Tegen Miguel?

Daar is geen woord aan gelogen.

Daar is zelfs de grootste Mathieufanboy het mee eens.
pi_158819869
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 12:52 schreef Cavaliers het volgende:

[..]

Ja.

Heb je hem gezien in de ronde van België de afgelopen twee jaar?
Ja, ik heb de ronde van België gezien ja. Ik verschil ook niet van mening met je. Echter maakt Mathieu het kijken naar Veldrijden een stuk leuker. Ik kijk het ook als er geen Nederlanders meedoen. Maar wanneer Lars van der Haar of Mathieu vd Poel al die belgen aan gort rijden vind ik het toch een stuk leuker om te zien.

Aangezien Wout verre weg de beste Veldrijder is samen met Mathieu wordt er zonder Mathieu een stuk minder aan omdat Wout dan alles wint.

Dus ja...... Keuzes keuzes
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
  maandag 4 januari 2016 @ 18:05:22 #282
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_158822788
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 14:10 schreef Cavaliers het volgende:

Daar is zelfs de grootste Mathieufanboy het mee eens.
Schei eens uit zeg. Op het Carréfour d'Arbre rijdt Mathieu die Colombiaantjes zo verschrikkelijk ver uit de wielen, of ze stuiteren natuurlijk vanzelf de sloot in, dat ze dat op nog geen honderd Tourmalets dat ooit nog goed maken.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  maandag 4 januari 2016 @ 18:07:54 #283
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_158822842
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 16:00 schreef Pro_Shifty het volgende:

[..]

Ja, ik heb de ronde van België gezien ja. Ik verschil ook niet van mening met je. Echter maakt Mathieu het kijken naar Veldrijden een stuk leuker. Ik kijk het ook als er geen Nederlanders meedoen. Maar wanneer Lars van der Haar of Mathieu vd Poel al die belgen aan gort rijden vind ik het toch een stuk leuker om te zien.

Aangezien Wout verre weg de beste Veldrijder is samen met Mathieu wordt er zonder Mathieu een stuk minder aan omdat Wout dan alles wint.

Dus ja...... Keuzes keuzes
Ik riep op een ander Belgisch forum dat er zondag maar veel balken mogen liggen want op iedere balk verliest Van Aert toch 2 seconden op Meeusen, nou, de bagger die je dan over je heen krijgt, amaai.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_158823355
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 18:05 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Schei eens uit zeg. Op het Carréfour d'Arbre rijdt Mathieu die Colombiaantjes zo verschrikkelijk ver uit de wielen, of ze stuiteren natuurlijk vanzelf de sloot in, dat ze dat op nog geen honderd Tourmalets dat ooit nog goed maken.
Op Carréfour... over uitersten gesproken. Op de Alpe en de Angliru rijden Miguel en Quintana hem op een uur.
pi_158823972
Wat zien jullie liever:

Mathieu vd Poel die de komende 10 jaar een topper is in het veldrijden (dus meedoen voor overwinningen en een paar WK titels) of een carrière op de weg zoals Lars Boom die de afgelopen 10 jaar heeft gehad?

Ik ben dan toch geneigd voor het eerste.
Sowieso moet hij doen wat hij zelf het liefste doet.
pi_158824271
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 18:50 schreef TargaFlorio het volgende:
Wat zien jullie liever:

Mathieu vd Poel die de komende 10 jaar een topper is in het veldrijden (dus meedoen voor overwinningen en een paar WK titels) of een carrière op de weg zoals Lars Boom die de afgelopen 10 jaar heeft gehad?

Ik ben dan toch geneigd voor het eerste.
Sowieso moet hij doen wat hij zelf het liefste doet.
Mathieu is toch veel getalenteerder en vooral meer gedisciplineerd dan Boom..
  maandag 4 januari 2016 @ 19:02:07 #287
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_158824353
De vraag is natuurlijk of van der Poel zich op dezelfde manier zou gaan beperken als Boom dat doet, want uiteindelijk is dat al enkele jaren een eenzijdige renner die je alleen maar in Vlaamse koersen ziet. Zelfs die Tour-rit was gewoon een Vlaamse koers.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 4 januari 2016 @ 19:04:42 #288
14505 OProg
A Life in Music
pi_158824439
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 18:50 schreef TargaFlorio het volgende:
Wat zien jullie liever:

Mathieu vd Poel die de komende 10 jaar een topper is in het veldrijden (dus meedoen voor overwinningen en een paar WK titels) of een carrière op de weg zoals Lars Boom die de afgelopen 10 jaar heeft gehad?

Ik ben dan toch geneigd voor het eerste.
Sowieso moet hij doen wat hij zelf het liefste doet.
Als het deze keuze is dan veldrijden.
Maar dat is ook omdat Boom gewoon tegenvalt. Prachtige overwinning in de tour. Twee weekeinden is het voorjaar zonder podium of echt een stempel op de wedstrijd. En de andere leuke dingen zijn vanlanger geleden. Prologen vallen tegen laatste jaren, noem maar op.

Maar ik denk dat MVP veel meer iemand is die er alles uit wil halen dan Boom. Bij Boom laatste tijd denk ik vooral aan Nike en die kinderen die zelfs bij interviews er bij zitten.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_158824961
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 19:00 schreef Cavaliers het volgende:

[..]

Mathieu is toch veel getalenteerder en vooral meer gedisciplineerd dan Boom..
Volgens mij zeiden we van Boom ook dat hij klassiekers zou winnen.
Uiteindelijk is het erg tegengevallen.
pi_158825031
quote:
99s.gif Op maandag 4 januari 2016 19:02 schreef SaintOfKillers het volgende:
De vraag is natuurlijk of van der Poel zich op dezelfde manier zou gaan beperken als Boom dat doet, want uiteindelijk is dat al enkele jaren een eenzijdige renner die je alleen maar in Vlaamse koersen ziet. Zelfs die Tour-rit was gewoon een Vlaamse koers.
Dat is wel jammer ja. Van een veelzijdige renner die een proloog kon winnen en een heuvel over kon is het nu nog enkel RvV en P-R. En daar komt hij op het moment suprême vaak net te kort.
  maandag 4 januari 2016 @ 19:33:21 #291
14505 OProg
A Life in Music
pi_158825432
Ik denk dat het wel een voordeel is dat hij tegen het palmares van pa en opa op moet rijden. Met de juiste mentaliteit toch iets waar je voor wil gaan.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_158827040
Dat parcours waarop Mathieu wereldkampioen werd bij de junioren zegt genoeg over z'n mogelijkheden wat dat betreft, die doet echt niet alleen mee om de prijzen als er kilometers kasseien in een koers liggen...
Jack does it in real time...
  maandag 4 januari 2016 @ 20:54:52 #293
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_158828608
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 18:50 schreef TargaFlorio het volgende:
Wat zien jullie liever:

Mathieu vd Poel die de komende 10 jaar een topper is in het veldrijden (dus meedoen voor overwinningen en een paar WK titels) of een carrière op de weg zoals Lars Boom die de afgelopen 10 jaar heeft gehad?

Ik ben dan toch geneigd voor het eerste.
Sowieso moet hij doen wat hij zelf het liefste doet.
Zo wie zo is het geen vergelijk. Mathieu die in het veld veel technischer is dan Boom ooit was. Daarnaast zie ik Mathieu op de weg een grotere toekomst hebben dan z'n vader, ja eerlijk. Want ik zie hem op termijn ook wel LBL en RVV winnen en een betere ronderenner worden met een hele behoorlijke tijdrit. Kan zo maar de Tom Boonen, maar dan zonder witte neus, van Nederland worden hoor.

Aan de andere kant kun je zeggen, wat is een cyclocross seizoen zonder Mathieu. Ik zal dan nog wel eens gaan kijken, maar er niet voor thuis blijven om Van Aert voor de zoveelste keer met een straatlengte voorsprong te zien winnen, terwijl het in het geheel niet spectaculair oogt.

In het veld blijven is op dat nivo jezelf risicoloos in een jaar of 10 onafhankelijk fietsen met een behoorlijk kapitaal op de bank. Kan hij echter goed mee in de klassiekers boven de 200 km dan zal dat een grotere uitstraling hebben. Lukt het niet, dan kan hij met zijn techniek als pakweg 28 jarige nog met gemak in het veld terugkeren en daar de volgende 7 a 8 jaar een hele grote meneer worden.

Dus: JA, hij moet het op de weg tenminste proberen, en dan vanaf half december tot aan het WK het veldrijden in z'n opbouw programma meenemen, al was het alleen maar om Wuyts ieder jaar een extra bypass te bezorgen (nee dat gun ik die woordkunstenaar nu ook weer niet).

[ Bericht 0% gewijzigd door buzz1291 op 04-01-2016 22:02:09 ]
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  maandag 4 januari 2016 @ 21:35:39 #294
14505 OProg
A Life in Music
pi_158830174
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 20:54 schreef buzz1291 het volgende:

...maar er niet voor thuis blijven om Van Aert voor de zoveelste keer met een straatlengte voorsprong te zien winnen, terwijl het in het geheel niet spectaculair oogt.
Tenzij de carrière van Van Aert een Wellens-scenario kent.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_158830715
quote:
11s.gif Op maandag 4 januari 2016 21:35 schreef OProg het volgende:

[..]

Tenzij de carrière van Van Aert een Wellens-scenario kent.
Dat geloof ik niet.

Maar het scenario van Buzz is misschien het beste, overstap naar de weg maar wel wat blijven crossen. Wordt het op de weg niet top dan terugkeer naar de cross.
  maandag 4 januari 2016 @ 22:06:47 #296
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_158831516
quote:
11s.gif Op maandag 4 januari 2016 21:35 schreef OProg het volgende:

[..]

Tenzij de carrière van Van Aert een Wellens-scenario kent.
Die vergelijking wil ik bewust, kop in het zand, niet maken. Wellens, kon tot 2003 toch maar met moeite bij de Elite aanhaken, gelijk WvA die er bij de junioren niet aan te pas kwam, en daarvoor in gecombineerde beloften -elite wedstrijden altijd als een te klein moteurke werd bestempeld. En dan is daar ineens seizoen 2002/2003 niet langer geworden, maar wel drie keer zo breed. Ik heb het altijd de de twee jaar opgepompt genoemd. De maleur daarna is bekend.

Maar ik hoop voor Wout en het veldrijden dat het Wellens scenario hem bespaard blijft. Want wat is er leuker dan Wout zich iedere week uit de naad zien fietsen en winnen totdat Mathieu verschijnt en na half december geen 2 wedstrijden meer verliest. w/
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_158940457
quote:
'Piek van meer dan 1,1 miljoen kijkers voor Soudal Leuven'

De kijkcijfers en toeschouwersaantallen tijdens de eindejaarsperiode bewijzen dat het veldrijden nog nooit zo populair was. De vijf crossen van organisator Golazo sports in die weken scoorden beter dan ooit. Leuven -zonder een pak toppers- piekte zelfs met meer dan één miljoen kijkers.

“Sinds de Scheldecross in Antwerpen pieken de kijkcijfers naar nooit geziene hoogtes”, weet Christophe Impens van Golazo sports, organisator van de Bpost Bank Trofee, de Soudal Classics, de Wereldbeker Namen en de Superprestige in Francorchamps. “Maar ook op de cross zelf was het publiek in de voorbije periode talrijker aanwezig dan in de jaren ervoor. Zowel in Antwerpen, Namen, Loenhout, Baal als Leuven noteerden we een recordopkomst. Het is duidelijk dat het veldrijden nog niet over zijn hoogtepunt heen is. Veel mensen komen als neutrale supporter naar een veldrit en komen er de unieke sfeer opsnuiven.”

Piek van 1.118.000
Ook de twee Waalse topcrossen doen het uitstekend op het vlak van kijkcijfers én toeschouwers. De UCI Wereldbeker op de Naamse Citadel was het bewijs dat het veldrijden in Wallonië ook bestaansrecht heeft. En liefst 778.500 mensen bekeken de uitgebreide samenvatting van de Superprestige Francorchamps op VRT. Er werden overigens kijkcijferrecords gebroken in de voorbije weken. De Kwadro Grote Prijs Sven Nys haalde een piek van 1.027.000 kijkers en de Soudal Cyclocross Leuven werd zelfs de best bekeken veldrit van het huidige seizoen. Gemiddeld 878.000 kijkers, met een piek van 1.118.000, zagen de talentvolle Toon Aerts naar de overwinning stormen in Leuven.

“Leuven is inderdaad een uitschieter. We noteerden een nooit gezien aantal toeschouwers en TV-kijkers voor die cross die aan het eind van een hele drukke veertiendaagse komt. In oktober rezen hier en daar wat twijfels over de publieke interesse voor de cross, maar deze cijfers bewijzen dat het veldrijden nog lang niet aan het einde van zijn latijn is”, besluit Impens.
Bron: veldritkrant.be
pi_158940488
quote:
Hansgrohe Superprestige ook volgend seizoen gratis voor Telenetabonnees

Veel heisa begin dit seizoen over de komst van Telenet in het veldrijden. Vooral twijfel over de positieve intenties van het mediabedrijf. Na drie maanden maken we een balans op en stellen vast dat het allemaal best meevalt. En dat de storm gelukkig ook wat geluwd is.

Gopro's (kleine camera's) op de fiets. Een kabelbaan die de renners in close-up blijft volgen. Een studio met nabeschouwingen van de wedstrijden. Een speciale uitschuifbare kraan die de Kuil in Zonhoven en de 'Muur' in Francorchamps nog beter in de huiskamers brengt. Het zorgde de voorbije maanden voor mooie beelden, die -we moeten niet flauw doen- een meerwaarde opleverden voor de kijker.

"We zijn in het veldrijden gestapt met als doel het produkt 'veldrijden op TV' naar een hoger niveau te tillen", vertelt Manu Leroy van Telenet. "Daarvoor investeren we. En ja, we hebben de wind van voor gekregen. Omdat we het veldrijden achter een paywall (betaalmuur, red) zouden steken, onder meer. Maar ondertussen zijn de reacties inderdaad gematigder. De mensen stellen immers vast dat we het goed voorhebben met de sport. En het wordt in de toekomst alleen maar positiever."

Extra's
Het moet gezegd, toen VIER besliste om te stoppen met zijn sportaanbod, was er even sprake van paniek. De komst van Telenet is dan ook een geschenk. Alle wedstrijden van de Hansgrohe Superprestige die niet op VRT te zien zijn, worden door Telenet op hun open kanaal 11 uitgezonden. Alleen wie geen Telenetklant is (75 tot 80 procent van Vlaanderen is dat wel, red), kan de wedstrijden niet live volgen. Maar die krijgt wat later wel een uitgebreide samenvatting op Sporza.

Wie Telenet-klant is, en daarbovenop overeen PlaySports-abonnement beschikt, krijgt een pak extra's op de andere kanalen van Telenet. "De feedback die we uit het wereldje krijgen, is bijzonder positief", aldus Leroy. "We gaan dan ook op de ingeslagen weg verder. Die toegevoegde waarde willen we blijven uitbouwen."

Alleen de niet-Vlamingen, die vroeger de Superprestigemanches op het internet konden volgen, blijven voorlopig in de kou staan. Maar volgens Leroy wordt ook dat in de toekomst opgelost. "In alle eerlijkheid, die reflex hebben we niet gehad. De wedstrijden van de Wereldbeker zijn over de hele wereld online te volgen via het UCI-kanaal. Maar ondertussen weten we dat de voorbije jaren bijvoorbeeld de Amerikanen de Superprestige online volgden. Daar gaan we een mouw aan passen."

Ook volgend seizoen gratis op Kanaal 11

Telenet maakte bij de opstart in september-oktober één fout: de communicatie naar de kijker liep mank. Waardoor velen de weg naar 'kanaal 11' niet vonden. "Mea culpa van onze kant. Dit hebben we onderschat", geeft Leroy toe. "Er werd te weinig gecommuniceerd. Ondertussen is dat probleem verholpen. Ik heb trouwens goed nieuws: twee weken geleden is beslist dat ook volgend seizoen de Superprestigemanches op het open kanaal te zien zullen zijn. Alleen de losse crossen, die voorheen echter niét werden uitgezonden, blijven op betaaltelevisie'."

Logisch, want Telenet is ook geen OCMW-instelling. Blijven we met één grote vraag zitten: wat zijn de kijkcijfers? Maar ook daar blijken de vooroordelen niet te kloppen. Leroy: "We maken geen kijkcijfers bekend, maar kunnen wel vertellen dat we zeer tevreden zijn met de resultaten.”
Bron: veldritkrant.be

Voor Ziggo abonnees is de SP gewoon gratis te zien op kanaal 14.
  vrijdag 8 januari 2016 @ 21:23:06 #299
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_158940834
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 21:12 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Bron: veldritkrant.be
Ik denk dat het eerder met het Nys-effect te maken heeft. Iedereen wil hem voor de laatste keer nog een keer zien rijden.

Voor de cross is het te hopen dat Van Aert en Van der Poel nog lang blijven meedoen...
pi_158978447
Gaan we dit NK nog ergens live kunnen volgen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')