abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  zondag 27 mei 2018 @ 08:52:56 #251
134538 chansadres
Black & White
pi_179416853
registreer om deze reclame te verbergen
Damn, sinds een klein jaartje redelijk actief op Kickstarter. Kom ik er achter dat ik komend jaar nog 13 spellen moet gaan ontvangen :D
Mijn backlog, wat doe ik mezelf aan :'(
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
  zondag 27 mei 2018 @ 08:58:30 #252
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_179416944
quote:
10s.gif Op zondag 27 mei 2018 08:52 schreef chansadres het volgende:
Damn, sinds een klein jaartje redelijk actief op Kickstarter. Kom ik er achter dat ik komend jaar nog 13 spellen moet gaan ontvangen :D
Mijn backlog, wat doe ik mezelf aan :'(
Herkenbaar...
pi_179417256
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 18:50 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Gaan er nog mensen naar de 999 outlet?
Ja, is wel het idee om daar vandaag eens naartoe te gaan :)
  zondag 27 mei 2018 @ 09:28:31 #254
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_179417343
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 18:50 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Gaan er nog mensen naar de 999 outlet?
Gezien de enorme drukte (en bijbehorende bloedhitte) van vorige keer passen wij nu even. Maandag komt dat speciale spellenpakket op hun site, daar kijken we nog wel even naar.

Voor hen die wel gaan; veel plezier!
pi_179417405
Ik ben aan het wachten tot mijn man wakker is. Even kijken of het nog de moeite is om dan die kant op te rijden.
I solemnly swear i'm up to no good
  Redactie Sport zondag 27 mei 2018 @ 09:42:47 #256
274204 crew  Mexicanobakker
Winnaar WIDM prono 2017
pi_179417519
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 09:50 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ja, vond het leuker dan verwacht. Alleen zitten er wel een paar veelste sterke (‘blokkerende’) kaarten in waardoor het al snel minder leuk wordt. Maar die kaarten laat je er de volgende keer dan gewoon uit.
Ik vind het juist andersom, de te zwakke kaarten zijn niet interessant (daarom zijn die ook buiten de 2e editie gehouden) en dus kun je die er beter uit doen
Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny
pi_179430736
quote:
1s.gif Op zondag 27 mei 2018 09:28 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Gezien de enorme drukte (en bijbehorende bloedhitte) van vorige keer passen wij nu even. Maandag komt dat speciale spellenpakket op hun site, daar kijken we nog wel even naar.

Voor hen die wel gaan; veel plezier!
Wij waren er vanmiddag en toen viel het best wel mee aan drukte :)

Nmbr 9, Het Dorp + uitbreiding de haven, 30 seconds, een uitbreiding voor Agricola en De 7 geitjes hebben we gekocht.
Pakket hebben we zien staan, vonden wij niet heel boeiend aan inhoud.
pi_179431544
Niet meer geweest helaas. Dus in november dan maar :{
pi_179433794
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 18:10 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik heb dat kennismakingsspel van dominion. Vind het erg leuk dus ga ook de gewone kopen.

---------------

Hebben laatst hoogspanning gekocht. Lang spel maar wel erg leuk. We zijn al weg goed in het elkaar zo moeilijk mogelijk maken. Ben benieuwd naar de uitbreidingen.

Heeft iemand ticket to ride nordic countries? Ik vroeg me af of het echt een aanvulling is voor twee personen. En of het ook weer net even anders is zoals bijvoorbeeld uk, rails and sails. Die laatste twee hebben we al.
Ik heb Nordic Countries nooit gespeeld, maar met 2 spelers spelen wij bijna altijd Oostenrijk/Zwitserland. Een wat kleiner bord is met 2 spelers stukken leuker dan het basisspel naar mijn mening.
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
pi_179433978
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 21:23 schreef FrankRicard het volgende:

[..]

