abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_159272567
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 23:55 schreef bluemoon23 het volgende:
Houtkachel erin.
:N koelkast voor bier en frituur voor bitterballen :7
pi_159301901
Opzich is zoiets heel simpel goedkoop, en zonder tussenkomst van bijvoorbeeld Domoticz te regelen. Scheelt je weer de nodige kans op storingen.

Neem een pompschakelaar, die pas aan gaat wanneer de blower een relatief nuttig vermogen kan leveren. Hoe heet stook je überhaupt? Die worden ook vaak voor vloerverwarming gebruikt, zodat de pomp enkel loopt als de ketel stookt. Stel die bijvoorbeeld in op 50 graden, en zet die op je aanvoerleiding. De blower gaat pas aan dan als de leiding warm genoeg is.

Om te voorkomen dat je je hok helemaal heetstookt, zet je ook een simpele aan/uit thermostaat in serie. Kijk of die 230V kan schakelen, scheelt je weer een relais. Op die manier gaat je blower alleen aan als je warmte nodig hebt, en warmte kan krijgen.

Je hebt wel een probleempje als je op lage temperatuur stookt in huis, aangezien die blower dan relatief weinig vermogen kwijt kan. En voor je een nieuwe pomp toevoegt, kan je eerst kijken of je huidige pomp niet op wat meer vermogen ingesteld kan worden. Als je dan ook nog de aanvoer naar de radiators in huis wat knijpt, heb je al flink meer stroming naar je schuur, waarschijnlijk genoeg. Scheelt je ook weer een pomp. Nu kan het bijvoorbeeld zijn dat het veel minder weerstand heeft voor cv water om via je badkamerradiator te gaan, dan via je schuur.
pi_159303204
In hoeverre is de garage geïsoleerd? Wij hebben hier een geïsoleerde garage met een normale stalen garagedeur, met daarin weliswaar geen CV-heater maar een radiator van pakweg 800 watt. Doordat de garagedeur niet geïsoleerd blijft het altijd 5-10 graden kouder dan in de rest van het huis. Ik weet het vermogen van de heater niet, maar mij lijkt dat je hem gerust continu kan laten blazen als de CV ook draait. Zeker als je woonhuis goed geïsoleerd is en de ketel hooguit 2-3 uurtjes per dag werkt.
Dag iedereen.
pi_159315883
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 11:27 schreef marcop23 het volgende:
Opzich is zoiets heel simpel goedkoop, en zonder tussenkomst van bijvoorbeeld Domoticz te regelen. Scheelt je weer de nodige kans op storingen.

Neem een pompschakelaar, die pas aan gaat wanneer de blower een relatief nuttig vermogen kan leveren. Hoe heet stook je überhaupt? Die worden ook vaak voor vloerverwarming gebruikt, zodat de pomp enkel loopt als de ketel stookt. Stel die bijvoorbeeld in op 50 graden, en zet die op je aanvoerleiding. De blower gaat pas aan dan als de leiding warm genoeg is.

Om te voorkomen dat je je hok helemaal heetstookt, zet je ook een simpele aan/uit thermostaat in serie. Kijk of die 230V kan schakelen, scheelt je weer een relais. Op die manier gaat je blower alleen aan als je warmte nodig hebt, en warmte kan krijgen.

Je hebt wel een probleempje als je op lage temperatuur stookt in huis, aangezien die blower dan relatief weinig vermogen kwijt kan. En voor je een nieuwe pomp toevoegt, kan je eerst kijken of je huidige pomp niet op wat meer vermogen ingesteld kan worden. Als je dan ook nog de aanvoer naar de radiators in huis wat knijpt, heb je al flink meer stroming naar je schuur, waarschijnlijk genoeg. Scheelt je ook weer een pomp. Nu kan het bijvoorbeeld zijn dat het veel minder weerstand heeft voor cv water om via je badkamerradiator te gaan, dan via je schuur.
Hmm, zon pompschakelaar is wel een goed idee! Ik wist wel dat ze bestonden, maar niet dat ze zo werkte. Bedankt voor de tip!
Ik heb al een tweedehands pomp gekocht, maar ik kan het eerst wel proberen zonder pomp zoals jij zegt inderdaad.
Ik stook op de hoogste temperatuur, mn rendement is niet zo best gok ik, heb m wel lager gezet in t verleden maar dan duurt het echt lang voor de woonkamer warm is. Heb ook oude radiatoren in huis welke t niet zo goed doen met lage temperatuur.

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 12:44 schreef GeenHelpdesk het volgende:
In hoeverre is de garage geïsoleerd? Wij hebben hier een geïsoleerde garage met een normale stalen garagedeur, met daarin weliswaar geen CV-heater maar een radiator van pakweg 800 watt. Doordat de garagedeur niet geïsoleerd blijft het altijd 5-10 graden kouder dan in de rest van het huis. Ik weet het vermogen van de heater niet, maar mij lijkt dat je hem gerust continu kan laten blazen als de CV ook draait. Zeker als je woonhuis goed geïsoleerd is en de ketel hooguit 2-3 uurtjes per dag werkt.
Mijn garage is goed geisoleerd, vloer rd 2.5, wanden rd 3.5 en dak zometeen rd 6 oid. Garage is beter geisoleerd dan het huis. Dus ik denk dat dat wel goed moet komen, garage is wel een flinke ruimte natuurlijk, maar als ik t daar op 10 graden boven nul houd oid vind ik t wel prima eigenlijk.
pi_159458108
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 21:47 schreef Makrolon het volgende:

Dus ik denk dat dat wel goed moet komen, garage is wel een flinke ruimte natuurlijk, maar als ik t daar op 10 graden boven nul houd oid vind ik t wel prima eigenlijk.
Het hoeft idd niet zo warm als het woonhuis te worden. Zelf heb ik ook een geïsoleerd en verwarmd klushok, zelfs met eigen cv ketel, en ik zet het in de regel niet warmer als 17 graden anders breekt het zweet mij aan alle kanten uit als ik bezig ben.

Je zit daar in de regel niet op een stoel een krant te lezen zeg maar :7

[ Bericht 0% gewijzigd door mister_white op 28-01-2016 08:34:28 ]
Newton is dood, Einstein is overleden en ik voel me ook niet lekker..
  Moderator zondag 14 februari 2016 @ 13:09:04 #56
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_159906351
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 08:26 schreef mister_white het volgende:

[..]

Het hoeft idd niet zo warm als het woonhuis te worden. Zelf heb ik ook een geïsoleerd en verwarmd klushok, zelfs met eigen cv ketel, en ik zet het in de regel niet warmer als 17 graden anders breekt het zweet mij aan alle kanten uit als ik bezig ben.

Je zit daar in de regel niet op een stoel een krant te lezen zeg maar :7
Eigenlijk is dat ook wel de ideale temperatuur om gewoon lichamelijk in te kunnen werken :)
  maandag 29 februari 2016 @ 20:04:25 #57
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_160322827
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 08:26 schreef mister_white het volgende:

[..]

Het hoeft idd niet zo warm als het woonhuis te worden. Zelf heb ik ook een geïsoleerd en verwarmd klushok, zelfs met eigen cv ketel, en ik zet het in de regel niet warmer als 17 graden anders breekt het zweet mij aan alle kanten uit als ik bezig ben.

Je zit daar in de regel niet op een stoel een krant te lezen zeg maar :7
en als ie er ooit een feestje oid geeft kan je altijd nog een paar gasheaters erin proppen :)

Gaaf schuurtje is het geworden zeg! Als ik ooit een eigen huis bezit wil ik ook zoiets (ok, zonder smeerput..... dat hoeft niet :P)
pi_160323531
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 20:04 schreef gateway het volgende:

[..]

en als ie er ooit een feestje oid geeft kan je altijd nog een paar gasheaters erin proppen :)

Gaaf schuurtje is het geworden zeg! Als ik ooit een eigen huis bezit wil ik ook zoiets (ok, zonder smeerput..... dat hoeft niet :P)
Thanks! Ben er echt super blij mee. Ookal is t nog niet helemaal af. T is al het werk echt meer dan waard geweest.

Nu bezig met de inrichting van mn caddy, auto dr in, daarachter gewoon nog genoeg ruimte om een plaat hout op bokken te zetten zodat je er ook nog omheen kan lopen. Ideaal.
pi_161561728
49 dagen niet gepost. Kaaaaan toch niet! ;O

Ik wil met de tuin bezig, maar moet van mezelf eigenlijk eerst de buitenkant vd garage af hebben.... Dus maar weer verder :9

Vandaag had ik een paar uurtjes over, dus me maar op de dakgoten gestort. Dat valt toch nog een beetje tegen, om het netjes te krijgen die soldeernaadjes. JE ziet t vooral als je er in kijkt, van onder ziet t er zometeen wel netjes uit.

