FOK!forum / The China Shop / Aliexpress dispute
ausweissdonderdag 17 december 2015 @ 00:20
Hallo luitjes,
Weet niet wat ik hier mee aan moet.

Heb bij een verkoper op Aliexpress van die LED meteor staven gekocht.
Alleen ze zijn zo gaar gemaakt dat ik ze niet eens durf buiten te hangen.
Nu heb ik een dispute aan gemaakt,
Netjes foto`s er van bij gedaan.
En om een refund of vervangende te sturen.

Nu krijg ik een vaag bericht van hun.
Dat ik die dispute moet sluiten,anders moet ze het uit der eigen zak betalen.
Ontslag LOL.

Wat raden jullie aan ?.

Reply van hun kant :

thank you for your message,
for this, how about u close the dispute firstly,then send us a message,then we will resend to you,
as you know, the dispute is harmfull to us,
it will kill our shop,
and if you still refuse to close it for me,
my boss will deduct my salary,
or even he will fire me
and some customer forget to close the dispute after we resend to them,
as a result,we have to refund them again via the aliexpress,
so i hope u can close the dispute first,and inform us,then we refund you via the paypal.
hope u can trust us,
if we dont keep the promise, aliexpress will publish us,
besides you can reopen the dispute,
so you can see,closing the dispute firstly will not harmfull to you,
can you kindly help us to close it firstly?
looking forwawrd to your kind reply.
hope you can help me,i will do my best to satisfy you,
hugecoolldonderdag 17 december 2015 @ 00:22
Als hij toch al van plan is om het terug te betalen, dan kan hij dat toch ook meteen doen? :o
#geenverstandvan
ausweissdonderdag 17 december 2015 @ 00:24
Heb al gezegd doe maar refund.
Bedrijf met zulke rare berichten,
Hoef ik geen zaken mee te doen.
Tyr80donderdag 17 december 2015 @ 00:43
Kan zeggen dat het vaak wel waar is, die shops overleven alleen met een 100% satisfaction rating, anders vallen ze zo ver terug in de zoekresultaten dat ze de toko wel kunnen sluiten.

Dat van eigen zak en ontslag zal echt wel waar zijn, mocht je daar aan twijfelen. Aan jou of je daar voor een paar lampjes verantwoordelijk voor wilt zijn.
ausweissdonderdag 17 december 2015 @ 01:09
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 00:43 schreef Tyr80 het volgende:
Kan zeggen dat het vaak wel waar is, die shops overleven alleen met een 100% satisfaction rating, anders vallen ze zo ver terug in de zoekresultaten dat ze de toko wel kunnen sluiten.

Dat van eigen zak en ontslag zal echt wel waar zijn, mocht je daar aan twijfelen. Aan jou of je daar voor een paar lampjes verantwoordelijk voor wilt zijn.
Allemaal prima en aardig.
Maar als ze crappy maar dan ook echt crappy dingen toesturen.
Elke jandoedel zou dit niet door de quality control laten komen.

Dan vragen ze gewoon om een slechte rating.

Als ze nu gewoon een refund doen,
Zet ik wel neer dat ze het netjes opgelost hebben
ClapClapYourHandsdonderdag 17 december 2015 @ 01:11
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 01:09 schreef ausweiss het volgende:

[..]

Allemaal prima en aardig.
Maar als ze crappy maar dan ook echt crappy dingen toesturen.
Elke jandoedel zou dit niet door de quality control laten komen.

Dan vragen ze gewoon om een slechte rating.

Als ze nu gewoon een refund doen,
Zet ik wel neer dat ze het netjes opgelost hebben
Dan moet je niet voor de allergoedkoopste gaan maar iets meer betalen voor iemand met flink wat sales.

Op Aliexpress heb je goedkoop maar ook heel goedkoop. Bij elektronica kan je beter iets meer betalen.
Sapstengeldonderdag 17 december 2015 @ 01:14
this kills the shop
Tyr80donderdag 17 december 2015 @ 01:25
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 01:09 schreef ausweiss het volgende:

[..]

Allemaal prima en aardig.
Maar als ze crappy maar dan ook echt crappy dingen toesturen.
Elke jandoedel zou dit niet door de quality control laten komen.

Dan vragen ze gewoon om een slechte rating.

Als ze nu gewoon een refund doen,
Zet ik wel neer dat ze het netjes opgelost hebben
Snap jouw kant ook wel uiteraard, maar door hun volgorde aan te houden riskeer jij een paar tientjes, hij of zij zit gelijk zonder werk. De feedback processen daar zijn ook net iets anders dan hier.
ausweissdonderdag 17 december 2015 @ 02:20
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 01:11 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Dan moet je niet voor de allergoedkoopste gaan maar iets meer betalen voor iemand met flink wat sales.

Op Aliexpress heb je goedkoop maar ook heel goedkoop. Bij elektronica kan je beter iets meer betalen.
Thanks,
Had ik ook beter op moeten letten tijdens de 11-11 sale.
Normaal neem ik de tijd er ook voor. ;-)
ausweissdonderdag 17 december 2015 @ 02:24
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 01:25 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Snap jouw kant ook wel uiteraard, maar door hun volgorde aan te houden riskeer jij een paar tientjes, hij of zij zit gelijk zonder werk. De feedback processen daar zijn ook net iets anders dan hier.
Bedankt weer voor je bijdrage,
Ik zal het in overweging houden.
Heb ze gezegd dat ze maar moeten refunden,
En niet een nieuw setje moeten sturen.
Zal met misschien makkelijker maken voor ze.
speedfightragedonderdag 17 december 2015 @ 12:24
led meteor staven? heb je een link? Ben nieuwsgierig :)
ausweissdonderdag 17 december 2015 @ 13:34
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 12:24 schreef speedfightrage het volgende:
led meteor staven? heb je een link? Ben nieuwsgierig :)
Zoiets,
Heb maar een link van DX gepakt :Y)
http://www.dx.com/nl/p/le(...)h3w_wcB#.VnKrob-dVtQ
Baas_basdonderdag 17 december 2015 @ 18:27
Wat is die dispute dan? Een negatieve review?

Ik heb altijd wel aanzien voor die klantenservice van die chinese webshops dingen. Ik zie dan altijd van die arme chineze vrouwtjes voor me die echt hun best doen om die chat of emails te behandelen. Ze zijn ook altijd mega netjes en lief. "Would you please give me 10 stars if I have been to your satisfaction?" maar dan in gebrekkig engels. En ipv have a nice day zeggen ze altijd "may love peace and joy come to you" en zo :') word er altijd mega sentimenteel van

Zal me dus weinig verbazen als die bazen er echt over gaan zeiken
Allyodonderdag 17 december 2015 @ 18:56
Heb al eens gehad dat het niet was aangekomen, toen moest ik van henzelf een dispute openen en hebben ze het geld terug gestort. Ik weet wel dat ze liever niet hebben dat je uit jezelf een dispute opent, maar eerst contact met hen opneemt zodat ze een oplossing kunnen vinden. Zelf heb ik, op die ene keer na, nog nooit problemen gehad.
Spiegeleivrijdag 18 december 2015 @ 19:26
Een van de eerste keren dat ik iets kocht daar, bleek het product voorlopig niet meer leverbaar. Ik kreeg daar een berichtje over. Dus heb gevraagd of ze konden refunded. Toen zeiden ze ook dat ik een dispute moest openen, was heel snel opgelost en gerefund. Heb dat ook als feedback gegeven. Prima geregeld zo.
dopfles1zaterdag 19 december 2015 @ 19:34
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 02:24 schreef ausweiss het volgende:

[..]

Bedankt weer voor je bijdrage,
Ik zal het in overweging houden.
Heb ze gezegd dat ze maar moeten refunden,
En niet een nieuw setje moeten sturen.
Zal met misschien makkelijker maken voor ze.
Gewoon sluiten bericht sturen en dan krijg je je refund.

Egoïstisch als je hier niet aan wilt meewerken.
ausweisszondag 20 december 2015 @ 01:52
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 18:27 schreef Baas_bas het volgende:
Wat is die dispute dan? Een negatieve review?

Ik heb altijd wel aanzien voor die klantenservice van die chinese webshops dingen. Ik zie dan altijd van die arme chineze vrouwtjes voor me die echt hun best doen om die chat of emails te behandelen. Ze zijn ook altijd mega netjes en lief. "Would you please give me 10 stars if I have been to your satisfaction?" maar dan in gebrekkig engels. En ipv have a nice day zeggen ze altijd "may love peace and joy come to you" en zo :') word er altijd mega sentimenteel van

Zal me dus weinig verbazen als die bazen er echt over gaan zeiken
Dispute is een geschil/Bestrijding, niet eens zijn


Reply terug :

dear friend,
i have agree with the dispute and you will get the money back.
I hope you could be satisfied my service.
Please check your card within 7-10 days.
Finally, may god bless you and your family.
Anyway, could you kindly give me a good feedback about my service and Item as Described?
best wishes
ausweisszondag 20 december 2015 @ 01:56
Heb inmiddels al een berichtje terug.
Dat ik mijn geld terug krijg.

En dat ik een goede review wil geven.

dear friend,
i have agree with the dispute and you will get the money back.
I hope you could be satisfied my service.
Please check your card within 7-10 days.
Finally, may god bless you and your family.
Anyway, could you kindly give me a good feedback about my service and Item as Described?
best wishes
Baas_basmaandag 21 december 2015 @ 10:52
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 01:52 schreef ausweiss het volgende:
Finally, may god bless you and your family.
Ja dit soort shit dus _O- waarom doen ze dit? Ik kan er echt niet mee omgaan :')
Tyr80maandag 21 december 2015 @ 10:55
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 10:52 schreef Baas_bas het volgende:

[..]

Ja dit soort shit dus _O- waarom doen ze dit? Ik kan er echt niet mee omgaan :')
Voor de Yanks natuurlijk, is toch het enige volk wat zo overdreven doet met God. Maar kunnen we voor Europa wel laten idd.

Mooi opgelost TS!
LookAtMemaandag 21 december 2015 @ 14:45
De rating is erg belangrijk voor de shop.

Bij taobao willen ze ook nog wel eens een bericht sturen na een slechte review. Of je in ruil voor een deel van je geld terug je review wil aanpassen.
Allyomaandag 21 december 2015 @ 16:39
quote:
10s.gif Op maandag 21 december 2015 14:45 schreef LookAtMe het volgende:
De rating is erg belangrijk voor de shop.

Bij taobao willen ze ook nog wel eens een bericht sturen na een slechte review. Of je in ruil voor een deel van je geld terug je review wil aanpassen.
Dat is bij Aliexpress ook het geval
CafeRokermaandag 21 december 2015 @ 22:35
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 10:52 schreef Baas_bas het volgende:

[..]

Ja dit soort shit dus _O- waarom doen ze dit? Ik kan er echt niet mee omgaan :')
Een de hamvraag: welke god precies?
WammesWaggelmaandag 21 december 2015 @ 23:31
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2015 22:35 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Een de hamvraag: welke god precies?
Money is de God van Chinezen, rijk zijn is glorieus.
Gutanothdinsdag 22 december 2015 @ 11:41
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 01:14 schreef Sapstengel het volgende:
this kills the shop
http://imageshack.us/a/img21/310/vua5q.gif (copy/paste deze link)
Oerbeerdinsdag 22 december 2015 @ 21:12
Een tip TS,
je
hoeft niet
steeds
te enteren in je
posts
janspjdinsdag 2 februari 2016 @ 09:23
Ik heb het wel een beetje gehad met Aliexpress. Van mijn laatste 5 orders zijn er 3 nooit aangekomen. Als je dan netjes een paar dagen voordat de aankopers bescherming afloopt vraagt of ze die willen verlengen reageren ze niet. Totdat je een dispute opent dan zijn ze er als de kippen bij. Met zielige verhalen hoe erg een dispute voor hun wel niet is en of je die will annuleren want dan kunnen ze het opnieuw opsturen of ze beloven te refunden.
Het is onzin dat een dispute slecht voor ze is. Als ze een dispute goed oplossen en je laat goede feedback achter is er niks aan de hand. Als je bij de winkel bij feedback kijkt zie je niet eens hoeveel dispute er tegen die winkel zijn geweest.
Dus nooit zomaar een dispute annuleren. Laat hun accepteren en laat je dispute aflopen dan krijg je automatisch een full refund.
RobertNLdonderdag 4 februari 2016 @ 13:09
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 09:23 schreef janspj het volgende:
Ik heb het wel een beetje gehad met Aliexpress. Van mijn laatste 5 orders zijn er 3 nooit aangekomen. Als je dan netjes een paar dagen voordat de aankopers bescherming afloopt vraagt of ze die willen verlengen reageren ze niet. Totdat je een dispute opent dan zijn ze er als de kippen bij. Met zielige verhalen hoe erg een dispute voor hun wel niet is en of je die will annuleren want dan kunnen ze het opnieuw opsturen of ze beloven te refunden.
Het is onzin dat een dispute slecht voor ze is. Als ze een dispute goed oplossen en je laat goede feedback achter is er niks aan de hand. Als je bij de winkel bij feedback kijkt zie je niet eens hoeveel dispute er tegen die winkel zijn geweest.
Dus nooit zomaar een dispute annuleren. Laat hun accepteren en laat je dispute aflopen dan krijg je automatisch een full refund.
Behalve dat de interne Aliexpress rating ze eraf gooit als ze 2/3 disputes hebben (afhankelijk van de aantallen sales natuurlijk, maar erg laag).
janspjdinsdag 1 maart 2016 @ 22:08
Alleen als Aliexpress moet bemiddelen. Zolang ze een disput netjes oplossen is er niks aan de hand. Dat is in ieder geval wat ik me heb laten vertellen.