Hoe merk je dat?quote:Momenteel is ze nog alleen, maar een speelmaatje gaat er ook zeker bij komen want merk wel dat ze dat wel kan gebruiken al.
Gaat zeker lukken!quote:Op maandag 14 december 2015 10:26 schreef Kaatje1 het volgende:
Ach wat leuk, weer een kat die haar eigen huisje krijgt. Veel plezier met elkaar
Ik merk dat ze wat onrustig is, als ik haar alleen laat dan gaat ze zitten zeuren zoals Mauwen en aan de deur krabben.quote:Op maandag 14 december 2015 10:31 schreef Etsu het volgende:
Leuk beestje. Veel plezier met haar.
[..]
Hoe merk je dat?Ik heb ook een kat, maar kan nou niet echt polsen of ze het wel prima vindt zo.
Dat doen mijn twee katten samen ook heurquote:Op maandag 14 december 2015 10:34 schreef lipjes het volgende:
Ik merk dat ze wat onrustig is, als ik haar alleen laat dan gaat ze zitten zeuren zoals Mauwen en aan de deur krabben.
Toen ik gister even een uurtje of 2 weg was zat ze me in de vensterbank op te wachten.
Hahaquote:Op maandag 14 december 2015 11:17 schreef Anne het volgende:
[..]
Dat doen mijn twee katten samen ook heur.
Ze gaat op ten duur naar buiten.quote:Op maandag 14 december 2015 12:15 schreef pl4kkie het volgende:
Wat een knapperdIk snap wel waarom je haar gekozen hebt
. Wil je der permanent binnen houden? Het kan zijn dat ze in het vorige huis waar ze heeft gezeten wel naar buiten kon. Mss dat ze daarom zo aan het mauwen is.
Op die foto eerder ligt ze al met de buik boven, dat is een erg duidelijk teken dat ze zich behoorlijk veilig voelt.quote:Op dinsdag 15 december 2015 18:58 schreef lipjes het volgende:
Ze komt nu echt los en Is zelfs aan het spelen!
Wat een leukerdquote:Op vrijdag 18 december 2015 23:11 schreef lipjes het volgende:
Niet echt veel spannends te melden. T gaat goed met dr en ze Is goed gekeurd bij de huisarts.
Ook vind ze t leuk om dr pootje in de auto uit t kooitje te steken en op je arm te leggen.
Maar het leukste van alles kwam ik vandaag achter. Ze begint een beetje te denken dat ze een hond Is. Kostte me alleen wat moeite om t op film te krijgen.
Aahhquote:Op zaterdag 9 januari 2016 16:39 schreef Puala het volgende:
Noortjes zijn leukJouw Noortje lijkt wel wat op die van mij zelfs
![]()
En logisch dat het wat moeite kost. Maar kan ook alles meevallen hoor. Het is een nieuwe geur en de kans is groot dat het ook vrij snel goed gaat
Ik ga het even aankijken, t lijkt erop dat noortje de geur al accepteerd.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 19:30 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat een gezelligheid
Voor eventuele koppel-stress zou je nog een Feliway stekker kunnen overwegen. Maar misschien gaat het ook wel heel goed!
Je moet het ook wat tijd geven natuurlijk en volgens mij doe je dat ookquote:Op zondag 10 januari 2016 13:09 schreef lipjes het volgende:
[..]
Ik ga het even aankijken, t lijkt erop dat noortje de geur al accepteerd.
Als ik nu eerst beer aanhaal en dan even later noortje valt ze m'n hand al niet meer aan.
Ben ook speeltjes aan t uitwisselen en vanavond t kussen waar beer en noortje op slapen omwisselen.
Ze hebben elkaar vanochtend al wel per ongeluk gezien, noortje was haar kamer al af en ik moest even in de kamer van Beer zijn die recht voor de deur stond.
Noortje begon te brommen en te blazen + dikke staart.
Beer deed het niet veel, die vond t allemaal wel prima.
Tja het is helaas zo.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 13:55 schreef lady-wrb het volgende:
wat een snoezen
maar wat slecht van dat asiel zeg.
