abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6919666
4 Maanden terug kwam het Zilverenkruis met de mededeling dat ik even 400 eurootjes mocht betalen voor een aantal periodes waarin ik 'onterecht' verzekerd zou zijn geweest.
Dit klopte niet, ik heb de bewijzen en ik dien een bezwaarschrift in. Ik krijg brief terug, dat alles in behandeling genomen wordt.

Binnen een maand ligt er wel een tweede (!!!) betalingsherinnering op m'n mat. Ik ga niet betalen als ik in een bezwaarprocedure zit! Dat begreep ZLK ook, maar de 'aanmaningsprocedure' zou gewoon door blijven lopen, zolang er geen uitspraak in de zaak was. Mijn, terechte vraag lijkt mij, was: En wat nou als het bezwaar niet voor de laatste aanmaning afgerond is?? Tsja, dan moet u nog maar even bellen.

Nu zijn we dus zo ver dat, als ik niet betaal omdat ik op een uitslag zit te wachten, over twee weken een deurwaarder op m'n stoep heb staan. Het advies van het ZLK:
Betaal nou maar gewoon, dan hou je de deurwaarder weg, en als de procedure is afgerond, en je hebt te veel betaald, dan krijg je dat terug.

Geloof jij het?!

Wat zijn nou nog opties om te voorkomen dat er een deurwaarder verschijnt, en dat ik toch gewoon op de uitslag kan wachten.

Een bezwaarschrift dient toch als een 'verzoek tot uitstel van betaling'?

This is way beyond my remote concern of being condescending.
Anders of Niets
Luister Live
pi_6919683
Staan er in je correspondentie met het zilveren kruis kleine lettertjes over dat je ook bij bezwaar aantekenen toch binnen de termijnen moet betalen?
als homosexualiteit een ziekte is bellen we de baas wel; *sorry, kan niet werken, nog steeds lesbisch*
pi_6919803
quote:
Op donderdag 21 november 2002 09:51 schreef Nyame het volgende:
Staan er in je correspondentie met het zilveren kruis kleine lettertjes over dat je ook bij bezwaar aantekenen toch binnen de termijnen moet betalen?
Nee, nergens. Die dingen vertellen ze allemaal leuk via de telefoon voor 5 eurocentjes per minuut. En als je de status wilt weten kan dat niet want:
Onze juridische afdeling heeft alles in eigen handen en daar kunnen wij niet bij. Nee, doorverbinden kan ook niet...
Anders of Niets
Luister Live
  donderdag 21 november 2002 @ 10:08:34 #4
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_6919839
Als jij een ontvangstbevestiging en in-behandeling-name-bevestiging hebt van het Zilveren kruis, dan kun je die deurwaarder toch wel buiten houden?
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_6921119
quote:
Op donderdag 21 november 2002 10:08 schreef MrTorture het volgende:
Als jij een ontvangstbevestiging en in-behandeling-name-bevestiging hebt van het Zilveren kruis, dan kun je die deurwaarder toch wel buiten houden?
Zou kunnen, maar waar het mij om gaat, is dat het ZLK gewoon doorgaat met de aanmaningsprocudure en mij op die manier eigenlijk dwingt te betalen. Dat klopt in mijn ogen niet...
Anders of Niets
Luister Live
pi_6922978
in het algemeen betaal je het bedrag en krijgt het achteraf terug als blijkt dat jij gelijk hebt. ik weet niet of hier wettelijke regels voor zijn verder.
pi_6923233
quote:
Op donderdag 21 november 2002 13:44 schreef Northpole het volgende:
in het algemeen betaal je het bedrag en krijgt het achteraf terug als blijkt dat jij gelijk hebt. ik weet niet of hier wettelijke regels voor zijn verder.
Okè, als dat een standaard is. Het klonk (klinkt) mij gewoon vreemd in de oren. Alsof ze gewoon een deurwaarder achter de deur houden om je te laten betalen en zelf nog even tijd rekken om tot een conclusie te komen
Anders of Niets
Luister Live
  donderdag 21 november 2002 @ 14:02:42 #8
18875 BDisOKE
Spend some quality time...
pi_6923308
met zoveel dingen is dat.
heb het ook met de KPN gehad.
Die lieten me nog voor adsl betalen op een adres waar ik al 2 maanden niet meer woonde....

en TOCH laten ze je het eerst betalen, en dan gaan ze het fixen. (of niet.) Zo werkt dat blijkbaar

with a demon of mine...
BDisOKE.nl mijn werk
Mijn games...
pi_6927489
quote:
Op donderdag 21 november 2002 14:02 schreef BDisOKE het volgende:
met zoveel dingen is dat.
heb het ook met de KPN gehad.
Die lieten me nog voor adsl betalen op een adres waar ik al 2 maanden niet meer woonde....

en TOCH laten ze je het eerst betalen, en dan gaan ze het fixen. (of niet.) Zo werkt dat blijkbaar

Juist!! En daar ligt het probleem...

Ik heb nu wel iemand gesproken die het 'probleem' inziet, en die gaat 'proberen' en aanmaningsprocedure stop te zetten tot er uitspraak is....

Anders of Niets
Luister Live
pi_6955000
quote:
Op donderdag 21 november 2002 10:05 schreef on_air het volgende:

[..]

Nee, nergens. Die dingen vertellen ze allemaal leuk via de telefoon voor 5 eurocentjes per minuut. En als je de status wilt weten kan dat niet want:
Onze juridische afdeling heeft alles in eigen handen en daar kunnen wij niet bij. Nee, doorverbinden kan ook niet...

Dat over niet kunnen doorverbinden is onzin. Telefoonnummer van Juridische zaken van ZK is 010-24 46 700. Dit nummer zou ook op de ontvangstbevestiging van je bezwaar moeten staan.
I find it kind of funny, I find it kind of sad. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had.
pi_6955034
quote:
Zelfs bij de belastingdienst geldt een bezwaar schrift als verzoek tot uitstel van betaling. En als er een toko is die wel erg graag centjes pakt als ze die kan pakken, is het de belastingdienst wel.

Maar ik moet eerlijk toegeven dat ik niet weet hoe dit wettelijk geregeld is.

pi_6959148
quote:
Een bezwaarschrift dient toch als een 'verzoek tot uitstel van betaling'?
Nee, dat is niet zo... dan zou het wel heel handig zijn om later te 'mogen' betalen... toch maar betalen, als je 't terug kunt krijgen, krijg je 't later wel terug
  vrijdag 29 november 2002 @ 01:09:52 #13
22598 SurfDude
Wat denk je zelf?!
pi_7053527
Ik zeg: Pieters Storms .
pi_7057295
quote:
Op vrijdag 29 november 2002 01:09 schreef SurfDude het volgende:
Ik zeg: Pieters Storms .
pi_7057398
Pieter Storms?
Nej, die heb ik niet nodig om de boel eens flink om te schoppen ...

Ik heb nu wel een uistel tot betaling. Even een paar flink aantal telefonistes omgelult en voila! uistel

Nu nog hopen op een fair uitspraak

Anders of Niets
Luister Live
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')