quote:
Radio Antenne Kärnten DJ sloot zich op in de studio en draaide de Wham!-hit 23 keer. Mogelijk een wereldrecord.
Vrijdagochtend veroorzaakte de DJ Joe Kohlhofer van het Oosternrijkse Radio Kärnten een "shitstorm". De 27-jarige DJ barricadeerde de deur van de studio in Klagenfurt tussen 8 en 10 uur en draaide de Wham!-klassieker "Last Christmas" 23 keer opeenvolgend. Protesterende luisteraars legden de telefoonlijnen van de zender plat en eisten op social media dat hij op moest houden met deze grap.
Kohlhofer startte zijn spontane actie om precies 8 uur 's morgens en zonder dat andere medewekers het wisten. De deur van de studio barricadeerde hij met een wig. Zijn collega's konden alleen maar hulpeloos toezien door het raam, en telefoondienst draaien. "Er kwamen rond 120 protesttelefoontjes. Maar de shitstorm op Facebook was veel groter: daar werd meer dan 500 posts gemaakt; daarbij waren er nog 280 Whatsappbeichten. De teneur was duidelijk: wij moesten deze gekke dj stoppen", klaagden de medewerkers.
Uiteindelijk lukte dat Kohlhofer's vierjarige dochter Leonie Michelle, die de actie van papa op de radio volgde. "Net voor 10 uur belde ze me op en smeekte me ermee op te houden. Omdat ik van haar hou, heb ik dat gedaan. Eigenlijk wilde ik de hele dag doorgaan", zegt de DJ. Toen hij hoorde dat hij "slechts" 23 keer "Last Christmas" gedraaid had, manipuleerde hij de computer en draaide zijn lievelingshit nog een 24ste keer. "Omdat het Kerst is", vond hij.
Mogelijk een wereldrecord
De dienstdoende programmadirecteur, Tommy Schmid, dacht aan mogelijke consequenties: "Joe gaat de Kerst- en Oud- en Nieuwjaarsdienst draaien." De DJ brengt daar tegenin: "Ik heb vanaf zaterdag 3 weken vakantie en die zijn al goedgekeurd." Een zelfde soort actie was er ook 3 jaar geleden al in Baden-Württemberg, waar een DJ het lied van George Michael 14 keer draaide. Na een eerste zoektocht in het Guinness-Wereldrecordboek bleek dat de 'loop' in Kärnten best wel eens een wereldrecord zijn kan.
Snel handmatig vertaald van
http://kurier.at/chronik/(...)schleife/170.364.491Voor de volledigheid:
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.