Ik denk dat elke kat in het asiel een standaard intake procedure doorloopt met een klinisch onderzoek door een dierenarts. Die zal zeker het hart gecheckt hebben en de onregelmatigheid vastgesteld. Als die dierenarts een ernstige aandoening of hinder zou hebben verwacht was er vast wel vervolgonderzoek gedaan. Ik denk dat het asiel het standpunt inneemt dat er niets schokkends valt te verwachten van het dure vervolgonderzoek. Anders hadden ze ook wel aan kunnen bieden om de kat nog eens bij hun eigen dierenarts waarmee ze een contract hebben langs te sturen.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 19:34 schreef Cat22 het volgende:
Balen van het hartje en jammer dat het asiel je daar niet in tegemoet kan komen. Hadden zij eigenlijk al moeten constateren toen Beer binnen kwam.
Ik heb inmiddels al een paar ervaringen met afwijkingen die door de dierenarts van het asiel niet gevonden zijn. Niet alles zal te checken zijn en het is daar massaproduktie, zeker in het kitten seizoen, dus dan mis je soms wat. Maar ik blijf het jammer vinden dat er dan geen mogelijkheid is om een deel van de kosten te dragen. Zeker als het mankement duidelijk al in de asieltijd aanwezig was.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 20:01 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Ik denk dat elke kat in het asiel een standaard intake procedure doorloopt met een klinisch onderzoek door een dierenarts. Die zal zeker het hart gecheckt hebben en de onregelmatigheid vastgesteld. Als die dierenarts een ernstige aandoening of hinder zou hebben verwacht was er vast wel vervolgonderzoek gedaan. Ik denk dat het asiel het standpunt inneemt dat er niets schokkends valt te verwachten van het dure vervolgonderzoek. Anders hadden ze ook wel aan kunnen bieden om de kat nog eens bij hun eigen dierenarts waarmee ze een contract hebben langs te sturen.
Daarom zou ik toch nog even meer doorvragen of het voorgestelde onderzoek wel echt noodzakelijk is. Vooral als de kat verder gezond oogt.
Zou toch zonde van je geld zijn als de conclusie gaat worden "is onschuldig, komt veel voor, doen we niks aan".
Mijn ervaring met Poezen is dat die niet veel op schoot komen liggen en wat meer op zichzelf zijn, maar wie weet, er zitten gekke katten tussenquote:Op dinsdag 19 januari 2016 19:45 schreef Amarantha het volgende:
Aah leuk om te zien dit!
Stiekem wel beetje jaloers dat je kat op schoot ligt haha. Ik wil zo graag dat mijn poes van 1,5 jaar oud dat ook doet maar dat komt wel met de jaren denk ik. En dat Noortje die bal terug brengt vind ik wel echt leuk om te zien.
dat kattenbak leeggooien herken ik ook wel. ik vraag wel eens of ze er schep en emmer bij willenquote:Op dinsdag 26 januari 2016 09:53 schreef lipjes het volgende:
Yep.
Kortweg gezegd, ze verwachten dat het nog een nasleep is van een ontsteking in het asiel.
Met het hart en alles is niks mis.
Wel vond beer het nodig om op de heenweg in de reisbak de poepen, terwijl we nog 20 minuten moesten, dat was dus gas geven.
Tevens heeft Noor de neiging om steeds dr waterbak om te gooien, en vanochtend kwam ik erachter dat ze de halve kattenbak had leeggehaald (gelukkig net verschoont)
Het hoort erbijquote:Op woensdag 27 januari 2016 04:35 schreef frietenstamp het volgende:
Haha leuk he, katten?![]()
Fijn dat alles goed is.
Nu moet ik ook wel zeggen dat ik hem best wel erg gevuld had hoor.quote:Op woensdag 27 januari 2016 07:40 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
dat kattenbak leeggooien herken ik ook wel. ik vraag wel eens of ze er schep en emmer bij willen
Gaat geweldigquote:
Ben soms wat lui met opruimen, en Noortje wil nogal lomp zijn en dingen van tafels afduwen enzo.quote:Op maandag 8 februari 2016 22:19 schreef frietenstamp het volgende:
Leuke update.
