Ja gewoon compensatiegedragquote:
Bij kinderen lijkt het me sciaal iets minder wenselijk om daar een keuring te gaan laten houden. Dan ga je jezelf op een donker gebied van bevolkingsplanning plaatsen en daar ben ik niet zo van.quote:Op maandag 21 december 2015 10:56 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Lijkt mij ook een goed idee. En als we dat nu ook zouden kunnen invoeren bij mensen die kinderen 'nemen'.......
Ik ook niet........maar soms schiet het even door mijn hoofd.quote:Op maandag 21 december 2015 10:59 schreef Dven het volgende:
[..]
Bij kinderen lijkt het me sciaal iets minder wenselijk om daar een keuring te gaan laten houden. Dan ga je jezelf op een donker gebied van bevolkingsplanning plaatsen en daar ben ik niet zo van.
Allereerst is de gemiddelde pitbull geen rashond.quote:Op maandag 21 december 2015 10:58 schreef fathank het volgende:
[..]
Soort verbieden is makkelijker, en het is niet zo dat ongeboren honden er last van hebben dat ze niet meer geboren worden. En als je dan toch zo graag pitbulls wil kijken stoppen ze er maar een paar in de dierentuin ofzo.
En hoe ga jij iemand verbieden een bepaalde soort hond te nemen? Het is lastig om Downies te verbieden kinderen te nemen.
Als jij jezelf prettig voelt bij die gedachte, houd deze dan vooral aan.quote:
Laat ze die fokkers dan aan de hoogste brug hangen. Of gewoon een algeheel verbod op honden als vrijetijdsbesteding.quote:Op maandag 21 december 2015 11:00 schreef Dven het volgende:
[..]
Allereerst is de gemiddelde pitbull geen rashond.
Buiten dat, verbied de honden die simpelen nu verboden willen zien en je kan er de donder op zeggen dat fokkers gaan knutselen met andere hondenrassen.
Je schiet er echt helemaal niets mee op.
In D zijn ze sinds 2000 verbodenquote:Op maandag 21 december 2015 11:00 schreef Dven het volgende:
[..]
Allereerst is de gemiddelde pitbull geen rashond.
Buiten dat, verbied de honden die simpelen nu verboden willen zien en je kan er de donder op zeggen dat fokkers gaan knutselen met andere hondenrassen.
Je schiet er echt helemaal niets mee op.
ALLES VERBIEDENquote:Op maandag 21 december 2015 11:03 schreef fathank het volgende:
[..]
Laat ze die fokkers dan aan de hoogste brug hangen. Of gewoon een algeheel verbod op honden als vrijetijdsbesteding.
Alle mensen die geen zin in zo'n cursus hebben halen dus geen hond meer bij een erkende fokker of asiel, maar uit het buitenland of nestjes van particulieren.quote:Op maandag 21 december 2015 10:49 schreef Dven het volgende:
[..]
Bij aankoop van iedere hond een verplichte cursus en screening. Op kosten van de persoon die een hond wenst.
Mijn dochter, toen 3, is zonder aanleiding gepakt door een Engelse jachthond.quote:Op maandag 21 december 2015 11:05 schreef Dven het volgende:
Wel frappant dat hier op FOK! zoveel mensen al zoveel kinderen en honden verscheurd hebben zien worden door 'gevaarlijke honden'.
Een van m'n huskies heeft ooit een vinger van iemand eraf gebeten, ondanks dat meneer gewaarschuwd was, maar meer ook niet
Dan moet je daar op controleren. Anders kan je alles wel gewoon vrijgeven. Ook vuurwapens.quote:Op maandag 21 december 2015 11:05 schreef Chai het volgende:
[..]
Alle mensen die geen zin in zo'n cursus hebben halen dus geen hond meer bij een erkende fokker of asiel, maar uit het buitenland of nestjes van particulieren.
Vuurwapens schieten niet uit zichzelf. Honden bijten wel uit zichzelf.quote:Op maandag 21 december 2015 11:07 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dan moet je daar op controleren. Anders kan je alles wel gewoon vrijgeven. Ook vuurwapens.
Geen vergunning -> Geen hond.quote:Op maandag 21 december 2015 11:05 schreef Chai het volgende:
[..]
Alle mensen die geen zin in zo'n cursus hebben halen dus geen hond meer bij een erkende fokker of asiel, maar uit het buitenland of nestjes van particulieren.
Gewoon zeggen dat je moeder een pitbull is. Dan schrikken ze wel af.quote:Op maandag 21 december 2015 11:06 schreef Jaroon het volgende:
Wat wel goed is is dat als je aangevallen wordt door een andere soort hond je heel hard kan gaan roepen "Pas op! Een pitbull" en dat de aanvallende hond dan schrikt.
