SPOILER: tijdloze headerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Radio 2 Top 2000 - 2015
Alweer de zeventiende jaargang van de Radio 2 Top 2000!
Van Kerst tot Oud & Nieuw presenteert het Radio 2-team 24 uur per dag de 2000 favoriete platen van Nederland. De 159 uur durende muzikale marathon is ook te beluisteren en te zien via de website van Radio 2.
Wanneer?
Vrijdag 25 december, 09:00 tot en met donderdag 31 december 24.00 uur.
De Top 2000 lijst van 2015
Het stemmen is begonnen, nu wachten totdat de lijst er is.
Presentatie
Het Top 2000 DJ-team is bekend! Gerard, Bart, Gijs, Rob, Wouter, Bert, Stefan, Jan-Willem, Corné, Jasper en Frank presenteren de editie van 2015.
PRESENTATIESCHEMA TOP 2000 VAN 2015:
06.00 - 09.00 uur Gerard Ekdom
09.00 - 12.00 uur Bart Arens
12.00 - 14.00 uur Gijs Staverman
14.00 - 16.00 uur Rob Stenders
16.00 - 18.00 uur Wouter van der Goes
18.00 - 20.00 uur Bert Haandrikman
20.00 - 22.00 uur Stefan Stasse
22.00 - 24.00 uur Jan-Willem Roodbeen
00.00 - 02.00 uur Corné Klijn
02.00 - 04.00 uur Jasper de Vries
04.00 - 06.00 uur Frank van 't Hof
De Tunes
Bijna alle tunes zijn 'legendarische radiotunes' uit heden en vooral verleden. Ze zijn voor de eerste Radio 2 Top 2000 in 1999 opnieuw opgenomen door het Metropole Orkest o.l.v. Dick Bakker. De arrangementen zijn van Onno Krijn.
Helaas worden deze tunes niet meer zo vaak gebruikt als vroeger, maar... nog steeds hebben ze hun charme. Vooral 'de' Tune () blijft veelvuldig te horen
Het gaat om de volgende tunes: aan het begin van ieder uur: Tommy Ouverture (The Who). Altijd aan het einde van het uur (overzicht): Swinging Olympia (Europarade) Verder worden gebruikt: Soul Coaxing, Guess what, Cute, Mannix, Babyface, The man.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Kabelfrequenties
Overzicht van verschillende steden:
http://www.frequenties.net/station/radio-2
FM-etherfrequenties
Friesland: 88.0 MHz en 92.9 MHz
Groningen: 88.0 MHz
Drenthe: 88.0 MHz
Overijssel: 88.0 MHz en 104.6 MHz
Gelderland: 88.2 MHz, 92.6 MHz en 104.6 MHz
Flevoland: 88.0 MHz en 92.6 MHz
Utrecht: 92.6 MHz
Noord-Holland: 92.6 MHz en 92.9 MHz
Zuid-Holland: 92.6 MHz
Zeeland: 92.6 MHz en 97.8 MHz
Noord-Brabant: 88.2 MHz en 92.6 MHz
Limburg: 88.2 MHz, 93.4 MHz en 97.2 MHz
Luisteren via internet:
http://icecast.omroep.nl/radio2-bb-mp3
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
http://www.radio2.nl/nieuws/id-6114-mannen-versus-vrouwen.html
De Top 2000 in beeld
Cultura 24:
Tussen Kerst en Oud & Nieuw 2015 zal NPO Cultura vast weer vanuit het Top 2000 Café iedere dag Top 2000 Visual Radio uitzenden. Verrijkt met clips van en informatie over artiesten en songs uit de Lijst der Lijsten. Gezelligheid met Gerrie, Mien en Joop in het cafe als Leentje Huizer voorbij komt, wie wil dat nu niet?
Nederland 3
Tijdens de Top 2000 kun je in de nachtelijke uurtjes hopelijk ook weer meekijken in de studio via NPO3 tussen +/- 01.00 - 06.00 uur.
Website
http://www.radio2.nl/live.html
Etalagekanalen
Tevens vind je de Top 2000 dit jaar vast weer op de etalagekanalen van UPC, Ziggo (kanaal 13), Delta en Caiway!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Vanaf wanneer stemmen?
Het stemmen is inmiddels achter de rug.
Wanneer wordt de lijst bekend?
De complete Top 2000 lijst wordt op woensdag 16 december 2015 bekendgemaakt.