Waarom mogen ze eigenlijk overdag niet in de woonkamer?
Alleen jammer genoeg niet op voorraadquote:Op woensdag 24 februari 2016 11:50 schreef Puala het volgende:
Wil je qua krabpaal nog een tip? Mijn katten vinden deze echt helemaal geweldig; http://www.zooplus.nl/sho(...)ot/vanaf180cm/502755
Dana woog een tijd 5,8 kg en dat boeide deze krabpaal helemaal niets. Maar ik weet niet of Beer nog groter/zwaarder isquote:Op woensdag 24 februari 2016 11:53 schreef lipjes het volgende:
[..]
Alleen jammer genoeg niet op voorraad
Maar past die een beetje met van die grote logge katten zoals beer?
Beer weegt nu ongeveer een kilo of 7 :pquote:Op woensdag 24 februari 2016 11:58 schreef Puala het volgende:
[..]
Dana woog een tijd 5,8 kg en dat boeide deze krabpaal helemaal niets. Maar ik weet niet of Beer nog groter/zwaarder is
Daar maak ik me inderdaad wel wat zorgen om.quote:
Noortje is sinds dat Beer er is inderdaad een stuk vriendelijker geworden.quote:Op zondag 6 maart 2016 11:01 schreef Staaf het volgende:
En kan Noortje het goed vinden met z'n speelmaatje? Dat was natuurlijk de reden om een tweede kat aan te schaffen? Ben benieuwd in hoeverre Noortje nu rustiger is geworden hierdoor. Zou fijn zijn toch?
Btw ik zie dat je katten buiten mogen lopen, ik vind het imho best aso dat je ze ook de mogelijkheid geeft om de tuin uit te kunnen, want niet iedereen is er van gediend dat andersmans huisdieren in hun tuin rondlopen of overlast bezorgen. Dus hou je kan in eigen tuin! (y)
Het gaat perfect zelfs.quote:Op maandag 4 april 2016 15:29 schreef sararaats het volgende:
oh wat zijn ze lief!
gaat het nu beter met hen samen?
quote:Op maandag 4 april 2016 16:17 schreef lipjes het volgende:
[..]
Het gaat perfect zelfs.
Soms wat ravotten en stoeien, maar zonder gegrom of wat dan ook.
Zat gisteren bij de buren even een biertje te drinken, en de deur stond open.
Natuurlijk kwam beer even aandacht vragen, en hij kreeg zelfs een lekker stukje vis
Noortje hield het allemaal in de gaten, die is niet zo van dichtbij blijven buiten, die trekt er liever op uit.
Sterkte met beerquote:Op woensdag 8 juni 2016 22:46 schreef lipjes het volgende:
Goed, had vandaag het idee dat het wat minder ging met beer, leek een beetje versufd en had het idee dat die wat lastig liep.
Kwam die net binnen, wilde het toch even checken.
- hij gaat niet op zijn achterpoten staan voor een snoepje maar blijft zitten
- hij gaat door zijn achterpoten heen als hij van het bed af springt.
- hij kon net niet in de vensterbank springen, haalde net de verwarming met zijn voorpoten.
Morgenochtend even checken, en anders maar even voor de zekerheid de dierenarts bellen
Misschien, hij plast wel gewoon in de bak gelukkig.quote:Op maandag 13 juni 2016 08:41 schreef Disana het volgende:
Kan dat niet samenhangen, het poepen en de slappe poten. Dat hij last van zijn darmen heeft en daarom zo voorzichtig is.
En?quote:Op maandag 13 juni 2016 11:21 schreef lipjes het volgende:
[..]
Misschien, hij plast wel gewoon in de bak gelukkig.
Vind het gewoon zo sneu voor het beestje, krijg ook de neiging om al eerder een afspraak te maken.
Hetgene wat eruit komt is gelukkig wel een vaste substantie, alleen het formaat........ Het is nog bijna groter als wat een mens eruit perst![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |