Binnen een maand ligt er wel een tweede (!!!) betalingsherinnering op m'n mat. Ik ga niet betalen als ik in een bezwaarprocedure zit! Dat begreep ZLK ook, maar de 'aanmaningsprocedure' zou gewoon door blijven lopen, zolang er geen uitspraak in de zaak was. Mijn, terechte vraag lijkt mij, was: En wat nou als het bezwaar niet voor de laatste aanmaning afgerond is?? Tsja, dan moet u nog maar even bellen.
Nu zijn we dus zo ver dat, als ik niet betaal omdat ik op een uitslag zit te wachten, over twee weken een deurwaarder op m'n stoep heb staan. Het advies van het ZLK:
Betaal nou maar gewoon, dan hou je de deurwaarder weg, en als de procedure is afgerond, en je hebt te veel betaald, dan krijg je dat terug.
Geloof jij het?!
Wat zijn nou nog opties om te voorkomen dat er een deurwaarder verschijnt, en dat ik toch gewoon op de uitslag kan wachten.
Een bezwaarschrift dient toch als een 'verzoek tot uitstel van betaling'?
quote:Nee, nergens. Die dingen vertellen ze allemaal leuk via de telefoon voor 5 eurocentjes per minuut. En als je de status wilt weten kan dat niet want:
Op donderdag 21 november 2002 09:51 schreef Nyame het volgende:
Staan er in je correspondentie met het zilveren kruis kleine lettertjes over dat je ook bij bezwaar aantekenen toch binnen de termijnen moet betalen?
quote:Zou kunnen, maar waar het mij om gaat, is dat het ZLK gewoon doorgaat met de aanmaningsprocudure en mij op die manier eigenlijk dwingt te betalen. Dat klopt in mijn ogen niet...
Op donderdag 21 november 2002 10:08 schreef MrTorture het volgende:
Als jij een ontvangstbevestiging en in-behandeling-name-bevestiging hebt van het Zilveren kruis, dan kun je die deurwaarder toch wel buiten houden?
quote:Okè, als dat een standaard is. Het klonk (klinkt) mij gewoon vreemd in de oren. Alsof ze gewoon een deurwaarder achter de deur houden om je te laten betalen en zelf nog even tijd rekken om tot een conclusie te komen
Op donderdag 21 november 2002 13:44 schreef Northpole het volgende:
in het algemeen betaal je het bedrag en krijgt het achteraf terug als blijkt dat jij gelijk hebt. ik weet niet of hier wettelijke regels voor zijn verder.
en TOCH laten ze je het eerst betalen, en dan gaan ze het fixen. (of niet.) Zo werkt dat blijkbaar
quote:Juist!! En daar ligt het probleem...
Op donderdag 21 november 2002 14:02 schreef BDisOKE het volgende:
met zoveel dingen is dat.
heb het ook met de KPN gehad.
Die lieten me nog voor adsl betalen op een adres waar ik al 2 maanden niet meer woonde....en TOCH laten ze je het eerst betalen, en dan gaan ze het fixen. (of niet.) Zo werkt dat blijkbaar
![]()
![]()
Ik heb nu wel iemand gesproken die het 'probleem' inziet, en die gaat 'proberen' en aanmaningsprocedure stop te zetten tot er uitspraak is....
quote:Dat over niet kunnen doorverbinden is onzin. Telefoonnummer van Juridische zaken van ZK is 010-24 46 700. Dit nummer zou ook op de ontvangstbevestiging van je bezwaar moeten staan.
Op donderdag 21 november 2002 10:05 schreef on_air het volgende:[..]
Nee, nergens. Die dingen vertellen ze allemaal leuk via de telefoon voor 5 eurocentjes per minuut. En als je de status wilt weten kan dat niet want:
Onze juridische afdeling heeft alles in eigen handen en daar kunnen wij niet bij. Nee, doorverbinden kan ook niet...
quote:Zelfs bij de belastingdienst geldt een bezwaar schrift als verzoek tot uitstel van betaling. En als er een toko is die wel erg graag centjes pakt als ze die kan pakken, is het de belastingdienst wel.
in het algemeen betaal je het bedrag en krijgt het achteraf terug als blijkt dat jij gelijk hebt. ik weet niet of hier wettelijke regels voor zijn verder.
Maar ik moet eerlijk toegeven dat ik niet weet hoe dit wettelijk geregeld is.
quote:Nee, dat is niet zo... dan zou het wel heel handig zijn om later te 'mogen' betalen... toch maar betalen, als je 't terug kunt krijgen, krijg je 't later wel terug
Een bezwaarschrift dient toch als een 'verzoek tot uitstel van betaling'?
Ik heb nu wel een uistel tot betaling. Even een paar flink aantal telefonistes omgelult en voila! uistel
Nu nog hopen op een fair uitspraak
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |