abonnement Unibet Coolblue
pi_159529914
Jullie weten dat vast wel... :) Maaltijdvergoedingen zijn toch altijd netto? Krijg binnenkort waarschijnlijk maaltijdvergoedingen dus vandaar dat ik het mij afvraag.
  zaterdag 30 januari 2016 @ 23:27:48 #277
104963 ETA
European Travel Author
pi_159530508
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 22:55 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Voor vergelijkbaar werk? Hoe maak je zo snel dan een stap van 3k naar 5,4k?
Deels vergelijkbaar. Ik heb veel kennis over techniek en wetgeving opgedaan in mijn 3 jaar als consultant. Blijkbaar was het redelijk unieke kennis. De retailer had een goed bod gedaan om bij hun aan de slag te gaan, dus de overstap was snel gemaakt. De kennis van techniek en wetgeving gebruik ik nu om kwaliteitsprocessen op te zetten/te bewaken binnen het bedrijf.

Verschil in salaris zit in de gestegen verantwoordelijkheden. Als consultant had je het over enkele tonnen per jaar aan omzet. Nu zit ik in een wereld waarbij als ik een foutje van een ander niet goed spot (of ik zelf een foutje maak), dat dit meteen tonnen gaat kosten. Kunst is dus een proces opzetten waar het foutje niet wordt gemaakt. Met 3 man bewaken we jaarlijks de kwaliteit van producten met gezamenlijke waarde van enkele miljarden euro. Best spannend :)
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_159533154
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 23:27 schreef ETA het volgende:

[..]

Verschil in salaris zit in de gestegen verantwoordelijkheden.
Dit is in de regel ook waarom je meer betaald krijgt :) Bij mij idem trouwens. Soortgelijke verhoging
Barney Stinson: “There are only two reasons to date a girl you've already dated: breast implants.”
  zondag 31 januari 2016 @ 02:39:41 #279
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_159533282
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 23:00 schreef Anton91 het volgende:
Jullie weten dat vast wel... :) Maaltijdvergoedingen zijn toch altijd netto? Krijg binnenkort waarschijnlijk maaltijdvergoedingen dus vandaar dat ik het mij afvraag.
Bij mij is dat iig netto.. 7,70¤
pi_159561878
01: Bedrijfstak: Marketing
02: Functie: Online Marketeer
03: Opleiding: HBO Communicatie
04: Leeftijd: 25
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 26
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris: ¤ 2400.-
09: Netto maand salaris: +/- ¤ 1900.-
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: 2 Jaar
12: Goodies: Reiskosten, gratis sporten/fruit, bedrijfsmasseur, cursussen en budget voor werkgerelateerde boeken.
13: Tevreden?: Ja. Net overgestapt, leuk stapje gemaakt qua salaris en ontwikkelingsmogelijkheden.
pi_159562372
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 09:13 schreef ImmortanJoe het volgende:
01: Bedrijfstak: Marketing
02: Functie: Online Marketeer
03: Opleiding: HBO Communicatie
04: Leeftijd: 25
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 26
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris: ¤ 2400.-
09: Netto maand salaris: +/- ¤ 1900.-
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: 2 Jaar
12: Goodies: Reiskosten, gratis sporten/fruit, bedrijfsmasseur, cursussen en budget voor werkgerelateerde boeken.
13: Tevreden?: Ja. Net overgestapt, leuk stapje gemaakt qua salaris en ontwikkelingsmogelijkheden.
Goede username.
pi_159562381
Wel een beetje een gaystudie voor zo'n toffe naam trouwens.
pi_159563652
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 23:27 schreef ETA het volgende:

[..]

Deels vergelijkbaar. Ik heb veel kennis over techniek en wetgeving opgedaan in mijn 3 jaar als consultant. Blijkbaar was het redelijk unieke kennis. De retailer had een goed bod gedaan om bij hun aan de slag te gaan, dus de overstap was snel gemaakt. De kennis van techniek en wetgeving gebruik ik nu om kwaliteitsprocessen op te zetten/te bewaken binnen het bedrijf.

