abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 december 2015 @ 00:11:27 #1
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_158370182
Afgelopen nacht komt poes Minimeis binnen, wat traag... maar goed dat kan.
Vanmiddag loopt ze weer traag met de staart naar beneden.... ik aai haar en voel wat op een rib lijkt die verder naar buiten steekt (nog niet door de vacht heen). Dierenarts gebeld om we langs konden komen.

Blijkt dat ze waarschijnlijk door een auto is geraakt... en daarna in de struiken terecht gekomen, waarna haar lichaam is gespietst door een tak door een tak.
Van haar buik tot bijna boven aan de zijkant. Wat ik dacht dat haar rib was, was dus een tak.

Vanavond telefoontje van de dierenarts gekregen dat de tak eruit is en zo te zien geen vitale organen zijn geraakt. Maar dat ze nog wel een nachtje ter observatie moest blijven. En dat ze van geluk mocht spreken dat ze een beetje dik was, dat ze anders niet meer had geleefd.

Rekening iets onder de 300 euro. Blij dat ze overleefd (als alles goed gaat) en blij dat haar heb verzekerd bij een huisdierenverzekering.
Maar wat zal die arme Minimeis een pijn gehad hebben. :'(
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.
pi_158370208
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 00:11 schreef EricOscuro het volgende:
Afgelopen nacht komt poes Minimeis binnen, wat traag... maar goed dat kan.
Vanmiddag loopt ze weer traag met de staart naar beneden.... ik aai haar en voel wat op een rib lijkt die verder naar buiten steekt (nog niet door de vacht heen). Dierenarts gebeld om we langs konden komen.

Blijkt dat ze waarschijnlijk door een auto is geraakt... en daarna in de struiken terecht gekomen, waarna haar lichaam is gespietst door een tak door een tak.
Van haar buik tot bijna boven aan de zijkant. Wat ik dacht dat haar rib was, was dus een tak.

Vanavond telefoontje van de dierenarts gekregen dat de tak eruit is en zo te zien geen vitale organen zijn geraakt. Maar dat ze nog wel een nachtje ter observatie moest blijven. En dat ze van geluk mocht spreken dat ze een beetje dik was, dat ze anders niet meer had geleefd.

Rekening iets onder de 300 euro. Blij dat ze overleefd (als alles goed gaat) en blij dat haar heb verzekerd bij een huisdierenverzekering.
Maar wat zal die arme Minimeis een pijn gehad hebben. :'(
waarom noem je haar dan ook minimeis :')
  zondag 20 december 2015 @ 00:13:23 #3
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_158370218
Jezus :{ ;( wat een rot-verhaal, maar fijn dat je naar de DA bent gegaan en dat alles goed is gegaan.

Liefs en knufje aan mini O+ verwen haar maar lekker als ze weer thuis is.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  zondag 20 december 2015 @ 00:15:37 #4
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_158370280
quote:
2s.gif Op zondag 20 december 2015 00:12 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

dopfles is een veel betere naam inderdaad :)
pi_158370307
quote:
10s.gif Op zondag 20 december 2015 00:15 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

dopfles is een veel betere naam inderdaad :)
:7
  zondag 20 december 2015 @ 00:55:10 #6
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_158371231
quote:
2s.gif Op zondag 20 december 2015 00:12 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

Omdat ze was aankomen lopen, en ik ervan uitging dat ze wel weer opgehaald zou worden door de oorspronkelijke baasjes (ik had haar her en der aangemeld als gevonden... en ook 50 A-4 tjes op allerlei kruispunten geplakt). Dus deze naam was eigenlijk bedoeld als tijdelijke naam... maar ze werd niet opgehaald, en ze wende al heel snel aan die naam, dus heb ik het maar zo gelaten. ;)
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.
  zondag 20 december 2015 @ 01:02:34 #7
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_158371362
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2015 00:13 schreef houdjemond het volgende:
Jezus :{ ;( wat een rot-verhaal, maar fijn dat je naar de DA bent gegaan en dat alles goed is gegaan.

Liefs en knufje aan mini O+ verwen haar maar lekker als ze weer thuis is.
O reken maar dat ik haar nog eens extra verwen. Tenzij de dierenarts dit natuurlijk afraadt.
Minimeis is sowieso al een heel bang poesje, en dan dit ook nog.
Ik kan wel zeggen dat mijn maag omdraaide toen ik bij de dierenarts het uiteinde van die tak in haar buik zag zitten... Maar de dierenarts klonk optimistisch aan de telefoon, daar hou ik me maar even aan vast.
Maar dat arme meisje vertrouwd eigenlijk geen mens behalve mij, dus ze vindt het vast verschrikkelijk dat ze de nacht moet doorbrengen in een dierenkliniek. :{
pi_158371427
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 00:11 schreef EricOscuro het volgende:
Rekening iets onder de 300 euro.
Geld is in deze toch compleet van ondergeschikt belang? Ook als de poes niet verzekerd was. Althans dat is mijn mening :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zondag 20 december 2015 @ 01:43:45 #9
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_158372164
quote:
7s.gif Op zondag 20 december 2015 01:06 schreef Geralt het volgende:

[..]

Geld is in deze toch compleet van ondergeschikt belang? Ook als de poes niet verzekerd was. Althans dat is mijn mening :)
Geld is ook van ondergeschikt belang, als je genoeg verdiend om zo'n ongeluk op te vangen.
Ik dus niet, en daarom ben ik zo blij dat ik een dierenverzekering heb afgesloten (en wil dit iedereen met een krappe beurs aanraden). Want anders zou ik voor mezelf en voor mijn katten zo'n twee maanden geen eten meer kunnen kopen.
Probeer je eens wat meer in te leven in de situaties van anderen.
  zondag 20 december 2015 @ 02:00:47 #10
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_158372430
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 01:02 schreef EricOscuro het volgende:

[..]

O reken maar dat ik haar nog eens extra verwen. Tenzij de dierenarts dit natuurlijk afraadt.
Minimeis is sowieso al een heel bang poesje, en dan dit ook nog.
Ik kan wel zeggen dat mijn maag omdraaide toen ik bij de dierenarts het uiteinde van die tak in haar buik zag zitten... Maar de dierenarts klonk optimistisch aan de telefoon, daar hou ik me maar even aan vast.
Maar dat arme meisje vertrouwd eigenlijk geen mens behalve mij, dus ze vindt het vast verschrikkelijk dat ze de nacht moet doorbrengen in een dierenkliniek. :{
Ik word helemaal verdrietig van het idee, maar waarom laat je haar buiten dan als het zo'n schuw popje is? Of is het echt een buitenkat? Dan is het een ander verhaal en dat brengt helaas de nodige risico's met zich mee..

Ik duim dat alles goed komt, houd je ons op de hoogte in dit topic? O+
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  Manager PR/Moderator zondag 20 december 2015 @ 02:22:22 #11
269689 crew  Viv
pi_158372651
Arme Minimeis, heel veel beterschap!
  zondag 20 december 2015 @ 03:33:56 #12
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_158373163
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2015 02:00 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Ik word helemaal verdrietig van het idee, maar waarom laat je haar buiten dan als het zo'n schuw popje is? Of is het echt een buitenkat? Dan is het een ander verhaal en dat brengt helaas de nodige risico's met zich mee..

Ik duim dat alles goed komt, houd je ons op de hoogte in dit topic? O+
Ze is inderdaad echt een buitenkat... Net als mijn eerste kat is ze aankomen lopen. En in de buurt was ze al meerdere dagen gezien door mijn buren. Dat buiten gewend zijn haal je niet meer uit een poes. En ja, dat het een schuw popje is, wil niet zeggen dat ze niet naar buiten wil. Mijn tuin staat vol struiken, coniferen, een paar bomen etc... dus echt een kattentuin. Daarnaast woon ik in een wijk waar zelden harder gereden wordt dan 30 km door auto's, omdat deze wijk zich amper leent om sneller te rijden.

Ik ben juist in deze wijk gaan wonen omdat ik al een katertje had, die ik zo weinig mogelijk aan snelverkeer wilde blootstellen (en die ook was aankomen lopen en ook al echt een buitenkat was).
Alles voor mijn katten.

Ja, ik ben zelf ook verdrietig... dat dit Minimeis moest overkomen, zo angstig als ze voor visite is etc... zo vol vertrouwen is ze naar mij toe. Dan gaat ze op haar zij of rug liggen, zodat ik haar tussen haar voorpootjes en buik kan aaien. En dan kan ze ook echt zo genieten... dat is dan echt een dankbaar gebaar... van haar. Zo schuw en bang... maar naar mij zo vertrouwend, dat ontroerd me elke dag weer.

En natuurlijk hou ik jullie graag op de hoogte, tot de hele situatie weer gestabiliseerd is.
Maar in elk geval moet ik haar 3 weken binnenhouden van de dierenarts. Dat wordt nog een hele opgave, wanneer mevrouw zelf besluit dat ze weer naar buiten wil.

In elk geval hartelijk dan voor het meeleven met Minimeis. ^O^
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 02:22 schreef ViviRAWRS het volgende:
Arme Minimeis, heel veel beterschap!
Dank je (zowel namens mij als Minimeis) ;)
De dierenarts klonk optimistisch... daar hou ik me vooralsnog aan vast. En ze krijgt ook pijnstillers... dus echt al te veel lijden zal ze voorlopig niet meer. :)
pi_158380848
Oef, dat is schrikken! Maar wat fijn dat ze zo'n geluk heeft gehad!

En meestal zijn katten vooral heel erg blij als ze weer een bekend gezicht zien/een vertrouwde stem horen, en gaan ze maar al te graag weer lekker met hun eigenaar mee. Als ze al linken dat hun baasje hen naar de DA heeft gebracht, laten ze zelden hun ongenoegen erover uit (richting de eigenaar dan :P )

Maak een lekker rustig plekje voor haar, dan komt het vast goed met dat herstel!
  zondag 20 december 2015 @ 22:59:28 #14
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_158395373
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 15:37 schreef Candaasje het volgende:
Oef, dat is schrikken! Maar wat fijn dat ze zo'n geluk heeft gehad!

En meestal zijn katten vooral heel erg blij als ze weer een bekend gezicht zien/een vertrouwde stem horen, en gaan ze maar al te graag weer lekker met hun eigenaar mee. Als ze al linken dat hun baasje hen naar de DA heeft gebracht, laten ze zelden hun ongenoegen erover uit (richting de eigenaar dan :P )

Maak een lekker rustig plekje voor haar, dan komt het vast goed met dat herstel!
Minimeis heeft aan drie dingen een hekel en erg bang: in een auto zitten, in een reismand zitten... en andere mensen dan mij. Mijn moeder reed... dus alle angsten in en keer.
Ze was zo gestrest dat ze zat te hijgen als een hond (inclusief de tong uit de mond).
Maar het was voor een goed doel :)
  zondag 20 december 2015 @ 23:22:45 #15
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_158396365
Minimeis is weer thuis!

Inmiddels is ze weer thuis. De tak die in geheel in haar lichaam zat was 12 centimeter lang en bijna een centimeter in doorsnede. Nog geluk dat het een vrij gladde stengel was, en bijna kaarsrecht, anders had het meer schade aangericht.
Mijn twee katers (waaronder haar zoontje van anderhalf jaar)... hebben zich perfect gedragen. Hoewel Minimeis en haar zoon normaal gesproken elkaar verbaal naar het leven lijken te staan... was de druktemaker ineens bezorgd om zijn moeder. En sterker nog, hij leek wel blij dat ze terug was. Hij bleef lang bij haar in de buurt (maar op gepaste afstand). Hij pikte zelfs haar eten niet in...
Ik weet niet wat er echt in die katten omgaat, maar het lijkt wel een ongeschreven regel dat je van gewonde huisgenoten afblijft.

Zelf ben ik natuurlijk helemaal blij dat ze weer thuis is. En ze is het spinnen niet verleerd, geaaid tot mijn arm er bijna mee ophield hahaha. Ze moet alleen de komende 4 dagen nog met zo'n kraag (lampenkap) rondlopen en dat went maar moeilijk. Tussen de spijlen van mijn bed door springen... nee dat gaat niet meer, dat heeft ook Minimeis wel begrepen.
pi_158396386
Veel sterkte met Minimeis
  maandag 21 december 2015 @ 01:23:34 #17
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_158399788
quote:
17s.gif Op zondag 20 december 2015 23:23 schreef vronie het volgende:
Veel sterkte met Minimeis
Dank je Vronie. :)
Ik heb er momenteel weer alle vertrouwen in. Ze eet goed, ze drinkt goed, ze plast goed... en ze spint alweer lekker. en is alweer redelijk levendig.
Als ze nu ook nog eens gaat kakken, dan weet ik dat ook dat klopt.

Maar zoals mijn dierenarts al zei, als ze zware interne verwondingen had, was ze niet meer naar huis gegaan.
Dus ja, ik ben behoorlijk positief gestemd. *O*
  maandag 21 december 2015 @ 11:31:47 #18
142400 RedFever007
pi_158404924
Mooi man *O*

Komt allemaal wel weer goed met minimeis :7
  maandag 21 december 2015 @ 11:32:23 #19
142400 RedFever007
pi_158404943
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 23:22 schreef EricOscuro het volgende:
Minimeis is weer thuis!

De tak die in geheel in haar lichaam zat was 12 centimeter lang en bijna een centimeter in doorsnede.
Teh fucckkk :o
  maandag 21 december 2015 @ 23:40:57 #20
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_158427737
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 11:31 schreef RedFever007 het volgende:
Mooi man *O*

Komt allemaal wel weer goed met minimeis :7
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 11:32 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Teh fucckkk :o
Minimeis blijkt een taaie te zijn en natuurlijk ook puik werk van de dierenarts. ^O^

Inderdaad, teh fucckkk... het mag een wonder heten dat ze het overleefd heeft. Was mevrouw geen dikke kilo te dik geweest, dan had ze het niet overleefd. Die stok doorboorde alleen het vetweefsel... ging er aan de onderkant in, maar schoof via de buitenkant van de ribben naar boven.
  dinsdag 22 december 2015 @ 22:41:28 #21
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_158452752
Wow, wat een verhaal, gelukkig is ze weer thuis en maakt ze het goed!
Ik ben wel ietwat verbaasd eigenlijk dat verzekeringen buitenkatten dekken, maar gelukkig voor jou dan maar :)
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 23 december 2015 @ 02:01:07 #22
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_158459419
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 22:41 schreef oh-oh het volgende:
Wow, wat een verhaal, gelukkig is ze weer thuis en maakt ze het goed!
Ik ben wel ietwat verbaasd eigenlijk dat verzekeringen buitenkatten dekken, maar gelukkig voor jou dan maar :)
Als verzekeringen buitenkatten niet zouden dekken, waren verzekeringen totaal overbodig.
Stel je eens voor, dat jij als mens alleen maar verzekerd zou zijn, zolang je 24 uur per dag binnen zou blijven? ;)

Haha, ja en mevrouw krijgt ook langzamerhand weer kapsones. En dat is mooi, want dan gaat het goed met haar.
Alleen die kraag om haar nek.. daar kan ze maar moeilijk aan wennen. Ze wil zich schoonlikken.. maar dat gaat niet.
En dus likt ze de (transparante) kraag...terwijl ze kijkt naar het deel van het lichaam dat ze wil likken.
Andersom heeft ze soms ook jeuk waar ze nu niet bij kan... daar kan ik gelukkig wel wat aan doen. :) .
pi_158510246
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 02:01 schreef EricOscuro het volgende:

[..]

Als verzekeringen buitenkatten niet zouden dekken, waren verzekeringen totaal overbodig.

Binnenkatten worden ook ziek ;)
Je raekt an de dinge geweun.
  vrijdag 25 december 2015 @ 02:05:16 #24
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_158512432
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2015 00:05 schreef Messina het volgende:

[..]

Binnenkatten worden ook ziek ;)
Dat klopt, meestal zijn het ziektes door een gebrek aan beweging of aan frisse lucht. Maar de kans op ongelukkig is zeer gering. In elk geval zouden de meeste dierenartsen wel kunnen inpakken als er geen buitenkatten meer zouden zijn... waardoor ze nog hogere prijzen kunnen/ moeten vragen om nog rond te komen.

En ja, als mijn katten binnenkatten waren, dan zou ik dat waarschijnlijk ook zo houden.. maar twee van mijn drie katten kwamen aanlopen, en die hou je dus nooit meer binnen.
pi_158655184
Wat een verhaal :'( arme Minimeis, hopelijk heelt de wond snel. Ze heeft echt geluk gehad, sterkte voor jullie beide!
Duvel & Niels
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')