Ik heb Nordic Countries nooit gespeeld, maar met 2 spelers spelen wij bijna altijd Oostenrijk/Zwitserland. Een wat kleiner bord is met 2 spelers stukken leuker dan het basisspel naar mijn mening.
Uitbreiding ticket to ride 1912 en dan alleen big cities spelen maakt het met 2 personen ook wel uitdagender :)
  vrijdag 8 juni 2018 @ 10:38:50 #261
237147 nickhguitar
Held van beroep
pi_179670397
Afgelopen week weer even naar de lokale spellenboer geweest en hier 2 spellen in de handen gehad waar ik er uiteindelijk 1 van mee naar huis heb genomen: Photosynthesis. Leuk spel waarbij je tegen 1,2 of 3 andere mensen strijdt om een plekje in de zon op een eiland. Dit doe je door bomen te planten en te laten groeien. Afhankelijk van hoeveel zon deze bomen vangen kun je acties uitvoeren met als uiteindelijk doel natuurlijk het behalen van zoveel mogelijk punten. Elke boom geeft natuurlijk ook schaduw waardoor je de bomen van je tegenstanders kunt blokkeren wat betreft het scoren van punten. De zon draait om het bord heen waardoor de situatie elke keer anders is.

Het andere spel is Azul. Ik ben wel gevoelig voor sterk thematische spellen en daardoor heb ik voor Photosynthesis gekozen, maar ik heb zeker in gedachten om ook deze nog op te halen.

Daarnaast twijfel ik een beetje over Ticket to ride. Zijn dit leuke spellen?
  vrijdag 8 juni 2018 @ 12:08:05 #262
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_179671812
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 10:38 schreef nickhguitar het volgende:
Afgelopen week weer even naar de lokale spellenboer geweest en hier 2 spellen in de handen gehad waar ik er uiteindelijk 1 van mee naar huis heb genomen: Photosynthesis. Leuk spel waarbij je tegen 1,2 of 3 andere mensen strijdt om een plekje in de zon op een eiland. Dit doe je door bomen te planten en te laten groeien. Afhankelijk van hoeveel zon deze bomen vangen kun je acties uitvoeren met als uiteindelijk doel natuurlijk het behalen van zoveel mogelijk punten. Elke boom geeft natuurlijk ook schaduw waardoor je de bomen van je tegenstanders kunt blokkeren wat betreft het scoren van punten. De zon draait om het bord heen waardoor de situatie elke keer anders is.

Klinkt leuk, ik ga 'm eens opzoeken
quote:
Het andere spel is Azul. Ik ben wel gevoelig voor sterk thematische spellen en daardoor heb ik voor Photosynthesis gekozen, maar ik heb zeker in gedachten om ook deze nog op te halen.
Azul lijkt mij ook wel erg tof, staat ook al een tijdje op de wishlist hier :)
quote:
Ticket to Ride is erg tof, en vrijwel iedereen - van casual tot hardcore - blijkt daar wel voor in te zijn. Volgens is dit zo'n beetje het meest gespeelde bordspel in Nederland onderhand.
pi_179671858
Wij zijn gek op ticket to ride. Hebben er verschillende edities en uitbreidingen van. Iedereen die tot op heden het spel voor het eerst speelde vond hem ook leuk
ik zou persoonlijk met Europa beginnen :)
  vrijdag 8 juni 2018 @ 15:27:45 #264
237147 nickhguitar
Held van beroep
pi_179675239
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 12:11 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Wij zijn gek op ticket to ride. Hebben er verschillende edities en uitbreidingen van. Iedereen die tot op heden het spel voor het eerst speelde vond hem ook leuk
ik zou persoonlijk met Europa beginnen :)
Ik dacht altijd dat dat een beetje was zoals monopoly/catan. Wel leuk voor de 1x per jaar bordspeler, maar te weinig lagen/diepgang voor als je wat vaker speelt..
pi_179675331
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 15:27 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Ik dacht altijd dat dat een beetje was zoals monopoly/catan. Wel leuk voor de 1x per jaar bordspeler, maar te weinig lagen/diepgang voor als je wat vaker speelt..
Monopoly vind ik idd leuk voor een keer per jaar. Maar Catan spelen we dan wel weer regelmatig met allerlei uitbreidingen. De basisset was ik vrij snel op uitgekeken. Ttr blijft gewoon tof. Maar we spelen niet altijd hetzelfde spel dat helpt misschien.
pi_179676606
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 15:27 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Als je echt diepgang wil zijn er inderdaad betere spellen, maar soms is een wat simpeler spel ook leuk.
BZB - Zeven Sloten
  vrijdag 8 juni 2018 @ 19:53:58 #267
134538 chansadres
Black & White
pi_179679436
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 10:38 schreef nickhguitar het volgende:

Alle spellen in mijn collectie. Ik moet eerlijk zeggen, wij zijn minder gecharmeerd van Photosynthesis. We vinden het idee leuk maar het spel vrij saai. Azul is juist onze favoriet van het moment. Geweldig spel, zolang je van abstracte spellen houdt. Ticket to Ride is wel een klassieker, maar spelen we inderdaad niet vaak.
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
  zondag 10 juni 2018 @ 11:20:31 #268
237147 nickhguitar
Held van beroep
pi_179705886
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 19:53 schreef chansadres het volgende:

[..]

Alle spellen in mijn collectie. Ik moet eerlijk zeggen, wij zijn minder gecharmeerd van Photosynthesis. We vinden het idee leuk maar het spel vrij saai. Azul is juist onze favoriet van het moment. Geweldig spel, zolang je van abstracte spellen houdt. Ticket to Ride is wel een klassieker, maar spelen we inderdaad niet vaak.
Welke ticket to ride zou je aanraden? Ik zit er toch wel over na te denken om er in ieder geval 1 aan te schaffen. Welke is dan het leukst?
pi_179707188
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 11:20 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Welke ticket to ride zou je aanraden? Ik zit er toch wel over na te denken om er in ieder geval 1 aan te schaffen. Welke is dan het leukst?
Heb zelf alleen ervaring met Europa (eigenlijk gewoon gekozen op basis van herkenbaarheid). Deze is het leukste is als je met 4-5 spelers bent, een goed vol bord en elkaar dwars zitten. Als je het vaker met minder spelers wilt spelen dan is nordic country's geschikter (naar het schijnt).
Verschil tussen america en Europa weet ik eigenlijk niet. Verder heb je nog wat uitbreidingen waar je een basis spel (Europa of Amerika) voor moet hebben.
pi_179709996
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 11:20 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Ticket to ride is een basisspel + uitbereidingen van borden. Je kan eerst voor europa of amerika gaan. Wij vinden europa leuk vanwege de herkenbaarheid. We hebben daarna Afrika, Zwitserland, Nederland en Azie gekocht. We spelen Nederland vaak, maar dan wel zonder de extra punten die te verdienen zijn. Of europa en zwitserland. En dat is met zijn 2en prima te doen. Nordic countries staat op mijn verlanglijstje :)
pi_179710069
Ik vind Nederland geen leuke ticket to ride. Wij hebben ook de UK uitbreiding die ik erg leuk vind en rails and sails ook erg leuk.

Nordic Countries wil ik ook nog hebben O+
  dinsdag 12 juni 2018 @ 14:48:53 #272
237147 nickhguitar
Held van beroep
pi_179745117
Ik heb even wat inspiratie nodig. Ik ben bezig met een 'retheming' van het spel Splendor waarbij het nieuwe thema voetbal is. De edelen zijn vervangen door prijzen, de kaarten voor voetballer (in 3 verschillende categorieŰn dus).

Ik twijfel nu even over de 5 verschillende soorten munten en de jokers. Het meest logische zou zijn geld, maar aangezien die kaarten echt at random verschillende soorten kleuren vragen zou dit totaal geen logisch spel geven.

Any ideas :)?
  dinsdag 12 juni 2018 @ 15:32:16 #273
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_179745837
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 14:48 schreef nickhguitar het volgende:
Ik heb even wat inspiratie nodig. Ik ben bezig met een 'retheming' van het spel Splendor waarbij het nieuwe thema voetbal is. De edelen zijn vervangen door prijzen, de kaarten voor voetballer (in 3 verschillende categorieŰn dus).

Ik twijfel nu even over de 5 verschillende soorten munten en de jokers. Het meest logische zou zijn geld, maar aangezien die kaarten echt at random verschillende soorten kleuren vragen zou dit totaal geen logisch spel geven.

Any ideas :)?
Geld, sportdrankjes, drugs, vrouwen, sponsoren, trainers.. zoiets? :P
  zaterdag 30 juni 2018 @ 00:29:52 #274
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_180132260
Ik zoek... een bordspel dat ik begin jaren '80 speelde.
In het spel vaar je met schepen over een kaart om schatten te verzamelen. En je hebt opdrachtkaarten waar stukjes landkaart op staan.
Ik zie op diverse spellensites bordspellen die erop lijken (bv. Piratenbaai), maar die kwamen allemaal veel later. Ik zoek een spel van vˇˇr 1985.
Heeft iemand een idee welk spel het is?
  zaterdag 30 juni 2018 @ 17:56:28 #275
183088 El_Thijs
Brabo Bastard
pi_180144737
quote:
5s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 00:29 schreef Domnivoor het volgende:
In het spel vaar je met schepen over een kaart om schatten te verzamelen. En je hebt opdrachtkaarten waar stukjes landkaart op staan.
Ik zie op diverse spellensites bordspellen die erop lijken (bv. Piratenbaai), maar die kwamen allemaal veel later. Ik zoek een spel van vˇˇr 1985.
Oh dat spel ken ik ook! Je mocht niet met een vlot schatten verzamelen. En ik weet ook niet hoe het heet ;( ;(
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
  zaterdag 30 juni 2018 @ 20:39:57 #276
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_180148235
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 17:56 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Oh dat spel ken ik ook! Je mocht niet met een vlot schatten verzamelen. En ik weet ook niet hoe het heet ;( ;(
Ik ben allang blij dat iemand het kent. Weet je nog meer details over het spel?

Ik heb o.a. gezocht op bordspelmania.eu, spellendatabase.be en catawiki.nl maar kan het nergens vinden.
  zondag 1 juli 2018 @ 00:45:47 #277
183088 El_Thijs
Brabo Bastard
pi_180153678
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 20:39 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Ik ben allang blij dat iemand het kent. Weet je nog meer details over het spel?

Ik heb o.a. gezocht op bordspelmania.eu, spellendatabase.be en catawiki.nl maar kan het nergens vinden.
Er zat een kanon bij dacht ik. Je had verschillende typen schepen waarmee je dan schatkisten kon vervoeren, 1 per keer. Het vlot mocht niets vervoeren. Sterkere schepen waren langzamer meen ik. Het is al meer dan 20 jaar geleden. Ik meen dat het Schattenjacht heette...
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
  zondag 1 juli 2018 @ 01:06:28 #278
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_180154027
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 00:45 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Er zat een kanon bij dacht ik. Je had verschillende typen schepen waarmee je dan schatkisten kon vervoeren, 1 per keer. Het vlot mocht niets vervoeren. Sterkere schepen waren langzamer meen ik. Het is al meer dan 20 jaar geleden. Ik meen dat het Schattenjacht heette...
Dit spel voldoet aan jouw beschrijving:

Het Zwarte Kanon - spelregels
het-zwarte-kanon-nr.-60172-02-open-winkel-600x600.jpg

Maar het is niet het spel dat ik zoek ;(
pi_180156475
quote:
5s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 00:29 schreef Domnivoor het volgende:
Dit is meer met ladingen verplaatsen in plaats van schatten, maar wie weet bedoel je dit?
http://web.inter.nl.net/users/devries/spellen/duivelsdriehoek.htm

In ieder geval oud en met bootjes over een kaart :P
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
  zondag 1 juli 2018 @ 09:00:52 #280
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_180156785
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 08:22 schreef ace_eleven het volgende:

[..]

Dit is meer met ladingen verplaatsen in plaats van schatten, maar wie weet bedoel je dit?
http://web.inter.nl.net/users/devries/spellen/duivelsdriehoek.htm

In ieder geval oud en met bootjes over een kaart :P
Die bedoel ik niet, maar toevallig heb ik die :)
Duivelsdriehoek is een soort mens-erger-je-niet. Wel grappig, maar niet zo spannend.
  zondag 1 juli 2018 @ 10:31:45 #281
183088 El_Thijs
Brabo Bastard
pi_180158316
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 01:06 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Dit spel voldoet aan jouw beschrijving:

Het Zwarte Kanon - spelregels
[ afbeelding ]

Maar het is niet het spel dat ik zoek ;(
Nou ben ik geholpen door stom toeval :D Ik dacht echt dat het om dat spel ging gezien je beschrijving. Dan weet ik het helaas ook niet ;(
"Omae wa mou shindeiru."
  zondag 1 juli 2018 @ 12:13:21 #282
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_180159976
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 10:31 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Nou ben ik geholpen door stom toeval :D Ik dacht echt dat het om dat spel ging gezien je beschrijving. Dan weet ik het helaas ook niet ;(
We zoeken gewoon verder :)
Als iedereen nu eens oude bordspellen met schepen en ladingen opnoemt, dan duikt hij vanzelf op.

Ik heb nog een spel in deze categorie: Koopvaart.
11886.jpg
Simpele layout & weinig regels. Dat is altijd positief.
Als je de spelregels aanhoudt, ligt er in de eerste ronde al iemand uit en is het snel duidelijk wie er gaat winnen. Met aangepaste regels kun je er nog iets van maken.
  zondag 1 juli 2018 @ 14:35:28 #283
183088 El_Thijs
Brabo Bastard
pi_180161922
Ik speel zelf wel andere bordspellen. Heb Arkham Horror met bijna alle uitbreidingen, Doom Boardgame, en Ticket to Ride. Wil er nog wel meer. Dark Souls lijkt me ook erg tof.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_180176449
Iemand nog aanraders voor vrij simpele spellen die je met 4 man kan doen tijdens een biertje en kletsen?
Exploding kittens gekocht en was een groot succes! We willen meer dit soort spellen gaan doen en de Playstation eruit gooien
  zondag 1 juli 2018 @ 23:16:36 #285
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_180176946
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 22:57 schreef mtchel112 het volgende:
Iemand nog aanraders voor vrij simpele spellen die je met 4 man kan doen tijdens een biertje en kletsen?
Exploding kittens gekocht en was een groot succes! We willen meer dit soort spellen gaan doen en de Playstation eruit gooien
Koehandel of Boonanza :)
pi_180177200
Er zijn best veel eenvoudigere spellen die je met 4 man en een biertje op kunt spelen :@

Een paar die me te binnen schieten:
Take5
Hanabi
Munchkin
Machiavelli

Verder zijn er natuurlijk ook de nodige kaartspellen van heel eenvoudig als Fluxx tot tactisch moeilijkere spellen als Tichu (in teams 2v2)
En je hebt natuurlijk het good old klaverjassen met :P
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
pi_180180653
quote:
Unstable Unicorns. En dan met de NSFW-uitbreiding
  maandag 2 juli 2018 @ 09:31:22 #288
237147 nickhguitar
Held van beroep
pi_180181350
quote:
De nsfw edition is ook gaaf. Machiavelli is heel leuk, maar eerder strategisch dan echt flauw. Bears vs kittens is ook leuk en tot slot zou ik zeker love letters aanraden.
  maandag 2 juli 2018 @ 13:02:18 #289
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_180184475
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 14:35 schreef El_Thijs het volgende:
Ik speel zelf wel andere bordspellen. Heb Arkham Horror met bijna alle uitbreidingen, Doom Boardgame, en Ticket to Ride. Wil er nog wel meer. Dark Souls lijkt me ook erg tof.
Dark Souls Board zag er idd ook heel vet uit ja.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_180184539
quote:
Rikken
Toepen
Ticket to Ride
Splendor
Boonanza
Gesjaakt
Halli Galli
Dixit
BZB - Zeven Sloten
pi_180185104
Unstoppable unicorns en bears vs babies worden het denk ik!
De andere aanraders is even naar kijken, bedankt iedereen!
pi_180187145
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 13:48 schreef mtchel112 het volgende:
Unstoppable unicorns en bears vs babies worden het denk ik!
De andere aanraders is even naar kijken, bedankt iedereen!
Unstable.

Als je op zoek gaat naar unstoppable unicorns ga je niets vinden ;)
pi_180188606
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2018 15:43 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Unstable.

Als je op zoek gaat naar unstoppable unicorns ga je niets vinden ;)
Oh wait, ik zat dan naar een Meppel Chinese versie te kijken :')

Memoir 44 ook bekeken, wauw wat gaaf zeg. Alleen eens even kijken want dat past niet in de setting waar we normaal spellen spelen.

Het probleem is vaak dat er een paar tussen zitten die spellen maar niet lijken te snappen, erg frustrerend is dat .
  maandag 2 juli 2018 @ 16:58:07 #294
342418 VKV
#duurtlang
pi_180188854
Beverbende is ook een leuke, hebben wij met z'n 4-en uitgebreid getest, ook met zwaardere drank dan bier :P
pi_180188900
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 16:58 schreef VKV het volgende:
Beverbende is ook een leuke, hebben wij met z'n 4-en uitgebreid getest, ook met zwaardere drank dan bier :P
Haha bordspellen zijn zoveel leuker met een groepje dan een potje FIFA op de Playstation.
Nou is het ook niet zo dat we hartstikke bezopen zijn, gelukkig maar. Dus niet perse een spel a la Stef stuntpiloot haha
  donderdag 2 augustus 2018 @ 21:10:01 #296
232767 DoomCow
FABRICATI DIEM, PVNC
pi_180905115
Hallo allemaal

Een aantal jaar geleden ben ik een digitale versie van een leuk kaartspel gaan spelen. Toen ik er achter kwam dat er ook een tafel versie van dit spel (Sentinels of the Multiverse) bestond, ben ik gaan rondkijken op het internet of ik daar een kopie van kon vinden.

Dit leidde mij naar de Kickstarter van de finale van het spel (Oblivaeon), en na enig overwegen ben ik hierin meegegaan op het "Entire Multiverse" niveau, zodat ik naast deze nieuwe uitbreiding ook het basisspel en alle eerdere uitbreidingen toegestuurd zou krijgen. Plus enkele extra's.

De kickstarter deed het beter dan verwacht, en er werden nieuwe dingen aan toegevoegd, inclusief een collector's box die de productie tijd aanzienlijk hebben aangelngd.

Als compensatie hiervoor hebben ze de al bestaande content die ze in het warenhuis hadden liggen een ronde eerder de deur uitgedaan, en dit is dan ook goed aangekomen.

Nu liep eerder dit jaar de productie van de daadwerkelijke uitbreiding ten einde en om plaats te maken in het warenhuis hebben ze nog een ronde gedaan om de bestaande content in het warenhuis op te sturen naar de backers die het nog niet hadden gekregen. Maar hier is het mis gegaan. Verschillende backers, (en ik ben er hier 1 van) stonden onterecht aangemerkt dat ze nog niets hadden gekregen.

Gevolg: Ik heb nu een extra kopie van het basisspel, de eerste 4 gewone uitbreidingen, de 2 uitbreidingen voor de alternatieve (team-based villains) mode, de 11 mini-uitbreidingen van 1 stapel kaarten, het token pack, de oversized Villain Pack (inc. varianten), en de 5th anniversary Foil Pack (foil kaarten voor alle helden in het spel, inclusief minimaal 1 variant per held).

Natuurlijjk heb ik contact opgenomen met de uitgevers (Greater than Games) en die hebben mij aangegeven dat ik vrij ben om met de tweede set te doen wat ik wil.

Dus nu wil ik deze hier te koop aanbieden voor een leuk aanbod (in totaal 5 dozen, nog in het plastic, plus kleinere content.)

Informatie over het spel:
Sentinels of the Multiverse: https://boardgamegeek.com/boardgame/102652/sentinels-multiverse
Rook City & Infernal Relics: https://boardgamegeek.com(...)-infernal-relics-exp
Shattered Timelines & Wrath of the Cosmos: https://boardgamegeek.com(...)-timelines-wrath-cos
Vengeance: https://boardgamegeek.com(...)multiverse-vengeance
Villains of the Multiverse: https://boardgamegeek.com(...)-villains-multiverse
Where's my cow? Is that my cow?
It goes, 'Hruuuugh!' It is a hippopotamus!
That's not my cow!
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 17:39:38 #297
183088 El_Thijs
Brabo Bastard
pi_180923072
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 13:02 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Dark Souls Board zag er idd ook heel vet uit ja.
Die krijg ik voor mijn verjaardag van mijn vriendin O+
"Omae wa mou shindeiru."
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 19:26:15 #298
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_180925436
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 17:39 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Die krijg ik voor mijn verjaardag van mijn vriendin O+
Nice!
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_181814141
Leuk topic! Mijn vrouw haat het om van mij te verliezen, en daarom wil ze alleen co÷peratieve spellen met mij spelen. Zo spelen we vaak Pandemic en Mechs vs Minions. Heeft iemand nog andere aanraders op dat vlak?
  maandag 10 september 2018 @ 11:44:29 #300
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_181814202
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 11:40 schreef thabit het volgende:
Leuk topic! Mijn vrouw haat het om van mij te verliezen, en daarom wil ze alleen co÷peratieve spellen met mij spelen. Zo spelen we vaak Pandemic en Mechs vs Minions. Heeft iemand nog andere aanraders op dat vlak?
Een andere vrouw? ;)
L'Amour menašant:
Qui que tu sois, voici ton maţtre. Il l'est, le fűt ou le doit ŕtre.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')