abonnement Unibet Coolblue
pi_158427881
Ik wil zo'n ding aanschaffen maar ik lees iets te veel reviews van ontevreden eigenaren. Vooral ivm defecten. Ook bij de sterke merken.

Iemand langjarig goede ervaringen met een apparaat met lekkere koffie en geen of weinig reparaties? o ja, welke?
pi_158428779
Een apparaat dat al 5 jaar of langer op de markt is zal nu vervangen zijn voor een nieuw model.
  dinsdag 22 december 2015 @ 00:54:35 #3
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_158430233
Die volautomatische gevallen gaan idd snel stuk. Op zich ook niet zo vreemd als je bedenkt wat er in zit.

De Siemens van mijn ouders heeft het 10 jaar en zo'n 20k kopjes koffie volgehouden. Daarna was een reparatie nodig van een paar 100 euro. De monteur was helemaal verbaasd dat die machine het zolang had uitgehouden.

Ik had een vergelijkbare machine los op het aanrecht staan en stopte er na 2 jaar al mee :(
So we just called him Fred
  woensdag 23 december 2015 @ 07:26:31 #4
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_158460821
Ik heb 4 jaar een ingebouwde Neff(aka Siemens) gehad, nooit problemen of reparaties. De huidige eigenaar is er nu na 2,5 jaar ook nog blij mee heb ik begrepen.

Ik vond hem ideaal met heerlijke koffie. Ik had er een zonder wateraansluiting, dat is het enige wat ik jammer vond.

Qua onderhoud viel het mee. Wat reinigingstabletten en ontkalker en dat qas het eigenlijk. Regelmatig de zetgroep goed, echt goed schoonmaken bevorderd de levensduur.
Die zetgroep is trouwens ook vaak hetgeen wat kapot gaat en is gemakkelijk te vervangen.
pi_158475767
Mijn ouders hebben een Miele van 12 jaar oud (17.000 kopjes mee gezet), bevalt nog steeds prima. Hij heeft geen aansluiting op de waterleiding, dus je moet zelf het reservoir vullen bij de kraan, dat is onhandig.
Mateloos irritant is wel dat hij zelf bedenkt wanneer hij ontkalkt moet worden (om de zoveel kopjes) en dat je dat dan ook echt niet kan omzeilen. Ook niet als het eerste kerstdag is en je geen ontkalktabletten kunt kopen en je het huis vol visite hebt zitten, zeg maar.
pi_158478216
Dank voor de reacties tot dusver. Als ik dit zo lees zijn mensen het meest enthousiast over de Siemens apparaten, maar betreuren ze het wanneer ze een apparaat hebben zonder vaste wateraansluiting. En laten de enige apparaten met vastewateraansluiting van Miele zijn...

Nog meer of andere ervaringen?
  donderdag 24 december 2015 @ 09:13:09 #7
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_158490004
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2015 21:04 schreef Agronoom2 het volgende:
Dank voor de reacties tot dusver. Als ik dit zo lees zijn mensen het meest enthousiast over de Siemens apparaten, maar betreuren ze het wanneer ze een apparaat hebben zonder vaste wateraansluiting. En laten de enige apparaten met vastewateraansluiting van Miele zijn...

Nog meer of andere ervaringen?
Wateraansluiting is gewoon gemakzucht hoor. Ik moest 1x per 2 dagen water bijvullen, zo'n ramp is dat nou ook weer niet.

En qua gedwongen ontkalken, bij Neff kun je dat gewoon negeren en doorzetten, totdat je er aan toe bent.
  vrijdag 25 december 2015 @ 12:43:55 #8
63722 z80
I fink you freaky
pi_158518212
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2015 23:45 schreef Agronoom2 het volgende:
Ik wil zo'n ding aanschaffen maar ik lees iets te veel reviews van ontevreden eigenaren. Vooral ivm defecten. Ook bij de sterke merken.

Iemand langjarig goede ervaringen met een apparaat met lekkere koffie en geen of weinig reparaties? o ja, welke?
de inbouw gaat net zo vaak stuk als de losse volautomaten. het enige verschil is de behuizing en de prijs. in de Miele van een paar jaar oud zit een DELONGHI ESAM unit.
en elke volautomaat moet om de paar jaar uit elkaar om volledig schoon te maken en de rubbers in te vetten/vervangen. de brouwunit moet met regelmaat worden schoongemaakt en optijd voorzien worden van een beetje vet.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  vrijdag 25 december 2015 @ 12:45:18 #9
63722 z80
I fink you freaky
pi_158518247
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2015 19:48 schreef Merel1808 het volgende:
Mijn ouders hebben een Miele van 12 jaar oud (17.000 kopjes mee gezet), bevalt nog steeds prima. Hij heeft geen aansluiting op de waterleiding, dus je moet zelf het reservoir vullen bij de kraan, dat is onhandig.
Mateloos irritant is wel dat hij zelf bedenkt wanneer hij ontkalkt moet worden (om de zoveel kopjes) en dat je dat dan ook echt niet kan omzeilen. Ook niet als het eerste kerstdag is en je geen ontkalktabletten kunt kopen en je het huis vol visite hebt zitten, zeg maar.
ook zonder tabletten kun je de ontkalk procedure starten. kun je in ieder geval verder met de koffie.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_158521037
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2015 12:45 schreef z80 het volgende:

[..]

ook zonder tabletten kun je de ontkalk procedure starten. kun je in ieder geval verder met de koffie.
Dat is waar, maar dan ben je alsnog wel even bezig voor de hele procedure klaar is. Maar op zich geeft hij het wel 70 kopjes vantevoren aan, dus als je het op eerste kerstdag aan laat komen is het wel je eigen schuld :P
  vrijdag 25 december 2015 @ 15:25:23 #11
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_158521420
Ik heb ze jarenlang verkocht, Miele heeft een grote naam maar die maken ze qua koffie niet waar. Hoop ellende mee gehad. Ik ben zelf nogal fan van het systeem wat pelgrim/Atag/whirlpool/Bauknecht en vele andere gebruiken. Herkenbaar aan een losse melkkan die je erin klikt. Eenvoudig systeem (in tegenstelling tot de onmogelijk moeilijke constructie van Neff/Siemens) wat het ook mogelijk maakt om het echt GOED te reinigen.

Maar zoals met alle apparaten is schoonmaken en ontkalken de sleutel tot levensduur.
Wellicht dat daarom de Miele / Siemens zo vaak stukgaan. Die "doelgroep" heeft er vaker geen tijd voor of is er wat lakser in "omdat het toch wel kwaliteit" is.
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
  vrijdag 25 december 2015 @ 15:38:02 #12
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_158521647
Ik heb een Jura, ik ben er meer dan tevreden over. Het onderhoud is belangrijk, maar dat geldt voor elk apparaat. De mijne heb ik net helemaal laten reviseren, een onderdeeltje van de setgroep is vervangen. Heeft me iets meer dan 100 euro gekost. Naast goed onderhoud is ook het type koffieboon van belang. Die goedkope meuk moet je zeker niet gebruiken, ik heb de bonen van Beukenhorst, maar ook van de Hema is prima. Als het maar 100% Arabica is.
Share your talent, move the world.
pi_158527523
Mijn ouders hebben nu 4 jaar een Miele op een vaste water aansluiting. Perfect apparaat. Zijn er zeer tevreden over.
pi_158535142
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2015 15:25 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Ik heb ze jarenlang verkocht, Miele heeft een grote naam maar die maken ze qua koffie niet waar. Hoop ellende mee gehad. Ik ben zelf nogal fan van het systeem wat pelgrim/Atag/whirlpool/Bauknecht en vele andere gebruiken. Herkenbaar aan een losse melkkan die je erin klikt. Eenvoudig systeem (in tegenstelling tot de onmogelijk moeilijke constructie van Neff/Siemens) wat het ook mogelijk maakt om het echt GOED te reinigen.

Maar zoals met alle apparaten is schoonmaken en ontkalken de sleutel tot levensduur.
Wellicht dat daarom de Miele / Siemens zo vaak stukgaan. Die "doelgroep" heeft er vaker geen tijd voor of is er wat lakser in "omdat het toch wel kwaliteit" is.
Ik ben wel voor robuustheid. Maar is die complexiteit van Miele/Siemens/Neff dan nergens voor nodig? Hoe zit het met de smaak?
pi_158535147
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2015 21:55 schreef speedfightrage het volgende:
Mijn ouders hebben nu 4 jaar een Miele op een vaste water aansluiting. Perfect apparaat. Zijn er zeer tevreden over.
Weet je hoeveel koppen ze al hebben gezet, en hoe vaak ze hebben ontkalkt en geservicebeurt?
  zaterdag 26 december 2015 @ 11:01:38 #16
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_158536751
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2015 08:21 schreef Agronoom2 het volgende:

[..]

Ik ben wel voor robuustheid. Maar is die complexiteit van Miele/Siemens/Neff dan nergens voor nodig? Hoe zit het met de smaak?
Heb een oude Siemens in de garage (zelfde als Neff etc). (Fatsoenlijke koffie tijdens het sleutelen is briljant!!) Ding is niet fatsoenlijk te reinigen zonder dat ik hem volledig uit elkaar schroef. Gekregen met een storing. En zodra ik hem uit elkaar schroefde snapte ik waarom. Bizar veel bewegende delen en ruimtes waar gruis inkomt en je normaliter niet bij kunt.

Smaak is erg afhankelijk van bonen / maling. Veelgemaakte fouten:
-weinig koffie drinken en dat bonenreservoir wel helemaal volgooien.
-Bonen verliezen smaak.
-Zak bonen niet luchtdicht afsluiten.
-Water niet vaak genoeg verversen (daarom voor mij geen vaste aansluiting. Altijd oud water).
-vaak wisselen van soort bonen (ga je mixen, en volgens mij stelt niemand zijn maling opnieuw af).
-maling veranderen op het verkeerde moment (ene machine moet het al malend, andere juist niet, en als je het verkeerd doet is het killing voor je machine).
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_158536773
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2015 08:22 schreef Agronoom2 het volgende:

[..]

Weet je hoeveel koppen ze al hebben gezet, en hoe vaak ze hebben ontkalkt en geservicebeurt?
Zal vanmiddag even kijken
pi_158544165
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2015 08:22 schreef Agronoom2 het volgende:

[..]

Weet je hoeveel koppen ze al hebben gezet, en hoe vaak ze hebben ontkalkt en geservicebeurt?
5890

Ontkalken 1 x in de maand.

Geen service monteur aan te pas gekomen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')