quote:
Op zaterdag 19 december 2015 06:04 schreef SpecialK het volgende:[..]
Bedoel je: "als je een foton niet opvangt halverwege zijn route is hij er dan ueberhaupt ooit langs gekomen?"
Ik denk dat je dan moet denken over quantum deeltjes en hoe deze simultaan wel of niet kunnen bestaan en hoe interactie met andere deeltjes causaliteit achteraf vaststelt.
Erg moeilijke materie.
Een beetje dat idee, denk ik
Je ziet zeg maar dat Sarah(?) de reizen van die kerel en die lichtbundel van A naar B observeert. Die kerel moet in zijn perceptie een afstand afleggen en als Sarah zien wij aan dat hij geleidelijk van A naar B gaat.
Die lichtbundel moet in zijn perceptie geen afstand afleggen, en kan dus loopsheid ook geen route uitstippelen, als Sarah zien wij hem wel geleidelijk van A naar B gaan.
Net als dat je zeg maar een lichtstraal kunt volgen als je camera genoeg fps heeft. Nu heeft een lichtstraal geen bewustzijn, maar stel dat iets met een bewustzijn of iets anders dan licht ook die snelheid kan halen.
Als dat iets dan bijvoorbeeld genoeg kan accelereren om de lichtsnelheid te halen als hij bij A aankomt en hij wil van A naar B. Tussen A en B is iets massiefs waar je dus niet doorheen kan.
In de perceptie van dat iets zou hij zodra hij bij A aankomt ook bij B aankomen, want die zijn op dezelfde tijd en plaats.
Maar 'in werkelijkheid' zijn A en B 1 lichtjaar van elkaar verwijderd. Ziet een waarnemer dat 'iets' dan een jaar lang dwars door dat massieve gaan of verdwijnt dat iets zodra het bij A aankomt en verschijnt het een jaar later ineens op B?
(of crasht dat iets op dat massieve ook al passeert hij dat in zijn perceptie niet?)
Dat is wat ik bedoel

kweet niet of het zo duidelijker is
[ Bericht 2% gewijzigd door hugecooll op 19-12-2015 06:26:31 ]