abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6921309
Wat is Citrix nou precies voor een systeem? En kent iemand Power Fuse?
pi_6921380
Power fuse ken ik niet.

Citrix is een terminal systeem. Dus alle data staat op de server en jij ziet alleen het beeld. Werkt via windows terminal server alleen sneller en beter dan microsoft toen zelf ontwikkelt heeft voor windows

donderdag 21 november 2002 @ 12:02:15 #3
15329 gizmo4ever
Eens kijken hoe lang de ondert
pi_6921381
citrix is een systeem waardoor computer van afstand met hun account in kunnen loggen op een server (alleen windows 2000 geloof ik) en dan hun hele account daar over kunnen nemen. ze zien dus op hun scherm precies wat ze op de andere computer doen
  donderdag 21 november 2002 @ 12:03:40 #4
13250 Lod
Sapere aude!
pi_6921405
Citrix is een terminal server client systeem. Hiermee kun je op een client-pc een, bijvoorbeeld, windows-omgeving simuleren die eigenlijk op een server draait. Het lijkt op terminal server van M$ (en remote desktop) maar het heeft wat extra's geloof ik.
Power fuse is volgens mij de webapplicatie om via een browser een Citrix-sessie op te starten. Hier op mijn werk gebruiken we dat ook. http://vetnet.vet.uu.nl
GNU Terry Pratchett
pi_6921459
quote:
Op donderdag 21 november 2002 12:03 schreef Lod het volgende:
Citrix is een terminal server client systeem. Hiermee kun je op een client-pc een, bijvoorbeeld, windows-omgeving simuleren die eigenlijk op een server draait. Het lijkt op terminal server van M$ (en remote desktop) maar het heeft wat extra's geloof ik.
Power fuse is volgens mij de webapplicatie om via een browser een Citrix-sessie op te starten. Hier op mijn werk gebruiken we dat ook. http://vetnet.vet.uu.nl
Dan was mijn gedacht over Citrix dus toch goed.
Power Fuse is dus een emulatieprogramma zoals Client Access voor een AS/400 systeem?
  donderdag 21 november 2002 @ 12:10:06 #6
32966 Flying_Vee
Toyota Corolla G6R _O_
pi_6921516
quote:
Op donderdag 21 november 2002 12:02 schreef erikh het volgende:
Power fuse ken ik niet.

Citrix is een terminal systeem. Dus alle data staat op de server en jij ziet alleen het beeld. Werkt via windows terminal server alleen sneller en beter dan microsoft toen zelf ontwikkelt heeft voor windows

Ik werk al meer dan 2 jaar met die @#$%^@@ Citrix servers en geloof me sneller en beter is het dus echt niet
zo traag als poep en niet bepaald stabiel
"Censuur is de dood van de democratie"
  donderdag 21 november 2002 @ 12:12:57 #7
13250 Lod
Sapere aude!
pi_6921564
quote:
Op donderdag 21 november 2002 12:07 schreef _Flea_ het volgende:

[..]

Dan was mijn gedacht over Citrix dus toch goed.
Power Fuse is dus een emulatieprogramma zoals Client Access voor een AS/400 systeem?

nee geen emulatieprogramma. Eerder een programma om via het Internet een citrixsessie naar een bepaalde server op te starten. De eerste keer vraagt hij ook of hij Citrix-programma's mag installeren. Er wordt dan lokaal een soort ICA-client geinstalleerd.
Het lijkt wel op het Mainframe-systeem. Hier op de faculteit wordt het nu geïmplementeerd en er komen overal in de behandelkamers, operatiekamers en stallen e.d. komen Eizo-terminals te staan. Dit zijn gewoon een beeldscherm met toetsenbord en een muis die op het netwerk staan en via citrix een windows2000 sessie draaien.
GNU Terry Pratchett
pi_6921878
FOUT

CITRIX =
zoals al eerder gezegd een terminal server programma, je kunt zowel een desktop overnemen als ook een applicatie opstarten van de server, het lijkt dan net alsof deze applicatie op jouw pc loopt maar in werkelijkheid krijg je alleen maar de beelden door. Het echte rekenwerk vindt op de server plaats zo kun je zelfs Photoshop op een 486"er draaien

POWERFUSE =
powerfuse bouwt als het ware een jasje om je windows heen. Je kunt nu als beheerder de desktop van iemand instellen. Het is dan ook onmogenlijk om programma's op te starten waarvoor je niet de rechten hebt. Dit alles kun je ook met de pollicies van win2k doen alleen met powerfuse gaat het makkelijker en is het veiliger.

NFUSE =
Met NFuse kun je toegang via internet krijgen tot de Citrix server. dit alles loopt over VPN en meestal (aanbevolen) met een SSL encryptie.
Je kunt nu naar een website gaan, op deze website log je in en dan zie je alle Citrix programma's van je bedrijf staan die jij met jouw (powerfuse) rechten mag opstarten. Om gebruik te kunnen maken van NFuse heb je wel een ICA client nodig, deze krijg je echter automatisch aangeboden als je een NFuse website wil opgaan.

donderdag 21 november 2002 @ 12:43:37 #9
32831 ramsesii
Geen steen maar wel een KEI
pi_6922089
quote:
Op donderdag 21 november 2002 12:31 schreef ExcaliburDexter het volgende:
FOUT

CITRIX =
zoals al eerder gezegd een terminal server programma, je kunt zowel een desktop overnemen als ook een applicatie opstarten van de server, het lijkt dan net alsof deze applicatie op jouw pc loopt maar in werkelijkheid krijg je alleen maar de beelden door. Het echte rekenwerk vindt op de server plaats zo kun je zelfs Photoshop op een 486"er draaien

precies, maar photoshop op een 486 gaat denk ik niet lukken... de client heeft ook wel wat grafische kracht nodig... maar het is bedoeld voor bijvoorbeeld office applicaties en maatwerkpakketten. Dus niet voor video/foto en tekenwerk.
Ik ben niet gladjes, eerder harig.
Weet waar ik het over heb want ik ben meerderjarig.
pi_6922181
quote:
Op donderdag 21 november 2002 12:43 schreef ramsesii het volgende:

[..]

precies, maar photoshop op een 486 gaat denk ik niet lukken... de client heeft ook wel wat grafische kracht nodig... maar het is bedoeld voor bijvoorbeeld office applicaties en maatwerkpakketten. Dus niet voor video/foto en tekenwerk.

was maar een voorbeeld citrix komt nog niet eens hoger dan 16mil kleuren en voor photoshop is dat funest. De client hoeft in principe alleen maar de beelden en input door te krijgen / geven, zelf hoeft hij helemaal niks te berekennen. Je hebt dus echt genoeg aan een 486 DX/2 66Mhz met windows CE
pi_6922420
Citrix is dus de bedenker van dit alles. Het is (was) gebaseerd op Win NT. Maar dan als multi-user uitvoering. Citrix heeft dus ooit gevraagd aan Microsoft om de bron code van NT 4, deze hebben ze inderdaad gekregen (nou jam gekocht dan, voor een habbekrats). Daarmee hebben ze een nieuwe kernel gebakken die multi-user was. Dit werd een succes en Microsoft wilde dit idee zelf overnemen in NT 5. Dit zou het einde van Citrix betekenen, dus werd de deal gesloten dat Microsoft de Windows clients zou voorzien en Citrix de andere markt zoals Unix in al zijn varianten. Want het protocol waarmee de thin clients draaien (ICA) is transparant voor het gebruikte OS. Alleen moet je tegenwoordig voor je Unix clients (die gratis zijn) dus wel eerst Metaframe kopen, een add-on op je Terminal Server Edition OS. Hiermee verdient Citrix dus zijn geld.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_6942012
Bij mijn weten was Citrix oorspronkelijk van IBM en bedoelt om legacy systemen te ontsluiten.

We hebben het wel eens op een NT server laten draaien. Per client heb je minimaal 8 Mb nodig en als je een 16 bits applicatie hebt gaat het mis, dan kun je net zoveel clients hebben als er cpu's zijn.

Atheism is a non-prophet organisation.
pi_6948325
quote:
Op donderdag 21 november 2002 12:10 schreef Flying_Vee het volgende:

[..]

Ik werk al meer dan 2 jaar met die @#$%^@@ Citrix servers en geloof me sneller en beter is het dus echt niet
zo traag als poep en niet bepaald stabiel

Citrix Metaframe is een zeer goed produkt, hoe kun je het zo ver krijgen als jij?

- Te beperkte hardware, die server is al die desktops aan het uitvoeren, dat kost CPU tijd en geheugen.
- Lastige applicaties, applicaties zijn meestal niet voor multi-user toepassing gemaakt, dus je moet tunen en de toepassingen aanpassen zodat ze zich netjes gedragen.
- Slechte configuratie.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')