Verschil in salaris zit in de gestegen verantwoordelijkheden. Als consultant had je het over enkele tonnen per jaar aan omzet. Nu zit ik in een wereld waarbij als ik een foutje van een ander niet goed spot (of ik zelf een foutje maak), dat dit meteen tonnen gaat kosten. Kunst is dus een proces opzetten waar het foutje niet wordt gemaakt. Met 3 man bewaken we jaarlijks de kwaliteit van producten met gezamenlijke waarde van enkele miljarden euro. Best spannend :)
Als je verantwoordelijk bent voor miljarden, vind ik 5400 nergens op slaan.. dat is een schijntje IMO.
Lambo of Rekt
pi_159566022
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2016 09:58 schreef Kaas- het volgende:
Wel een beetje een gaystudie voor zo'n toffe naam trouwens.
Het was zeker een gaystudie. Stond daar toentertijd echter nog niet bij stil.
pi_159566181
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 12:51 schreef ImmortanJoe het volgende:

[..]

Het was zeker een gaystudie. Stond daar toentertijd echter nog niet bij stil.
Je lijkt er wel een prima baan mee gescoord te hebben.
pi_159567532
quote:
3s.gif Op maandag 1 februari 2016 11:14 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Als je verantwoordelijk bent voor miljarden, vind ik 5400 nergens op slaan.. dat is een schijntje IMO.
Verantwoordelijk voor de kwaliteitssystemen en qc is wel wat anders dan eindverantwoordelijk...

Is gewoon een mooie baan en prima salaris. Er zijn boven dit soort banen maar weinig stappen te maken en de mate van ervaring gaat nog wel extra loon opleveren.

Er zijn maar weinig mensen die meer dan een ton vrdienen. Al lijkt dat wel zo, minder dan 10 % verdient meer dan 80k. En daar tellen ze dan een leaseauto en bonus bij op.

Je ziet dat er vanaf ongeveer 60k er nog maar weinig plekjes zijn om leuk te verdienen zonder flinke risico's. Bovendien moet je er zonder uitzondering keihard voor werken.

Binnen de absolute top werkt het weet anders. De board, ceo, cfo. Is ander verhaal. Maar voor deze kwaliteitsmanager is het waarschijnlijk maar 1 of 2 stapjes daarheen.
Whatever...
  maandag 1 februari 2016 @ 16:53:36 #287
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_159572293
quote:
3s.gif Op maandag 1 februari 2016 11:14 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Als je verantwoordelijk bent voor miljarden, vind ik 5400 nergens op slaan.. dat is een schijntje IMO.
In sommige sectoren zit je al snel aan miljarden. Dat zegt weinig over de marge. 5400 zou ik ook geen schijntje willen noemen; hij doet de kwaliteitscontrole, niet CEO van een miljardenbedrijf.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_159572368
quote:
15s.gif Op maandag 1 februari 2016 16:53 schreef GSbrder het volgende:

[..]

In sommige sectoren zit je al snel aan miljarden. Dat zegt weinig over de marge. 5400 zou ik ook geen schijntje willen noemen; hij doet de kwaliteitscontrole, niet CEO van een miljardenbedrijf.
Ligt eraan hoever de verantwoordelijkheid gaat.
Lambo of Rekt
  maandag 1 februari 2016 @ 17:37:47 #289
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_159573650
quote:
3s.gif Op maandag 1 februari 2016 16:55 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Ligt eraan hoever de verantwoordelijkheid gaat.
Lijkt me erg ongezond om niet op z'n minst een vier-ogenprincipe toe te passen.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  maandag 1 februari 2016 @ 19:29:22 #290
104963 ETA
European Travel Author
pi_159576702
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2016 13:49 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Verantwoordelijk voor de kwaliteitssystemen en qc is wel wat anders dan eindverantwoordelijk...

Is gewoon een mooie baan en prima salaris. Er zijn boven dit soort banen maar weinig stappen te maken en de mate van ervaring gaat nog wel extra loon opleveren.

Er zijn maar weinig mensen die meer dan een ton vrdienen. Al lijkt dat wel zo, minder dan 10 % verdient meer dan 80k. En daar tellen ze dan een leaseauto en bonus bij op.

Je ziet dat er vanaf ongeveer 60k er nog maar weinig plekjes zijn om leuk te verdienen zonder flinke risico's. Bovendien moet je er zonder uitzondering keihard voor werken.

Binnen de absolute top werkt het weet anders. De board, ceo, cfo. Is ander verhaal. Maar voor deze kwaliteitsmanager is het waarschijnlijk maar 1 of 2 stapjes daarheen.
Er zijn inderdaad maar weinig stappen naar boven, het is 2 stappen naar de directeur. Een stap naar boven betekend onder-directeur, dus een compleet andere functie waar de focus op strategie ligt. Ik voorzie niet dat ik binnen middenlange termijn daar kans op maak, daar is mijn achtergrond toch te verschillend van de kernactiviteit. Dus daarom denk ik dat ik hier redelijk aan de plafond zit. Aantal bedrijven waar ik naar kan overstappen en dat als een stap omhoog kan zien, die zijn op 1 hand te tellen, waarschijnlijk zal ik dan richting buitenland moeten.

quote:
15s.gif Op maandag 1 februari 2016 16:53 schreef GSbrder het volgende:

[..]

In sommige sectoren zit je al snel aan miljarden. Dat zegt weinig over de marge. 5400 zou ik ook geen schijntje willen noemen; hij doet de kwaliteitscontrole, niet CEO van een miljardenbedrijf.
5400 is zeker geen schijntje, toen ik het aanbod destijds hoorde moest ik mijn best doen om mij in te houden :) Directeur doet het wel iets beter ja ;)

Overigens is het kwaliteitsmanagement, niet zozeer kwaliteitscontrole. Daar bedoel ik mee dat ik meer de processen opzet in plaats van een kwaliteitsproces doorloop.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_159577682
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 19:29 schreef ETA het volgende:

[..]

Er zijn inderdaad maar weinig stappen naar boven, het is 2 stappen naar de directeur. Een stap naar boven betekend onder-directeur, dus een compleet andere functie waar de focus op strategie ligt. Ik voorzie niet dat ik binnen middenlange termijn daar kans op maak, daar is mijn achtergrond toch te verschillend van de kernactiviteit. Dus daarom denk ik dat ik hier redelijk aan de plafond zit. Aantal bedrijven waar ik naar kan overstappen en dat als een stap omhoog kan zien, die zijn op 1 hand te tellen, waarschijnlijk zal ik dan richting buitenland moeten.

[..]

5400 is zeker geen schijntje, toen ik het aanbod destijds hoorde moest ik mijn best doen om mij in te houden :) Directeur doet het wel iets beter ja ;)

Overigens is het kwaliteitsmanagement, niet zozeer kwaliteitscontrole. Daar bedoel ik mee dat ik meer de processen opzet in plaats van een kwaliteitsproces doorloop.
Laat je niet gek maken in dit topic. Mooie baan en prachtig loon. Gewoon lekker een tijd ervaring opdoen en wie weet waar je ooit terechtkomt, als je dat uberhaupt wilt.

En euhm, ik vind het verschil tussen QA en QC altijd zo gekunsteld... het ene is het systeem, het andere is het systeem gebruiken/uitvoeren... Een kan niet zonder het ander toch? ;) Met de overwaaiende claimcultuur is er in de qa/qc voorlopig nog zat werk iig. Stapels met questionnairs, van elke klant een andere met bijna dezelfde vragen...
Whatever...
pi_159625851
Jarenlang meegelezen ... komt dat schot dan toch eindelijk.

01: Bedrijfstak: Olie & gasindustrie
02: Functie: Manager digitale communicatie
03: Opleiding: HBO
04: Leeftijd: 40
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 39
07: 13e maand: ja
08: Bruto maand salaris:6200
09: Netto maand salaris:4000
10: Overuren betaald: natuurlijk niet
11: Werkervaring:
12: Goodies:iphone, ipad, laptop, thuiswerken, reizen, flexibiliteit, vakantiegeld is volle maand, jaarlijks flinke prestatiebonus (bij goed presteren dan heh)
13: Tevreden?: yep
  woensdag 3 februari 2016 @ 16:55:39 #293
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_159625921
quote:
6s.gif Op woensdag 3 februari 2016 16:52 schreef morrisb het volgende:
Jarenlang meegelezen ... komt dat schot dan toch eindelijk.

01: Bedrijfstak: Olie & gasindustrie
02: Functie: Manager digitale communicatie
03: Opleiding: HBO
04: Leeftijd: 40
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 39
07: 13e maand: ja
08: Bruto maand salaris:6200
09: Netto maand salaris:4000
10: Overuren betaald: natuurlijk niet
11: Werkervaring:
12: Goodies:iphone, ipad, laptop, thuiswerken, reizen, flexibiliteit, vakantiegeld is volle maand, jaarlijks flinke prestatiebonus (bij goed presteren dan heh)
13: Tevreden?: yep
Niet echt een geweldig salaris gezien de branche. En ook geen auto? Zou je wel verwachten in deze functie. Netto zit je vrij hoog gezien je bruto salaris. Hoe komt dat? Werk je niet in Nederland?
  woensdag 3 februari 2016 @ 17:08:22 #294
62913 Blik
The one and Only!
pi_159626219
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 22:55 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Voor vergelijkbaar werk? Hoe maak je zo snel dan een stap van 3k naar 5,4k?
Overstappen van werkgever kan heel veel schelen. Ben ook van 2900 naar 5200 gegaan paar jaar geleden. Sector kan ook veel schelen, olie en gas is standaard een stuk hoger
pi_159641977
Beetje andersom, wat lijkt jullie een geschikt bruto salaris voor het volgende:

01: Bedrijfstak: Spoor
02: Functie: Manager onderhoud, 2 locaties (1 Belgie, 1 Nederland) ongeveer 12 man die voor je werkt + stuk of 6 in Matrix formaat. Verantwoordelijk voor communicatie met de klant, kosten, budget, HR taken, programma etc.
03: Opleiding: WO
04: Leeftijd: 28
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 30?
08: Bruto maand salaris: ?
09: Netto maand salaris: ?
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: 5 jaar

Ik zit nu in het Australie voor iets meer dan 110k EUR/jaar (all-in, met zorg, pensioen, auto etc.), maar leef salaris & kosten zijn hier gemiddeld hoger, belasting is lager dan in NL. Wat is realistisch? Ik gaf aan, als begin punt 80-100k EUR. Transfer is binnen hetzelfde bedrijf een qua 'grading' geen promotie.
pi_159646232
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 02:07 schreef superheist het volgende:
Beetje andersom, wat lijkt jullie een geschikt bruto salaris voor het volgende:

01: Bedrijfstak: Spoor
02: Functie: Manager onderhoud, 2 locaties (1 Belgie, 1 Nederland) ongeveer 12 man die voor je werkt + stuk of 6 in Matrix formaat. Verantwoordelijk voor communicatie met de klant, kosten, budget, HR taken, programma etc.
03: Opleiding: WO
04: Leeftijd: 28
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 30?
08: Bruto maand salaris: ?
09: Netto maand salaris: ?
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: 5 jaar

Ik zit nu in het Australie voor iets meer dan 110k EUR/jaar (all-in, met zorg, pensioen, auto etc.), maar leef salaris & kosten zijn hier gemiddeld hoger, belasting is lager dan in NL. Wat is realistisch? Ik gaf aan, als begin punt 80-100k EUR. Transfer is binnen hetzelfde bedrijf een qua 'grading' geen promotie.
Puur zoals je het beschrijft ¤ 50-55.000 per jaar. Maargoed, dat staat ver af van je huidige wens.
  donderdag 4 februari 2016 @ 12:26:47 #297
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_159647568
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 02:07 schreef superheist het volgende:
Beetje andersom, wat lijkt jullie een geschikt bruto salaris voor het volgende:

01: Bedrijfstak: Spoor
02: Functie: Manager onderhoud, 2 locaties (1 Belgie, 1 Nederland) ongeveer 12 man die voor je werkt + stuk of 6 in Matrix formaat. Verantwoordelijk voor communicatie met de klant, kosten, budget, HR taken, programma etc.
03: Opleiding: WO
04: Leeftijd: 28
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 30?
08: Bruto maand salaris: ?
09: Netto maand salaris: ?
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: 5 jaar

Ik zit nu in het Australie voor iets meer dan 110k EUR/jaar (all-in, met zorg, pensioen, auto etc.), maar leef salaris & kosten zijn hier gemiddeld hoger, belasting is lager dan in NL. Wat is realistisch? Ik gaf aan, als begin punt 80-100k EUR. Transfer is binnen hetzelfde bedrijf een qua 'grading' geen promotie.
80-100k vind ik nogal wat voor een manager van een (betrekkelijk) klein bedrijfsonderdeel van 28 jaar. Hoeveel omzet moet jouw afdeling gaan draaien? Wat zijn de marges in de bedrijfstak en hoe volatiel zijn de winsten?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_159647877
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 02:07 schreef superheist het volgende:
Beetje andersom, wat lijkt jullie een geschikt bruto salaris voor het volgende:

01: Bedrijfstak: Spoor
02: Functie: Manager onderhoud, 2 locaties (1 Belgie, 1 Nederland) ongeveer 12 man die voor je werkt + stuk of 6 in Matrix formaat. Verantwoordelijk voor communicatie met de klant, kosten, budget, HR taken, programma etc.
03: Opleiding: WO
04: Leeftijd: 28
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 30?
08: Bruto maand salaris: ?
09: Netto maand salaris: ?
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: 5 jaar

Ik zit nu in het Australie voor iets meer dan 110k EUR/jaar (all-in, met zorg, pensioen, auto etc.), maar leef salaris & kosten zijn hier gemiddeld hoger, belasting is lager dan in NL. Wat is realistisch? Ik gaf aan, als begin punt 80-100k EUR. Transfer is binnen hetzelfde bedrijf een qua 'grading' geen promotie.
Afgaande op wat je aan functie beschrijft zou ik tussen de 50 en 60k Euro per jaar verwachten in Nederland.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_159649248
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 16:55 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Niet echt een geweldig salaris gezien de branche. En ook geen auto? Zou je wel verwachten in deze functie. Netto zit je vrij hoog gezien je bruto salaris. Hoe komt dat? Werk je niet in Nederland?
Vind je? Ben geen geoloog oid heh. En klinkt alsof je een iets te rooskleurig idee van de branche in zijn geheel hebt.
Jaarloon zit boven de ton incl 13e maand en prestatiebonus.
Wat ik al zei, dik tevreden.

Auto vd zaak krijg je hier enkel als je die ivm functie nodig hebt, cq zakelijke kilometers maakt. Mijn dienstreizen zijn veelal per vliegtuig. En woon-werkverkeer wordt geheel betaald (NS business card).

Kort nadat ik startte is onze pensioenleeftijd aangepast, op innitiatief van bedrijf zelf. En daarom krijg ik tot het einde der dagen een paar honderd euro extra, als compensatie, zodat ik als ik dat wil alsnog vroeg met pensioen kan zonder er op achteruit te gaan. Oh, en ik krijg flink korting op brandstof tanken - was ik nog vergeten.
  donderdag 4 februari 2016 @ 15:30:06 #300
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_159652880
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 13:31 schreef morrisb het volgende:

[..]

Vind je? Ben geen geoloog oid heh. En klinkt alsof je een iets te rooskleurig idee van de branche in zijn geheel hebt.
Jaarloon zit boven de ton incl 13e maand en prestatiebonus.
Wat ik al zei, dik tevreden.

Auto vd zaak krijg je hier enkel als je die ivm functie nodig hebt, cq zakelijke kilometers maakt. Mijn dienstreizen zijn veelal per vliegtuig. En woon-werkverkeer wordt geheel betaald (NS business card).

Kort nadat ik startte is onze pensioenleeftijd aangepast, op innitiatief van bedrijf zelf. En daarom krijg ik tot het einde der dagen een paar honderd euro extra, als compensatie, zodat ik als ik dat wil alsnog vroeg met pensioen kan zonder er op achteruit te gaan. Oh, en ik krijg flink korting op brandstof tanken - was ik nog vergeten.
Wat houd de functie eigenlijk in? Communicatie naar buiten? Of meer voor intern voor documentatie van projecten? DRM, PDM enzo?
The colour of her eyes were the colour of insanity
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')