abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 december 2015 @ 10:06:15 #1
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_158374441
quote:
Het Nederlandse luxewarenhuis De Bijenkorf krijgt momenteel veel kritiek op paspoppen in de winkel.
De bal ging aan het rollen na een post op Facebook. Daarin klaagde ene Bianca Berends de paspoppen aan. Haar zus poseerde onlangs tussen twee van de poppen, die volgens haar wel erg mager zijn.

'Beste Bijenkorf', begint ze haar relaas. 'Dit zijn jullie mannequins. Vandaag gefotografeerd. Daarnaast staat mijn zus. Al jaren werkt ze met jonge meiden die anorexia hebben. Ze wees me vandaag op deze idiote poppen die jullie hebben staan.' Ze voegt eraan toe dat de ‘te dunne’ poppen met ‘veel te lange benen’ ertoe kunnen leiden dat meisjes een ongezond ideaalbeeld nastreven. 'Jullie zouden je moeten schamen dat jullie zulke poppen gebruiken. Ik hoop dat veel mensen hun stem laten horen door dit bericht te delen en dat jullie inzien dat de mannequins moeten worden vervangen door exemplaren met een realistisch lichaam.'

'Gestileerd mensbeeld'

De Bijenkorf reageerde snel en zakelijk op de kritiek. 'Wij waarderen ieders mening en zullen deze doorgeven aan de betreffende afdeling', schreef het bedrijf. Door dat antwoord kwam nog meer kritiek omdat het er volgens velen op leek dat de winkel niet actief met de kritiek aan de slag zou gaan. Na intern overleg postte de shop het volgende statement: 'De figuren geven een gestileerd mensenbeeld weer. We zien er samen met onze samenwerkende partners op toe dat er uitsluitend met modellen wordt gewerkt waar geen vermoeden van bestaat dat ze een eetstoornis hebben.' Ook dat antwoord schoot bij sommigen in het verkeerde keelgat, vooral omdat het niet echt een reactie was op de geleverde kritiek. 'Zo’n 95 procent van de reactie is geen reactie maar een promopraatje', 'Ik denk dat ik nog nooit zo’n hypocriet, nietszeggend bericht heb gelezen' en 'Slecht antwoord. Een gemiste kans', zijn slechts enkele voorbeelden.

De status , die meer dan 7.000 werd geliket en meer dan 7.000 werd gedeeld, lokt ook negatieve reacties uit over Bianca. Sommigen schrijven dat ‘het maar een pop is’ en dat de vrouw moet leren relativeren. 'Meestal krijgt niemand anorexia door een pop', is een van de reacties.

De paspoppen in kwestie:

Bron: De Standaard
Waar kun je je godverdomme druk over maken. Iedere keer als feministen een goed punt aansnijden, worden ze direct weer getorpedeerd door halftamme hyper-politiek-correcte kutjes als deze die willen zeiken over non-issues. Er is niemand die denkt dat ze te dik is omdat ze er niet uitziet als een paspop. Het zijn verdomme paspoppen. Denken die dozen dat meisjes nu plots ook superblank en en gezichtsloos willen zijn? :')

Echt, ga klagen over nuttige dingen.
  zondag 20 december 2015 @ 10:12:25 #2
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_158374510
Ik zou die middelste wel doen
Ik ben inmiddels overleden
  zondag 20 december 2015 @ 10:13:57 #3
92279 N.icka
Windforce 11
pi_158374532
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 10:06 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Echt, ga klagen over nuttige dingen.
Zoals jij ?
pi_158374573
Ik dacht even dat het bericht van De Speld was maar het is nog serieus ook. :')
pi_158374576
Als het echt volgens de bijenkorf een gestyleerd mens zou moeten zijn kan men net zo goed een stalen frame gebruiken.
pi_158374595
:') triest dit.

Het is een paspop, in reclames van kleding komen ook uitsluitend modellen in voor, is iedereen model? Nee.

vrouw in kwestie zou haar tijd beter kunnen besteden in de gym dan foto's van paspoppen maken.
pi_158374602
Terechte klacht.
pi_158374604
Ze moeten wat dikkere paspoppen zetten.
Ура для россии
pi_158374613
Waarom zou een vrouw aan een ideaalbeeld willen voldoen dan?

Dat lijkt mij een groter probleem.
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
pi_158374618
Wat een drama weer om niets
pi_158374619
In plaats van zelf 'maatje meer' etalage- en paspoppen te maken en die te verkopen om geld mee te verdienen gaan ze zelf janken.

Met die mentaliteit komt de gouden eeuw nooit meer terug :')
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_158374636
quote:
17s.gif Op zondag 20 december 2015 10:12 schreef Enchanter het volgende:
Ik zou die middelste wel doen
Dat!
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
  zondag 20 december 2015 @ 10:30:59 #13
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_158374682
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 10:20 schreef BredeBroeder het volgende:
vrouw in kwestie zou haar tijd beter kunnen besteden in de gym dan foto's van paspoppen maken.
Liever gaat ze een front vormen van vretende vetschortvrouwen!
pi_158374731
Vrouwen...... Kunnen die niet beter een "schild" ontwikkelen zoals mannen?

Hoe vaak hoor je mannen klagen over het feit dat die baard in de reclames zo mooi vol is? Genoeg mannen met een dun vlasbaardje. die alleen maar kunnen dromen van een mooie volle baard.

Hoe vaak hoor je mannen klagen over de mannelijke modellen in reclames? Terwijl echt niet elke man in staat is om een indrukwekkende torso te kweken.

Hoe vaak hoor je mannen klagen over haardossen in reclames? Terwijl er genoeg mannen zijn die alleen maar kunnen dromen van een volle bos haar op leeftijd i.p.v. een kale kop.

Vrouwen houd op met zeiken en klagen, accepteer dat jij niet bij de mooiste 0,01% hoort, word je gelukkiger van.
60 HRC
pi_158374736
Die poppen hebben een piemel
pi_158374757
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
pi_158374769
Godverdomme wat een gezoek weer. :')
Your opinion of me is none of my business.
pi_158374776
Die lafaards hebben zwarte piet veranderd in gouden piet dus ik wens ze een hoop ellende en ben voor moddervette modellen. ^O^
pi_158374876
Dikke paspoppen gaan niet werken omdat de kleding dan niet verkocht wordt. Moet de eerste vrouw nog tegen komen die zich zelf vergelijkt met een dikke paspop.
  zondag 20 december 2015 @ 10:55:03 #20
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_158374930
Stemmen met je euro dames, Bijenkorf links laten liggen.
Maar het zijn Nederlanders, die klagen en zeuren alleen maar.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 20 december 2015 @ 10:56:31 #21
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_158374940
Ik ben boos, ga nu een Facebookbericht schrijven en daarmee de krant halen!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_158374999
quote:
8s.gif Op zondag 20 december 2015 10:56 schreef Copycat het volgende:
Ik ben boos, ga nu een Facebookbericht schrijven en daarmee de krant halen!
Start een faceboek poppen statistiek pagina op, waarbij je de boze vrouwen voor het karretje spant en deze bij alle kledingwinkels de paspoppen laat meten. Dus lengte, been lengte, taille, enz.. :D
  zondag 20 december 2015 @ 11:02:20 #23
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_158375002
Mijn god wat staat er weer een typische Hollandse lompe koe langs zeg. 1.80 schofthoogte, geen stijl, scheer dat haar af en het is net een kerel.
pi_158375004
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2015 10:13 schreef N.icka het volgende:

[..]

Zoals jij ?
Dat. Precies dat.
pi_158375026
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 10:06 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Er is niemand die denkt dat ze te dik is omdat ze er niet uitziet als een paspop. Het zijn verdomme paspoppen. Denken die dozen dat meisjes nu plots ook superblank en en gezichtsloos willen zijn? :')
want jonge meiden zijn helemaal niet beinvloedbaar en een paspop is niet een voorbeeld van... heb een poos geleden een stuk gezien over annorexia en die meiden deden de meest extreme dingen om gewicht kwijt te raken, terwijl ze al mega dun waren, ze kregen die ongezonde stijl door zich te vergelijken met modellen. en paspoppen zijn ook modellen dus ik vind dat die vrouw wel een punt heeft.

maar vertel mij eens waarom die poppen niet gewoon een normaal figuur mogen hebben?
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')