abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  Moderator woensdag 2 januari 2019 @ 10:21:11 #276
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184156320
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
2s.gif Op woensdag 3 januari 2018 11:43 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb als doelstelling geen maand meer eruit dan erin. Dat was in 2016 gelukt op de maand maart na. En vorig jaar (2017) zat ik op twee maanden meer eruit dan erin, januari en maart. Dus dit jaar maar weer proberen beter op te passen in januari en maart.
Dit jaar ook weer niet gelukt, weer de maand maart maar dit jaar ook de maand oktober omdat ik toen de vakantie betaald heb. Volgend jaar beter. (ik heb mezelf een versterker beloofd als het lukt :D )
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
LPs | CDs
  woensdag 2 januari 2019 @ 10:22:26 #277
36431 bleiblei
Toogmakker©
pi_184156333
oeh, leuke kick. genoeg opzij gezet, maar door 6k verlies op de beurs in Q4 toch minder geld beschikbaar dan gepland :P .
pi_184156450
Nee. Doel niet gehaald. Geef teveel uit aan kleine dingen enzo die eigenlijk niet nodig zijn.
  woensdag 2 januari 2019 @ 10:35:31 #279
72712 Renesite
Deze exkutmod is geverifieerd
pi_184156456
Nee, dat niet. Maar wel genoten en een mooi huis neergezet :) ! En een nieuwe auto 8-)
 | <3 Triquester...
HET IS RENÉ MET EEN STREEPJE-OP-DE-LAATSTE-E!!!!
  Moderator woensdag 2 januari 2019 @ 10:37:28 #280
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184156479
Voordat ik ooit een huis bij elkaar gespaard heb, denk dat me dat niet gaat lukken.
LPs | CDs
  woensdag 2 januari 2019 @ 10:42:48 #281
72712 Renesite
Deze exkutmod is geverifieerd
pi_184156530
quote:
2s.gif Op woensdag 2 januari 2019 10:37 schreef Bosbeetle het volgende:
Voordat ik ooit een huis bij elkaar gespaard heb, denk dat me dat niet gaat lukken.
Oh nee, zeker twee-derde is van de bank. Als ik kijk naar wat mijn buren al hebben gekregen voor hun huis, zou de helft eerder benaderbaar zijn.
 | <3 Triquester...
HET IS RENÉ MET EEN STREEPJE-OP-DE-LAATSTE-E!!!!
pi_184158383
Exacte getallen weet ik niet, maar ben wel blij met de voortgang. Ik denk dat ik zo'n 17.5k heb kunnen aflossen op de hypotheek en dat is op dit moment mijn grootste doel. Zo snel mogelijk het appartement vrij hebben van een hypotheek. Dit jaar ben ik ook in dit appartement verhuisd en mijn doel voor het jaar 2019 is om ongeveer 20k af te lossen op de hypotheek.
  woensdag 2 januari 2019 @ 13:43:08 #283
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_184159550
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 10:22 schreef bleiblei het volgende:
oeh, leuke kick. genoeg opzij gezet, maar door 6k verlies op de beurs in Q4 toch minder geld beschikbaar dan gepland :P .
Ik heb ongeveer hetzelfde ja, door fikse verliezen op de beurs niet aan mn doel gekomen. Maar in elk geval had ik op 31-12 meer dan op 1-1 dus dan ben ik toch wat gegroeid,

Komend jaar wil ik een vast bedrag elke maand als ik mn loon krijg op een spaarrekening gaan zetten. Zodat ik daar ook wat opbouw en dan kijk ik wel.

Tellen jullie trouwens de maandelijkse aflossing van de hypotheek ook als sparen?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_184159566
Wederom meer geld eruit dan erin
  Moderator woensdag 2 januari 2019 @ 13:44:31 #285
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184159584
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 13:43 schreef AQuila360 het volgende:
Tellen jullie trouwens de maandelijkse aflossing van de hypotheek ook als sparen?
Dat lijkt meer eerder schuld aflossen.. :P
LPs | CDs
  woensdag 2 januari 2019 @ 13:46:20 #286
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_184159626
quote:
2s.gif Op woensdag 2 januari 2019 13:44 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat lijkt meer eerder schuld aflossen.. :P
Ja eigenlijk wel ja, maar je vermogen stijgt dan wel opzich. Dus dat bedrag wil ik toch ergens bij mee tellen. en het deel wat je aflost is dan wel van jezelf dus ook weer een soort spaarpotje waar je eigenlijk niets mee kan.
  Moderator woensdag 2 januari 2019 @ 13:47:38 #287
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_184159654
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 13:46 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Ja eigenlijk wel ja, maar je vermogen stijgt dan wel opzich. Dus dat bedrag wil ik toch ergens bij mee tellen. en het deel wat je aflost is dan wel van jezelf dus ook weer een soort spaarpotje waar je eigenlijk niets mee kan.
Nee, ik tel het niet onder het kopje sparen, maar onder het kopje 'aflossen'. :)
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 2 januari 2019 @ 13:49:51 #288
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_184159699
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 13:47 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nee, ik tel het niet onder het kopje sparen, maar onder het kopje 'aflossen'. :)
Ok, maar je telt het wel mee als vermogensgroei neem ik aan? of in elk geval je schuld is lager dat je bezittingen zijn meer geworden?
  Moderator woensdag 2 januari 2019 @ 13:50:27 #289
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184159708
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 13:46 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Tja reken je je huis dan ook geld waar je direct wat mee kunt doen?
LPs | CDs
  Moderator woensdag 2 januari 2019 @ 13:50:58 #290
16180 crew  CoolGuy
pi_184159722
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 13:49 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Ok, maar je telt het wel mee als vermogensgroei neem ik aan? of in elk geval je schuld is lager dat je bezittingen zijn meer geworden?
Ja, dat zet ik zo niet op papier hoor, want ik heb gewoon een kopje hypotheek, waar dan weer wat op is afgelost dus dat bedrag wat daar staat is dan lager geworden.

Maar dat bedrag wat het lager is geworden doe ik niet er ergens anders bij optellen. :)
  woensdag 2 januari 2019 @ 13:56:11 #291
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_184159843
quote:
2s.gif Op woensdag 2 januari 2019 13:50 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Tja reken je je huis dan ook geld waar je direct wat mee kunt doen?
Hoe bedoel je dat precies?

Mijn vraag komt meer voor uit het feit dat ik het daar laatst met een vriend over had, hij heeft een aflossingvrije hypotheek en ik moet elke maand 400,- aan aflossing betalen. En hij zag aflossen echt als kosten dus als geld wat je kwijt bent. Maar ik ben het daar niet mee eens.

Dit is ook wel wat je vaak hoort van mensen die huren, ''je bent even veel kwijt aan de hypotheek'', (klopt maar een deel is aflossing en dat zijn geen kosten volgens mij)

Hij heeft wel die 400,- op zak kunnen houden maar z'n schuld is even hoog gebleven en die van mij lager dus vandaar ik dat ergens wel mee wil tellen dus schoof ik het nu maar bij de overwaarde en dus als een soort spaarpotje.

Dus ik wil een bedrag los sparen en daarnaast zie ik die aflossing ook als sparen/verlagen van schuld.
  Moderator woensdag 2 januari 2019 @ 13:58:55 #292
16180 crew  CoolGuy
pi_184159915
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 13:56 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Mijn vraag komt meer voor uit het feit dat ik het daar laatst met een vriend over had, hij heeft een aflossingvrije hypotheek en ik moet elke maand 400,- aan aflossing betalen. En hij zag aflossen echt als kosten dus als geld wat je kwijt bent. Maar ik ben het daar niet mee eens.

Hij heeft wel die 400,- op zak kunnen houden maar z'n schuld is even hoog gebleven en die van mij lager dus vandaar ik dat ergens wel mee wil tellen dus schoof ik het nu maar bij de overwaarde en dus als een soort spaarpotje.

Dus ik wil een bedrag los sparen en daarnaast zie ik die aflossing ook als sparen/verlagen van schuld.
Maar, waarom is dat zo belangrijk dan? :) Ik zie het gewoon als een schuld die ik heb, die ik elke maand + elk jaar aflos, en dat totaalbedrag wat daar nog open staat wordt lager. Waarom moet je dat deel dat je hebt afgelost dan ergens anders per sé bij optellen? Gewoon uit pure interesse :)
  Moderator woensdag 2 januari 2019 @ 14:04:32 #293
9859 crew  Karina
Woman
pi_184160064
quote:
99s.gif Op woensdag 3 januari 2018 11:46 schreef Karina het volgende:
Ja: ik wilde niks sparen en dat is behaald.
Net als vorig jaar alleen heb ik zelfs helaas van mijn spaargeld af en toe moeten opnemen.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  woensdag 2 januari 2019 @ 14:05:45 #294
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_184160087
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 13:58 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Maar, waarom is dat zo belangrijk dan? :) Ik zie het gewoon als een schuld die ik heb, die ik elke maand + elk jaar aflos, en dat totaalbedrag wat daar nog open staat wordt lager. Waarom moet je dat deel dat je hebt afgelost dan ergens anders per sé bij optellen? Gewoon uit pure interesse :)
Het is niet echt belangrijk alleen ik zie het echt als sparen omdat ik een spaarpotje in mn huis opbouw als het ware. Dus wat ik doe is de aanschafprijs minus de hypotheek = wat ik aan soort van overwaarde heb.

Maar dat komt eigenlijk weer voort uit die discussie of een aflossing kosten zijn.

Maar ik wil een X bedrag gaan sparen per maand dit jaar en daar dan ook de aflossing bij opnemen.
  Moderator woensdag 2 januari 2019 @ 14:06:41 #295
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184160110
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 13:56 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Dit is ook wel wat je vaak hoort van mensen die huren, ''je bent even veel kwijt aan de hypotheek'', (klopt maar een deel is aflossing en dat zijn geen kosten volgens mij)

Je hypotheek gooi je gedeeltelijk weg en gedeeltelijk stop je het in je huis.

Maar daarmee ben je nog niet aan het sparen met je bent je huis aan het aflossen. Als ik een stofzuiger koop zeg ik toch ook niet dat ik aan het sparen ben. Of reken jij elk ding dat je koopt als een iets wat bij je vermogen hoort.
LPs | CDs
  woensdag 2 januari 2019 @ 14:10:31 #296
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_184160202
quote:
2s.gif Op woensdag 2 januari 2019 14:06 schreef Bosbeetle het volgende:

Maar daarmee ben je nog niet aan het sparen met je bent je huis aan het aflossen. Als ik een stofzuiger koop zeg ik toch ook niet dat ik aan het sparen ben. Of reken jij elk ding dat je koopt als een iets wat bij je vermogen hoort.
Nee alleen een huis omdat ik er vanuit ga dat dat over 30 jaar nog wat waard is, maar ik snap je punt wel ja.

Maargoed ik tel gewoon de overwaarde mee als vermogen en dat stijgt bij aflossen natuurlijk wel dus daar kan ik het dan wel bij kwijt.
pi_184160223
Begin dit jaar het restant van mijn huis afbetaald, sindsdien spaar ik als een malle. Het bedrag wat een ander aan wonen betaalt gaat in mijn vervroegd pensioenpotje.
  Moderator woensdag 2 januari 2019 @ 14:12:23 #298
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184160260
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 14:10 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Nee alleen een huis omdat ik er vanuit ga dat dat over 30 jaar nog wat waard is, maar ik snap je punt wel ja.

Maargoed ik tel gewoon de overwaarde mee als vermogen en dat stijgt bij aflossen natuurlijk wel dus daar kan ik het dan wel bij kwijt.
Tja ik zie bij vermogen gewoon het geld voor me wat je dit moment kunt uitgeven. Vind het ook altijd vreemd als mensen die aandelen hebben zeggen dat ze geld hebben verloren of geld hebben gekregen als ze het nooit verzilveren. Dan gebeurt er eigenlijk dus gewoon niets. Pas als je aandelen verkoopt heb je winst of verlies tenopzichte van wanneer je ze kocht tussendoor niet.
LPs | CDs
  woensdag 2 januari 2019 @ 14:16:01 #299
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_184160349
quote:
2s.gif Op woensdag 2 januari 2019 14:12 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Tja ik zie bij vermogen gewoon het geld voor me wat je dit moment kunt uitgeven. Vind het ook altijd vreemd als mensen die aandelen hebben zeggen dat ze geld hebben verloren of geld hebben gekregen als ze het nooit verzilveren. Dan gebeurt er eigenlijk dus gewoon niets. Pas als je aandelen verkoopt heb je winst of verlies tenopzichte van wanneer je ze kocht tussendoor niet.
Snap ik ook wel maar ik heb toen ik dat huis kocht ook zelf nog een behoorlijk bedrag ingebracht, als ik dan jouw manier volg is dat geld verdwenen? Of tenminste als ik dat niet gedaan had dan had ik dat geld nog steeds op mn rekening gehad en had ik meer gehad.

Ik heb overal en nergens geld inzitten dus ik zoek een manier om dat toch op een of andere manier inzichtelijk te maken en een deel daarvan is toch ook het eigen huis.

Maar voor die aflossingen en het ingebrachte geld ga ik gewoon de aanschafprijs minus hypotheek aanhouden en dat tel ik mee (dan hou ik dus ook geen rekening met gestegen huisprijzen want dan reken je je idd rijk.)
  Moderator woensdag 2 januari 2019 @ 14:24:52 #300
16180 crew  CoolGuy
pi_184160530
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 14:05 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Het is niet echt belangrijk alleen ik zie het echt als sparen omdat ik een spaarpotje in mn huis opbouw als het ware. Dus wat ik doe is de aanschafprijs minus de hypotheek = wat ik aan soort van overwaarde heb.

Maar dat komt eigenlijk weer voort uit die discussie of een aflossing kosten zijn.

Maar ik wil een X bedrag gaan sparen per maand dit jaar en daar dan ook de aflossing bij opnemen.
Dit is heel verstandig.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')