abonnement Unibet Coolblue
pi_158263133
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 17:36 schreef bambino het volgende:
Op dit moment is het misschien nog slimmer om de toko failliet te laten verklaren, Twente Enschede op te richten en daarmee opnieuw beginnen.

Denk dat je daar uiteindelijk beter mee bent.
En dat ten koste van de bouwbedrijven van het stadion, de gemeente en de belastingbetaler?
Nou nee.
Wie dit leest is gek
pi_158263283
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2015 17:26 schreef Caland het volgende:

[..]

Nouja. Zo'n straf werkt natuurlijk meerdere kanten op, leegloop huidige spelers, moeilijk aantrekken capabele vervangers, talentvolle jeugdspelers die weggeplukt worden. Soort neerwaartse spiraal waar je dan maar erg moeilijk uitkomt. Nog eventueel los van een uitspraak van de fifa natuurlijk.

Volgens mij heeft de knvb ook nog nooit zo fors gestraft buiten de licentie helemaal intrekken.
Zal allemaal wel meevallen, althans de invloed van deze 'straf' hierop. Alsof FC Twente de komende 3 jaar überhaupt zich zou hebben geplaatst voor Europees voetbal. :')

Ik had een beperkte puntenaftrek meer op z'n plaats gevonden eerlijk gezegd. Zeker gezien het feit dat ze al eerder puntenaftrek hebben gehad, onder toezicht stonden en staan, en al eerder transferregels aan hun laars hebben gelapt.

Ook de boete van 45.000 euro is natuurlijk een lachtertje.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 15 december 2015 @ 17:59:16 #78
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_158263362
wat een straf, Europa wilden ze sowieso al niet in :')
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_158263739
_O- wat een straf :')
pi_158263830
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 17:36 schreef Caland het volgende:
Kan je je ook wel uitschrijven voor de beker _O-
Je weet dat de beker gewoon een prijs is?
pi_158263883
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2015 18:20 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Je weet dat de beker gewoon een prijs is?
omdat je dan europees mag ballen ja
Verder weinig waarde, ook financieel
  Moderator dinsdag 15 december 2015 @ 18:28:42 #82
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_158263981
De KNVB faalt op alle fronten. Ze doen echt helemaal niets goeds meer. Deze straf is lachwekkend. Dikke middelvinger ook naar Veendam, Haarlem, AGOVV, RBC etc.
pi_158264037
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2015 18:28 schreef Slobeend het volgende:
De KNVB faalt op alle fronten. Ze doen echt helemaal niets goeds meer. Deze straf is lachwekkend. Dikke middelvinger ook naar Veendam, Haarlem, AGOVV, RBC etc.
Mwah, naar die clubs kwam ook niemand meer kijken. Dat is hier wel anders.
pi_158264072
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2015 18:20 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Je weet dat de beker gewoon een prijs is?
De prijs is het plaatsen voor Europees voetbal. Helemaal voor clubs als Twente.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_158264087
Puntenaftrek en jaartje Eerste Divisie was beter op zijn plek geweest. Die boete is ook een farce.
pi_158264088
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 17:55 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Zal allemaal wel meevallen, althans de invloed van deze 'straf' hierop. Alsof FC Twente de komende 3 jaar überhaupt zich zou hebben geplaatst voor Europees voetbal. :')

Ik had een beperkte puntenaftrek meer op z'n plaats gevonden eerlijk gezegd. Zeker gezien het feit dat ze al eerder puntenaftrek hebben gehad, onder toezicht stonden en staan, en al eerder transferregels aan hun laars hebben gelapt.

Ook de boete van 45.000 euro is natuurlijk een lachtertje.
Ik denk dat dat niet meevalt. Laat ik eventuele sponsors nog erbuiten. Als jij een bedrijf in de regio hebt ga je nu ook liever naar Zwolle of Almelo gok ik.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_158264112
Ach er zal binnenkort wel blijken dat er nog meer lijken in de kast zitten. Dan komt er toch nog gerechtigheid voor deze `club`.
  Moderator dinsdag 15 december 2015 @ 18:36:22 #88
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_158264121
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2015 18:31 schreef Typisch het volgende:

[..]

Mwah, naar die clubs kwam ook niemand meer kijken. Dat is hier wel anders.
Dat lijkt me geen criterium om een straf te verlagen.

Direct licentie intrekken is ook overdreven en te zwaar, maar de nodige puntenaftrek was toch op z'n plaats geweest.

In Twente kan de vlag uit.
pi_158264155
quote:
Supportersvereniging betaalt boete FC Twente: ‘Een prachtig gebaar’

De licentiecommissie van de KNVB heeft FC Twente twee sancties opgelegd voor de ongeoorloofde deal met Doyen Sports Group: drie jaar geen Europees voetbal en een geldboete van 45.250 euro. De geldboete zal ook niet uit de kas van FC Twente betaald worden, want de supportersvereniging heeft een gift van 45.250 euro gedaan.

Via de officiële kanalen meldt FC Twente dat supportersclub De Vriendenkring de gift heeft gedaan. “Een prachtig gebaar van onze oudste en grootste supportersvereniging. De Vriendenkring is opgericht in 1966 en heeft de club altijd gesteund, in goede en slechte tijden”, luidt het statement.

“Het illustreert nog maar eens de grote betrokkenheid van onze achterban. De steun die wij elke dag weer voelen doet iedereen bij FC Twente ongelooflijk goed. Het geeft ons alleen nog maar meer energie om onze club weer daar te brengen waar ze hoort. Een gezonde club in het hart van het Nederlands voetbal.”

Op Facebook legt De Vriendenkring uit waarom de gift gedaan is. “Met verbijstering hebben we kennis genomen van het besluit van de licentiecommissie om de club ongenadig hard te straffen voor (vermeende) misstanden van twee personen.” De Vriendenkring legt uit dat het de club altijd gesteund heeft, in goede en slechte tijden. “Dat zullen we ook nu doen.”
pi_158264156
De KNVB geeft ook nog eens aan dat ze de zaak hebben doorgespeeld aan de FIFA. Bijvoorbeeld een transferverbod past dan weer in het straatje als je praat over een straf uit die hoek. Dan is helemaal het einde zoek.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator dinsdag 15 december 2015 @ 18:40:45 #91
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_158264194
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 18:38 schreef Breekfast het volgende:

[..]

"Met verbijstering hebben we kennis genomen van het besluit van de licentiecommissie om de club ongenadig hard te straffen voor (vermeende) misstanden van twee personen.” :') :') :')
pi_158264200
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2015 18:36 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Dat lijkt me geen criterium om een straf te verlagen.

Direct licentie intrekken is ook overdreven en te zwaar, maar de nodige puntenaftrek was toch op z'n plaats geweest.

In Twente kan de vlag uit.
Dat is zeer voorbarig. De KNVB gaat de zaak nog voorleggen aan de aanklager betaald voetbal en aan de FIFA.

Puntenaftrek mocht trouwens niet meer volgens de regelementen dacht ik.
pi_158264267
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2015 18:40 schreef Slobeend het volgende:

[..]

"Met verbijstering hebben we kennis genomen van het besluit van de licentiecommissie om de club ongenadig hard te straffen voor (vermeende) misstanden van twee personen.” :') :') :')
HET IS ALLEMAAL DE SCHULD VAN JOPIE.

Misschien is dat ook wel, maar iedereen in Twente liep wel lekker blind mee in de polonaise achter Munsterman.
  Moderator dinsdag 15 december 2015 @ 18:49:05 #94
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_158264371
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 18:44 schreef Bonkers. het volgende:

[..]

HET IS ALLEMAAL DE SCHULD VAN JOPIE.

Misschien is dat ook wel, maar iedereen in Twente liep wel lekker blind mee in de polonaise achter Munsterman.
Twente was in 2004 bijna failliet, Jopie (en andere lui) hielp(en) ons weer op weg. Mag je dan blij zijn met zo'n man? Ik vind van wel, en vele met mij.

Helaas bleek het een megalomane dwaas te zijn, maar dat kwam pas ná het kampioenschap tot uiting, waardoor hij weer net zo snel van z'n voetstuk viel. Jopie: held en schlemiel van Enschede.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_158264457
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 18:49 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Twente was in 2004 bijna failliet, Jopie (en andere lui) hielp(en) ons weer op weg. Mag je dan blij zijn met zo'n man? Ik vind van wel, en vele met mij.

Helaas bleek het een megalomane dwaas te zijn, maar dat kwam pas ná het kampioenschap tot uiting, waardoor hij weer net zo snel van z'n voetstuk viel. Jopie: held en schlemiel van Enschede.
Ik snap het allemaal wel.

Maar het voelt voor mij ongepast om nu lekker Munsterman trappen na te geven en zondebok te maken, terwijl iedereen hem 2 jaar geleden nog heilig verklaarden. Beetje huichelachtig en makkelijk.
  Moderator dinsdag 15 december 2015 @ 18:54:28 #96
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_158264500
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 18:53 schreef Bonkers. het volgende:

[..]

Ik snap het allemaal wel.

Maar het voelt voor mij ongepast om nu lekker Munsterman trappen na te geven en zondebok te maken, terwijl iedereen hem 2 jaar geleden nog heilig verklaarden. Beetje huichelachtig en makkelijk.
Iemand die een financieel kerngezonde club in amper 4 jaar tijd weer volledig weet af te breken verdient wel wat trappen (na).
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  dinsdag 15 december 2015 @ 18:54:28 #97
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_158264501
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 18:49 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Twente was in 2004 bijna failliet, Jopie (en andere lui) hielp(en) ons weer op weg. Mag je dan blij zijn met zo'n man? Ik vind van wel, en vele met mij.

Helaas bleek het een megalomane dwaas te zijn, maar dat kwam pas ná het kampioenschap tot uiting, waardoor hij weer net zo snel van z'n voetstuk viel. Jopie: held en schlemiel van Enschede.
Je hebt met dat eerste natuurlijk gelijk. Maar het is niet zo dat Munstermann pas in het laatste jaar een discutabele persoon leek te zijn. De hele discussie die al jarenlang werd gevoerd met de KNVB over de financiële positie van de club maakte toch al wel duidelijk dat hij er zijn eigen regels op nahield.

En toch bleef iedereen in de polonaise achter hem aanlopen, want met zijn uiterst risicovolle gedrag had hij toch maar mooi een titeltje binnengesleept. Dat dit het einde van Twente als middenmotor in de Eredivisie zou gaan inluiden, was eigenlijk wel te voorspellen.
pi_158264506
Er zijn vaak zat vraagtekens geplaatst bij het beleid van Munsterman. De man is alleen een meester in het manipuleren van mensen en ook media.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator dinsdag 15 december 2015 @ 18:55:22 #99
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_158264519
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 18:54 schreef Caland het volgende:
Er zijn vaak zat vraagtekens geplaatst bij het beleid van Munsterman. De man is alleen een meester in het manipuleren van mensen en ook media.
En dit dus.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_158264520
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 18:44 schreef Bonkers. het volgende:

[..]

HET IS ALLEMAAL DE SCHULD VAN JOPIE.

Misschien is dat ook wel, maar iedereen in Twente liep wel lekker blind mee in de polonaise achter Munsterman.
Om de positie te bereiken die Twente qua potentie in zich had (stabiele subtopper die zo af en toe leuk mee kan doen met de top 3) was Munsterman een fantastisch bestuurder. Munsterman wou na het kampioenschap echter steeds meer.

Het is niet gek dat we al die jaren Munsterman blind hebben gevolgd. Tot 2010 heeft hij het ontzettend goed gedaan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')