Vreemd, in Nederland, west europa, heeft macho een negatieve klank.
Maar wat is macho.
En wat mij opvalt. het is een typisch westes iets om macho als negatief te ervaren.
In Azie op een feestje was de man aan het afruimen en spoelen, en ving ik het gesprek op; van zijn "vrouwtje":. Ze zegt: ik schaam me dood, staat ie te spoelen en al mijn vriendinen en kennissen zien het. Waarom schendt hij mijn aanzien zo erg!
In Nederland op bezoek bij koppel, mevrouw was thuis, praten. We zouden er eten. Mevrouw maakte geen aanstalten het eten voor te bereiden. Dan komt de man thuis, bezweet, op zijn renfietske, 20 km ver van zijn werk als ingenieur. Ja sorry, zegt ie, ik ben wat laat maar begin nu direkt aan het eten. Ja, legt zijn vrouw uit, het is zijn week om te koken.
Zijn de vrouwen EN de mannen !! in Nederland nu helemaal de kluts kwijt? Totaal geen aarding met de natuuur of de realiteit?
Vierde ooit kerst met Colombiaanse "dames" die welm eens iets "bijverdienden" op het horizontale vlak. Zij spraken onder mekaar (niet wetend dat ik hun gesprek kon volgen), over de Nederlandse mannen. Zij zeiden, de nederlandse man heeft lauw water in zijn aderen. Goede mensen maar geen mannen.
Niks ergers dan een wat ouder koppel waarbij de " vrouw" de haren nog iets korter geknipt en geschoren heeft dan de man, beiden grijs haar kmet een pony, en dan nmog beiden een spijkerbroek aan en DEZELFDE trui.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!