abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158285535
Momenteel zit ik even met mijn handen in het haar, en ik vraag me af hoe anderen die in mijn situatie hebben gezeten dit aan hebben gepakt. Het is geen topic om te klagen, maar ik wil toch wel eens kijken hoe anderen dit aan hebben gepakt. Eigenlijk denk ik dat dit een veel groter probleem is waar veel mensen last van hebben.

De situatie is als volgt: TS studeert in Amsterdam, maar komt oorspronkelijk uit het zuiden. TS heeft eerst HBO gedaan en vervolgens een (premaster). In juni zal TS waarschijnlijk afstuderen, en dat is ook waar de zorgen eigenlijk mee te maken hebben. Waar ik nu woon heb ik een campuscontract, wat betekent dat ik na mijn afstuderen moet verhuizen, en dit wordt door de woningbouwvereniging ook echt streng gecontroleerd. Mijn vraag is dus, wat doen mensen na hun afstuderen qua wonen?

Ik heb geen ouders die in staat zijn om geld bij te leggen, en heb zelf niet bijzonder veel spaargeld. Ik sta by far niet lang genoeg ingeschreven om voor sociale huur in aanmerking te komen, en tegen de tijd dat ik wel lang genoeg ingeschreven sta hoop ik de inkomensgrens ondertussen wel voorbij te zijn. Particuliere huur is vrijwel zonder uitzondering aan bizar strenge inkomenseisen gekoppeld: denk aan 43X de huur als jaarinkomen of minimaal 3/4/4,5 keer de huur als maandelijks netto inkomen. Ik ben straks WO afgestudeerd, maar ik denk dat net boven de 2000 euro netto een meer dan reëel startsalaris is, dus particuliere huur valt ook af. Daarnaast heb ik überhaupt nog geen vast contract en ga ik straks in het laatste semester van de master beginnen met het zoeken naar een baan.

De eisen/verwachtingen die ik heb zijn niet bijzonder, ik verwacht niet om aan de grachten te wonen en ben meer dan tevreden met een 1 (of 2) kamer appartementje in de buitenwijken van Amsterdam (nieuw-west, zuidoost). Is dit al een utopie op de huidige woningmarkt? In bijvoorbeeld Sydney is het heel normaal om tot je 35e woningen te delen met andere professionals en is kopen echt bijna onmogelijk. Het verschil is alleen dat het delen van woningen daar wel toe is gestaan, maar dat veel makelaars er in deze regio negatief tegenover staan. Natuurlijk is het ook op een optie om verder weg te kijken, naar bijvoorbeeld Haarlem, Amstelveen or Almere, maar ik heb in mijn studietijd een mooi leven opgebouwd en zou het jammer vinden om zover van vrienden en verenigingen/hobby’s te wonen.

Zijn er tips? Ervaringen van anderen die in dezelfde situatie hebben gezeten? Zijn mijn eisen te hoog, of zoek ik op de verkeerde plekken? Hoor graag ervaringen van anderen 
pi_158285617
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 16:13 schreef idiot_abroad het volgende:
In bijvoorbeeld Sydney is het heel normaal om tot je 35e woningen te delen met andere professionals en is kopen echt bijna onmogelijk.
In andere dure grote steden zoals New York en Londen ook. En je ziet het ook steeds vaker in de groep 25/30 in Amsterdam. Dus dat.
  woensdag 16 december 2015 @ 16:17:31 #3
256666 leeell
I know you're lonely
pi_158285626
Inschrijven goedkoopste mbo opleiding en gaan werken.
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_158285630
Met vrienden samen een woning huren moet prima kunnen toch? In mn vrienden en kennissenkring gebeurd dat best veel na de studie.
pi_158285689
Iets zoeken wat door een particulier wordt aangeboden.
Ik woon in een zomerhuisje, ga er wel vanuit dat je veel betaald voor weinig.
Maargoed het is wat en die controleren je inkomen niet als je maar gewoon netjes je huur betaald enzo dan is het wel best.
Do what you love, love what you do!
pi_158285701
Tijdelijk terug bij je ouders?
Zie!
pi_158285708
Ga terug bij je ouders wonen tot je een andere plek hebt gevonden.
Ура для россии
pi_158285973
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 16:17 schreef RunnerAdd het volgende:
Met vrienden samen een woning huren moet prima kunnen toch? In mn vrienden en kennissenkring gebeurd dat best veel na de studie.
Dat zou inderdaad een optie zijn. Waar ik mij dan weer over verbaas is dat vrijwel nergens toe wordt gestaan. Als ik op bijvoorbeeld Funda bij huurwoningen kijk staat in 99 van de 100 advertenties expliciet vermeld dat woningdelers niet geaccepteerd worden.

Een andere optie is dan het vinden van een particulier die een appartement verhuurt waar dergelijke eisen minder streng zijn. Maar dat is ook zoeken naar een speld in een hooiberg voor mijn gevoel, al ben ik misschien te pessimistisch?
pi_158286041
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 16:31 schreef idiot_abroad het volgende:

[..]

Dat zou inderdaad een optie zijn. Waar ik mij dan weer over verbaas is dat vrijwel nergens toe wordt gestaan. Als ik op bijvoorbeeld Funda bij huurwoningen kijk staat in 99 van de 100 advertenties expliciet vermeld dat woningdelers niet geaccepteerd worden.

Een andere optie is dan het vinden van een particulier die een appartement verhuurt waar dergelijke eisen minder streng zijn. Maar dat is ook zoeken naar een speld in een hooiberg voor mijn gevoel, al ben ik misschien te pessimistisch?
Het is voor een verhuurder meel belangrijk en fijner werken om met 1 contractant te werken.
Dan zijn je mogelijkheden veel groter. Een verhuurder zit er niet op te wachten om 5 mensen aan te moeten spreken en 5 keer achter geld aan te gaan.

Nee, 1 hoofdhuurder en de rest moet hem maar betalen en hij is verantwoordelijk.

Heb misschien wel huis voor je in Amsterdam (west binnen de ring). 5 personen iets van 2300 in de maand ex maar hij zou zomaar al eens weg kunnen zijn. Dat zou ik moeten checken
pi_158286535
quote:

Zijn er tips? Ervaringen van anderen die in dezelfde situatie hebben gezeten? Zijn mijn eisen te hoog, of zoek ik op de verkeerde plekken? Hoor graag ervaringen van anderen 
Iedereen die ik ken die in Amsterdam een nieuwe woning heeft gevonden heeft die gekocht of stond al een eeuwigheid ingeschreven op de wachtlijst voor sociale woningen.

Ik zou een kamer huren in Haarlem bij het treinstation in de buurt en iedere dag forensen zodat ik op mijn gemak kon zoeken naar iets in Amsterdam. Het is ongeveer een kwartier met de trein naar CS. Het enige nadeel is dat de trein naar Haarlem niet de hele nacht rijdt en je kans hebt als het laat wordt dat je tot de volgende ochtend moet wachten. Feestjes/weekend kan ook heel goed op de fiets. Amstelveen en Almere ken ik niet goed.

Ik heb vroeger in zo'n kamer in Haarlem gewoond en aan de UVA gestudeerd en later in een hotel in Amsterdam gewerkt en hoewel het niet hetzelfde is als in Amsterdam wonen kom je er toch een heel eind mee.

Met een beetje geluk kun je zelfs iets vinden aan een gracht. ;)
  woensdag 16 december 2015 @ 17:03:31 #11
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_158286743
quote:
Het enige nadeel is dat de trein naar Haarlem niet de hele nacht rijdt en je kans hebt als het laat wordt dat je tot de volgende ochtend moet wachten.
Hoeft niet: er rijdt tussen Haarlem en Schiphol ieder uur een nachtbus die aansluit op de nachttrein naar Amsterdam. Ideaal is het niet, maar het is wel een mogelijkheid om thuis te komen midden in de nacht.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
pi_158286918
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 16:53 schreef Horzula het volgende:
et enige nadeel is dat de trein naar Haarlem niet de hele nacht rijdt en je kans hebt als het laat wordt dat je tot de volgende ochtend moet wachten
Die is weer een stap dichterbij
https://www.facebook.com/NachtnetHaarlem?fref=ts

Vanaf 2017 in elk geval een trein later en een trein vroeger. Dat is al twee extra.

Maar de huurmarkt in Haarlem is niet veel beter.
Geef je nog bijna meer kans buiten de ring in Amsterdam
pi_158286995
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 17:03 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Hoeft niet: er rijdt tussen Haarlem en Schiphol ieder uur een nachtbus die aansluit op de nachttrein naar Amsterdam. Ideaal is het niet, maar het is wel een mogelijkheid om thuis te komen midden in de nacht.
Je bedoelt de 300 zeker? Dat ding stopt niet eens bij CS in de buurt.

Woon nu zelf in Hillegom en hoewel we een treinstation hier hebben fiets ik die 30 kilometer (of zo iets) naar A'dam liever zelf zodat ik niet drie uur op een ijskoud station sta te koukleumen tussen de politie en de dronken tieners of opgesloten zit in een of andere nare oneindige trage nachtbus.
  woensdag 16 december 2015 @ 17:25:00 #14
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_158287100
De wachttijden voor sociale huur in het wat minder gewilde segment en net buiten de randstad vallen overigens best mee hoor. Het is maar waar je genoegen mee wilt nemen.
Dum de dum
pi_158287186
Kan je niet via een makelaar proberen om iets te krijgen? Ik ken mensen die dat met een kamer hebben gedaan, maar vaak zijn er ook zelfstandige woningen. Neem aan dat daar geen campuscontract voor geldt.

Overigens zijn de wachttijdden idd niet zo slecht net buiten Amsterdam. In Hillegom/Lisse kun je bijvoorbeeld met een paar jaar inschrijftijd wel iets krijgen. Zelfde geldt voor Katwijk/Noordwijk etc.
pi_158287704
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 16:31 schreef idiot_abroad het volgende:

[..]

Voor dat laatste. Oproepje op de lokale Facebook groep kan helpen.

Meestal gaan die dingen toch via via. Doe het niet via een tussen persoon. Want die naaien je. (Met een maand huur aan commissie voor hun bijvoorbeeld. )
Do what you love, love what you do!
pi_158290794
Niet werken in een gebied waar je moeilijk woningen kan vinden.

Dat heb ik gedaan en blijven hangen hier (eerst een woning gezocht en dan pas een baan zoeken). De salarissen liggen ietsies lager maar de woonkosten zijn dermate laag dat dat meer dan genoeg compenseert.
Er zijn regios waar je binnen een maand een sociale huurwoning hebt. Hier in de regio staan er zoveel leeg omdat niemand ze wil :Y
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_158292498
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 20:10 schreef sjorsie1982 het volgende:
Niet werken in een gebied waar je moeilijk woningen kan vinden.

Dat heb ik gedaan en blijven hangen hier (eerst een woning gezocht en dan pas een baan zoeken). De salarissen liggen ietsies lager maar de woonkosten zijn dermate laag dat dat meer dan genoeg compenseert.
Er zijn regios waar je binnen een maand een sociale huurwoning hebt. Hier in de regio staan er zoveel leeg omdat niemand ze wil :Y
Waar precies??
  woensdag 16 december 2015 @ 21:10:34 #19
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_158292570
TS zou terug in de tijd kunnen gaan en bedenken bij het accepteren van zijn campuswoning dat hij niet voor eeuwig student is en dat het wellicht handig is om alvast zich in te schrijven als woningzoekende?
Prrrrr
pi_158292843
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 21:10 schreef mrspoeZ het volgende:
TS zou terug in de tijd kunnen gaan en bedenken bij het accepteren van zijn campuswoning dat hij niet voor eeuwig student is en dat het wellicht handig is om alvast zich in te schrijven als woningzoekende?
Enig idee hoelang die wachtlijsten zijn? Zelfs met 4-6 wachtjaren kom je in die regio nog lang niet in aanmerking voor een woning.
  woensdag 16 december 2015 @ 21:25:58 #21
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_158293119
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2015 21:19 schreef madam-april het volgende:

[..]

Enig idee hoelang die wachtlijsten zijn? Zelfs met 4-6 wachtjaren kom je in die regio nog lang niet in aanmerking voor een woning.
Oh nee dat weet ik niet, sorry daarvoor. Ik vind het alleen wel een beetje suf om in een studentenwoning te gaan wonen en niet vooruit te denken over na je afstuderen.

Voor nu: lekker ergens anders een baan zoeken.
Prrrrr
pi_158293837
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 21:25 schreef mrspoeZ het volgende:

[..]

Oh nee dat weet ik niet, sorry daarvoor. Ik vind het alleen wel een beetje suf om in een studentenwoning te gaan wonen en niet vooruit te denken over na je afstuderen.

Voor nu: lekker ergens anders een baan zoeken.
Het is natuurlijk niet zo dat ik hier nog nooit over na heb gedacht. Ik studeer overigens in juni af en ben me nu aan het oriënteren, lijkt me niet heel gek? Ik studeer nu nog en heb een bijbaan, daarmee kan ik me nu niks anders dan een studentenkamer veroorloven.

@ De reacties over in een andere regio gaan wonen en daar werk zoeken, dat is uiteraard een optie. Het liefst begin ik mijn carrière wel in de randstad aangezien daar de bedrijven zitten die mij trekken. Verder weg wonen is inderdaad een optie, maar niet optimaal. Zoals ik zei heb ik hier een leuk sociaal leven opgebouwd, en dat is natuurlijk ook wat waard. Voordat ik dit soort keuzes maak vind ik het in elk geval fijn om de mogelijkheden bekeken te hebben, en daar dient dit draadje onder andere voor :)
pi_158295006
quote:
Momenteel zit ik even met mijn handen in het haar, en ik vraag me af hoe anderen die in mijn situatie hebben gezeten dit aan hebben gepakt. Het is geen topic om te klagen, maar ik wil toch wel eens kijken hoe anderen dit aan hebben gepakt. Eigenlijk denk ik dat dit een veel groter probleem is waar veel mensen last van hebben.

De situatie is als volgt: TS studeert in Amsterdam, maar komt oorspronkelijk uit het zuiden. TS heeft eerst HBO gedaan en vervolgens een (premaster). In juni zal TS waarschijnlijk afstuderen, en dat is ook waar de zorgen eigenlijk mee te maken hebben. Waar ik nu woon heb ik een campuscontract, wat betekent dat ik na mijn afstuderen moet verhuizen, en dit wordt door de woningbouwvereniging ook echt streng gecontroleerd. Mijn vraag is dus, wat doen mensen na hun afstuderen qua wonen?

Ik heb geen ouders die in staat zijn om geld bij te leggen, en heb zelf niet bijzonder veel spaargeld. Ik sta by far niet lang genoeg ingeschreven om voor sociale huur in aanmerking te komen, en tegen de tijd dat ik wel lang genoeg ingeschreven sta hoop ik de inkomensgrens ondertussen wel voorbij te zijn. Particuliere huur is vrijwel zonder uitzondering aan bizar strenge inkomenseisen gekoppeld: denk aan 43X de huur als jaarinkomen of minimaal 3/4/4,5 keer de huur als maandelijks netto inkomen. Ik ben straks WO afgestudeerd, maar ik denk dat net boven de 2000 euro netto een meer dan reëel startsalaris is, dus particuliere huur valt ook af. Daarnaast heb ik überhaupt nog geen vast contract en ga ik straks in het laatste semester van de master beginnen met het zoeken naar een baan.

De eisen/verwachtingen die ik heb zijn niet bijzonder, ik verwacht niet om aan de grachten te wonen en ben meer dan tevreden met een 1 (of 2) kamer appartementje in de buitenwijken van Amsterdam (nieuw-west, zuidoost). Is dit al een utopie op de huidige woningmarkt? In bijvoorbeeld Sydney is het heel normaal om tot je 35e woningen te delen met andere professionals en is kopen echt bijna onmogelijk. Het verschil is alleen dat het delen van woningen daar wel toe is gestaan, maar dat veel makelaars er in deze regio negatief tegenover staan. Natuurlijk is het ook op een optie om verder weg te kijken, naar bijvoorbeeld Haarlem, Amstelveen or Almere, maar ik heb in mijn studietijd een mooi leven opgebouwd en zou het jammer vinden om zover van vrienden en verenigingen/hobby’s te wonen.

Net boven de 2k netto startsalaris? Ik weet niet welke opleiding je doet en wat de baankansen zijn, maar 2k netto is tegenwoordig behoorlijk hoog.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_158295031
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 16:53 schreef Horzula het volgende:

[..]

Iedereen die ik ken die in Amsterdam een nieuwe woning heeft gevonden heeft die gekocht of stond al een eeuwigheid ingeschreven op de wachtlijst voor sociale woningen.

Ik zou een kamer huren in Haarlem bij het treinstation in de buurt en iedere dag forensen zodat ik op mijn gemak kon zoeken naar iets in Amsterdam. Het is ongeveer een kwartier met de trein naar CS. Het enige nadeel is dat de trein naar Haarlem niet de hele nacht rijdt en je kans hebt als het laat wordt dat je tot de volgende ochtend moet wachten. Feestjes/weekend kan ook heel goed op de fiets. Amstelveen en Almere ken ik niet goed.

Ik heb vroeger in zo'n kamer in Haarlem gewoond en aan de UVA gestudeerd en later in een hotel in Amsterdam gewerkt en hoewel het niet hetzelfde is als in Amsterdam wonen kom je er toch een heel eind mee.

Met een beetje geluk kun je zelfs iets vinden aan een gracht. ;)
Haarlem is bijna even duur als Amsterdam joh. Aan de andere kant.. zelf ook begonnen in een studio'tje van 650 per maand toen ik net werkte.
pi_158295067
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 17:17 schreef Horzula het volgende:

[..]

Je bedoelt de 300 zeker? Dat ding stopt niet eens bij CS in de buurt.

Woon nu zelf in Hillegom en hoewel we een treinstation hier hebben fiets ik die 30 kilometer (of zo iets) naar A'dam liever zelf zodat ik niet drie uur op een ijskoud station sta te koukleumen tussen de politie en de dronken tieners of opgesloten zit in een of andere nare oneindige trage nachtbus.
280 rijdt 's nachts gewoon via Leidseplein/Marnixstraat naar Haarlem.
pi_158295496
quote:
7s.gif Op woensdag 16 december 2015 22:14 schreef Skv het volgende:

[..]

Haarlem is bijna even duur als Amsterdam joh. Aan de andere kant.. zelf ook begonnen in een studio'tje van 650 per maand toen ik net werkte.
Woonde tot 2001 in een studentenhuis vol met werkende jongeren en heb die kamer indertijd vrij rap gekregen. Weet niet meer wat het kostte; tussen de 300 en de 500 guldens. Ik vond dat toen een schandalige prijs.

quote:
7s.gif Op woensdag 16 december 2015 22:15 schreef Skv het volgende:

[..]

Weet nog van een jaar of tien/twaalf geleden dat we in Haarlem woonden en 's nachts naar huis wilden en dat die lijn dan niet reed.
  woensdag 16 december 2015 @ 23:32:41 #27
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_158298506
quote:
7s.gif Op woensdag 16 december 2015 22:15 schreef Skv het volgende:

[..]

Alleen in het weekend toch? De rest van de week heb je er niet veel aan, want dan rijdt die niet, vervelend lijkt me als je eens op donderdag een feestje wil pakken.

Oh en ts: 2000 netto is bovengemiddeld tegenwoordig, afhankelijk vd studie zou je eerder aan 1700/1800 netto als startsalaris moeten denken.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
  donderdag 17 december 2015 @ 00:18:34 #28
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_158299743
Er zijn een hoop Facebookgroepen voor woningdelers, anders heb je ook Marktplaats, Esteon, andere sites en kun je op een aantal plekken binnen komen zonder inkomenseis, maar dan is je huur meestal een stuk hoger. Ga er vanuit dat de gemiddelde starter in Amsterdam nog een tijd lang een studentenhuishouden heeft, hetzij op kamers, of zwervend en bij vrienden/vriendinnen inwonen. Met twee (of drie) WO-startsalarissen sta je een stuk sterker, dit kunnen ook vriendinnen zijn voor diverse verhuurders.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_158301833
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2015 23:32 schreef Kopstoot het volgende:

[..]

Alleen in het weekend toch? De rest van de week heb je er niet veel aan, want dan rijdt die niet, vervelend lijkt me als je eens op donderdag een feestje wil pakken.

Oh en ts: 2000 netto is bovengemiddeld tegenwoordig, afhankelijk vd studie zou je eerder aan 1700/1800 netto als startsalaris moeten denken.
Klopt. Ik had altijd zo'n snorder die me voor 25E naar Haarlem bracht. Mijn zijn telefoon is afgesloten. ;(
pi_158311317
quote:
7s.gif Op woensdag 16 december 2015 21:08 schreef Ron.Jeremy het volgende:

[..]

Waar precies??
In Enschede is het een loting. Je kan zelfs binnen een week een woning hebben. Je kan directop woningen reagere, mag onbeperkt reageren (tenminste dat was zo, of het nog zo is weer ik niet, maar ik zie geen reden waarom dit veranderd is) en onbeperkt afwijzen.
Je kan ook een week later nog gebeld worden dat jij de woning krijgt, ook al ben je nr 52, want de vorige 51 mensen kunnen gewoon de woning geweigerd hebben (zelf meegemaakt). Ik kon uiteindelijk kiezen tussen 5 woningen en toen ik er 1 gekozen had mocht ik een week later nog uit 2 kiezen en degene die ik gekozen had de week ervoor nog gewoon weigeren. :Y
Dit was wel al een tijdje geleden, maar vanuit verhalen van vrienden van mij is het niet echt veel veranderd.
Het woningtekort onder sociale huurwoningen is ook een erg regionaal probleem en geen landelijk probleem.

Daarom mijn advies: doe eerst het moeilijke, namelijk een woning, en dan pas werk, wat makkelijk is.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_158323603
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 17:50 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

In Enschede is het een loting. Je kan zelfs binnen een week een woning hebben. Je kan directop woningen reagere, mag onbeperkt reageren (tenminste dat was zo, of het nog zo is weer ik niet, maar ik zie geen reden waarom dit veranderd is) en onbeperkt afwijzen.
Je kan ook een week later nog gebeld worden dat jij de woning krijgt, ook al ben je nr 52, want de vorige 51 mensen kunnen gewoon de woning geweigerd hebben (zelf meegemaakt). Ik kon uiteindelijk kiezen tussen 5 woningen en toen ik er 1 gekozen had mocht ik een week later nog uit 2 kiezen en degene die ik gekozen had de week ervoor nog gewoon weigeren. :Y
Dit was wel al een tijdje geleden, maar vanuit verhalen van vrienden van mij is het niet echt veel veranderd.
Het woningtekort onder sociale huurwoningen is ook een erg regionaal probleem en geen landelijk probleem.

Daarom mijn advies: doe eerst het moeilijke, namelijk een woning, en dan pas werk, wat makkelijk is.
In Enschede is alles een loting, mag je onbeperkt meeloten en ook nog eens afwijzen? Dat is echt het tegenovergestelde van Apeldoorn. Max op 3 woningen reageren. En bij lootwoningen moet je die accepteren of je mag een half jaar niet reageren. Ik geloof dan ook geen reet van je verhaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')