abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158421416
Beste Dames en Heren,
Ik ben op zoek naar iemand die mij een handje kan helpen met een project voor de Hogeschool. Mijn groep en ik hebben een mal gebouwd met de afmetingen van ongeveer 500mmx250mmx2mm (lxbxh) dit moet als het gegoten is een matje worden.

Wij hebben nu een prototype gegoten van vloeibaar siliconen shore 15, dit werkte prima echter is het probleem de prijs van deze siliconen zeer hoog is.

Wij zijn op zoek naar iemand die verstand heeft van het gieten van plastic in een mal en ongeveer vergelijkbaar is met vloeibaar siliconen shore 15. (flexibel)

Iemand die een idee heeft waar dit plastic te koop is, wie het verkoopt, en hoe het gieten in zijn werk gaat?

Bij voorbaat dank,

Met vriendelijke groet,
Bart
pi_158422535
Wat is voor jou een zeer hoge prijs?

Zelf haal ik m'n spul bij formx.nl en die hebben best betaalbare prijzen denk ik.
  maandag 21 december 2015 @ 22:26:28 #3
163231 Dentiwan
Denk aan je tanden !
pi_158424832
siliconen is altijd erg duur.
De zwarte wolf komt eraan !
pi_158428727
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 22:26 schreef Dentiwan het volgende:
siliconen is altijd erg duur.
Dat is denk ik precies de reden waarom die nu plastic zoekt. Dat denk ik niet alleen dat zegt TS ook in zijn OP
  dinsdag 22 december 2015 @ 15:33:00 #5
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_158439789
Als je een club zoekt die veel ervaring heeft met siliconen gieten zou ik eens een dildo fabrikant proberen.

Geen idee waar die zitten maar dat mag je lekker zelf zoeken :P

Verder: Tjsa, je kunt jezelf eens afvragen of je werkelijk siliconen nodig hebt. Ik ken je eisenpakket voor je product niet, maar wellicht is er een andere rubber-achtige kunststof die ook voldoet. Wellicht kun je dan met een spuitgiet firma in de buurt iets. Kijk naar fabrikanten van fiets handvaten, auto delen, IKEA krukjes met anti-silp, gereedschap fabrikanten met softgrip dingen, etc.
Wie weet willen ze je voor je studenten project wel adviseren, is voor hun ten slotte ook wat reclame voor hun bedrijf bij jong talent :)

Als het echt siliconen moet zijn dan ken ik niet zo heel veel spul waar dat als gietproduct in zit.
pi_158443403
Siliconen zijn helaas relatief dure materialen. Mogelijke alternatieven zijn afhankelijk van de vorm van je eindproduct en de materiaaleigenschappen je persee nodig hebt (bv. elasticiteit, treksterkte, temperatuurbestendigheid, chemische eigenschappen, gietbaarheid, etc.).

Wanneer je product een constante dikte zonder reliëf heeft zou je eens kunnen kijken naar de mogelijkheden om een plaatrubber als uitgangs materiaal te nemen en dit te lasercutten. Je kunt hiervoor vaak terecht bij een FabLab bij je in de buurt. Mensen zijn hier erg behulpzaak en denken ook met je mee.

Wanneer je je product toch wilt gieten zijn siliconen ideaal wanneer je niet de beschikking hebt over professionele apparatuur. Mogelijk kun je wel een beetje besparen door te kijken naar de industriele silliconen. Deze zijn vaak wel moeilijker te bewerken door de kortere verwerkingstijd, vloeibaarheid en de noodzaak voor een vacuum/ontluchings-installatie.
pi_158466547
Sing me to sleep
And then leave me alone
Don't try to wake me in the morning
'Cause I will be gone
pi_158599617
quote:
99s.gif Op dinsdag 22 december 2015 15:33 schreef TR08 het volgende:
Wellicht kun je dan met een spuitgiet firma in de buurt iets.
Een eenvoudige matrijs voor zo een groot product komt al gauw op 50k euro. Denk niet dat ze daar aan beginnen. TS kan als hij het uit kunststof wilt maken beter op zoek naar een verspanner, die het uit een kunststof plaat kan snijden. Qua kosten kan het dan misschien wel lood om oud ijzer worden. Materiaal zal goedkoper zijn, echter is het kostbaar om een CNC-machine voor 1 enkel product te programmeren.
  dinsdag 29 december 2015 @ 09:48:09 #9
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_158627335
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 13:49 schreef vaduz het volgende:

[..]

Een eenvoudige matrijs voor zo een groot product komt al gauw op 50k euro. Denk niet dat ze daar aan beginnen. TS kan als hij het uit kunststof wilt maken beter op zoek naar een verspanner, die het uit een kunststof plaat kan snijden. Qua kosten kan het dan misschien wel lood om oud ijzer worden. Materiaal zal goedkoper zijn, echter is het kostbaar om een CNC-machine voor 1 enkel product te programmeren.
Het ging me ook veel meer om de ervaring die zo'n firma heeft met het gieten van de kunststof an sich dan dat ik spuitgieten voor een one-off studente project aan raad :)
pi_158638310
quote:
99s.gif Op dinsdag 29 december 2015 09:48 schreef TR08 het volgende:

[..]

Het ging me ook veel meer om de ervaring die zo'n firma heeft met het gieten van de kunststof an sich dan dat ik spuitgieten voor een one-off studente project aan raad :)
Alsof het gieten van siliconen iets met spuitgieten van doen heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')