abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6918056
Het schijnt, dat de gemiddelde nieuwslezer van de radio de hele dag bezig is om elk uur 3 of 4 berichtjes voor te lezen.
Ik geloof daar niks van, maar ik vroeg me eigenlijk of wat zo iemand nou verdiend.Ik kan moeilijk geloven dat ze veel verdienen,ze zitten daar maar te wachten om een paar berichtjes voor te lezen.
Zouden die mensen nou echt per uur betaald worden?
Dat zou ik belachelijk vinden...
pi_6918115
Ik ben van mening, dat deze mensen, tussen berichten door genoeg te doen hebben, zeker 30 minuten.
ze moeten het ANP en andere sites in de gaten houden en NoNnieuws van relevant nieus scheiden en daar ook nog eens de juiste radioteksten voor maken.

ik kan me wel meer boeroepen voorstellen waar mensen WEL iets zouden moeten doen, maar het niet doen...

Heb respect voor de nieuwslezers!

Zal er wel een verschil tussen commerciele nieuwslezers en nietcommerciele nieuwslezers zitten?

donderdag 21 november 2002 @ 01:49:41 #3
14627 deurmat
Best een leuke user.
pi_6918125
Die mensen doen genoeg redactionele werkzaamheden en research enzo.

en anders halen ze maar koffie

Later word ik mijzelf in het groot.
  donderdag 21 november 2002 @ 02:04:55 #4
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_6918248
jupz, die mensen doen idd ook gewoon mee met nieuws zoeken enz. berichten schrijven (nieuws omzetten in een goed verhaaltje voor de luisteraar) etc etc
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  donderdag 2 januari 2003 @ 02:31:27 #5
40681 Yoron
Nu ook zondags open
pi_7660414
Sommige mensen, zoals Ilona, hebben echt geen enkel idee wat er bij komt kijken om een nieuws-bulletin van 3 minuten te maken... Jij denkt zeker ook dat de nieuwslezers van tv-journaals 1 minuut voor de uitzending begint de studio binnen komt lopen?
pi_7661146
quote:
Op donderdag 21 november 2002 01:48 schreef Sintisidorus het volgende:
Zal er wel een verschil tussen commerciele nieuwslezers en nietcommerciele nieuwslezers zitten?
denk het niet... het zijn gewoon journalisten die redactioneel werk doen en soms bulletins lezen. Dus ook interviews, research, berichten schrijven etc.

vroeger (weet niet of het nu ook nog zo is) waren de nieuwslezers/redacteurs van het ANP (NOS had toen nog geen radionieuws) ook verantwoordelijk voor de Nieuwspagina's op NOS Teletekst

Seriously!?
pi_7662263
quote:
Op donderdag 2 januari 2003 02:31 schreef Yoron het volgende:
Sommige mensen, zoals Ilona, hebben echt geen enkel idee wat er bij komt kijken om een nieuws-bulletin van 3 minuten te maken... Jij denkt zeker ook dat de nieuwslezers van tv-journaals 1 minuut voor de uitzending begint de studio binnen komt lopen?
Marga van Praag wel

Maar ik denk dat nieuwslezer(es) wel goed betaald, ik denk dat weinig mensen beseffen hoe moeilijk het is een tijd bijna foutloos te spreken.
Op de middelbare school deed een leraar nederlands wel eens een wedstrijd wie het langste foutloos kon voorlezen (en je mocht voorbereiden) en dat ging vaak binnen de minuut al fout.
En dan al het voorbereidwerk enzo, kost ook veel tijd.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')