Het eindschot:




De uitloop (deze soldeernaad vind ik zelf als enige wel aardig gelukt)



Met de decopeerzaag het gat gezaagd bij gebrek aan een gatenzaag.. Best aardig gelukt nog ;D

Toen de voorste beugel geplaatst, de achterste beugel 2.5 cm lager en een lijntje er tussen gespannen, daar de resterende beugels tussen gemonteerd.


De goot zou misschien hoger moeten, maar dit gaat niet....

de verbinding....







Opzich lukt t me onderin nog wel om een nette verbinding te maken... Maar zogauw ik verder naar boven kom glijd het tin zo weer naar beneden... Tips zijn welkom!

tot zover ben ik. Misschien morgen verder!

pi_161563817
Lopen de dakpannen wel ver genoeg over de dakgoot heen? Anders heb je het probleem dat de straal er achter door gaat lopen of zelfs tussen de plaat.
Als het een klein straaltje is wat er af loopt wil het nog wel eens naar achter buigen. Ligt wellicht ook wel aan het type dakpan.
pi_161592088
Ah, volgens mij gaat dat wel goed hoor. Klein beetje wat achter de goot langs gaat is ook geen ramp... Achter t trespa komt het sowieso niet.
pi_161592189
Je zou een loodslabbe achter pan en over de goot kunnen maken.

En je soldeerbout iets minder heet, voldoende soldeervloeistof gebruiken en de bout het werk laten doen. Dus het zink goed verwarmen zodat de vloeistof gaat borrelen, dan zuigt het tin er zo tussen. Als de temperatuur van de bout goed is moet het geen probleem zijn. En na het solderen goed schoonmaken met een natte doek en daarna drogen met een droge doek. Je ziet allemaal zwarte zooi zitten, dat is achtergebleven soldeervloeistof.
Single ply roofing, pay less, worthless.
pi_161592511
Goede tips, bedankt! Dat de bout te heet was dacht ik al ja... Lastig om de temperatuur onder controle te houden...
pi_161971231
De tips hebben geholpen roofingburner! Teminste, ik vind het nu een stuk beter gaan. Ben tevreden.

Uitloop voor de voorkant:

(ik heb alles later nog schoon gemaakt hoor zodat t zwarte weg is)





Eindresultaat:




Ik ben echt super tevreden, de goot breekt t brede boeibord er achter ook mooi. Tuurlijk was een bakgoot mooier geweest, en met de kennis die ik nu heb had ik dat ook gedaan waarschijnlijk. Voor een volgende te bouwen garage (of huis :9 )

Morgen ga ik voegen, hoop de buitenkant toch wel snel helemaal af te krijgen nu.
  Moderator vrijdag 6 mei 2016 @ 21:08:54 #65
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_161971525
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 20:58 schreef Makrolon het volgende:

Morgen ga ik voegen, hoop de buitenkant toch wel snel helemaal af te krijgen nu.
Je hebt er in ieder geval goed weer bij ! ;)
Prima vorderingen weer ^O^
  zaterdag 7 mei 2016 @ 07:51:26 #66
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_161981247
Nice!

Nu het gootje nog aansluiten. Met dit warme weer hoop ik voor je dat je het grondwerk al gedaan hebt, of zou ik het lekker even laten zo (gaat toch nog niet regenen :7 )
pi_161981609
Soldeerwerk begint er al erg goed uit te zien, netjes hoor!
pi_161986759
Keurig netjes, dit is hoe het hoort. Verder ben je met een mastgoot beter af dan een bakgoot. Een mastgoot is zowat 'zelfreinigend' terwijl er in een bakgoot allemaal ellende achterblijft met alle gevolgen van dien.
Single ply roofing, pay less, worthless.
pi_162023487
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 21:08 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Je hebt er in ieder geval goed weer bij ! ;)
Prima vorderingen weer ^O^
Dank! Van mij mag het wel een paar graadjes koeler hoor. :+ Ben niet zo gek op warmte.

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 07:51 schreef Barrah het volgende:
Nice!

Nu het gootje nog aansluiten. Met dit warme weer hoop ik voor je dat je het grondwerk al gedaan hebt, of zou ik het lekker even laten zo (gaat toch nog niet regenen :7 )
Haha, de riolering ligt tot onder de ene uitloop gelukkig. Dus alleen die weer losgraven, en dan ondiep achter de garage langs naar de andere kant. Maar dat komt nog wel binnenkort. :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 08:53 schreef usernaamvergeten het volgende:
Soldeerwerk begint er al erg goed uit te zien, netjes hoor!
Thanks!

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 14:39 schreef RoofingBurner het volgende:
Keurig netjes, dit is hoe het hoort. Verder ben je met een mastgoot beter af dan een bakgoot. Een mastgoot is zowat 'zelfreinigend' terwijl er in een bakgoot allemaal ellende achterblijft met alle gevolgen van dien.
:D Goed om te horen van een ander (en volgens mij heb je er verstand van :P) dat het er goed uit ziet. Thanks!

Daar zit wel wat in natuurlijk... Maar vanaf beneden zit een bakgoot er wel mooier uit. maar deze onthou ik als argument als mensen me in de toekomst vragen waarom ik hiervoor heb gekozen :+
  Moderator zondag 15 mei 2016 @ 10:56:41 #70
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_162210787
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 21:54 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Dank! Van mij mag het wel een paar graadjes koeler hoor. :+ Ben niet zo gek op warmte.

[..]

Haha, de riolering ligt tot onder de ene uitloop gelukkig. Dus alleen die weer losgraven, en dan ondiep achter de garage langs naar de andere kant. Maar dat komt nog wel binnenkort. :)

[..]

Thanks!

[..]

:D Goed om te horen van een ander (en volgens mij heb je er verstand van :P) dat het er goed uit ziet. Thanks!

Daar zit wel wat in natuurlijk... Maar vanaf beneden zit een bakgoot er wel mooier uit. maar deze onthou ik als argument als mensen me in de toekomst vragen waarom ik hiervoor heb gekozen :+
Heb je inmiddels de hemelwaterafvoeren al geinstalleerd ?
pi_162227281
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 10:56 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Heb je inmiddels de hemelwaterafvoeren al geinstalleerd ?
Nope nogniet... Vd week maar een keer savonds doen, vorig weekeind en vandaag de hele dagen gebruikt om te voegen. :)

De muur met de ramen is klaar, de voorkant een klein begin aan gemaakt.







Ook de buitenlampen opgehangen zoals jullie misschien al opgevallen was. Ze hadden een leuke aanbieding bij de gamma, van 100 euro per stuk voor 50, toen ik zei dat ik het nog veel geld vond kon het voor 30 en na onderhandelen voor 25 euro per stuk :P Goeie deal al zeg ik het zelf. Ze schijnen naar boven en onder uit.



Volgens mij moet ik met nog een goeie dag voegen een eind kunnen komen. En dan komt het eind in zicht, van de buitenkant vd garage dan. *O*
  zondag 15 mei 2016 @ 20:49:10 #72
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_162227710
Lekker onderhandeld! Volgende keer dat ik moet shoppen mag je mee. Weet je al wat je met je vensterbanken aan de buitenkant gaat doen?
pi_162227734
Nog effe wat anders, onder de ramen van t huis zitten van die bruine dorpelstenen... Vind ik eigenlijk niet echt mooi, vind zwarte of grijze mooier. Wat zouden jullie doen, dezelfde (of vergelijkbare) pakken als t huis of andere. En wat vinden jullie dan mooi?
pi_162227764
quote:
1s.gif Op zondag 15 mei 2016 20:49 schreef Barrah het volgende:
Lekker onderhandeld! Volgende keer dat ik moet shoppen mag je mee. Weet je al wat je met je vensterbanken aan de buitenkant gaat doen?
Hehe, dit waren oude lampen die ze kwijt moesten volgens mij, lukt ook niet altijd vrees ik :+

Zie m'n vorige post ;)
  maandag 16 mei 2016 @ 00:19:16 #75
439068 speedfightrage
Stroom bzzt bzzt
pi_162235001
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 20:49 schreef Makrolon het volgende:
Nog effe wat anders, onder de ramen van t huis zitten van die bruine dorpelstenen... Vind ik eigenlijk niet echt mooi, vind zwarte of grijze mooier. Wat zouden jullie doen, dezelfde (of vergelijkbare) pakken als t huis of andere. En wat vinden jullie dan mooi?
Ik vind zwart mooi :)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')