abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 december 2015 @ 09:40:32 #1
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_158433685
Toen ik mijn huis 10 jaar geleden kocht, is de zolder de enige ruimte waar ik nooit echt wat aan gedaan heb. Nu we met een paar weken een vaste trap laten plaatsen en de door mijn vrouw zo gehate vlizotrap eindelijk verdwijnt, gaan we de zolder ook opknappen.

Stucwerk is nog behoorlijk goed, alleen heeft de vorige bewoner er overal van dat structuurverf overheen gesmeerd. Ik ben aan het zoeken geweest hoe ik dat eraf kan krijgen en de muur weer redelijk glad kan krijgen. De bedoeling is om er uiteindelijk glazvezel- of vliesbehang overheen te smeren en het daarna weer netjes te schilderen.

Uiteindelijk heb ik bedacht dat ik het maar gewoon wil gaan opschuren. Het is een oppervlakte van weinig, dus eigenlijk wilde ik gewoon bij Boels wat gaan huren, wat er tegelijk voor zorgt dat het meeste afval ook gelijk opgevallen wordt.
Alleen wat.....

Iemand die me op basis van deze veel te summiere hoeveelheid info toch een goed advies kan geven?

PS stuccen is geen optie :)
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_158433894
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 09:40 schreef avotar het volgende:
PS stuccen is geen optie :)
Stuccen een optie? :D

Schuren is echt kut en geeft echt overal stof en vuil.
pi_158433898
Schuren, stuccen of gips ertegen zijn je enige opties denk ik.

Gips snelst, stuccen het mooist, schuren het arbeidsintensiefst.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_158433912
Ik had stuccen gezegd, hebben wij in dezelfde situatie gedaan. Waarom is dat geen optie?
Ja doei.
pi_158433931
Stucen. Je kan dat zelf doen op de boerenl&^*len manier. Er zijn voor de doe-het-zelver kant en klare mixen te krijgen die je met speciale siliconenspatels over je structuur of spachtelputzwanden heen kan strijken. Een echte stucadoor lacht je uit, maar het werkt verbazend goed! En redelijk snel! Vierkante meter prijs ligt in ieder geval onder de prijs van de stucadoor.

Zelf stucen met "echt" materiaal is ook wel te doen hoor, zolang het geen plafonds zijn. Maar wanden, dat lukt. Begin met de wanden die niet echt lekker in het zicht liggen en eindig met de muren die dat wel doen. Gewoon beginnen. Tip: ik heb gemerkt dat veel vrouwen veel beter kunnen stucen (en schilderen) dan mannen!!

Nog eentje: als je "er van bent" dan kan je eens kijken naar leem. Das erg mooi spul om te gebruiken ipv de normale stucmaterialen. Even zoeken op het net voorziet je ruimschoots van informatie.

Succes!

Aanvulling: gewoon stucen met dat DHZ spul, niet moeilijk doen. Des te eerder je klaar bent, des te eerder je weer op zolder zit, toch?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-12-2015 10:04:03 ]
  dinsdag 22 december 2015 @ 10:03:31 #6
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_158433939
Omdat ik voor stuccen niet handig genoeg ben.

Arbeidsintensief vind ik niet zo heel erg. Zo groot is de oppervlakte niet....
Zal eens even schattend rekenen met Piet Agoras, want schuine wanden....

iets van 40 m2

Gezien het feit dat jullie allemaal stuccen zeggen en ik zeker weet dat mijn vrouw niet tevreden genoeg zal zijn met eindresultaat.... op werkspot maar even een opdrachtje geplaatst zodat ik in elk geval weet over hoeveel geld ik anders praat.

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 09:59 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

Stuccen een optie? :D

Schuren is echt kut en geeft echt overal stof en vuil.
Is op zich geen ramp. Over 2 weken komt de trap en op een paar spullen na heb ik mijn hele zolder leeg nu. Natuurlijk zal er wel wat naar beneden gaan, aan de andere kant is dat wel eenmalig.

[ Bericht 36% gewijzigd door avotar op 22-12-2015 10:16:15 ]
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_158434338
Hier het hele huis, pak een electrische verbrander, verwarm de verf en steek het af met een plamuurmes.

Karweitje van niks
pi_158434428
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 10:03 schreef avotar het volgende:
Omdat ik voor stuccen niet handig genoeg ben.
Daar moet je ook gewoon een pro voor inhuren. Het is het waard.
Ja doei.
  dinsdag 22 december 2015 @ 10:41:35 #9
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_158434504
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 10:31 schreef hoas het volgende:
Hier het hele huis, pak een electrische verbrander, verwarm de verf en steek het af met een plamuurmes.

Karweitje van niks
Gok dat je verfbrander bedoelt, normaal ben ik niet zo'n taalnazi, maar hier maakt een lettertje wel wat uit.

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 10:37 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Daar moet je ook gewoon een pro voor inhuren. Het is het waard.
Het punt is, is dat ik net even niet handig genoeg ben voor dit soort dingen, maar wel eerst het wil proberen voor ik het opgeef.

Als 3 mensen achter elkaar en onafhankelijk van elkaar al stuccen roepen... dan ga ik dat zeker als backup plan houden.
Het komt niet op een week op aan.

Maar ben gecharmeerd van de post van Hoas.
pi_158434553
Stuccen is een vakmansbaan. Dat is iets wat je niet zomaar even zelf écht goed doet. Echt, die lui die hier aan de slag waren 2 maanden geleden, dat doe je gewoon niet na :o
Ja doei.
pi_158434567
quote:
11s.gif Op dinsdag 22 december 2015 10:41 schreef avotar het volgende:

[..]

Gok dat je verfbrander bedoelt, normaal ben ik niet zo'n taalnazi, maar hier maakt een lettertje wel wat uit.

[..]

Het punt is, is dat ik net even niet handig genoeg ben voor dit soort dingen, maar wel eerst het wil proberen voor ik het opgeef.

Als 3 mensen achter elkaar en onafhankelijk van elkaar al stuccen roepen... dan ga ik dat zeker als backup plan houden.
Het komt niet op een week op aan.

Maar ben gecharmeerd van de post van Hoas.

Klopt ja verfbrander, en met een strijkbout gaat het ook, gewoon een stukje proberen hier vloog het er 10x sneller af dan behang.
pi_158437923
Lekker grote scherpe verfkrabber nemen, hoeken afronden (kan zelfs met een vijl of een stuk schuurpapier), dan met beleid over de muur heen schrapen. Trek je het zo glad. Dan waar nodig uitvlakken met finishpasta van Knauf (laagdikte 0-2mm), schuren en klaar.
  woensdag 30 december 2015 @ 11:55:22 #13
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_158667010
Helaas bleek dat het branden geen succes was. Ondanks dat op de testvlakken het stuc werk gewoon goed was, kwam ik op de eerste plekken waar ik ging branden slechte plekken tegen.

We gaan het anders doen. Gewoon lekker gips wandjes.

Iedereen bedankt voor het meedenken.
pi_158672304
Ik had een klein wandje zeg 2x2 daar ben ik 4 uur mee bezig geweest om te schuren. Overigens wel met een gewone vlakschuurmachine.
pi_158698017
satineerfrees dacht ik dat het heette ,met een diamanten komschijf . Haal je het zo van je muur af , laagje fix and finish eroverheen door de stucadoor. als n biljartlaken ! :)
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  woensdag 2 maart 2016 @ 08:30:50 #16
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_160360603
Kleine update:
Schuren was een ramp en met de verfbrander was het geen succes.
Een half uur geleden is de stukadoor begonnen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')