Top2000-Quiz
20 november 2015, te zien op uitzending gemist
Voor uitgebreide statistieken:
http://pino112.nl/top2000/
Pino, held!![]()
Grafiek van hhh38SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Spotify:
Open in Spotify de lijst der lijsten en luister daar een groot deel van de lijst terug! Op dit moment zijn de lijsten tot 2013 beschikbaar. http://www.radio2.nl/nieuws/id-4908/top-2000-spotify-app.html
Binnenkomers in 2015:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Aan de hand van kekke gifjes zien of jouw keuzes er dit jaar ook (weer) in staan, of juist niet: http://www.staatieindetop2000.nl/
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.![]()
Als het goed is zit alles er in. Als je nog fouten spot bij nieuw/uit moet je het zeggen
http://www.pino112.nl/top2000/jaar.php
De nieuwen zijn nog in capslock, dankzij Radio 2![]()
![]()
Beste nummer staat op 58.![]()
Voor een relatief onbekende band bij de massa heeft Elbow trouwens twee mooie, hoge noteringen.![]()
![]()
Beste nummer staat op 8.
I love music |Ajax forever
http://frontpage.fok.nl/c(...)-feest-of-farce.html![]()
Dat is zo'n band die elk jaar zijn twee liedjes ziet stijgen. One Day Like This staat nu in de top 150, veel verder kan ie niet meer stijgen toch?quote:Op woensdag 16 december 2015 22:53 schreef Cee het volgende:
Voor een relatief onbekende band bij de massa heeft Elbow trouwens twee mooie, hoge noteringen.![]()
![]()
Misschien lukt het om door de jaren heen steeds wat verder te stijgen doordat het vanwege het succes in de lijst ook buiten de Top 2000 regelmatig wordt gedraaid. En daardoor een zogenaamde 'classic' wordt. Zonder dat het echt een gigantische hit is geweest.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:59 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Dat is zo'n band die elk jaar zijn twee liedjes ziet stijgen. One Day Like This staat nu in de top 150, veel verder kan ie niet meer stijgen toch?Verder dan 85 of zo zie ik het niet stijgen.
![]()
Het is ook wel een lied dat veel 40+-ers niet kennen en dan, als het op de radio komt mooi vinden en het jaar erop in hun stemlijst zetten.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:04 schreef Cee het volgende:
[..]
Misschien lukt het om door de jaren heen steeds wat verder te stijgen doordat het vanwege het succes in de lijst ook buiten de Top 2000 regelmatig wordt gedraaid. En daardoor een zogenaamde 'classic' wordt. Zonder dat het echt een gigantische hit is geweest.
Ik heb een lied van Elbow buiten de top 2000 om maar één keer op de radio gehoord, maar goed, ik luister ook bijna geen radio![]()
![]()
Beste Nederlandstalige nummer: Claudia de Breij -(4) 2011
Beste Franstalige nummer: Stromae - Formidable (92) 2013
Beste Duitstalige nummer: Peter Fox - Haus am See (199) 2009
Echte klassiekers![]()
![]()
Haus am See is legendarischquote:Op woensdag 16 december 2015 23:08 schreef BillDauterive het volgende:
Echte klassiekers![]()
Het beste nummer ooit staat niet in de top 2000.
Het mooiste nummer in de top 2000 staat op 1256
Denk ik.
overigens heb ik op beiden niet gestemd dit jaar![]()
Teveel jongeren gestemd denk ik. Wat een vertoning is dit zeg
Steely Dan ook weer nummertje kwijt dit jaar, zonde. Kijk een Stromae kan ik wel begrijpen, zou er zelf niet op stemmen maar dat is wel een goede artiest, maar wat doen de Sam Smiths van deze wereld nou in de top 2000?![]()
Ook wel positieve noten trouwens hoor, The War on Drugs erin, I Bet You Look Good On The Dancefloor erin om maar wat te noemen.![]()
De meeste Frans en Duitstalige liedjes zijn ook wel heel oudbollig zoals Jacques Brelle en Marianne Rosenberg ofzoiets.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:08 schreef BillDauterive het volgende:
Echte klassiekersRossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!![]()
Brel oubollig noemen.quote:Op donderdag 17 december 2015 07:59 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
De meeste Frans en Duitstalige liedjes zijn ook wel heel oudbollig zoals Jacques Brelle en Marianne Rosenberg ofzoiets.
My friends all drive horses![]()
Ik word een ouwe lul, er staan zoveel nummers in die ik niet ken, en bijna zonder uitzondering van na 2005
No Dukes of Hazzard in the classroom![]()
Noem mij 1 naam van een artiest na 2000 met meer uitstraling op een podium...quote:Op donderdag 17 december 2015 07:59 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
De meeste Frans en Duitstalige liedjes zijn ook wel heel oudbollig zoals Jacques Brelle en Marianne Rosenberg ofzoiets.![]()
![]()
En Deep Purple hebben we nu ook wel genoeg gehoord.quote:Op donderdag 17 december 2015 07:59 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
De meeste Frans en Duitstalige liedjes zijn ook wel heel oudbollig zoals Jacques Brelle en Marianne Rosenberg ofzoiets.De Sahara is zonder meer erg droog.![]()
Ik vind dat nieuwe nummers dubbel zouden moeten tellen. Nu maakt zo'n Hello geen kans op de top 10, terwijl dat duidelijk het beste nummer is dat je nu kan draaien.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger![]()
Na al die pogingen eindelijk het ultiem melancholische "Somebody" van Depeche Mode er in.
Weliswaar op 1990...., maar ik ben happy!
“To destroy a people you must first sever their roots.”![]()
Jacques Brel is van een tijdloze schoonheid. Jammer dat de jeugd van tegenwoordig dat niet meer kan waarderen, want Nederland me quitte pas, hoewel van ruim vóór mijn tijd hoort m.i. echt tot de mooiste liedjes ooit gemaakt.
Maar face it, muziek is de laatste jaren meer en meer een wegwerpproduct geworden.
Mensen kopen geen platen meer, maar luisteren op youtube of downloaden een liedje en deleten het na een tijdje.
De echte muziekliefhebbers zoals hier in MUZ zitten die nog wel CD'S of Vinyl kopen beleven muziek heel anders, maar dat is blijkbaar toch echt een minderheid.
Hoe dan ook, leuk of niet, Mag ik dan bij jou is gewoon een heel goed liedje, want als je zoveel mensen (zij het tijdelijk) kunt raken met een liedje, hebt je gewoon een goed liedje geschreven. Hulde voor Claudia!![]()
Ik ben een muziekliefhebber pur sang. Maar CD's en LP's kopen doe ik niet meer aan. Mijn Spotify abbonement heeft alles dat ik nodig heb.quote:Op donderdag 17 december 2015 09:09 schreef cafca het volgende:
Jacques Brel is van een tijdloze schoonheid. Jammer dat de jeugd van tegenwoordig dat niet meer kan waarderen, want Nederland me quitte pas, hoewel van ruim vóór mijn tijd hoort m.i. echt tot de mooiste liedjes ooit gemaakt.
Maar face it, muziek is de laatste jaren meer en meer een wegwerpproduct geworden.
Mensen kopen geen platen meer, maar luisteren op youtube of downloaden een liedje en deleten het na een tijdje.
De echte muziekliefhebbers zoals hier in MUZ zitten die nog wel CD'S of Vinyl kopen beleven muziek heel anders, maar dat is blijkbaar toch echt een minderheid.
Hoe dan ook, leuk of niet, Mag ik dan bij jou is gewoon een heel goed liedje, want als je zoveel mensen (zij het tijdelijk) kunt raken met een liedje, hebt je gewoon een goed liedje geschreven. Hulde voor Claudia!
En moderne kwaliteitsmuziek is er nog meer dan genoeg! Men moet alleen nu verder kijk dan de top100 lijsten.![]()
Uiteraard zijn er ook echte muziekliefhebbers doe geen platen kopen (al mis je met spotify wel wat, maar dat terzijde).quote:Op donderdag 17 december 2015 09:14 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Ik ben een muziekliefhebber pur sang. Maar CD's en LP's kopen doe ik niet meer aan. Mijn Spotify abbonement heeft alles dat ik nodig heb.
En moderne kwaliteitsmuziek is er nog meer dan genoeg! Men moet alleen nu verder kijk dan de top100 lijsten.
Wat ik wilde zeggen is dat de gemiddelde radioluisteraar dus NIET verder kijkt dan de hitlijsten en wat er op de radio gedraaid wordt. En dat zie je terug in de top 2000![]()
Ik denk dat dat absoluut waar is ja. Maar wat denk ik ook een rol speelt is dat er zo vreselijk veel prachtige relatief onbekende nummers worden gemaakt, dat de kans dat heel veel mensen tegelijk op hetzelfde nummer stemmen bijzonder klein is.quote:Op donderdag 17 december 2015 09:25 schreef cafca het volgende:
[..]
Uiteraard zijn er ook echte muziekliefhebbers doe geen platen kopen (al mis je met spotify wel wat, maar dat terzijde).
Wat ik wilde zeggen is dat de gemiddelde radioluisteraar dus NIET verder kijkt dan de hitlijsten en wat er op de radio gedraaid wordt. En dat zie je terug in de top 2000
Zelfs al zou iedereen verder kijken dan de hitlijsten en op zijn all-time favorites stemmen, dan is de kans dat je met 1000 man op hetzelfde nummer stemt nog steeds veel kleiner dan de 1000 ongeïnspireerde lui die toevallig op de nummer 1 hit stemmen omdat ze hem allemaal zo goed kennen.
Ik durf te wedden dat er wel 10.000 mensen op een band als Rush hebben gestemd voor de top 2000. Maar met 32 albums over 40 jaar die allemaal top nummers bevatten en zonder echte grote hits zullen die stemmen volledig verspreid zijn over het oeuvre en zal niet één nummer de lijst halen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |