abonnement Unibet Coolblue
pi_158367145
*O* *O* *O* Welkom in het Windows 10 Mobile-topic! *O* *O* *O*







De twee nieuwe vlaggenschepen. _O_

Microsoft Lumia 950.



Microsoft Lumia 950 XL.



Voor meer info, zie de wiki. :s)

Game on! :7
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_158367174
Wat betreft TT: Mensen met een Lumia 930, 830, 640, etc. moeten wachten tot 'begin 2016'

http://www.windowscentral(...)d-until-early-2016-0
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_158367767
quote:
19s.gif Op zaterdag 19 december 2015 22:34 schreef Notorious_Roy het volgende:
Wat betreft TT: Mensen met een Lumia 930, 830, 640, etc. moeten wachten tot 'begin 2016'

http://www.windowscentral(...)d-until-early-2016-0
Wachten schmachten, gewoon nu al draaien! Hatsee! Via Insider kan je nu al de builds draaien die ook op de 950's draaien, dus helemaal niets geen beta-gedoe. Werkt als een spreekwoordelijke tiet!

[ Bericht 8% gewijzigd door SpankmasterC op 19-12-2015 23:16:57 ]
Op woensdag 30 juli 2014 17:12 schreef Nebo het volgende:
Jouw lul is jongvolwassen en in de bloei van zijn leven Spankster.
pi_158372296
Ach ik draai W8.1 zonder problemen. Ik wacht liever even tot het ´af´ is.
  zondag 20 december 2015 @ 15:10:19 #5
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_158380200
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 01:52 schreef PjotterFRL het volgende:
Ach ik draai W8.1 zonder problemen. Ik wacht liever even tot het ´af´ is.
W10M draait uitzonderlijk soepel op mijn L1520, beter dan 8.1.
En ik vond 8.1 ook al goed hoor.
  zondag 20 december 2015 @ 18:11:12 #6
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_158385715
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 21:05 schreef Draganta het volgende:
Hm, misschien kan ik hier eenzinvolle discussie beginnen, op Windows Central is dat niet gelukt door fanboyisme.

Intro: Ik ben sinds de HTC Touch in 2007 een Windows Mobile / Phone gebruiker en altijd een strenge verdediger geweest van Windows Phone in discussies. Ik heb ongeveer 5 andere mensen overgehaald nar Windows Phone. Ik zat dus diep in de "light side" van de force :P. Toch voelde iets niet goed, een paar maanden geleden begon ik te denken oer twijfels die veel mensen hadden over Windows Phone. Bij Windows Phone 7.5 werd ons beloofd: nu gaat het komen! Gebeurde niks. Bij 8 hetzelfde. Weer niks. 8.1 ging de echte verandering brengen! Nop. Nu zegt men hetzelfde over 10. Ik heb 10 al een paar weken draaiend. Voor mij persoonlijk een grote achteruitgang. Wifi knop in actiecentrum is een toggle geworden, de browser lijkt achteruit gegaan te zijn (fok is een ramp op Edge), agenda is erger (3rd party agenda's hebben minder rechten, Chronos was geweldig, maar nu kun je niks meer toevoegen in Chronos zonder dat de Windows agenda opgestart wordt), en steeds meer bedrijven stoppen met Windows Phone apps of updaten het gewoon niet meer. Ja dit is WEL de schuld van Microsoft. Naar mijn idee pusht Microsoft Windows Phone niet tot nauwelijks.

Vorige week kwam ik er achter dat de SNS bank app niet meer werkte in 10 na een schone installatie. SNS getweet: de app werkte in Win 10 prima, maar ik kan hem niet opnieuw installeren omdat jullie even moeten aanvinken in de store dat die wel compatibel is met Win10, want het werkte prima. SNS terug: wij hebben geen plannen hier iets aan te doen. We hebben nauwelijks klanten die Windows Phone gebruiken.

De laatste druppel begon te vallen. Dit kon niet meer ongedaan gemaakt worden. De druppel had al losgelaten en was onderweg naar de volle emmer.

3 dagen geleden eens nagedacht, en mijn sim-only afgezegd om een abonnement met een nieuw toestel te kopen: iPhone 6S.

Ik kan weer bankieren, Snapchatten, op Fok! browsen zonder problemen, en nog veel andere dingen die ik hier niet ga neerzetten, omdat het offtopic is.

Ik druk op de app van mijn provider en zie binnen een halve seconde hoeveel minuten en mb ik over heb, in Windows Phone moest ik 5 seconde wachten. Ik switch van een app naar een tweede app, ik zie geen loading screen. Ik kan een foto maken en die direct mailen, kost nauwelijks tijd. Ik voel me verlost. Mijn overgang naar de dark side is compleet, ik ben een sith geworden, en het voelt heerlijk :P

Ik hou mijn 640 XL wel om Windows in de gaten te houden. Als je zo lang een fanatieke fan van iets bent, geef je het niet zo maar op.

Ik mis nu al het toestenbord, de live tiles, de extra instellingen die iOS niet heeft, het actiecentrum. Maar het geeft niet. Microsoft heeft WIndows Phone allang opgegeven. De kapitein heeft het zinkend schip allang verlaten, waarom bleef ik nog vasthouden?

Wat denken jullie van mijn keuze? Ik heb er lang over nagedacht, ik ben niet zomaar op onderbuikgevoelens overgestapt, maar ik zie gewoon geen toekomst meer in Windows Phone. Zo zonde!

PS. Ik heb ervaring met de volgende toestellen: HTC Titan, HTC 8X, Nokia Lumia 520, Nokia Lumia 925, Nokia Lumia 1320 en Microsoft Lumia 640 XL. Mijn familie en vrienden die ik had overgehaald hadden een Nokia Lumia 930, Nokia Lumia 920, Nokia Lumia 1520 en een Microsoft Lumia 640.

[..]

Met die problemen zat ik ook 2 weken, toch gewswitcht. Heb gekozen voor de 64 gb versie van de 6S, dus geheugenkaart niet nodig (lekker veel maps gedownload in Here Maps!). Duur is het zeker, maar daarom heb ik een abonnement gepakt van ruwweg 46 euro per maand. Normaal kocht ik telefoons los en pakte ik een sim only, maar als ik naar het totaalplaatje kijk: Mijn Lumia 640 XL heb ik 200 euro voor betaald, en mijn abonnement was dan, als ik 2 jaar er mee wilde doen: 24x15 euro = 360 euro, totaal 560 euro. iPhone betaal ik nu dan in 2 jaar 935 euro voor ongeveer. Ik vind dat het het verschil wel waard is. iOS is echt wennen, je kunt er veel minder mee, maar al die apps... oh mijn god, heerlijk! Oh en ik vind de 6S echt veel sneller en soepeler dan de 640 XL, maar dat is misschien een kromme vergelijking als je naar de klasse van de telefoons kijkt.
Ik heb ooit een iPad een tijdje moeten gebruiken. Vanaf dag 1 kreeg ik al een hekel aan iOS. Het is niets anders dan een grid aan snelkoppelingen en de stijl vond ik gewoon kut. :') Ja, ik heb het geluk dat alle apps die ik nodig heb gewoon op Windows Mobile te krijgen zijn (ik gebruik bijvoorbeeld ING). Enige wat ik nog mis, zijn first party apps, zoals Tinder. Instagram mag ook weleens uit de beta. :') Maar je hebt gelijk dat het aanbod qua apps niet denderend is. Je moet maar net geluk hebben dat je in die doelgroep valt die genoeg heeft aan het huidige aanbod. De reden dat ik bij Windows Mobile blijf (en de reden dat het niet zo snel wordt opgegeven door Microsoft), is vanwege het ecosysteem en de Universal Apps. Ik denk dat het deze keer écht makkelijker wordt om meer apps te krijgen, aangezien Windows 10 voor desktops door je strot geduwd wordt en het een eitje is om voor zowel desktop als Mobile te programmeren. Daarnaast gebruik ik gewoon vrijwel alleen maar diensten van Microsoft. Het enige waar ik een Google-account voor heb, is voor YouTube (maar ook daar ben ik geregistreerd met m'n Outlook.com). OneDrive, Skype, Outlook.com, Office 365, Windows Mobile ... Het is gewoon veel handiger om zo veel mogelijk diensten van één aanbieder af te nemen.
pi_158385877
quote:
14s.gif Op zondag 20 december 2015 18:11 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Ik heb ooit een iPad een tijdje moeten gebruiken. Vanaf dag 1 kreeg ik al een hekel aan iOS. Het is niets anders dan een grid aan snelkoppelingen en de stijl vond ik gewoon kut. :') Ja, ik heb het geluk dat alle apps die ik nodig heb gewoon op Windows Mobile te krijgen zijn (ik gebruik bijvoorbeeld ING). Enige wat ik nog mis, zijn first party apps, zoals Tinder. Instagram mag ook weleens uit de beta. :') Maar je hebt gelijk dat het aanbod qua apps niet denderend is. Je moet maar net geluk hebben dat je in die doelgroep valt die genoeg heeft aan het huidige aanbod. De reden dat ik bij Windows Mobile blijf (en de reden dat het niet zo snel wordt opgegeven door Microsoft), is vanwege het ecosysteem en de Universal Apps. Ik denk dat het deze keer écht makkelijker wordt om meer apps te krijgen, aangezien Windows 10 voor desktops door je strot geduwd wordt en het een eitje is om voor zowel desktop als Mobile te programmeren. Daarnaast gebruik ik gewoon vrijwel alleen maar diensten van Microsoft. Het enige waar ik een Google-account voor heb, is voor YouTube (maar ook daar ben ik geregistreerd met m'n Outlook.com). OneDrive, Skype, Outlook.com, Office 365, Windows Mobile ... Het is gewoon veel handiger om zo veel mogelijk diensten van één aanbieder af te nemen.
Ik heb twee weken geleden van m'n werkgever een iPad gekregen, om 'digitaal werken'. Te ondersteunen. Ik heb 'm nog niet gebruikt. Deze reactie type ik op een Surface 2...

Overigens is 6tin een prima Tinderapp.
  zondag 20 december 2015 @ 18:16:44 #8
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_158385931
quote:
7s.gif Op zondag 20 december 2015 18:15 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ik heb twee weken geleden van m'n werkgever een iPad gekregen, om 'digitaal werken'. Te ondersteunen. Ik heb 'm nog niet gebruikt. Deze reactie type ik op een Surface 2...

Overigens is 6tin een prima Tinderapp.
Productiviteit op een iPad is een drama. :r En 6tin crasht bij mij vaak. Ben dan bang dat m'n superlike niet doorkomt. :')
pi_158385999
quote:
10s.gif Op zondag 20 december 2015 18:16 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Productiviteit op een iPad is een drama. :r En 6tin crasht bij mij vaak. Ben dan bang dat m'n superlike niet doorkomt. :')
Hehe.

iPad is inderdaad een drama wat betreft productiviteit. Weggegooid geld, terwijl een Surface 3 echt wel een meerwaarde had gehad. Daarvoor had ik zelfs wat geld bij willen leggen.
  zondag 20 december 2015 @ 18:20:14 #10
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_158386055
quote:
7s.gif Op zondag 20 december 2015 18:18 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Hehe.

iPad is inderdaad een drama wat betreft productiviteit. Weggegooid geld, terwijl een Surface 3 echt wel een meerwaarde had gehad. Daarvoor had ik zelfs wat geld bij willen leggen.
Als ik de loterij win, koop ik de Surface Pro 4. :9~
pi_158386080
quote:
7s.gif Op zondag 20 december 2015 18:20 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Als ik de loterij win, koop ik de Surface Pro 4. :9~
Ga dan voor de duurste Surface Book.
  zondag 20 december 2015 @ 18:23:10 #12
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_158386141
quote:
10s.gif Op zondag 20 december 2015 18:21 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ga dan voor de duurste Surface Book.
Neh, die is nog first gen, wacht nog even tot de tweede of derde versie. :P Dan zijn de kinderziektes eruit. :P
  zondag 20 december 2015 @ 18:37:31 #13
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_158386559
Ik ben niet 100% overtuigd dat mijn volgende toestel er weer een met Windows wordt.

Ik neig terug naar Apple / iOS. Wat me er vooral van weerhoudt is dat hun toestellen geen amoled schermen hebben. Als je dat eenmaal gewend bent valt lcd toch een beetje tegen.

Android overweeg ik eigenlijk niet, daar heb ik helemaal niks mee.

Maar goed, de 930 kan nog wel even mee voor het zover is.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  zondag 20 december 2015 @ 21:10:34 #14
158394 Draganta
Kansas Ranger
pi_158390871
quote:
10s.gif Op zondag 20 december 2015 18:16 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Productiviteit op een iPad is een drama. :r En 6tin crasht bij mij vaak. Ben dan bang dat m'n superlike niet doorkomt. :')
iPad is een handige gadget om op de bank iets op te zoeken of in een vliegtuig series te kijken, meer niet, vind ik. Ik heb zelf de mini, leuk voor er bij, maar voor het echte werk heb je niks aan iOS, dat vereist een volwaardig OS inderdaad.
Who cares if one more light goes out?
In a sky of a million stars
  maandag 21 december 2015 @ 20:31:33 #15
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_158419609
Had vandaag de eerste mega update.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  dinsdag 22 december 2015 @ 00:51:09 #16
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_158430143
Renders van de Lumia 650 zien er heel sexy uit!









Bron.
pi_158433675
Dan vraag je je af waarom de 950 er niet zo uit ziet. O-)
  dinsdag 22 december 2015 @ 09:45:03 #18
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_158433736
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 09:39 schreef PjotterFRL het volgende:
Dan vraag je je af waarom de 950 er niet zo uit ziet. O-)
Echt hè. :') Maar met die covers van Mozo kom je wel in de buurt. :P
pi_158434120
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 december 2015 00:51 schreef Gary_Oak het volgende:
Renders van de Lumia 650 zien er heel sexy uit!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Bron.
Kijk, dit willen we zien _O_
  woensdag 23 december 2015 @ 17:08:02 #20
137593 Zeus1981
Homines quod volunt credunt
pi_158471998
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2015 22:55 schreef SpankmasterC het volgende:

[..]

Wachten schmachten, gewoon nu al draaien! Hatsee! Via Insider kan je nu al de builds draaien die ook op de 950's draaien, dus helemaal niets geen beta-gedoe. Werkt als een spreekwoordelijke tiet!
Heb gisteravond de stap gezet met mijn 930. Was nog wel een lange zit, omdat ik 3 updates achter elkaar heb gedaan.
- Eerst wilde ik alleen kijken of ik de recovery tool kon gebruiken, maar nog niet door naar Windows 10. Zag dat er een update was, vermoedde WP8.1 update 2 (mijn 930 had nog update 1, volgens mij hebben alleen de Microsoft Lumia's update 2). Bleek helaas niet zo te zijn.
- Aangezien ik toen toch al een soort van reset had gedaan, dan maar door naar Windows 10. Via de slow ring (uit veiligheid), dus toen had ik nog maar build .29 kwam ik achter
- Daarna nog een update naar de meest recente build.

Heeft me toch wat uurtjes beziggehouden, ben mijn WhatsApp geschiedenis kwijt, maar Windows 10 draait vooralsnog gewoon prima. Las ergens dat het goed is om na de update naar Windows 10 de telefoon te resetten, omdat het daarna soepeler draait. Ben ik dan al mijn historie weer kwijt? (na de update binnen WP 8.1 vond de telefoon een backup die ik daarvoor had gemaakt en zette alles weer terug... werkt dat binnen Windows 10 ook?)
Put your hand on a hot stove for a minute, and it seems like an hour. Sit with a pretty girl for an hour, and it seems like a minute. That's relativity.
- Albert Einstein -
pi_158473718
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 17:08 schreef Zeus1981 het volgende:

[..]

Heb gisteravond de stap gezet met mijn 930. Was nog wel een lange zit, omdat ik 3 updates achter elkaar heb gedaan.
- Eerst wilde ik alleen kijken of ik de recovery tool kon gebruiken, maar nog niet door naar Windows 10. Zag dat er een update was, vermoedde WP8.1 update 2 (mijn 930 had nog update 1, volgens mij hebben alleen de Microsoft Lumia's update 2). Bleek helaas niet zo te zijn.
- Aangezien ik toen toch al een soort van reset had gedaan, dan maar door naar Windows 10. Via de slow ring (uit veiligheid), dus toen had ik nog maar build .29 kwam ik achter
- Daarna nog een update naar de meest recente build.

Heeft me toch wat uurtjes beziggehouden, ben mijn WhatsApp geschiedenis kwijt, maar Windows 10 draait vooralsnog gewoon prima. Las ergens dat het goed is om na de update naar Windows 10 de telefoon te resetten, omdat het daarna soepeler draait. Ben ik dan al mijn historie weer kwijt? (na de update binnen WP 8.1 vond de telefoon een backup die ik daarvoor had gemaakt en zette alles weer terug... werkt dat binnen Windows 10 ook?)
Oh wat gek van whatsapp joh, bij mij had ie alle gesprekken bewaard... Maar heb dan ook geen grote reset gedaan, volgens mij gewoon upgrade.

Werkt jouw stappenteller? Die mij krijg ik niet meer aan het werk, maar weet niet hoe handig het is om een harde reset te doen... Zucht...
Op woensdag 30 juli 2014 17:12 schreef Nebo het volgende:
Jouw lul is jongvolwassen en in de bloei van zijn leven Spankster.
  donderdag 24 december 2015 @ 09:51:11 #22
137593 Zeus1981
Homines quod volunt credunt
pi_158490573
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2015 18:23 schreef SpankmasterC het volgende:

[..]

Oh wat gek van whatsapp joh, bij mij had ie alle gesprekken bewaard... Maar heb dan ook geen grote reset gedaan, volgens mij gewoon upgrade.

Werkt jouw stappenteller? Die mij krijg ik niet meer aan het werk, maar weet niet hoe handig het is om een harde reset te doen... Zucht...
Ja, van WhatsApp is denk ik een foutje van mij. Vorige keer dat ik een harde reset had gedaan had WhatsApp een backup geloof ik (weet niet helemaal zeker) en toen had ik mijn gesprekken nog wel.

Alleen dit keer heb ik eerst een soort van update gedaan binnen Windows Phone 8.1 en daarna meteen door naar 2 updates van Windows 10, zonder WhatsApp op te starten. Ik vermoed dat het daar ergens is misgegaan.

Stappenteller en dergelijke lijkt niet te werken idd. :(
Niet dat ik dat gebruik overigens, maar zo af en toe leuk om te zien.
Put your hand on a hot stove for a minute, and it seems like an hour. Sit with a pretty girl for an hour, and it seems like a minute. That's relativity.
- Albert Einstein -
  donderdag 24 december 2015 @ 10:59:26 #23
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_158491701
Zo, vakantie, telefoon niet echt nodig dus ook maar over naar W10. Eerste indruk is prima!
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  donderdag 24 december 2015 @ 19:02:35 #24
101492 Rob310
meneer van de Plus
pi_158501350
Weet iemand of Microsoft iets doet met een 535 die mega veel last heeft van 'ghost-typing'?
Het originele scherm had het en de replacement (origineel) ook, zelfs nog iets erger lijkt het.
Scherm was vervangen vanwege valschade
De meeste computerproblemen ontstaan ergens tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord...
pi_158519032
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 19:02 schreef Rob310 het volgende:
Weet iemand of Microsoft iets doet met een 535 die mega veel last heeft van 'ghost-typing'?
Het originele scherm had het en de replacement (origineel) ook, zelfs nog iets erger lijkt het.
Scherm was vervangen vanwege valschade
Geen idee.. heb wel heel veel gehoord over die schermen. Dramatisch.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')