Hoi allemaal,
Ik wil jullie iets duidelijk maken wat er ook afgelopen tijd op FOK gebeurde na wat ik voor reacties gegeven heb op verschillende topics. Ik betreur dat het ook dat iemand jammer genoeg negatief over mij uitlaat na mijn reacties, dat doet mij wel eens pijn. En ik word door anderen suf uitgelachen om mijn diverse reacties, dat begrijp ik soms ook niet altijd. Het mag ook sarcasme zijn als het om een bepaald onderwerp mij aan zou gaan bijvoorbeeld over seks of heel serieuze onderwerp waar ik met andere mede-chatters bespreek.
Wat ik hier ook opmaak is dat iemand zegt dat ik 12 ben en zag aan mijn tekst over in het onderwerp van ISIS doodt baby's van downsyndroom. En dat vind ik eigenlijk best te ver gaan van die persoon zegt en anderen noemen mij zwakbegaafd, dat ben ik echter niet hoor. Ik heb dan ook soms alleen moeite met denken en begrip, dat komt door mijn slechthorendheid vanaf mijn eerste jeugdjaren. En in dat geval kan ik ook goed denken wat ook mensen hier van zeggen. Ik kan met name zeggen dat er ook bij andere Fok-gebruikers weinig respect voor mij heeft met vooral onbedoelde reacties die ze leveren aan mij.
Mensen, jullie moeten mij niet meer bashen op diverse reacties die ik lever aan bepaalde onderwerp. Jullie weten misschien wat er ook gedragsregels zijn hier op de fok-forum wat het ook als iemand iemand basht, krijg je van moderators een ban!
In dit onderwerp wijd ik ook aan dat andere mensen met een beperking hier op FOK ook van harte welkom zijn om deel te kunnen nemen aan de forum. Ze zijn ook als mensen met dezelfde rechten als normale mensen zonder beperking. En hebben ook volgens de grondrechten van Nederland het recht om eigen mening en invulling te geven aan de onderwerp. Bedenk je wel dat mensen met een beperking ook anders kunnen denken dan normale mensen zonder beperking, dat komt mede vaak door gevolg van hersenletsel die ze hebben opgelopen tijdens ernstige ziekte, coma, ongeluk of door een misser of fout bij een operatie. En die mensen hebben ook vaak moeite om goed een onderwerp te volgen en kan ook heel anders schrijven dan een normale mens zonder beperking. Je kan ook het zien aan iets andere zinopbouw of grammatica die een man of een vrouw met een beperking spelt in het verhaal.
Hierdoor krijgen ze eerder in de revalidatieproces wel vaak therapie van een logopedist om taal weer leren gebruiken. Zo wel moeten ze klanken en woorden goed gebruiken volgens Algemeen Beschaafd Nederlands. En dat kan ook bij een vrouw of een man heel veel moeite kosten om zo goed te spellen wat er geschreven of gezegd wordt. Daar moet je ook hiervoor geduld hebben en respect voor te hebben.
Sommige Fok!er hebben voor mij opgenomen om mij te verdedigen zoals iemand zo mij op een nare manier aanvalt met rare bedoelingen bijvoorbeeld dat ik nooit een vriendin zou krijgen, dat slaat nergens op! En moderator heeft hierdoor bepaalde reacties moeten verwijderen wat het ook voor mij heel belastend ervaart. Ik vind het ook erg jammer dat iemand die geen begrip voor mij heeft wat zoals ik ben geworden, laat ik gewoon hun reacties voortaan negeren wat het negatief voor mij is.
Ik hoop dat jullie mij begrijpen wat ik hiermee zoals bedoel.
Groeten
Ven1972
Humor, serieus en vrolijk!