Hangt af van de buurman. In elk geval kun je gewoon regels opstellen en die controleren. Lijkt mij uberhaupt een idee bij honden.quote:Op maandag 21 december 2015 11:08 schreef fathank het volgende:
[..]
Vuurwapens schieten niet uit zichzelf. Honden bijten wel uit zichzelf.
Ik heb liever een buurman met een vuurwapen dan een buurman met een pitbull.
Dat is helemaal niet frappant. Vorige week is er bij mij nog een hondje gepakt door een Duitse herder. Dat hondje lag helemaal open, maar leeft volgens mij nog wel. De eigenaar van het hondje heeft gelukkig die hond weggejaagd door hem een gigantische schop tegen zijn kop te geven. De baasjes: 'dat doet hij anders nooit'.quote:Op maandag 21 december 2015 11:05 schreef Dven het volgende:
Wel frappant dat hier op FOK! zoveel mensen al zoveel kinderen en honden verscheurd hebben zien worden door 'gevaarlijke honden'.
Een van m'n huskies heeft ooit een vinger van iemand eraf gebeten, ondanks dat meneer gewaarschuwd was, maar meer ook niet
Als het woord pitbull er maar duidelijk uitkomt.quote:Op maandag 21 december 2015 11:09 schreef Dven het volgende:
[..]
Gewoon zeggen dat je moeder een pitbull is. Dan schrikken ze wel af.
Oke.quote:Op maandag 21 december 2015 11:09 schreef Jano9 het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet frappant. Vorige week is er bij mij nog een hondje gepakt door een Duitse herder. Dat hondje lag helemaal open, maar leeft volgens mij nog wel. De eigenaar van het hondje heeft gelukkig die hond weggejaagd door hem een gigantische schop tegen zijn kop te geven.
Gezien de plaat die je hier voor de kop hebt in discussies er over zal je die IRL ook wel hebbenquote:Op maandag 21 december 2015 11:10 schreef Dven het volgende:
Zoals gezegd : Bijna iedereen op FOK! wordt meermaals gecontronteerd met agressieve honden. Ik zal 1 van de uitzonderingen zijn ondanks mijn professionele en vrijwillige werkzaamheden met honden
Wanneer je als eigenaar boven je honden staat dan kan je dus wel agressief reageren tegen de 'roedelleden'.quote:Op maandag 21 december 2015 11:10 schreef erodome het volgende:
Ja ja, er was ruzie en ineens breekt de glazen tafel.... Dan ineens, zomaar vanuit het niets, valt de hond aan.
Als je niet gebeten wil worden moet je maar niet de agressieve lul uithangen tegen gezinsleden die door de honden als roedelleden worden gezien.
Fijn op stap geweest, vast met een stuk in de kraag thuis gekomen, ruzie maken waarbij dingen sneuvelen. Tja, gewoon niet zo heel verstandig.
Hangt ook af van waar je woont lijkt mij. Je hebt buurten waar mensen honden gewoon minder goed opvoeden. Als je daar woonachtig bent.....quote:Op maandag 21 december 2015 11:10 schreef Dven het volgende:
Zoals gezegd : Bijna iedereen op FOK! wordt meermaals gecontronteerd met agressieve honden. Ik zal 1 van de uitzonderingen zijn ondanks mijn professionele en vrijwillige werkzaamheden met honden
Ik heb je aangeraden niet op mij te reageren. Raar dat je dan toch iedere keer je zegje wil doen.quote:Op maandag 21 december 2015 11:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gezien de plaat die je hier voor de kop hebt in discussies er over zal je die IRL ook wel hebben
Deze man stond blijkbaar niet bovenaan in de roedel.quote:Op maandag 21 december 2015 11:11 schreef Dven het volgende:
[..]
Wanneer je als eigenaar boven je honden staat dan kan je dus wel agressief reageren tegen de 'roedelleden'.
Elke slecht afgerichte hond is een risico. Ik ken genoeg verhalen van herders, collies en andere grote honden die de fout in zijn gegaan hier in de buurt. Dat ging dan misschien niet om een afgerukt arm, maar wel beten in het gezicht en afgebeten vingers. Die zijn ook niet afgemaakt, terwijl ik denk dat ze dat bij een 'valse pitbull' wel hadden gedaan.quote:Op maandag 21 december 2015 11:05 schreef Dven het volgende:
Het is gewoon een forum.........quote:Op maandag 21 december 2015 11:12 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik heb je aangeraden niet op mij te reageren. Raar dat je dan toch iedere keer je zegje wil doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |